Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Auto seisoo Heinävedellä ja Turkuun pitäisi päästä. Korjaamolla eivät osaa ilman sähkökytkentäkaaviota löytää moottorinohjaimen sulakkeen polttajaa. Löytyisikö keltään kaaviota nettiin? ECUn vaihdosta ei ollut apua!
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Terve!
Täältä http://www.cp-cars-und-parts-gmbh.onlin ... expag.html saksankielinen korjaamokirja (Reparaturanleitung VAZ 2110-2112), jossa myös kaaviot sekä Euro3-tyyppisen moottorinohjausjärjestelmän kaavio (Schaltplan 2111 = 8-venttiilinen, ja Schaltplan 2112 = 16-venttiilinen).
Klikkaamalla "Motorsteuerung" saa Euro 3 -mallisen 110:n moottorinohjausjärjestelmän oppaan, sekin saksaksi.
Värilliset kytkentäkuvatukset löytyvät täältä http://ladabg.com/download.phtml. Klikkaa "Lada 110, 111, 112, Illustration Album" . 14 Mt, latautuu hitaasti, englanninkielinen.
Mitä sulaketta vehje polttaa?
menestystä
SvS
Täältä http://www.cp-cars-und-parts-gmbh.onlin ... expag.html saksankielinen korjaamokirja (Reparaturanleitung VAZ 2110-2112), jossa myös kaaviot sekä Euro3-tyyppisen moottorinohjausjärjestelmän kaavio (Schaltplan 2111 = 8-venttiilinen, ja Schaltplan 2112 = 16-venttiilinen).
Klikkaamalla "Motorsteuerung" saa Euro 3 -mallisen 110:n moottorinohjausjärjestelmän oppaan, sekin saksaksi.
Värilliset kytkentäkuvatukset löytyvät täältä http://ladabg.com/download.phtml. Klikkaa "Lada 110, 111, 112, Illustration Album" . 14 Mt, latautuu hitaasti, englanninkielinen.
Mitä sulaketta vehje polttaa?
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Kiitos tiedoista - koetetaan etsiä tietoa!
ECUssa on 3 sulaketta ja kolme relettä ja nimenomaan moottorinohjaimen oma sulake palaa (laatikollinen niitä oli jo mennyt!). ECU siis vaihdettiin, mutta sulake paloi taas, korjaaja arvioi, että vika on edempänä, mutta missä? Ilman sähkökaaviota ei pysty kuulemma arpomaan!
"helikopteri"-valo syttyi, ajettiin vielä pari kilometriä pihaan ja aamulla vielä lähti käyntiin, mutta matkalla korjaamolle auto ei enää startannut ja nenään tuli sähköpalon käryä... Korjaamolle siirryttiin hinauksessa.
ECUssa on 3 sulaketta ja kolme relettä ja nimenomaan moottorinohjaimen oma sulake palaa (laatikollinen niitä oli jo mennyt!). ECU siis vaihdettiin, mutta sulake paloi taas, korjaaja arvioi, että vika on edempänä, mutta missä? Ilman sähkökaaviota ei pysty kuulemma arpomaan!
"helikopteri"-valo syttyi, ajettiin vielä pari kilometriä pihaan ja aamulla vielä lähti käyntiin, mutta matkalla korjaamolle auto ei enää startannut ja nenään tuli sähköpalon käryä... Korjaamolle siirryttiin hinauksessa.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Terve!
Alla oleva koskee autoasi vain, jos siinä on Boschin moottorinohjausjärjestelmä. GM-järjestelmä on hieman toinen. (Lienee Bosch, koska "helikopterivalo", GM:ssähän CE-valo.)
Tarkoittanet ns. päärelettä (saksaksi Hauptrelais) ja sen sulaketta. Ne kaksi muuta ovat bensiinipumpun ja jäähdyttimen puhaltimen releet/sulakkeet.
Päärele kytkee virran seuraaviin kohteisiin
- moottorinohjausyksikkö (jolle tulee eri kautta myös jatkuva akkujännite)
- bensiinipumpun rele
- jäähdyttimen puhaltimen rele
- 1. happianturi (ennen katalysaattoria)
- 2. happianturi (kat:n jälkeen, jos autosi on Euro 3 tai 4)
- bensiinisuuttimet
- ilmamassa-anturi
- ajonopeusanturi
- polttoainehöyryventtiili
- nokka-akselin asentotunnistin (on kaikissa 16-venttiilisissä sekä Euro 3 tai 4 -normin 8-venttiilisissä)
Ks. "Motorsteuerung"-oppaan sivu 60.
Aivan villi arvaus on, että nopeusanturin tai jommankumman happianturin johdotus on sulanut pakoputkistoon.
menestystä joka tapauksessa
SvS
Alla oleva koskee autoasi vain, jos siinä on Boschin moottorinohjausjärjestelmä. GM-järjestelmä on hieman toinen. (Lienee Bosch, koska "helikopterivalo", GM:ssähän CE-valo.)
Tarkoittanet ns. päärelettä (saksaksi Hauptrelais) ja sen sulaketta. Ne kaksi muuta ovat bensiinipumpun ja jäähdyttimen puhaltimen releet/sulakkeet.
Päärele kytkee virran seuraaviin kohteisiin
- moottorinohjausyksikkö (jolle tulee eri kautta myös jatkuva akkujännite)
- bensiinipumpun rele
- jäähdyttimen puhaltimen rele
- 1. happianturi (ennen katalysaattoria)
- 2. happianturi (kat:n jälkeen, jos autosi on Euro 3 tai 4)
- bensiinisuuttimet
- ilmamassa-anturi
- ajonopeusanturi
- polttoainehöyryventtiili
- nokka-akselin asentotunnistin (on kaikissa 16-venttiilisissä sekä Euro 3 tai 4 -normin 8-venttiilisissä)
Ks. "Motorsteuerung"-oppaan sivu 60.
Aivan villi arvaus on, että nopeusanturin tai jommankumman happianturin johdotus on sulanut pakoputkistoon.
menestystä joka tapauksessa
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Kiitos taas SvS!
Homma on nytkähtänyt taas eteenpäin. Sulanutta johtoa löytyi moottoritilasta. Näyttää, että matka pääsisi jatkumaan iltapäivällä. Raportoin vielä myöhemmin tarkemmin.
Homma on nytkähtänyt taas eteenpäin. Sulanutta johtoa löytyi moottoritilasta. Näyttää, että matka pääsisi jatkumaan iltapäivällä. Raportoin vielä myöhemmin tarkemmin.
Re: Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
No niin. Kotona ollaan taas. Ja oman Ladan kyydillä. Matkan katkaissut syy löytyi lopulta nokka-akselin asentotunnistimeen vievistä johdoista. Koko mötikkä oli palanut ja sulanut liittimen kohdalta. Uusi asentotunnistin löydettiin ja tilattiin merkkihuollosta Varkaudesta (1 kpl á 104 € oli hyllyssä). Liitintä ei ollut, joten väliaikainen ratkaisu saatiin autoradion liittimestä. Hyvin kesti sekin, vaikka korjaaja ei viritykselleen takuuta antanutkaan. Jos joltakulta löytyy oikeanlainen liitin, niin olen kiinnostunut.
Kuvaakin löytyy täältä: http://picasaweb.google.fi/lh/photo/Mvb ... directlink
Koko prosessi oli melkoinen show nettiyhteyksien etsimisineen ja turhine Kuopion osanhakukeikkoineen. Lopulta kaikki kuitenkin järjestyi hyvin. Kiitokset kuuluvat Sdelano v SSSR:lle nopeista vastauksista eteenpäinvievine tietoineen, Heinäveden Huoltokorjaamon Nissiselle ongelman pohtimisesta aamuyölläkin sekä netin käyttömahdollisudesta naapureille. Maininnan ansaitsee myös tarpeettomaksi osoittautuneen moottorinohjaimen palautusoikeus myyjälleen Kuopioon.
Toivon kuitenkin seuraavan loman sujuvan ilman havereita!
M.K.
Kuvaakin löytyy täältä: http://picasaweb.google.fi/lh/photo/Mvb ... directlink
Koko prosessi oli melkoinen show nettiyhteyksien etsimisineen ja turhine Kuopion osanhakukeikkoineen. Lopulta kaikki kuitenkin järjestyi hyvin. Kiitokset kuuluvat Sdelano v SSSR:lle nopeista vastauksista eteenpäinvievine tietoineen, Heinäveden Huoltokorjaamon Nissiselle ongelman pohtimisesta aamuyölläkin sekä netin käyttömahdollisudesta naapureille. Maininnan ansaitsee myös tarpeettomaksi osoittautuneen moottorinohjaimen palautusoikeus myyjälleen Kuopioon.
Toivon kuitenkin seuraavan loman sujuvan ilman havereita!
M.K.
Re: Lada 110 1,5 sähkökytkentäkaavio!!! KIIRE
Tuollaisen liittimen löytää melko varmasti vanhasta ooppelista eli käyppä ourkaamolla katsomassa paalattavien oopeleiden pellinalle. Siististi sivuleikkureilla johto poikki siten että johtoa jää liittimeen 10cm. Tinaamalla ja kutistesukka päälle liittäää omaan johtosarjaan.Mika Kurki kirjoitti:Jos joltakulta löytyy oikeanlainen liitin, niin olen kiinnostunut