Kanta-auto ?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Kanta-auto ?

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Tervehdys

Näyttelin komeita Lada infossa olevia takapotkun kuvia vaimoihmiselle. Löytyipä joukosta takapotkunen Turbo Lada, jonka oli Konela-auto suunnitellut ja saanut sen kilpiin. Onkohan auto tyypätty, tai muuten virallisesti julistettu rekisteröintikelpoiseksi Suomeen.
En löytänyt sitä, onko joku ko asian selvittänyt. Jos Turbo Lada on ns kanta-auto, voidaan sen pohjalta alkaa rakentelu. Heposia on taatusti hyvän matkaa toistasataa. Siihen kakskyt prossaa lisää ja auto kilpiin.
Voiskohan asiaa selvitellä kerhon toimesta. Painoarvo on aina parempi, kun isompi joukko asiaa tiedustelee. Jos se kerhon "teräväpää" ottaisi tän huolekseen ja ilmoittelisi foorumilla kuin homma on. Jos asia on jo selvitetty, niin siinäkin tapauksessa asia olisi kiva tietää. Minä en ainakaan ole huomannut tästä asiasta käydyn keskustelua.

Jyrki-boy
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: Kanta-auto ?

Viesti Kirjoittaja jimi »

AKE:n tulkinta taitaa olla sama kuin ns. Stockman-turbo-Sierrojen suhteen (joita kuitenkin tehtiin yli kymmenkertainen määrä Konela-turboon verrattuna), eli ei tulkita sarjavalmisteiseksi ja siten EI kelpaa verrokkimalliksi :( :(
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin