Samaran kytkinremontti
-
Samaran kytkinremontti
On tarkoitus vaihdattaa huomenna Sortavalassa Samaran kytkin.Monenko tunnin homma?Velipoika muisteli Kaakkois-suomalaisessa verstaassa veloitetun 3 tunnista.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
Re: Samaran kytkinremontti
Joo kun auton saa nosturille,velipoika on saattanu muistella oikein.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
- Sdelano v SSSR
Terve!
Jos homman on tehnyt ennen, osat ja kaikki työkalut ovat käsillä ja olosuhteet siedettävät, eikä akseliston ruosteisten liitosten kanssa tarvitse tapella, on todellinen työaika noin tunnin verran.
Lienet jo asiasta tietävämpi, kun tulee tämä vastaukseni näin myöhään.
SvS
Jos homman on tehnyt ennen, osat ja kaikki työkalut ovat käsillä ja olosuhteet siedettävät, eikä akseliston ruosteisten liitosten kanssa tarvitse tapella, on todellinen työaika noin tunnin verran.
Lienet jo asiasta tietävämpi, kun tulee tämä vastaukseni näin myöhään.
SvS
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Voisin väittää että tunnissa saa kyllä sykkiä aikamoista tahtia. Se miten kauan asentajalla menee korjaamolla tehdä auto ei ole mitenkää verrattavissa siihen miten paljon veloitetaan työstä, ne kun yleensä veloitetaa ohjeajanmukaan (tämäkin vaihtelee korjaamoittain).
Toi 3tuntia voi olla hyvinkin realistinen aika veloitettavasta tuntimäärästä.
Toi 3tuntia voi olla hyvinkin realistinen aika veloitettavasta tuntimäärästä.
- Sdelano v SSSR
Terve!
Kun tuntiin tekee, ei Belomorkanal-taukoja pidetä, mutta kyllä se siihen menee. Monikertainen kokemus hommasta on. Oma ennätykseni vaihteiston vaihdossa autotallioloissa kahta hallinostinta käyttäen ja ilman apumiestä on 37 min. Kytkimen vaihto sujunee siihen jäljellejäävään n. 20 minuuttiin.
Sachs ilmoittaa kytkinpaketin ohjeajaksi Samaralle 3,70 ja 4,10 tuntia paketista riippuen (sic!), joten kolme tuntia laskutusaikana on täysin OK.
menestystä
SvS
Kun tuntiin tekee, ei Belomorkanal-taukoja pidetä, mutta kyllä se siihen menee. Monikertainen kokemus hommasta on. Oma ennätykseni vaihteiston vaihdossa autotallioloissa kahta hallinostinta käyttäen ja ilman apumiestä on 37 min. Kytkimen vaihto sujunee siihen jäljellejäävään n. 20 minuuttiin.
Sachs ilmoittaa kytkinpaketin ohjeajaksi Samaralle 3,70 ja 4,10 tuntia paketista riippuen (sic!), joten kolme tuntia laskutusaikana on täysin OK.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
-
Terveiset Sortavalasta!Vein Samaran korjaamon pihaan n.11.10.Asentaja arveli remontin vievän 3-4 tuntia.Tuolloin talli oli vielä "täynnä".15.15 soitettiin auton olevan valmis.Sovitun lisäksi ylävesiletku klemmareineen oli uusittu.Veloitus oli kohtuullinen.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
Sen se ottaa.Olit varmaa tyytyväinen.Mie en oo ainakaa saanu huonoo palveluu niil vähil keroil,mitä oon Venäjäl käyttäny.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Tervehdys!
Kyllä sen kytkinremontin tekee tunnissa, ei tarvitse edes hosua. Nimenomaan silloin kun tarvittavat kamppeet ovat valmiina, hyvät työkalut, hyvät työskentelyolot ja ennen kaikkia mikään ei vastusta.
Takavuosina tämä koettiin.. tuttavan korjaamolla, itse olin apupoikana (selkä oli silloin niin huono, ettei ollut kanttia konttia auton alla). Laskutus työajasta (ihan kellon mukaan) yksi tunti.
On mulla toisenlainenkin kokemus Samaran kytkinremontista.
Laatikon irroituksessa ei ollut vaikeuksia, mutta kiinnittämiseen ei työpäivä riittänyt. Halli- ja haitaritunkilla on varsin mielenkiintoista, ja ilman apulaista, yrittää saada laatikkoa paikoilleen. Saa siinä pyöriä tallin lattialla. Kun viimein ja vihdoin sai laatikon huulille, niin sitten alkoi taas vastustamaan. Kun ei ollut tuurnaa levyn keskittämiseen, niin booreihin saanti otti aika ja tupakkia.
Teen tarvittaessa Samaraani edelleenkin kytkinremontin itse, mutta seuraavalla kerralla mulla on kaksi hallitunkkia, tuurna ja apulainen.
Kyllä sen kytkinremontin tekee tunnissa, ei tarvitse edes hosua. Nimenomaan silloin kun tarvittavat kamppeet ovat valmiina, hyvät työkalut, hyvät työskentelyolot ja ennen kaikkia mikään ei vastusta.
Takavuosina tämä koettiin.. tuttavan korjaamolla, itse olin apupoikana (selkä oli silloin niin huono, ettei ollut kanttia konttia auton alla). Laskutus työajasta (ihan kellon mukaan) yksi tunti.
On mulla toisenlainenkin kokemus Samaran kytkinremontista.
Laatikon irroituksessa ei ollut vaikeuksia, mutta kiinnittämiseen ei työpäivä riittänyt. Halli- ja haitaritunkilla on varsin mielenkiintoista, ja ilman apulaista, yrittää saada laatikkoa paikoilleen. Saa siinä pyöriä tallin lattialla. Kun viimein ja vihdoin sai laatikon huulille, niin sitten alkoi taas vastustamaan. Kun ei ollut tuurnaa levyn keskittämiseen, niin booreihin saanti otti aika ja tupakkia.
Teen tarvittaessa Samaraani edelleenkin kytkinremontin itse, mutta seuraavalla kerralla mulla on kaksi hallitunkkia, tuurna ja apulainen.

Jos tekee itselleen, niin mitä h*lvetin merkitystä sillä käytetyllä ajalla on?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
No minäkin olen pikkuhiljaa (yli 6 vuotta) laitellut Ladaani eikä loppua näy.Ja olenhan kuitenkin sen ensimmäinen omistaja.Jokari kirjoitti:Jos tekee itselleen, niin mitä h*lvetin merkitystä sillä käytetyllä ajalla on?
^^ Elämä on valintoja täynnä Jaska hyvä
Lähinnä meinasin sitä kun täällä nyt vatvotaan että meneekö siinä tunti vai viisi, niin mitä merkitystä sillä nyt on jos itselleen tekee. Tietenkin on ymmärrettävää että korjaamoilla, jopa venäläisillä, autot pitää saada pois alta tiettyjen määräaikojen puitteissa.

Lähinnä meinasin sitä kun täällä nyt vatvotaan että meneekö siinä tunti vai viisi, niin mitä merkitystä sillä nyt on jos itselleen tekee. Tietenkin on ymmärrettävää että korjaamoilla, jopa venäläisillä, autot pitää saada pois alta tiettyjen määräaikojen puitteissa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Minä oikeastaan haluaisin nähdä sellaisen kytkinremontin laadun, joka on tunnissa tehty.
Kytkinakseli on varmasti hyvin putsattu ja rasvattu. Laatikossa uudet öljyt ja jne...
Kytkinakseli on varmasti hyvin putsattu ja rasvattu. Laatikossa uudet öljyt ja jne...

Miksi laatikkoon pitäisi laittaa uudet öljyt jos on vielä hyvät ?audiq kirjoitti:Minä oikeastaan haluaisin nähdä sellaisen kytkinremontin laadun, joka on tunnissa tehty.
Harvalla taitaa laatikossa liian hyvät öljyt olla vaihdettaviksi. Vanhat tulee kuitenkin osin ulos, kun laatikon irroittaa, niin kyllähän ne silloin kannattaa samalla vaihtaa.alexandre kirjoitti: Miksi laatikkoon pitäisi laittaa uudet öljyt jos on vielä hyvät ?
Moi,
Mulla on noin 10 vuotta vanhat mineraalitöljyt laatikossa, vielä on hyvin toiminut. Aattelin että vaihtaa öljyt sitten siinä kytkinremontin yhteydessä.
Mulla on noin 10 vuotta vanhat mineraalitöljyt laatikossa, vielä on hyvin toiminut. Aattelin että vaihtaa öljyt sitten siinä kytkinremontin yhteydessä.

EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.