Samaran kytkinremontti

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
alexandre

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja alexandre »

audiq kirjoitti:
alexandre kirjoitti: Miksi laatikkoon pitäisi laittaa uudet öljyt jos on vielä hyvät ?
Harvalla taitaa laatikossa liian hyvät öljyt olla vaihdettaviksi. Vanhat tulee kuitenkin osin ulos, kun laatikon irroittaa, niin kyllähän ne silloin kannattaa samalla vaihtaa.
Minulla ei ainakaan tule tippaakaan öljyä ulos jos en sitä halua
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tuokin riippuu tietysti autosta mutta useimpien etuvetoisten laatikosta ne valuu pihalle kun siitä nykäistään vetoakselit irti.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Samaran eikä 110-sarjan kytkimen vaihtoon ei tarvitse irrottaa vetoakseleita vetopyörästöstä.

Jos ne irrottaa, on mahdollista varata sopivan kokoiset tulpat (jos on: vanhat sisemmät vetoniveltumpit, muuten esimerkiksi puinen tai muovinen, hieman kartiomainen tulppa, Ø 34...36 mm), joilla vetoakselireiät tulpataan akseleiden irrottamisen jälkeen.

SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 14.10.2009 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja mam »

Vain olennainen on tärkeää.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja START »

Jouska kirjoitti:Moi,

Mulla on noin 10 vuotta vanhat mineraalitöljyt laatikossa, vielä on hyvin toiminut. Aattelin että vaihtaa öljyt sitten siinä kytkinremontin yhteydessä. :D
meinasitko vaihtaa laatikon laakerit ja synkrot tuon kytkimen vaihdon yhteydessä?
onnea ja menestystä. :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Jouska »

START kirjoitti:
Jouska kirjoitti:Moi,

Mulla on noin 10 vuotta vanhat mineraalitöljyt laatikossa, vielä on hyvin toiminut. Aattelin että vaihtaa öljyt sitten siinä kytkinremontin yhteydessä. :D
meinasitko vaihtaa laatikon laakerit ja synkrot tuon kytkimen vaihdon yhteydessä?
onnea ja menestystä. :lol:
Kiitos Startti,

No jos silloin tarvii, mitä en usko, niin vaihdetaan vaan koko aski saman tien. :D :D :D

Ajokilometrejä ei ole kymmenessä vuodessa paljon tullut.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

mam kirjoitti:Näin se tehdään:
http://zufa66.narod.ru/photoalbum29.html
Juuri näin.

Kytkinlevyn keskistykseen sopii hyvin talonmiehen katuluudan varren päästä sahattu 5...10 cm tappi.

Laatikko menee vaivatta paikalleen auton vierestä selinmakuulta jalkapoljilla painaen. Jarrulevystä kiertäen saa hammastuksen osumaan (jätä vaihde päälle, ennenkuin irrotat vaihteensiirtotangon laatikosta) . Luonnollisesti laatikko täytyy kohdistaa, mutta kytkinakselin viistotuksen ansiosta pieni virhe ei haittaa.

Työ onnistuu helposti ilman apulaistakin.

***

Ainakin Sachs on toimittanut etuveto-Ladoihin epäsymmetrisiä kytkinlevyjä. Levyn teksti "Getriebeseite" tulee kohti vaihteistoa ja "Motorseite" tai "Schwungradseite" kohti vauhtipyörää.

Uuden kytkimen asennuksen jälkeen säädetään vaijeri siten, että polkimen liikematka on 125 (+- 5) mm.

Viel Erfolg -Grüße

SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 15.10.2009 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja START »

no tuo 10vuotta tuntuu monille olevan lyhyt laatikkoöljyn vaihtoväli. ei siinä mitään erikoista ole.
mutta ei se siitä ainakaan parane jos samoilla öljyillä vuosikymmeniä suhaa menemään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Joen musikka
Viestit: 2007
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Sdelano v SSSR kirjoitti: Ainakin Sachs on toimittanut etuveto-Ladoihin epäsymmetrisiä kytkinlevyjä. Levyn teksti "Getribeseite" tulee kohti vaihteistoa ja "Motorseite" tai "Schwungradseite" kohti vauhtipyörää.

Uuden kytkimen asennuksen jälkeen säädetään vaijeri siten, että polkimen liikematka on 125 (+- 5) mm.

Viel Erfolg -Grüße

SvS
Mukavaa lukea vähän muutakin kun angloamerikkalaista kielimössöä.Siis saksankieltä.U-umlautia olen käyttänyt karjalan yhteydessä mutta että ihan estset!
Outoa muuten että Saksa ja Suomi ovat niitä harvoja kieliä missä ts-äänneasu merkitään z:lla.
Vielen dank!
Musikka
P.S.Kytkin toimii asiallisesti.Nyökkimisoire on vähentynyt.Muista oireista toisaalla.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Perjantaina meni kytkimestä pito kokonaan.
Neljä tuntita á 40
kytkinpaketti 143.-
öljyt 18.-
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Autolla ajettu 75 tkm ja kytkimen kitkapinta täysin lopussa. Ei ole tietoa miten nuo ensimmäiset 53 tkm lie luistateltu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Tuon venäjänkielen kun vielä kääntää google-kääntäjällä tuosta kytkimenvaihto-ohjeesta niin ei tuo kauhealta vaikuttais operaationa. Siskon ladassa hajos kytkin eilen, ja olen saman tilanteen edessä. Tilasin uuden kytkimen motonetistä, hintaa 99 euroa.

Muutenkin tuo on ollut yksi ongelma koko romu, omani on toiminut kuin ajatus!

Miten katsastusmies suhtautuu kun laitoin tuohon siskon rotteloon perinteisen kaasuttimen, ja vielä aion ihan kärjellisen virranjakajan siihen sovittaa koska ei tuolla nykysyttösysteemillä toimi, alkaa nykimään? Tarkoituksena ajaa sen aikaa kun ajoaikaa on niin että varmasti lähtee käyntiin!!! Tuohon rotteloon ei siis ole tarkoitus laittaa rahaa sen enempiä tuon kytkimen lisäksi. Ja miten saisin toimimaan nykypuolalla oikein, kaipa tuo elektroniikka ei hyväksy sitä että pensa kulkeekin väärää reittiä. Tiedossani on että ruiskuboksi keskikonsolin sisällä on viallinen, se kun jäähtyy niin alkaa toimia taas. Siihen olenkin laittanut puhaltimen tietokoneesta joten jäähdytysaika on lyhentynyt:) Mutta rahaa tuohon paskaan ei ole tarkoitus laittaa yhtään varsinkin kun teen kaiken hyvää hyvyyttäni omilla rahoillani. Miten samaran virranjakajan saa sovitettua tohon, meneekö heittämällä? Ja jos on kärjetön, miten kytkennät? Kiitos vastauksista.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tekisitkö ihan oman kysymysketjun tuolle kysymyksellesi. Laittaisit siihen mistä ja minkä mallisesta autosta on kyse. Ja sitten noita kysymyksiä vähän selvemmin.

Hankala vastata kun puhutaan vain "Siskon Ladasta ja rottelosta".
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Siskon rottelo (rotteloksi ja paskaksi siskoni on sen nimennyt:)) Käytetty ainoastaan 98-pensaa = Lada 111 vm 99.
Oma Ladani= 110 sedan-02. Autosta olen tykännyt ja käyttänyt ainoastaan re85:sta. 7.5l/100km.
Ainoa ongelma mitä kyseisellä litkulla on esiintynyt on se että joutuu pitämään hetken tyhjäkäynnillä 3:n startin jälkeen. Ja häikkävalo syttyy joskus, vikakoodi laiha seos. Muuten toimii ok, tokikin hieman laiskempi kuin oikialla pensalla.

En viitsinyt tästä kysymyksestä omaa osiota avata, kun luulen ettei monikaan halua autonsa tekniikkaa muuttaa vanhemmaksi. Itselläni on aikaa värkätä, muttei halua laittaa rahaa kauheasti muutenkin halpaan autoon.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Samaran kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Tekisitkö ihan oman kysymysketjun tuolle kysymyksellesi. Laittaisit siihen mistä ja minkä mallisesta autosta on kyse. Ja sitten noita kysymyksiä vähän selvemmin.

Hankala vastata kun puhutaan vain "Siskon Ladasta ja rottelosta".





Kiitos, avasin aiheesta oman kysymysketjun... Jos siis siitä ketjua muodostuu:)
Vastaa Viestiin