Ei käy kaikilla.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Ei käy kaikilla.
Ihmeellistä.
Tämä mun Samara 1300 -87 seisonut pihalla, vahteran alla noin 2 viikkoa ja nyt kun laitoin käymään, niin käy 2 tai 3 pytyllä.
Aikaisemmin ei mitän häiriötä ole ollut.
Katsoin virranjakan kantta ja siellä navat palanneet. Pyörijän alla on sellainen kellertävä suojakansi, joka murenee reunoista, onko tämä suojakansi välttämätön?
(Ostin jo uudet jakajan kannen/pyörijän ja tulpat, vielä ei asennettu.)
Kun Axteekki Ladani seisoo 2 viikkoa tai pitempäänkin, ei se ala reistailemaan, vaan toimii aina hyvin.
Tämä mun Samara 1300 -87 seisonut pihalla, vahteran alla noin 2 viikkoa ja nyt kun laitoin käymään, niin käy 2 tai 3 pytyllä.
Aikaisemmin ei mitän häiriötä ole ollut.
Katsoin virranjakan kantta ja siellä navat palanneet. Pyörijän alla on sellainen kellertävä suojakansi, joka murenee reunoista, onko tämä suojakansi välttämätön?
(Ostin jo uudet jakajan kannen/pyörijän ja tulpat, vielä ei asennettu.)
Kun Axteekki Ladani seisoo 2 viikkoa tai pitempäänkin, ei se ala reistailemaan, vaan toimii aina hyvin.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Ei käy kaikilla.
Minullakin saattoi olla tuo kellertävän ruskea muovisuojus sirpaloituneena siellä jakajankannen sisällä. Siellä oli sitä muovihilpattä valtoimenaan kun ensin kerran avasin virranjakajan kannen.
Mikä lie sen hajottaa? Eipäs ole tietoa.
Mikä lie sen hajottaa? Eipäs ole tietoa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Ei käy kaikilla.
Terve!
Se muovisuojus kovettuu muutamassa vuodessa ja alkaa sitten helposti murentua. Näin muistelen taannoisesta m/86 Samarastani. Syynä ilmeisesti kuumuus ja jakajan kipinöinnin synnyttämä otsoni.
Äkikseltä veikkaisin, että kyseinen osa on suojaamassa jakajan kantta keskipakosäätimeltä ja laakeroinnista irtoavalta töhnältä.
Eiköhän se jakaja toimi ilman kyseistä osaakin.
menestystä
SvS
Se muovisuojus kovettuu muutamassa vuodessa ja alkaa sitten helposti murentua. Näin muistelen taannoisesta m/86 Samarastani. Syynä ilmeisesti kuumuus ja jakajan kipinöinnin synnyttämä otsoni.
Äkikseltä veikkaisin, että kyseinen osa on suojaamassa jakajan kantta keskipakosäätimeltä ja laakeroinnista irtoavalta töhnältä.
Eiköhän se jakaja toimi ilman kyseistä osaakin.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Ei käy kaikilla.
Kylläkyllä,vaikka kokemukseni ovat pääosin kaukaiselta Renault-ajalta.Voi myöskin olla että välikansi(siinähän on huopakauluskin!) suojaa kärkiä mahdolliselta murulta jota toki saattaisi irrota pyörijän ja kannen napojen välisessä kipinöinnissä.Sdelano v SSSR kirjoitti: Äkikseltä veikkaisin, että kyseinen osa on suojaamassa jakajan kantta keskipakosäätimeltä ja laakeroinnista irtoavalta töhnältä.
Eiköhän se jakaja toimi ilman kyseistä osaakin
SvS
80-luvun alussa pysähtyi Tipparenu 20 km ennen kotikoivikkoa Karjalassa,lähdetty oli Helsingistä.Tein hyvässä säässä vakiotarkistukset ja päättelin puolan tulleen matkansa päähän.Sain yhteyden isäpaavaliin joka hinasi lopun matkan.Puolakin löytyi ja viimein todellinen vika:pieni eristemuru tarttuneena kärkeen!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Ei käy kaikilla.
Näissäpä mahtoi olla jo kärjettömät jakajat, joista tässä puhutaan.
Vai onkos tuossa -87 vielä kärjet? Axteceissahan ei taida olla.
Vai onkos tuossa -87 vielä kärjet? Axteceissahan ei taida olla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Ei käy kaikilla.
Samaroissa on kaikissa ollut kärjetön sytytys kaasarivehkeissä.
Re: Ei käy kaikilla.
Kaksi kaasarisamaraa olen omistanut, kummassakaan ei tuota suojalevyä ollut. Uutena ostetussa virranjakajassa oli kyllä mukana.
Njet problem, normal katastroof 

- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Ei käy kaikilla.
Kannen yms osien vaihto vasta huomenna.
Tämä suojakansi tosiaan murenee reunoista, kuin perunalastu.
Suojakannen ostamiseen ei enää ole varaa
Onko kukaan tehnyt tälläistä suojakantta itse, jostain muovikanisterista?
Tämä suojakansi tosiaan murenee reunoista, kuin perunalastu.
Suojakannen ostamiseen ei enää ole varaa

Onko kukaan tehnyt tälläistä suojakantta itse, jostain muovikanisterista?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Ei käy kaikilla.
Aikaa kului, mutta eilen sain aikaiseksi vaihtaa kulutus osat. Virranjakajan alla ei nyt ole mitään suojakantta ja Nyt Samara käy kaikilla.
Tarvisin vähän käytännön neuvoa.
Merkit on näin - l l l l l +
Mihin kohtaan noista viivoista laitan, että sytys olisi kohdallaan. Tällä hetkellä tuolta plussasta päin on melkein kolmannen viivan kohdalla ?

Tarvisin vähän käytännön neuvoa.
Merkit on näin - l l l l l +
Mihin kohtaan noista viivoista laitan, että sytys olisi kohdallaan. Tällä hetkellä tuolta plussasta päin on melkein kolmannen viivan kohdalla ?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Ei käy kaikilla.
Terve!
Tarkoittanet niitä jakajan tyvessä olevia merkkejä.
Niiden avulla ei sytytystä voi tarkasti säätää, vaan sytytys on säädettävä vauhtipyörän merkkien avulla.
Vauhtipyöräkotelossa on kumitulppa, jonka poistamalla näkee vauhtipyörän kehälle. Vauhtipyörässä näkyy viivamainen merkki, kun 1. ja 4. sylinterin männät ovat yläkuolokohdassa. Kiinteän merkkiasteikon keskimmäinen pitkä merkki on 1. ja 4. sylinterin YKK-merkki. Lyhyiden viivojen väli on yksi kammenkulma-aste.
Perusennakko tyhjäkäynnillä (750...800 1/min) on 1(+/-1) aste.
(Ja jos 1100-kuutioisesta olisi kyse, olisi perusennakko 6(+/-1) astetta.)
Säätö tapahtuu parhaiten stroboskoopilla.
***
Jakajan merkkien väli on viisi kammenkulma-astetta.
menestystä
SvS
Tarkoittanet niitä jakajan tyvessä olevia merkkejä.
Niiden avulla ei sytytystä voi tarkasti säätää, vaan sytytys on säädettävä vauhtipyörän merkkien avulla.
Vauhtipyöräkotelossa on kumitulppa, jonka poistamalla näkee vauhtipyörän kehälle. Vauhtipyörässä näkyy viivamainen merkki, kun 1. ja 4. sylinterin männät ovat yläkuolokohdassa. Kiinteän merkkiasteikon keskimmäinen pitkä merkki on 1. ja 4. sylinterin YKK-merkki. Lyhyiden viivojen väli on yksi kammenkulma-aste.
Perusennakko tyhjäkäynnillä (750...800 1/min) on 1(+/-1) aste.
(Ja jos 1100-kuutioisesta olisi kyse, olisi perusennakko 6(+/-1) astetta.)
Säätö tapahtuu parhaiten stroboskoopilla.
***
Jakajan merkkien väli on viisi kammenkulma-astetta.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Ei käy kaikilla.
Kiitos hyvistä neuvoista.