Ei käy kaikilla.

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Ihmeellistä.
Tämä mun Samara 1300 -87 seisonut pihalla, vahteran alla noin 2 viikkoa ja nyt kun laitoin käymään, niin käy 2 tai 3 pytyllä.
Aikaisemmin ei mitän häiriötä ole ollut.
Katsoin virranjakan kantta ja siellä navat palanneet. Pyörijän alla on sellainen kellertävä suojakansi, joka murenee reunoista, onko tämä suojakansi välttämätön?
(Ostin jo uudet jakajan kannen/pyörijän ja tulpat, vielä ei asennettu.)


Kun Axteekki Ladani seisoo 2 viikkoa tai pitempäänkin, ei se ala reistailemaan, vaan toimii aina hyvin.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Minullakin saattoi olla tuo kellertävän ruskea muovisuojus sirpaloituneena siellä jakajankannen sisällä. Siellä oli sitä muovihilpattä valtoimenaan kun ensin kerran avasin virranjakajan kannen.

Mikä lie sen hajottaa? Eipäs ole tietoa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Se muovisuojus kovettuu muutamassa vuodessa ja alkaa sitten helposti murentua. Näin muistelen taannoisesta m/86 Samarastani. Syynä ilmeisesti kuumuus ja jakajan kipinöinnin synnyttämä otsoni.

Äkikseltä veikkaisin, että kyseinen osa on suojaamassa jakajan kantta keskipakosäätimeltä ja laakeroinnista irtoavalta töhnältä.

Eiköhän se jakaja toimi ilman kyseistä osaakin.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Joen musikka
Viestit: 2005
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Sdelano v SSSR kirjoitti: Äkikseltä veikkaisin, että kyseinen osa on suojaamassa jakajan kantta keskipakosäätimeltä ja laakeroinnista irtoavalta töhnältä.
Eiköhän se jakaja toimi ilman kyseistä osaakin
SvS
Kylläkyllä,vaikka kokemukseni ovat pääosin kaukaiselta Renault-ajalta.Voi myöskin olla että välikansi(siinähän on huopakauluskin!) suojaa kärkiä mahdolliselta murulta jota toki saattaisi irrota pyörijän ja kannen napojen välisessä kipinöinnissä.
80-luvun alussa pysähtyi Tipparenu 20 km ennen kotikoivikkoa Karjalassa,lähdetty oli Helsingistä.Tein hyvässä säässä vakiotarkistukset ja päättelin puolan tulleen matkansa päähän.Sain yhteyden isäpaavaliin joka hinasi lopun matkan.Puolakin löytyi ja viimein todellinen vika:pieni eristemuru tarttuneena kärkeen!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Näissäpä mahtoi olla jo kärjettömät jakajat, joista tässä puhutaan.

Vai onkos tuossa -87 vielä kärjet? Axteceissahan ei taida olla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2697
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Samaroissa on kaikissa ollut kärjetön sytytys kaasarivehkeissä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kaksi kaasarisamaraa olen omistanut, kummassakaan ei tuota suojalevyä ollut. Uutena ostetussa virranjakajassa oli kyllä mukana.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Kannen yms osien vaihto vasta huomenna.
Tämä suojakansi tosiaan murenee reunoista, kuin perunalastu.
Suojakannen ostamiseen ei enää ole varaa :lol:
Onko kukaan tehnyt tälläistä suojakantta itse, jostain muovikanisterista?
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Aikaa kului, mutta eilen sain aikaiseksi vaihtaa kulutus osat. Virranjakajan alla ei nyt ole mitään suojakantta ja Nyt Samara käy kaikilla. :D
Tarvisin vähän käytännön neuvoa.
Merkit on näin - l l l l l +

Mihin kohtaan noista viivoista laitan, että sytys olisi kohdallaan. Tällä hetkellä tuolta plussasta päin on melkein kolmannen viivan kohdalla ?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tarkoittanet niitä jakajan tyvessä olevia merkkejä.

Niiden avulla ei sytytystä voi tarkasti säätää, vaan sytytys on säädettävä vauhtipyörän merkkien avulla.

Vauhtipyöräkotelossa on kumitulppa, jonka poistamalla näkee vauhtipyörän kehälle. Vauhtipyörässä näkyy viivamainen merkki, kun 1. ja 4. sylinterin männät ovat yläkuolokohdassa. Kiinteän merkkiasteikon keskimmäinen pitkä merkki on 1. ja 4. sylinterin YKK-merkki. Lyhyiden viivojen väli on yksi kammenkulma-aste.

Perusennakko tyhjäkäynnillä (750...800 1/min) on 1(+/-1) aste.

(Ja jos 1100-kuutioisesta olisi kyse, olisi perusennakko 6(+/-1) astetta.)

Säätö tapahtuu parhaiten stroboskoopilla.

***

Jakajan merkkien väli on viisi kammenkulma-astetta.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Kiitos hyvistä neuvoista.
Vastaa Viestiin