110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Kävi tossa talvipakkasilla sitten niin, että oli ilmeisesti vuotanut jostain jäähdytinnesteet pois huomaamatta ja nyt puskee valkoista savua putkesta ja haisee niin sokerimunkilta että huh, kone täristää pirusti ja säiliössä kuplii, öljyt ja vedet eivät kuitenkaan ole sekoittuneet.. ajon lopetin heti kun merkkivalo syttyi, myöhäistähän se jo silloin tietysti oli, nyt mietinkin, että mistä löytyisi halpa korjaaja/korjaamo joka asian osaisi kyseiseen ladan korjata, autokin kun on vain 35tkm ajettu (-04).. ja pirulainen ku on vielä tullut deltassa sitä huollettua niin sinne on kaikki rahat menny :/ Yhtään en osaa varmaan ite asialle tehdä mitään, joten apu ois paikallaan.. ja montahan satasta tollasesta hommasta sitten köyhtyy? Helsingistä jos löytyy joku tekijämies niin voin kyllä ihan asiallisen palkkionkin maksaa, jos joku täällä osaa.
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Osanottoni.
Omasta vuoti nestettä syylärintyhjennyshanasta. Tiiviste oli pykinyt.
Mutta takaisin asiaan, oletko katsonut minkänäköiseksi on esim. öljyt menneet?
Jos on semmosta toffeeta tai valkoista /kermanväristä niin kannattaa harkita moottorinvaihtoa.
Omasta vuoti nestettä syylärintyhjennyshanasta. Tiiviste oli pykinyt.
Mutta takaisin asiaan, oletko katsonut minkänäköiseksi on esim. öljyt menneet?
Jos on semmosta toffeeta tai valkoista /kermanväristä niin kannattaa harkita moottorinvaihtoa.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
öljyt näyttää siltä miltä tosiaan pitääkin, ihan uusilta ja puhtailta, joten onko vielä toivoa?
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Tietenkin se sitten kannattaa avata.
Kansihan on siis alua ja käsittääkseni se täytyy myös oikaista ennen kasausta.
Periaatteessa projekti ei pitäisi olla mahdoton, jos vain pysyy avain kädessä ja ymmärtää edes vähän koneen toimintaa. Eli onnistuu vaikka
nyrkkipajassa.
Kone vaan merkkeihin ja kansi irti. Oikaisu. Pahvi väliin ja pultit kiinni.
Kansihan on siis alua ja käsittääkseni se täytyy myös oikaista ennen kasausta.
Periaatteessa projekti ei pitäisi olla mahdoton, jos vain pysyy avain kädessä ja ymmärtää edes vähän koneen toimintaa. Eli onnistuu vaikka
nyrkkipajassa.
Kone vaan merkkeihin ja kansi irti. Oikaisu. Pahvi väliin ja pultit kiinni.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Saman Ladassa kokeneena v##tutututs on suunnaton,mutta positiivisena puolena sanoisin että tulee lisää pontta pyttyyn ja ruopii entistä paremmin.
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
No nyt on jo saatu homma rullaamaan tutun mekaanikon kanssa ja kansi on irti, ja näyttää jopa ihan hyvältä kone sisältäpäin, ykköspyttyyn oli päässyt vettä mutta mitään näkyvää tuhoa sisällä ei ollut, joten kone on pelastettavissa, nyt onkin sitten tilaukseen laitettu venttiilikopan tiiviste (oli jostain syystä sekin rispaantunu, hyvä hetki vaihtaa), öljysuodatin, mutta sitten ne tärkeät osat eli kannentiiviste ja pulttisarja kannelle puuttuvat, koska motonet myy näköjään vain 16v pulttisarjaa ja 16v kannentiivistettä, joten mistäs näitä sitten kannattaisi etsiä? Jos jotakuta kiinnostaa niin kuvaan korjausprojektia samalla ja voin ladata sen kokonaisuudessa jos korjaus onnistuu tänne foorumille. Ja millehhän momentille pultit muuten tulevat?
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Laitahan vaan kuvia näkyville! Täältä löytyy myös jotain ohjeita, pulttien kirimisistäkin.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Kannentiivisteen löytää jokaisesta hyvinvarustetusta autotarvikeliikkeestä eli meneppä kysymään samaran osia!!
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Joo, viikonloppuna laittelen kuvia kunhan pääsen omalle koneelle.. ja pitänee käydä kyselemässä tosiaan noita samaran tiivisteitä, ne vissiin on samanlaiset tosiaan kuin 8v koneessa.
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Kai sinä myös plaanautat kannen suoraksi?
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Oikaise hyvä mies se kansi!
Se ei ole valurautaa, joka saattaa kestää mahdollisessa "keittohetkessä".
jos et oikaise kantta niin alappa ehitä uutta myllyä, menee ne puurot ja vellit sekaisin.
Lopputuloksena tulee sitä toffeeta, josta -> laakeri vaurioita, nokka, sylinterit, männät...
Se ei ole valurautaa, joka saattaa kestää mahdollisessa "keittohetkessä".
jos et oikaise kantta niin alappa ehitä uutta myllyä, menee ne puurot ja vellit sekaisin.
Lopputuloksena tulee sitä toffeeta, josta -> laakeri vaurioita, nokka, sylinterit, männät...
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Eli tässä asiassa komppaan täysin velipojan kirjoitusta. Eli jos et oikaise kantta saat heittää ne rahat vaikka sinne vessan pyttyyn aamupyythonin kaveriksi. Kaikki alumiiniseos kannet on aina, korrrrostan sanaa AINA oikaistava auki oton yhteydessä. Kansi ei vättämättä ole vielä väärä ennen auki ottoa, mutta kun aukoo pultit niin lämpöjännitykset laukeavat ja kannessa tapahtuu näitä ikäviä vääntymä ominaisuuksia. Esim Mazdan kannet ovat hyvä esimerkki siitä. Ladoihin ne ole milloinkaan joutunut tekemään kansiremonttia, japseihin sitäkin useammin lukuun ottamatta omia. Joten en tiedä miten hirveästi kansi Ladassa voi itseensä ottaa.
Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Tervehdys.
Kannen suoruuden voi tarkastaa tason ja santapaperin avulla kantta muutaman kerran liikuttamalla santikan päällä tulee näkyviin kohdat joista on kiero. Jos ei ole paljon voi edelleen hioa suoraksi. Iso peili on erittäin hyvä pöydän päällä, jos vaimo suo.
Kannen suoruuden voi tarkastaa tason ja santapaperin avulla kantta muutaman kerran liikuttamalla santikan päällä tulee näkyviin kohdat joista on kiero. Jos ei ole paljon voi edelleen hioa suoraksi. Iso peili on erittäin hyvä pöydän päällä, jos vaimo suo.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: 110 hb 8v kansipahvi tais mennä?
Joo, kansi menee Scanialle koneistuksen alle ja kyllä siitä niiden laitteilla pitäis siitä suoran saada, eihän mulla ois herrajumala ollu varaa alottaa muuten tätä remonttia alkuunkaan jollei hiontaa ois halvalla jostain saanu, ja remontti sai alkunsa vasta kun löyty kaveri joka tuolla työskentelee, oli onni että mahtu samaan laitteeseen millä noita kuustoistalitrasiakin koneistetaan ja hiotaan 
