Kannattaako loppuunajettua romua huoltaa?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada Scandinavia

Re: Kannattaako loppuunajettua romua huoltaa?

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

samarai kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti:Milloin auto on loppuun ajettu?
Niin tarkoittaako se teknisesti vai koriltaan loppua - onko mätä jämä? Oma Samarakin olisi paalissa jos ei olisi saanut runsaasti hitsauskorjausta, sillä olisi vielä vuosia edessä huolimattomalla huollollakin, mutta korin hidas loppuunpalaminen tulee väistämättä sille eteen ennen tekniikan loppuunajamista vastaan.
Sellainen käsitys mulla on, että kun auton kori on pahasti ruostunut ja paikattu ja paikattu, kyllästymiseen saakka, niin se on loppu. Toki kaikkea muutakin, esimerkiksi jarruputket yms. korjausta vaativaa.
Moottori/vaihteisto yleensä toimii pitkään.

Kannattaako korjata, sekä huoltaa, se on se asia, joka mietityttää. Esimerkkinä siitä, Honda accord 2.0 1988, jolla ajettu reilusti yli 400tkm.
Katsastus mennyt umpeen ja omistaja myy sitä 150e hinnalla.
Tämmönen auto, edessä voi olla vaikka mitä korjaustoimenpiteitä, myös huoltotoimenpiteitä ja tulee auttamasti kysymykseen kannattaako vai ei.
1500i

Re: Kannattaako loppuunajettua romua huoltaa?

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Loppuunajettu romu on mielestäni kanssa juuri sellanen kun edellä on jo kuvailtu. Mätä koriltaan tai tekniikaltaan isompaa tai kalliimpaa remonttia vaativa iäkkäämpi auto yleensä.
Tuokin riippuu tietenkin käyttäjän kukkaron paksuudesta missä vaiheessa laittaa auton kiertoon/paaliin. Esimerkiksi moottorivian takia (laakerivika) olen nähnyt aivan kovan koppasienkin 90-luvun autojen päätyvän paaliin :shock: Luulisi että oisi myynyt varaosiksi tai etsinyt vaihtokoneen jos ei muka kannata korjata entistä. Toki tuollaisellekkin tulee hintaa jos ei itse pysty laittamaan ja korjaamolla pitää laitattaa siinä tapauksessa kulujen arvoa voi reuta laskemaan auton arvoon kannattaako enää :roll: Ihmettelin kuitenkin kun noin oli tehnyt no jokainenhan tekee tietenkin omilleen mitä haluaa.

Tuosta huoltamisesta itse ainain tarkistelen sillon tällön mitä nyt auton alla tulee käytyä öljynvaihdon yhteydessä että missä kunnosssa muuten on nivelet ja letkut ym. Myönnetään että pakoputki vuotaa tälläkin hetkellä takimmaisesta liitoksesta jos menee kuuntelemaan mutta on niin vähäistä että ei jaksa kiinnostua ainakaan nyt. Ennakoivaa huoltoa tulee myöskin tehtyä jonkin verran kuten jarruletkut ja jäähd.neste letkut kaasuläppärunkoon. Eihän nekään käyttöä haitanneet vaikka jäähd.neste letku hankasikin mutterin kantaan niin että oli jo selvää kulumaa tullut. Oisihan sitä vielä voinut ajaa niin kauan kun nesteet pysyy sisällä korjata sitten vaikka vähän isommin jos keittää :D Mielluummin ennakoivaa huoltoa kun että jää matkalle.

Ihmettelen itse niitä jotka ns.hakee listan konttorilta mitä pitäisi korjata sitten muristaan että sitä ja sitä :evil: Näkeehän ne valot ja jarrutkin itse jos ei ole kun kolmessa pyörässä ja käsäri ei pidä niin pitääkö siihen olla konttorilta todistus :roll:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Vastaa Viestiin