tehoraja?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja Mara »

-Oll1- kirjoitti:Mutta mites kun satuin tälläiselle vanhalle viestiketjulle http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 6&start=30 niin siinä nimimerkillä Tuomas selittää asiallisesti että on laillista virittää kiinni olevaa moottoria 7Kg/Kw asti (tietenkin päästöjen puitteissa), asia jäi vaivaamaan..

Eikös toi nyt ole melkoisen yksiselitteistä tekstiä tossa linkissä?

Vaparimoottoria, joka on ilman kepulikonsteja keulalla, voi virittää teho-painosuhteen rajalle asti.
Jälkiahdettua, tai muuten tehomittauksen kautta muutoskatsastettua ei.

Vähäpäästöiset nyt pitäisi muutenkin kieltää laissa.. :lol:

E. Vtun sivunvaihot.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja START »

jep. ongelma on siinä että se vaihettava kone pitää olla alle 100 heppanen, sitä sitten voidaan kyllä virittää vapaastihengittävänä sinne 182 heppaan asti.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ksi

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja ksi »

itellä heräs tällanen ajatus että.. koska vfts on luokiteltu kilpa-auto niin sitähän pitäs olla tehtynä myös ns.siviili-autoksi ja meiän konttorilla on sanottu et vertailu moottorina toimii painavin,tehokkain ja kuutio-tilavuudeltaan suurin moottori.. eli mitenhän toimis toyotan 4a-ge keulille.. 1600cc/124hp vakiona ja potentiaalia löytyy.. eli mikä on nyt se tehokkain,entä painavin,entä suurin kuutioiltaan? ainakin toyota starletin kans sai joka osuuteen käyttää sitä suurinta ja 1600cc keulille ilman muita muutoksia :D :D :D
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja START »

se on se 1700i
eli 84?heppaa vakiona + 20% = 100,8heppaa
joten tehot menee yli. paino ja kuutiot ei varmaankaan olis mikään ongelma.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja jimi »

ksi kirjoitti:itellä heräs tällanen ajatus että.. koska vfts on luokiteltu kilpa-auto niin sitähän pitäs olla tehtynä myös ns.siviili-autoksi...

VFTS on luokiteltu B-ryhmään ja siihen on vaadittu vain 200 kappaleen valmistusmäärä ja ne yksilöt eivät ole tulleet miltään valmistuslinjalta vaan ovat yksittäiskappaleina valmistettu ja siten se ei ole ns. yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettu malli.

Ja B-ryhmän lisäluokitukseen (siis niin sanottuun evoluutioversioon) vaadittiin vain 20 identtisen yksilön tekeminen.
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja START »

ja ei kai siinä vfts:sä ole mitään sellaista mikä vaatis sen erillisen 200 valmistus määrän, sehän pohjautuu perus kanttilamppuun, eikä varsinaisesti ole mikään eri malli (vai oonko ihan hakoteillä?)
vertaa vaikka sport quatroon, se oli parikytä senttiä lyhempi kun perus quatro joten jouduttiin tekeen 200erä siviili painoksia (joka siis on siviilipainos eikä mikään kilpuri)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja jimi »

START kirjoitti:...sport quatroon, se oli parikytä senttiä lyhempi kun perus quatro joten jouduttiin tekeen 200erä siviili painoksia (joka siis on siviilipainos eikä mikään kilpuri)
Tuosta pätkä-quattrosta on oikein AKE:sta kysytty, jos tavallisen lyhentäis ja muutenkin rakentais vastaamaan pätkää, niin vastaus oli, ettei pätkä ole ns.sarjavalmisteinen ja lyhennys yms. vaatii poikkeusluvan.
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja START »

on se pätkäkin sarja valmisteinen, mutta jos siinä onkin jotain muutakin eroa kun pituus. nää on vähän hankalia juttuja kaikki tulkitsee ne erilailla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-Oll1-

Re: tehoraja?

Viesti Kirjoittaja -Oll1- »

Tuolla jotain juttua ainakin Ladasta ja wankelista. Tsekkiläinen sivu ja googlen kääntäjä suoltaa hyvin jännää tekstiä :lol:

Tsekki ei ihan suju, mutta taitaa liittyä wankel-aiheeseen.

http://translate.google.fi/translate?hl ... i:official


Edit: unohtu ekana tietysti se olennaisin eli linkki :lol:
Vastaa Viestiin