
SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Zaporozhets
- Viestit: 132
- Liittynyt: 27.4.2008 18:58
- Paikkakunta: TranBck.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Melkein voi nähdä Pöyhöin pihalla kiroamassa ja potkimassa samaraa.1500i kirjoitti:Ei vissiin toiminu vai?
"Enää nouse kyytiin enkelten en, vaan kävelen ― kautta kivien ja kantojen.
Eräs kaunis päivä kaikki käy kuin tanssi päällä ruusujen
Eräs kaunis päivä kaikki käy -käy kuin tanssi päällä hautojen"
Viikate - Eräs kaunis päivä
JaltaZAZ->Zaporozhets
Eräs kaunis päivä kaikki käy kuin tanssi päällä ruusujen
Eräs kaunis päivä kaikki käy -käy kuin tanssi päällä hautojen"
Viikate - Eräs kaunis päivä
JaltaZAZ->Zaporozhets
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
mikäs tälläkertaa meni mönkään
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
SÄMPY(LÄ) nyt sitten taas kuitenkin toimii. Ja ihan omaa huolimattomuuttani jouduin tuonne tällaisen
ItkuMerkin taas laittamaan. Mutta sehän siinä niin rankkaa onkin.
Laittelin siis starttipuolen kasaan ja toimi hyvin. Kerran vähän nikotti ja naksahti. Siitähän se huoli heräsi heti.
Ryhdyin kuitenkin sen jäähdytyspuolen kimppuun ja sain sen kasaan alta aikayksikön. Mutta sitten taas tihkutti ylävesiletkua pitkin! Onnksi kyseessä oli vain löysä klemmari. Vaihdoin kaikki NeuvostoKlemmarit kunnollisiin ja laittelein kaikki niin, että ne oli helppoa kiristää. Yleensähän moni klemmari on niin hankalaan paikkaan kiristetty, että niitä on pirullista ruuvata. Kaikissa laittamissani oli holkille sopiva pää. Ja jäähdytyspuoli siis piti.
Mutta sitten se KarjaRauta. Siinä olikin vääntämistä. Puskurin ja eturipustuksen pultit lähtivät helposti pois. Ensin näyttikin siltä, että homma on helppo. Mutta eipä ollutkaan. Yritin ensin pitkät puskuripultit ripustuksiin ja päin vastoin. Eihän sitä voi ensiyrittämällä saada niitä oikein kun ei ollut miettinyt tarpeeksi miten ne nyt olivatkaan.
KarjaRaudan asetelma ei ollut täysin sopiva. Nyt voin sanoa, että olisi pitänyt laittaa ensin eturipustusten kiinnikkeistä se kiinni ja sitten muokata puskurikiinnikkeitä, mutta kun taas väkisin yritti. Ja ne alaripustuksen kulmaraudat olivat niin hemmetin ahtaat niille pulteille. No, täytyy pyytää Nuorisoa ottamaan niitä kuvia.
Eli laitoin Karjaraudan pelkillä puskuripulteilla kiinni. Ihan tarpeeksi hevi on kiinnitys sitenkin.
Saatiin muutama valokuvakin tästä pakkastyövaiheesta. Laitellaan ne joskus näkyviin.
Palkinnoksi lähdin Kuusaalle syömään KepapRanskalaiset. Taas startti kerran vähän nöksähti. Mutta sitten starttasi kunnolla ja lähti hyvin käyntiinkin. FINEn panin piuhaan, koska autojen paikkaa vaihdettaisiin pihassa, jotta pääsisin FINEllä matkaan.
Ei muuta kuin hyvin mielin liikkelle toimivalla startilla ja hienolla KarjaRaudalla koristellulla SÄMPY(LÄ)llä. Mutta kuten arvata saattaa, minun tämän hetkisellä tuuritasollani kaikki ei ole aivan näin yksinkertaista. Pieni onnen sirpale tietää monta Pommisirpaletta, jotka haavoittavat taas melko kipeästi.

Laittelin siis starttipuolen kasaan ja toimi hyvin. Kerran vähän nikotti ja naksahti. Siitähän se huoli heräsi heti.
Ryhdyin kuitenkin sen jäähdytyspuolen kimppuun ja sain sen kasaan alta aikayksikön. Mutta sitten taas tihkutti ylävesiletkua pitkin! Onnksi kyseessä oli vain löysä klemmari. Vaihdoin kaikki NeuvostoKlemmarit kunnollisiin ja laittelein kaikki niin, että ne oli helppoa kiristää. Yleensähän moni klemmari on niin hankalaan paikkaan kiristetty, että niitä on pirullista ruuvata. Kaikissa laittamissani oli holkille sopiva pää. Ja jäähdytyspuoli siis piti.
Mutta sitten se KarjaRauta. Siinä olikin vääntämistä. Puskurin ja eturipustuksen pultit lähtivät helposti pois. Ensin näyttikin siltä, että homma on helppo. Mutta eipä ollutkaan. Yritin ensin pitkät puskuripultit ripustuksiin ja päin vastoin. Eihän sitä voi ensiyrittämällä saada niitä oikein kun ei ollut miettinyt tarpeeksi miten ne nyt olivatkaan.
KarjaRaudan asetelma ei ollut täysin sopiva. Nyt voin sanoa, että olisi pitänyt laittaa ensin eturipustusten kiinnikkeistä se kiinni ja sitten muokata puskurikiinnikkeitä, mutta kun taas väkisin yritti. Ja ne alaripustuksen kulmaraudat olivat niin hemmetin ahtaat niille pulteille. No, täytyy pyytää Nuorisoa ottamaan niitä kuvia.
Eli laitoin Karjaraudan pelkillä puskuripulteilla kiinni. Ihan tarpeeksi hevi on kiinnitys sitenkin.
Saatiin muutama valokuvakin tästä pakkastyövaiheesta. Laitellaan ne joskus näkyviin.
Palkinnoksi lähdin Kuusaalle syömään KepapRanskalaiset. Taas startti kerran vähän nöksähti. Mutta sitten starttasi kunnolla ja lähti hyvin käyntiinkin. FINEn panin piuhaan, koska autojen paikkaa vaihdettaisiin pihassa, jotta pääsisin FINEllä matkaan.
Ei muuta kuin hyvin mielin liikkelle toimivalla startilla ja hienolla KarjaRaudalla koristellulla SÄMPY(LÄ)llä. Mutta kuten arvata saattaa, minun tämän hetkisellä tuuritasollani kaikki ei ole aivan näin yksinkertaista. Pieni onnen sirpale tietää monta Pommisirpaletta, jotka haavoittavat taas melko kipeästi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
hyvä että taas joku näistä vempeleistä pelittä, voimia ja jaksamista tähän touhuun sinne.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
No, se startti ei sitten toiminutkaan. Tulin kotiin ja jäin SÄMPY(LÄ)n tienviereen siirtääkseni pihasta FINEn ja ajaakseni SÄMPY(LÄ)n peremmälle.
FINE ulos pihasta ja käymään tienvarteen. SÄMPY(LÄ)n startti ei kun naksuu vaan. Mitenkäs muuten. Siihen se sitten jäi seuraavaan päivään asti. Koitin minä hyppystarttia muttei kun heitti kaameat kipinäsuihkut.
No, mitä näitä tilittämään. Vikana oli löysällä ollut startin käyttövirtajohdin, joka siis tulee sieltä solenoidilta.
Nyt pelaa, mutta tänään taas oli edessä iso pommi.
Koska se FINEllä lähtö ei onnistunut, niin taashan nuo vekottimet olivat vääriäten päin pihassa. Ja SÄMPY(LÄ) kiukuistui kun piti ajaa pienen lumiköntin yli. vasen etusisälokari taas rullalle pyöräkoteloon.
No, olihan tuolla SÄMIssä ehjä lokari. Vaihdoin sen sitten SÄMPY(LÄ)än.
Ei näitä oikein jaksa edes kirjoittaa kun kaikki hommat kasaantuvat ja jaksamattomuus on todella lähellä. Minkäs teet.
Saattavat jäädä VenäjänReissaamisetkin pikkuhiljaa. Ei ole lelua, jolla reissata ilman kohtuuttomia ongelmia. No, VenäjäReissaushan on harraste, kuten kuuluisi olla tämä Lataaminenkin, joten senhän voi heittää hemmettiin heti kun huvittaa. On vaan ollut niin mukava Retkeillä, että ei millään tahdo ymmärtää että "... heitä helemettiin ..."
Niin ja ainakin oikean puoleinen vetonivel on niin valmis, että liekö kuljettaa enää edes Joensuuhun. Saati nyt sitten Sortavalaan korjaukseen. Itse en kyllä talvella ala vaihtamaan.
FINE ulos pihasta ja käymään tienvarteen. SÄMPY(LÄ)n startti ei kun naksuu vaan. Mitenkäs muuten. Siihen se sitten jäi seuraavaan päivään asti. Koitin minä hyppystarttia muttei kun heitti kaameat kipinäsuihkut.
No, mitä näitä tilittämään. Vikana oli löysällä ollut startin käyttövirtajohdin, joka siis tulee sieltä solenoidilta.
Nyt pelaa, mutta tänään taas oli edessä iso pommi.
Koska se FINEllä lähtö ei onnistunut, niin taashan nuo vekottimet olivat vääriäten päin pihassa. Ja SÄMPY(LÄ) kiukuistui kun piti ajaa pienen lumiköntin yli. vasen etusisälokari taas rullalle pyöräkoteloon.
No, olihan tuolla SÄMIssä ehjä lokari. Vaihdoin sen sitten SÄMPY(LÄ)än.
Ei näitä oikein jaksa edes kirjoittaa kun kaikki hommat kasaantuvat ja jaksamattomuus on todella lähellä. Minkäs teet.
Saattavat jäädä VenäjänReissaamisetkin pikkuhiljaa. Ei ole lelua, jolla reissata ilman kohtuuttomia ongelmia. No, VenäjäReissaushan on harraste, kuten kuuluisi olla tämä Lataaminenkin, joten senhän voi heittää hemmettiin heti kun huvittaa. On vaan ollut niin mukava Retkeillä, että ei millään tahdo ymmärtää että "... heitä helemettiin ..."
Niin ja ainakin oikean puoleinen vetonivel on niin valmis, että liekö kuljettaa enää edes Joensuuhun. Saati nyt sitten Sortavalaan korjaukseen. Itse en kyllä talvella ala vaihtamaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Päätös on TEHTY.
LataLakko on yhden kaasarinvaihdon päässä tai sitten ei.
Eli nilkutan Joensuuhun. Vaihdan toisen kenties toimivana irrotetun Axtec -kaasarin SÄMPY(LÄ)än. Jos pelaa ei Lakkoa. Jos ei pelaa niin riittävä LataLakko pidetään varmasti.
LataLakko on yhden kaasarinvaihdon päässä tai sitten ei.
Eli nilkutan Joensuuhun. Vaihdan toisen kenties toimivana irrotetun Axtec -kaasarin SÄMPY(LÄ)än. Jos pelaa ei Lakkoa. Jos ei pelaa niin riittävä LataLakko pidetään varmasti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
toivotaan parasta, onnea ja menestysty niin matkaan kun vaihtoon.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Matka tultiin miten kuten.
Pakattuani auton Kuusaal ja lämmiiteltyäni sen kunnolla starttasin.
Pelkkää ininää kojetaulun takaa
Mitenkähän tuo tulikin mieleen kun istahdin SÄMPY(LÄ)än! Onneksi ei ollut muuta vikaa kun + Kenkä vähän huonosti kiinni. Ihmeellinen oli ääni kyllä. Hyttysten ja muiden lentävien surinaa ja sirinää sieltä vain kuului.
Lappeenrannan kohdilla tietyöosuuksilla ajattelin, että matka loppui sitten juuri siihen tai myöhemmin suureen HurlumHeiPyörähdykseen. Jumitti etupyörissä niin hemmetisti.
Joko vetonivelet ovat täysin lopussa, laakerit ovat jumivalmiit, iskarit ovat irti tai kaikkea tätä ja vielä lisäksi vaikka mitä!
Auto ei toiminut kuin juuri tietyillä kierroksilla. Kaasarissa varmaan kaikki mättää. Ei tyhjäkäyntiä, ei kiihtyvyysominaisuuksia. Siinä 90km/h tietämillä kulki vitosella ja nelosellakin, mutta mieluummin vitosella.
Syttyjärjestelmäkin on varmaan ihan sekaisin.
Katsoin tulpat ennen lähtöä. Nokiset olivat, mutteivät karstaiset. Huonosti varmaan polttelee.
Kyllä tämän kanssa on nyt pidettävä oikeia TuumausTauko. Mahdottomaksi menee homma.
Pakattuani auton Kuusaal ja lämmiiteltyäni sen kunnolla starttasin.


Mitenkähän tuo tulikin mieleen kun istahdin SÄMPY(LÄ)än! Onneksi ei ollut muuta vikaa kun + Kenkä vähän huonosti kiinni. Ihmeellinen oli ääni kyllä. Hyttysten ja muiden lentävien surinaa ja sirinää sieltä vain kuului.
Lappeenrannan kohdilla tietyöosuuksilla ajattelin, että matka loppui sitten juuri siihen tai myöhemmin suureen HurlumHeiPyörähdykseen. Jumitti etupyörissä niin hemmetisti.
Joko vetonivelet ovat täysin lopussa, laakerit ovat jumivalmiit, iskarit ovat irti tai kaikkea tätä ja vielä lisäksi vaikka mitä!
Auto ei toiminut kuin juuri tietyillä kierroksilla. Kaasarissa varmaan kaikki mättää. Ei tyhjäkäyntiä, ei kiihtyvyysominaisuuksia. Siinä 90km/h tietämillä kulki vitosella ja nelosellakin, mutta mieluummin vitosella.
Syttyjärjestelmäkin on varmaan ihan sekaisin.
Katsoin tulpat ennen lähtöä. Nokiset olivat, mutteivät karstaiset. Huonosti varmaan polttelee.
Kyllä tämän kanssa on nyt pidettävä oikeia TuumausTauko. Mahdottomaksi menee homma.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Näin siinä sitten kävi. Paukut on Ammuttu. Lisää en osta, koska suuri osa alkoi mennä ohi maalitaulun tai vaarallisen lähelle itseä.
Tässä voisi kai sanoa, että Ylpeys ja Ahneus kävivät Lankeemuksen edellä. Olinhan jotenkin Uhoten varma, että Kesytyän kunnolla tuon SÄMPY(LÄ)n. Ja paljonhan sen eteen teinkin. Monia hienoja onnistumisia tuli ja opin paljon.
Nyt vain on tilanne se, että homma SEIS! Kun tilanne menee siihen, ettei mikään enää onnistu niin on uskottava. Ja nykyään uskon aina vain aikaisemmin. Siis jotain menee JääräPäänkin Kalloon.
Saatan toiki tuota Vekotinta ropeltaa, mutta hyvinkin hissukseen. Ja mikä tärkeintä: Alan ajamaan PolkuPyörällä.
Kaupankäyntihän on tietysti Lopetettava. Ja varsinkin hienot VenäjänReissut. Niitä ehkä eniten jään kaipaamaan ainakin näin alkuun. Sain viettää mukavia aikoja noilla reissuilla. Ja minä tosiaankin viihdyin. Ne olivat joskus todellisia Seikkailuja, joissa Miehestä otettiin Mittaa.
No, kaikkea voidaan jatkaa kun tilanne taas vähän helpottaa. Pikku Preikki tekee hyvää ja voi harrastaa noita muitakin itselle tärkeitä asioita. Ja nehän ovat jääneet täysin tämän Lataamisen jalkoihin.
Miksi tätä tähän höpötän? No, yksinkertaisesti siksi että itsekin uskoisin tosiaan, että tilanne on todellinen ja ainoa ratkaisu on tällainen LataLakko. Joku pitää Tipattomia, toinen Pitää UudenVuoden lupauksena, eräs pitäytyy samoissa kuvioissa kun ne toimivat niin hyvin ja jokunen laittaa kaien uusiksi kun vanha alkaa Raivostuttaa tai Oksettaa.
Minulle ehkä on parasta kuitenkin pitää vain LataLakko. Tämä harrastus on tehnyt minulle aivan käsittämättömän hyvää. Varsin tuoreena harrastajana olen vaan haukannut kohtuuttoman palan. Mutta todella hyviä kokemuksia olen saanut ja oppinut todella paljon. Ja saanut paljon mukavia tuttavia ja jopa Ystäviä.
Mutta jaaritus sikseen. Katsotaan miten pitkän tauon tarvitsen. Mutta olkoon se riittävä ja virkistävä.
Tässä voisi kai sanoa, että Ylpeys ja Ahneus kävivät Lankeemuksen edellä. Olinhan jotenkin Uhoten varma, että Kesytyän kunnolla tuon SÄMPY(LÄ)n. Ja paljonhan sen eteen teinkin. Monia hienoja onnistumisia tuli ja opin paljon.
Nyt vain on tilanne se, että homma SEIS! Kun tilanne menee siihen, ettei mikään enää onnistu niin on uskottava. Ja nykyään uskon aina vain aikaisemmin. Siis jotain menee JääräPäänkin Kalloon.
Saatan toiki tuota Vekotinta ropeltaa, mutta hyvinkin hissukseen. Ja mikä tärkeintä: Alan ajamaan PolkuPyörällä.
Kaupankäyntihän on tietysti Lopetettava. Ja varsinkin hienot VenäjänReissut. Niitä ehkä eniten jään kaipaamaan ainakin näin alkuun. Sain viettää mukavia aikoja noilla reissuilla. Ja minä tosiaankin viihdyin. Ne olivat joskus todellisia Seikkailuja, joissa Miehestä otettiin Mittaa.
No, kaikkea voidaan jatkaa kun tilanne taas vähän helpottaa. Pikku Preikki tekee hyvää ja voi harrastaa noita muitakin itselle tärkeitä asioita. Ja nehän ovat jääneet täysin tämän Lataamisen jalkoihin.
Miksi tätä tähän höpötän? No, yksinkertaisesti siksi että itsekin uskoisin tosiaan, että tilanne on todellinen ja ainoa ratkaisu on tällainen LataLakko. Joku pitää Tipattomia, toinen Pitää UudenVuoden lupauksena, eräs pitäytyy samoissa kuvioissa kun ne toimivat niin hyvin ja jokunen laittaa kaien uusiksi kun vanha alkaa Raivostuttaa tai Oksettaa.
Minulle ehkä on parasta kuitenkin pitää vain LataLakko. Tämä harrastus on tehnyt minulle aivan käsittämättömän hyvää. Varsin tuoreena harrastajana olen vaan haukannut kohtuuttoman palan. Mutta todella hyviä kokemuksia olen saanut ja oppinut todella paljon. Ja saanut paljon mukavia tuttavia ja jopa Ystäviä.
Mutta jaaritus sikseen. Katsotaan miten pitkän tauon tarvitsen. Mutta olkoon se riittävä ja virkistävä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tervehdykset.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku. Laita Trump. huulillesi, pörisytä huuliasi, kuin leikki-ikäisenä ajoit autolla. Sitten nuotit nomerot ovat venttiili 1 lähinnä naamaa 2 keskimäinen 3 kauimmainen naamasta. C=000 D=103 E=120 F=100 G=000 A=120 H=020 C=000
Numerolla ilmaistaan mikä venttiili on painettuna alas. 0 tarkoittaa vapaata venttiiliä.
Siinä C duuri asteikko, kun tämä menee silmät kiinni niin osaat soittaa Ukkonoan.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku. Laita Trump. huulillesi, pörisytä huuliasi, kuin leikki-ikäisenä ajoit autolla. Sitten nuotit nomerot ovat venttiili 1 lähinnä naamaa 2 keskimäinen 3 kauimmainen naamasta. C=000 D=103 E=120 F=100 G=000 A=120 H=020 C=000
Numerolla ilmaistaan mikä venttiili on painettuna alas. 0 tarkoittaa vapaata venttiiliä.
Siinä C duuri asteikko, kun tämä menee silmät kiinni niin osaat soittaa Ukkonoan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

-
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Terkkuja Ukillekin.Tov.Pöyhöisen tekstejä silloin tällöin seuranneena ja yhteistyötäkin tehneenä ajattelen ettei trumpettia tarvita kun kuoroharrastaja kajauttaa...!Aamulla pitää lähteä sinne Pohjoiseen mutta takaisin tullaan!Ukki kirjoitti:Tervehdykset.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku.
Mušikka
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tervehdys.Joen musikka kirjoitti:Terkkuja Ukillekin.Tov.Pöyhöisen tekstejä silloin tällöin seuranneena ja yhteistyötäkin tehneenä ajattelen ettei trumpettia tarvita kun kuoroharrastaja kajauttaa...!Aamulla pitää lähteä sinne Pohjoiseen mutta takaisin tullaan!Ukki kirjoitti:Tervehdykset.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku.
Mušikka
Tervetuloa tänne lähemmäksi pororajaa. En ole ainakaan missään lukenut, että hän soittaisi Trumpettia. Sen käytön opettelu ja soittelu olisi uusi haaste ja ajankulu. Siinä Ladamurheet unohtuisivat. Melankolia häipyisi sen siliäntien.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Onko varmaa, etteivät sen trumpetin venttillit valskaa tai solenoidit simahtele? Jos on, ei Pöyhönen noin helppoa harrastusta aloita.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tervehdys.Pavlovits kirjoitti:Onko varmaa, etteivät sen trumpetin venttillit valskaa tai solenoidit simahtele? Jos on, ei Pöyhönen noin helppoa harrastusta aloita.
Mikäänhän ei ole absoluuttisen varmaa. On siinä senverran epävarmuutta, että se riittäisi aloittamiseen. Epävarmuus voisi olla 0,09% kieppeillä. Tämäkin oma arvio, joka on yhtä väärä kuin oikeakin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
