Ralli se on mun rattoni

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
J-Tech

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

17.10.2009 lahden seudulla ajettavaan salpausselkä ralliin ilmottautunut 6 kpl takaveto ladoja+ 1 samara,ei ole ihan hetkeen ollut noin montaa ladaa viivalla samassa kisassa.
PS.on siellä niitä toyota merkkisiä autojakin niin ei tarvitse joidenkin olla kardaani velttona penkalla :lol:
Loud&Fast
pvdriver
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Jaa, täällä oli näköjään tällaanenkin topiikki...

Elikkä omista rallitouhuista voin kertoa, kisatilanteessa aika kuluu penkalla kameran takana, muutoin satunnaisesti kaverien touhuja seuratessa ja kaluston rakentelussa autellessa. Samaten testit ja treenit, sulkutöissä ja muuten hommassa hengellä mukana. Kuluneella kaudella kisoja on kertynyt 4 rallia ja 7 sprinttiä + testit ja kinkerit, ja ensivuonna jatketaan taas samaan malliin, kausi alkanee jo reilun kuukauden päästä Iisalmirallilla... Kuviahan voi käydä kattelemassa nettisivuilta: http://korpics.webs.com/

Ajohommat tosiaan nyt rajoittuvat tuohon laatokka racingiin ja sillä jääradan ja testi-ek:n kiertoon, mutta tottakai joskus varallisuuden ja tilanteen salliessa kiinnostaa ihan kilpailutoimintaakin kokeilla...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Eilen alkoi Ylen kakkosella sarja suomalaisista rallilegendoista.
Ensimmäisessä jaksossa esiteltiin Rauno Aaltonen:
http://areena.yle.fi/video/736050
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Nostalgista kuvaa Jyväskylästä 1968
http://www.youtube.com/watch?v=gKJ2XwpU ... re=related
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
pvdriver
Viesti:

Taas tutut historic-ladat viivalla tulevana lauantaina Koillis-savorallissa Kaavilla. Kilpailunumerot vaan harmittavan suuret, joten tiet saattavat lada-sankareilla olla jo karkeita vaan onnea koitokseen ja pitkä kisa maaliin... :D

köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Kahtomaan tulen eka pätkän alakupiähän, kun velpoeka ajjaa tääsijä! :lol:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
pvdriver
Viesti:

ku ei ajas tääsiä mettään, meinaan kuuleman mukaan on reitille perinteisiä runkipaikkoja sattunu... :lol:

Historic

Viesti Kirjoittaja Historic »

Jeps, tuas ollaan lähössä viivalle(Oranssilla). Meinasivat jättee kokonnaan historicit pois kisasta vuan sitten laittovat kuitennii yhen luokan johon koko historiikki kalusto. Voip tulla paljo kiin'ottoja kun on iso konneista pienten perässä. Luppailoo lämpösen puolelle joten en taija ruaskii laittoo BF:jä alle vuan vanhoilla Timilöillä lähen luistelemmaan. Vuan tulukkee kahtoo, voip olla hauskoo teillää!
pvdriver
Viesti:

No iliman muuta. Tosiaan auringon paiste saattaa teitä päivänmittaan pehmittää, näkyki lähtö olevan jo kymmeneltä... Tosiaan vähän karkeesti jaoteltu tuon historic ja lähtöpaikkakin vähän erilainen ku yleensä vaan ymmärtäähän tuon ku kyse sarjaosakilpailusta ja sarjalaisille taataan parhaan tiet ja numerot... Saattaa vaan olla jotta siellä lumisohjopöperössä pitää lumikelin bf erimalliin ku vanaha timi, ellei kyseessä tiger. Toisaalta jos sitä pöperöä ei olekaan ja jääpintanen sora alla niin bf:stä ropisee piikit menemään niin että huhhuh... :D

Toveri Sladimir

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Vuan eipä näkynnä Latoja neljännellä kiirustaepaleella.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
pvdriver
Viesti:

No eipä, kakkosella näky, kutosella ooteltiin, ooteltiin, ooteltiin ja kastuttiin vaan eipä näkynä... Tauolle näkyy tekniikkavikaan molemmat jääneen, "historic" kai osaa valaista tarkemmin...?

pvdriver
Viesti:

Pitkän päivän ja hyvin nukutun yön jälkeen nyt voisi alkaa valumaan kohti Kiparia... :D

Historic

Viesti Kirjoittaja Historic »

Tauolla piätimmä molemmat heittää hanskat naullaan. Aarrella tul etuiskar läpi korista(historiciin kun ei sua lisää peltiä tähänkkään kohtoo laittoo) ja mulla iski rytkyssä pakosarjoo kassaan niin ettei sopinna raijetanko sarjan ja runkopalakin välissä heilummaan. Rukkasin ennen kissoo nokan ajotusta ja perkule nyt ei toiminna alkuusakkaan. Ei jaksanna kiertee yli kuuven tonnin ollenkaan.näky kellossa ja varmasti pätkän varrellakin. Eikä tuota viilistä sitten ollu ajellakkaan.
Heinäkuussa toivottavasti sit jo paremmin.
pvdriver
Viesti:

Juu, se on semmosta välillä tuo motorsport. Tiet taisi kuitenkin olla hienoja ja hyvässä kunnossakin vielä loppupään autoille, ainakin isommat, miten ykkönen muuten teiän lähtönumerolla oli kestäny? Kaverit ajeli siinä vähän aikasemmin ja hyvää tietä oli ykkönen ollu, jonka jälkeen pitikin lootaviantakia lähtee kotio... Ykkösellä oli kai ainaki 13 kolmiota ollu tienvarressa, autoja kiinni hangessa, vaan eivät kahtojia olleet päästäneet pätkälle oikein ollenkaan niin työntäjiä ilman matka ei ollu jatkunu...

Viikonloppu oli niin ulkoilua taas ettei yhtään virtaa räpeltää valokuvia näkysälle. Laittelen huomenna kuvia k-savosta ja kiparilta, ja lähettelen Historic:ille omansa... Kiparillakin mukava talvikaudenpäätös, ja tapahtumia täynnä koko kisa. Harmi vaan tuo tuloslaskentasekoilu kun ykköskierros meni huviajeluksi... Saisi RautUA tilata XXI-Kipariin jo Oopswaren niin olisi jotakin järkeäkin siinä "kilpailussa"... :-?

Vielä illasta piti käydä omalla rassilla vetämässä pari kiekkaa pimosessa, pensapulaa ilmeni, katotaan mitä keksitään... Vaan hauskaa oli silti... 8)

Talvikausi oli sitten siinä, kesäkisat seuraavana (ellei saada jässäreitä vielä aikaseksi), saattaa alkaa vasta lapinlahelta, tai sitten jostakin f-cupista, jos hyvin käy... :D

köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Ladat pongattu huoltoalueen jonossa peräkkäin. :)
Veljmies piäs onneks maaliin...ihan hyvin noin äkkiseltään.
Mukava oli käydä pällistelemässä 8)
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Vastaa Viestiin