
Nokka ja päästöt?
Nokka ja päästöt?
Taas kysellään tyhmiä, mutta ei kysyvä tieltä eksy.
Jos vaihdan nokka-akselin jyrkempään malliin, niin meneekö katti-vehje päästöistä läpi? Jos ei, niin voiko asian korjata jotenkin? Ja mikä sen aiheuttaa ettei mene läpi?

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Nokka ja päästöt?
ei mene.
mulla on isopäästönen ja menee 289nokalla hc päästöt jonnekkin 2000-3000 ja raja kun on se 1000.
nokan ajotuksella ja muutamalla muulla kikalla sitä voi vähän saada puottua, mutta jos on vähäpäästönen niin ei mitään mahiksia.
paras keino on laittaa vakio nokka leimalle, näin tein itsekkin jälkitarkastukseen.
mulla on isopäästönen ja menee 289nokalla hc päästöt jonnekkin 2000-3000 ja raja kun on se 1000.
nokan ajotuksella ja muutamalla muulla kikalla sitä voi vähän saada puottua, mutta jos on vähäpäästönen niin ei mitään mahiksia.
paras keino on laittaa vakio nokka leimalle, näin tein itsekkin jälkitarkastukseen.

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Nokka ja päästöt?
Voisikohan UKK:iin laittaa tiedotteen siitä, ettei noita vähäpäästöisiä kannata edes kuvitella virittävänsä?
Orkkiskaasarin tai -ruiskun kanssa et kyllä saa aikaan _yhtään_mitään_ positiivista nokan vaihdolla.
Unohda koko juttu tai hanki vanhempi koppa.
Orkkiskaasarin tai -ruiskun kanssa et kyllä saa aikaan _yhtään_mitään_ positiivista nokan vaihdolla.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Nokka ja päästöt?
Kiitos tiedost,aika paljo muuttuu hc.Muuttuukohan vähäpäästösis arvot viel enemmän?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Nokka ja päästöt?
en tiedä vähäpäästösistä muuttuuko enemmän, mutta ei se ainakaan leimasta mene läpi.
itse saatan kokeilla ens leimalle säätää nokkapyörää, sytkää, kaasaria ja venttiilivälejä niin sais faktaa että saako säätämällä läpi.
ja olis joo hyvä sinne ukk alueelle tieto ettei vähäpäästösen virittämisellä saa kun v*tutusta aikaan, kun tajuaa että on tehnyt "turhaa" työtä
itse saatan kokeilla ens leimalle säätää nokkapyörää, sytkää, kaasaria ja venttiilivälejä niin sais faktaa että saako säätämällä läpi.
ja olis joo hyvä sinne ukk alueelle tieto ettei vähäpäästösen virittämisellä saa kun v*tutusta aikaan, kun tajuaa että on tehnyt "turhaa" työtä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Nokka ja päästöt?
Eipä tuo mitään auta, valitettavasti. Silti aina joku ostaa nettiautosta sen -94 asteekin jossa joku virikone saatesanoilla "leimalle ei paljon tehtävää, päästölappu vaan haettava"START kirjoitti: ja olis joo hyvä sinne ukk alueelle tieto ettei vähäpäästösen virittämisellä saa kun v*tutusta aikaan, kun tajuaa että on tehnyt "turhaa" työtä
Lopulta aina paljastuu mitä h*lvettiä sitä on tullut ostettua, päästöjä enemmän kuin isopäästöisessä ja puolet asteekkiosista heivattu kaatopaikalle.
Sitten ostellaan osia, yritetään saada puoliksi toimivalla asteekilla päästöjä = ei onnistu. V*tutus -> soitto paaliukolle -> paalikoura pelastaa tilanteen



- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Nokka ja päästöt?
Terve!
Kylmiltään veikkaisin, että suuri osa HC-ongelmasta tulee imu- ja pakoventtiilien suurehkosta yhteisestä aukioloajasta (engl. over-lap), jolloin palamatonta bensiiniä pääsee pakosarjaan, samalla tietysti pakosarjaan pääsee myös vapaata happea. Pystyykö mahdollinen katalysaattori hoitamaan asian, on sitten eri kysymys, varsinkin kun happitunnistin (lambda-anturi) väittää kyseisessä tilanteessa, että seos on kovin laiha.
menestystä
SvS
Kylmiltään veikkaisin, että suuri osa HC-ongelmasta tulee imu- ja pakoventtiilien suurehkosta yhteisestä aukioloajasta (engl. over-lap), jolloin palamatonta bensiiniä pääsee pakosarjaan, samalla tietysti pakosarjaan pääsee myös vapaata happea. Pystyykö mahdollinen katalysaattori hoitamaan asian, on sitten eri kysymys, varsinkin kun happitunnistin (lambda-anturi) väittää kyseisessä tilanteessa, että seos on kovin laiha.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Nokka ja päästöt?
jep siitähän se tulee.
saadaan parempi täytös ja samalla raakana menee läpi.
veikkaan että katti on aika kovilla, ja se lambda yrittää korjata, jolloin mennään sitten ihan pieleen.
edelleen osta 87- vanhempi niin säästyy näiltä ongelmilta. tai siis ei ole niin paljon ongelmia.
itse suosin laitteita mistä ei mitata päästöjä ollenkaan, sillon voi laittaa 320asteista nokkaa kiinni eikä tunnu missään
saadaan parempi täytös ja samalla raakana menee läpi.
veikkaan että katti on aika kovilla, ja se lambda yrittää korjata, jolloin mennään sitten ihan pieleen.
edelleen osta 87- vanhempi niin säästyy näiltä ongelmilta. tai siis ei ole niin paljon ongelmia.
itse suosin laitteita mistä ei mitata päästöjä ollenkaan, sillon voi laittaa 320asteista nokkaa kiinni eikä tunnu missään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Nokka ja päästöt?
laimealla nokalla saa päästölapun kohilleen kun ensin ottaa kierroksilla arvot ja kun päästää kaasun pois niin heti painaa uudet arvot tyhjäkäynnille, niin ei kerkeä arvot nousta yli sallitun tämä mahdollista jos on tutulla mittari, katsastus setä nauraa pihalle jos tätä ehottaa.
näin itsellä. tyhjäkäynti hc n.600 katti vehe mutta sai laskettua n.90:iin kun tätä käytin
näin itsellä. tyhjäkäynti hc n.600 katti vehe mutta sai laskettua n.90:iin kun tätä käytin
Re: Nokka ja päästöt?
Muistakaa sitten tossa lennosta mittauksessa että pistokokeet on mahdollisia konttoreilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Nokka ja päästöt?
Ja oman käsityksen mukaan melko varmasti mittaavat jos on ollu siinä ja siinä rajoissa olevat päästöt kun muualla on mitattu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Nokka ja päästöt?
^^^
Puhumattakaan jostain 360-asteisen nokan aiheuttamasta ränttätänttä-tyhjäkäyntisestä kattivehkeestä.
Puhumattakaan jostain 360-asteisen nokan aiheuttamasta ränttätänttä-tyhjäkäyntisestä kattivehkeestä.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Nokka ja päästöt?
kyse oli laimeasta nokasta eikä semmosista missä tyhjäkäyntipitää olla yli 2000. ja on ihan yleisessä käytössä tuo lennosta mittaaminen riski on että mittaa uusiksi mutta enpä ole moiseen törmänny enkä kuullu että näin ois tapahtunu.
Re: Nokka ja päästöt?
Voi äkkiä olla ettei sano edes ränttäntänttä tuollasella nokallaMara kirjoitti:^^^
Puhumattakaan jostain 360-asteisen nokan aiheuttamasta ränttätänttä-tyhjäkäyntisestä kattivehkeestä.



Okei, nipo nipo...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Nokka ja päästöt?
haha
omasta ruuvasin katsastus nokan taas pois ja kyllä sen taas huomas että on himpun enempi vetoja. ja se kyllä sanoo tyhjäkäynnillä ränttä tänttä...

omasta ruuvasin katsastus nokan taas pois ja kyllä sen taas huomas että on himpun enempi vetoja. ja se kyllä sanoo tyhjäkäynnillä ränttä tänttä...

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti