110:n mittaristossa toimii vain valo. Viisarit ei värähdä eikä matkamittaria näy.
Kokeilin elvyttää lyömällä nyrkillä ylhäältä päin, mutta ei auttanut. Taidan lapioda lumet autotallin oven edestä ja pitää kuivassa yön yli. Vai voisiko kyseessä olla joku korjausta vaativa vika?
mittaristo
Re: mittaristo
Joo, lyömällä se ladakin talttuu, ihan kuin vaimo, eiku...
Asiaan, se mittaristo on kokonaan sähköinen, ei mene vaijereita tms.
Vikakuvaukseen sopisi vallan mainiosti maadoitusvika tai liittimet irti/löysällä mittarin takaa.
Välineinä mittariston irroitukseen riittää pitkänlivakat hermot, annos mielenkiintoa ja ristipää meisseli.
Maattopiuhat taisikin olla kiinni muttereilla, joten avain näille tarvitaan erikseen. Saattoi olla 8mm tai jopa peräti 10mm...
Asiaan, se mittaristo on kokonaan sähköinen, ei mene vaijereita tms.
Vikakuvaukseen sopisi vallan mainiosti maadoitusvika tai liittimet irti/löysällä mittarin takaa.
Välineinä mittariston irroitukseen riittää pitkänlivakat hermot, annos mielenkiintoa ja ristipää meisseli.
Maattopiuhat taisikin olla kiinni muttereilla, joten avain näille tarvitaan erikseen. Saattoi olla 8mm tai jopa peräti 10mm...
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
mittariston irroituksessa tarvittavista asioista minulla on vain ristipäämeisseli. ja 8/10mm avain.
Tallentuukohan sinne ajetut kilometrit nyt?
Minulla on usein maadoitusvikoja.
Tallentuukohan sinne ajetut kilometrit nyt?
Minulla on usein maadoitusvikoja.
Ei tallennu, entiset ei kyllä hukkaannukkaan.
Minkälaisia maadoitusvikoja on muuten ollut?
Saattavat liittyä oleellisesti tähänkin vaivaan.
Minkälaisia maadoitusvikoja on muuten ollut?
Saattavat liittyä oleellisesti tähänkin vaivaan.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
tässä nykyisessä ladassa ainoastaan kuskinpuolen ovikoskettimissa (sisävalot ei syttyny) ja oliko se nimeltään kaksoiskäynnistyksen estävä rele, jonka liitimessä oli vika, kun ei joskus startannut (nykyään ok).
Jälkimmäisen vian pystyi ohittamaan, kun yhdisti liittimen akunnnapaan sähköjohdolla. Jonkun kerran käynnistin sillä tavalla.
Jälkimmäisen vian pystyi ohittamaan, kun yhdisti liittimen akunnnapaan sähköjohdolla. Jonkun kerran käynnistin sillä tavalla.
Löin viisaan pääni yhteen, ja kolmen viikon miettimisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että autossa varmaankin on sulakkeita. Sulakerasian paikallistamisen ja mittariston sulakkeen vaihtamisen jälkeen mittaristo toimii oikein hyvin.
Jou, kato sulake. Mulla oli sama onkelma Samarassa. Se on se sininen siellä moottoritilassaoleva (16A?) .