Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
No yksi asia on ainakin varma. Tämä kaadetaan kyljelleen tässä eräänä päivänä ja katsotaan mitä sen öljy, sonta, santa ja muun PohjaEristeMömmön alta löytynee. Näkkäriä veikannette. Kaarethan tässä on aika skeidaa pelliksi eli haperoa.
Mitenkäs muuten? Olisiko sallittua ajaa kaaret hemmettiin eli avartaa pyöräkotelon aukko kaarettomaksi? Mitähän sanoisi SyyniSetä? Voisinhan taas kysyä. Niin ja taakse virittäisi Lokarit. Tietenkin! Siinäpä muutama älyttömyys.
Täsmennetään tätä kaartenpoistoa. Siis älyttömänä ideana olisi pistaa pyöräkoteloiden liepeet. Eli näin pyöräkotelo muodostuisi helmattomaksi ja suurempiaukkoiseksi. Onkohan tällaisia kukaan tehnyt? No, tähän rojektiin menee vielä kauan.
Tämä haku siis onnistui hyvin. Muutaman kerran tätä sitten ajeltiin pihan ulkopuolellakin. Kerran ainakin kävin KuusaanMiitissä Koloraatolla, mutta sinnehän ei ole matkaa kuin kilsa.
Jatketaanpa tätä tarinaa näin eteenpäin historiikki tyyliin.
Tänään alkoi Kuusaal autojen uudelleen järjestely pihassa. Tämä FIINI oli ollut säilöttynä ilmavan Rekkapressun alle ja oli viettänyt talvensa todella hyvin.
Nyt sen oli aika siirtyä hieman sivummalle tuosta keskeltä pihaa, jotta muut ajoneuvot pääsisivät liikkumaan. Etenkin tuo VeliPojan 2107 1600SL olisi saatava esille tuolta pihan periltä sellaiseen paikkaan, josta ostajan on se helppoa napata mukaansa.
Aloin FIINIn käynnistelyn. Eka akku tyhjä. Uusi kellarista. Lipsuttelemaan ja lupsuttelemaan käsipensapumppua. Käynnistämään. Mitään ei tapahdu. Uusi lipsuttelu. Ei lähde vaikka ryypyttää ja kaasuttelee. Johtojen tarkastusta. Ei vaikuta.
Ahaa! Lipsuttimen vipu oli jäänyt ala-asentoon. Uusi yritys ja heti lähtee. Ja ei kun siirtelemään. Ruts, räts, krääts, kriiks ja narks. Vaihteet eivät mene päälle. Eivät sitten millään. Varsinkaan pakki, jota olisin tarvinnut jotta olisin voinut ajaa keulan pois pressun päältä.
Kytkinnestettä on. Pumppaillaan. Mikään ei auta. Ei toimi kytkin tai sitten vaihteet ovat sekaisin. Syssyllä minä ajelin tuon tuohon paikalle ilman onkelmia.
Kun tämä haettiin, kuten tuolla kirjoitin, meidän oli säädettävä kytkin melkein viimeisilleen, että saatiin se kiinnittämään. Nyt se siis kiinnitti koko ajan. Mitä hemmettiä.
Minä sitten nostelemaan autoa. Murha homma. Ladan oma tunkki toimi hyvin. Ensin oli vaan pumputettava vasen eturengas ylitäyteen, jotta saatiin alle taso, jolla tunkki seisostkelisi. Ja sitten ylös. Rengas etupyörän alle ja tunkille korotusalusta.
Onneksi muistin melkohyvin tuon Latan oman tunkin koukerot. Pidän sitä edelleen nerokkaana, käyttökelpoisena, helppona ja toimivana kunhan muistaan ne muutamat jutut. Korotuksen kanssa ylemmä. Hutiloitu korotussysteemi ja tunkki kaatuu kammeten autoa etiäppäin. Vierähti pois vanteen päältä, joka oli eturenkaan alla.
Käsijarrua ei ole. Vaihteen olin unohtanut laittaa. Uutta viritystä. IsäMikko tuli käymään pullien kanssa. Ryysteltiin työmaaruokalakahvit rojektin vieressä. Hänen lähdettyään jatkoin.
Vasen etukulma vajaan 3lappeellaan olevan vanteen korkeudelle. Hyvin mahtui alle. Säätelemään ensin kytkintä. Ja tietysti väärään suuntaan eli niin, että työntötanko lyhenee. Kuluneelle kytkimelle tehdään näin. Nythän tuo vehe ei irrottanut. Ensin ilmasin järjestelmän. Ei auta.
Vasta vähän harkittuani tajusin värkkääväni työntötankoa väärään suuntaan. Mutta mikä oli saanut tuon juuri ja juuri kiinnittävän kytkimen nyt jumittumaan kiinnitysasentoon? Ei toimi vaikka kuinka pidentää tankoa eli ei irrota.
Ja juuri vasta tätä kirjottaessani älysin, että onkos se nyt asetelma jumiutunut vauhtipyörään? Tästähän silloin puhuttiin kun minulla oli se LUUIMUn haku. Eli kytkin ei irrota vaikka on mikä säätö niin se on asetelma on juntannut vauhtipyörään kiinni? Näinkö se oli?
Sehän siis ajamalla selviää. Kytkimeen vaan normaali säätö ja startilla vekotin liikkeelle ja kytkin pohjassa revitystä. Pitäisi siis irrota. Näinkö se oli?
Siinäpä sitten noiden ohjeiden mukaan käyttelin koneen kuumaksi. Samalla tunkkasin vehkeen alas jalustoiltaan. Eturenkaisiin kunnolla ilmaa.
Juuri kun sain tunkkailut tehtyä, sehän täytyi tehdä kahteen kertaan eri vaiheissa kun oltiin tunkin nostokorkeuden yläpuolella ja reilusti, lehta pörähtikin käyntiin.
Ja ei kun puikkoihin. Starttasin. Ei. Ensinhän piti olla vaihde silmässä. Laitoin ryypyn, muttei se tietenkään ryypyn kanssa käynnistynyt kuumana. Koitin 3sisään ja kaasun kanssa käynnistämään. Mitään ei tapahdu. Ei hyökkää eikä nyi. Mitä ihmettä. Onko loota Rikki?
HöpöHöpö! Siinähän se oli kuumetessaan ja pyörittäessään vauhtipyörää paineasetelman kanssa itsekseen irtoillut. Ei kun kortteli ympäri ja auto uudelle paikalle. Helppoa. Tosin tuohon nyt meni sitten kahvitteluineen se 4tuntia. Ei mennyt hermo kun ei ollut pakko saada valmista aikaan.
Taas on oppia remppa kaikki. Varmasti muistan tuon touhun ja osaan viisata tästä lähin vaikka ketä.
Tässä vähän suunnitellaan VenätänRetkeä. Rapsin tuosta irti malliksi kaiken moista pikkunippeliä ja kivaa, jotka laitellaan ostoon tuolla DuppeliLamppusien luvatussa maassa. Näitä siellä piisaa. Ja uskon, että Poijaat hommaa mitä ei satu hyllyistä löytymään. Täytyy vaan tilattaessa sopia hinta, ettei tule ylläreitä.
Tässähän ei ole KromiPeilejä vaan suuret muoviset, sinisävytteiset muhkurat. Peilipinta on tosiaankin sävytetty sinivihreäksi. Kromipeilit on haluttuja ja on väitetty ettei niitä juurikaan saa, kuten ei kromipuskureitakaan. Mutta Meikä meinaa koittaa järkkää. Nämä tämän mallin MöhköPuskurit ovat ihan mielenkiintoiset, mutta miksei sellaiset kromiset voisi olla varalla. Noitahan liikkuu Suuren ja Mahtavan teillä vielä ihan valtavasti.
Heti kun olen saamassa tuota -90 SL valmiiksi niin tämä Möhkylä alkoi vaivata päätäni. Julmaa tällainen.
Kyselin tähän jo VenätänMaasta kromiosia, nipelettä ja nappeletta. Mitään tästä ei kyllä puutu vaan kaikki alkuperäinen on tallessa. Peltiä ja kuluvia osia tämä vain kaipaa. No, keulamerkkiä, mutta noitahan saa.
Jumankekka! Ystäväni, joka on TalonMiehenä Kuusaal lähetti melkoisen otoksen LETUKKAsta juuri minulle sähköpostilla.
Täytynee ottaa selvää miten niitä tänne laiteltiin siis kuvia meinaan. Onhan tuosta ollut pakinaa ja varmaan tuolla USEIN Kysytyissä on ohjeet. Josko jaksaisi vaikka perehtyä. Olisikai korkea aika minunkin vähän Mudäärnisoitua.
Kokeillaan onnistuiko tuo Kuvatuksen laitto. Tämä nyt on tietysti suoraan minun sähköpostistani, enkä tiedä onko kovin ansiokasta näitä näin laittaa, mutta en muutakaan osannut. Olihan tuolla hyvät ohjeet, mutta kun en ymmärtänyt sitä kieltä jota siellä käytettiin.
Kokeillaan silti. Ei voi noin laittaa. Enkai minä omiin s-posteihini voi porukoita päästää. Mitenkähän tekisi? Etsimelläkin tuota yrittelin.
Kuva on minulla Omissa Kuvatiedostoissa sekä SähköPostiViestissä, jonka ystäväni lähetti. Olisiko jotakin kohtuullisen yksinkertaista selostetta täällä jossakin, jota seuraamalla minäkin voisin ehkä onnistua?
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 13.11.2009 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pistä kuvia vaikka tuonne. Teet tunnukset, etusivulla lukee sitten isolla "lähetä kuvia" (kun olet kirjautuneena sisään), nimeät kansion, painat browse ja haet kuvan. Sitten kun saat sen kuvan siihen, painat "lähetä kuvat". Sitten vaan pistät linkkiä tänne.
Vähän karkeesti selostettu mutta josko ymmärrät
Kyllä tämä on alusta asti ollut suursuosikkini vaikken sitä ole paljon vielä uskaltanut ruvata nytkäisemään. Säilö on hyvä, pohja on kuiva eikä homhdu sisältä.
Mikä katos kestäisi näiden lumimassojen painon? Viimetalvena sillä oli kehikko päällä ja rekkapressu siinä, mutta nyt se sai luovuttaa sen Dvoikalle. Kyllä Letukka nämä lumet kestää.
Laitellaan huomenna kun ensin otellaan näköisversio tämänhetkisestä tilanteesta. Ollaan jo paljon syvemmällä talvipesässä.