
säädettävä nokkapyörä
Re: säädettävä nokkapyörä
tuli vaa mielee et mitähän tollanen venäläis valmisteinen pyörä painaa?
Re: säädettävä nokkapyörä
Aika lähellä sitä mitä vakiokin kun se on terästä. Oletko oikeasti miettinyt, onko tuollaisessa paikassa olevalla massalla on merkitystä, vielä kun se on hyvin lähellä akselin keskipistettä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: säädettävä nokkapyörä
kyllä kaikki pyörivässä liikkeessä/ pyöreällä liikeradalla oleva massa vaikutta, enemmän tai vähemmän.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: säädettävä nokkapyörä
Tietenkin, mutta missä määrin?
Kunhan nyt ensin aloitatte vauhtipyörän keventämisestä, kevennätte ja puntitatte kanget, vedätte kampuran limput veitsenteriksi ja tasapainoitus. Lohkosta siivua pois ja jotain muuta normiviriä päälle. Sen jälkeen alkaisin aikaisintaan miettimään onko jollain vajaalla sadalla grammalla merkitystä nokka-akselin päässä...vakiokoneesta yksi paskan maku oikeasti.
Kunhan nyt ensin aloitatte vauhtipyörän keventämisestä, kevennätte ja puntitatte kanget, vedätte kampuran limput veitsenteriksi ja tasapainoitus. Lohkosta siivua pois ja jotain muuta normiviriä päälle. Sen jälkeen alkaisin aikaisintaan miettimään onko jollain vajaalla sadalla grammalla merkitystä nokka-akselin päässä...vakiokoneesta yksi paskan maku oikeasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: säädettävä nokkapyörä
kyllä on mietitty ja kone rakennetaa kyl viimesen päälle. kevennetty vauhtipyörä on jo. kaikki mikä siellä koneessa liikkuu vaikuttaa sen koneen kierrosherkkyytee. ja tiiän kyllä mitä oon tekemässä ja jos en tiiä ni onneks on ammattilaiset antamassa neuvoja
täytyy laitella sit kertomusta tänne ku on kone valmis

Re: säädettävä nokkapyörä
totta on että kaikki massa on pahasta, mutta niinkuin jokari sanoi, tuolla rattaalla ei ole paskan makua käytännössä. sehän pyörii myöskin puoli kierroksillakin, joka sekin laskee sen merkitystä. oletkos esim miettionyt laturin kierrosten laskemista, toki myös sähkö flektiä? tuo laturi kierrosten laskeminenkaan ei luulisi haittaavan mitää viritetysssä vapari motissa, niitäkun kierrätetään muutenkin enemmän.
toki kaikki on liikaa, ja jos omaksi huviksi nuita teet, niin siinäs teet, mutta ylihinnoiteltua tuotetta tuskin saat myydyksi.
toki kaikki on liikaa, ja jos omaksi huviksi nuita teet, niin siinäs teet, mutta ylihinnoiteltua tuotetta tuskin saat myydyksi.
Re: säädettävä nokkapyörä
juu se on jo huomattu että ei mee kaupaks. totta tuokin että pyörii puolella nopeudella. sähköflekti tulossa. laturi suunnitteilla ton pyörän teen sen takia kun siihen on mahdollisuus ja muutenki omaks iloks tota konetta rakentelen. mut joo eiköhän tää ala olee loppuun käsitelty juttu. toki otan neuvoja vastaan ilo mielin jos sellasia on jollakulla antaa 

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: säädettävä nokkapyörä
sitten kun on vauhtipyörä neljä kiloa ja kampuran vastapainot kirveen terän muotoset niin sitten voi ruveta miettiin niitä jakopään rattaita. kyllä viimisenpäälle kilpamoottoreissa on jopa reijitetty niitä jakopään rattaita että on saatu kaikki turha paino pois.
se vaan rupee oleen taas sitä turhaa hifistelyä ei niistä yleensä saa kun henkistä hyötyä
se vaan rupee oleen taas sitä turhaa hifistelyä ei niistä yleensä saa kun henkistä hyötyä

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: säädettävä nokkapyörä
STD nokkapyörän paino on 615 grammaa
VAZ säädettävän paino on 632 grammaa
Säätövara on 2 hammasta. Lukitus 6 kpl ruuveja lukitusrikoilla.
Ja hinta vain se 45 eur.
VAZ säädettävän paino on 632 grammaa
Säätövara on 2 hammasta. Lukitus 6 kpl ruuveja lukitusrikoilla.
Ja hinta vain se 45 eur.
Lada rules