Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tommonen pärähti pihaan, entinen omistaja sai tilalle upeen poolo cupeen :P

Vikoja on mut on sentäs leimaa syyskuun loppuun. Koko 300km hakumatkan sydämmentykytyksiä aiheuttaneen vasemman takapään kolina tuli jo korjattua.. painettiin selkänoja lukkoon :lol:

Mittaristovalot ei pala, eikä takalasinlämmittimen eikä takasumuvalo kytkimen "taustavalot" jos niissä sellaiset pitäisi olla, ajovalo katkaisijassa sen sijaan palaa valo :shock: Keskuslukitus vähän temppuilee, tosin nyt viimeisellä kerralla toimi moitteetta kun tänään käytetty ~10 kertaa, liekö käytönpuutetta. Sähköikkunoista toimii 50%, kuskin ikkuna ja apukuskin takaikkuna. Kuskinpuoleinen takaikkuna ja apukuskin etuikkuna eivät pelaa.

Tyhjäkäynti erittäin vaivalloista, kangertelee kiihdytyksissä ja nykii moottorijarrutuksissa, pintakaasulla ja täyskaasulla pelaa :lol: Alavääntö on kateissa, alle 2000rpm ei oikein pelitä, 3000rpm kieppeillä tulee kunnon tehopiikki. Check Engine valo palaa, kyllä siellä moottori oli kun viimeksi katsoin! Vaihteisto pelaa huomattavasti sujuvammin kuin yhdessäkään Samarassani.

Aktiivihiilipöntön AIR reikä oli tulpattu pultilla..

Kaikenlaista pientä, kaipa siitä vielä kelpo peli tulee, on se ainakin tosi siisti sisältä ja päältä, ajoltaankin mukava, edellämainittuja oikkuja tietysti lukuunottamatta. Pitänee tuo ajotietokone tilailla ja katsoa mitä kaikkea se kertoo... Vikakoodien suomenkieliset selostukset löytyivätkin jo printattuna hanskalokerosta :lol: Kumpikos noista sitten kannattaa hankkia, BK-10 vai BK-40? :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Onnittelut rohkeasta valinnasta.Mielestäni Sedan on nätein 110:n korimalleista jos suurille kuljetuksille ei ole tarvetta.Olen kuullut että lasinnostimissa usein hiilet jumittaa tai kosteus on tehnyt tuhojaaan.Ohjauspainonapin paikkaa vaihtamalla keskikonsolissa voi poissulkea napin toimintahäiriön.Jos ikkunamoottori toimii mutta on mekaanisesti jumissa niin silloin tyhjäkäynnin pitäisi laskea kokeilun aikana.Kyllä ajotietokoneella vikakoodeja löytyy BK 40 on kehittyneempi,minulla kuitenkin hajosi molemmat mallit joten kolmannen pidin kiltisti hyllyssä ja käytin aina tarvittaessa.Keskuslukituksen toimintahäiriöitä olen saanut korjattua yksinkertaisesti CRC:llä rasvaamalla.Yleismalliset servot eivät kuulema paljon maksa.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jaa että oikein 16 tappinen. 8)

Osta multa toi BK16 - se on toiminnoiltaa sama kuin BK10 ja käypi kytkennöiltään suoraan Satakymppiin, kotelo vain on erilainen.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jaska HKI kirjoitti:Onnittelut rohkeasta valinnasta.Mielestäni Sedan on nätein 110:n korimalleista jos suurille kuljetuksille ei ole tarvetta.Olen kuullut että lasinnostimissa usein hiilet jumittaa tai kosteus on tehnyt tuhojaaan.Ohjauspainonapin paikkaa vaihtamalla keskikonsolissa voi poissulkea napin toimintahäiriön.Jos ikkunamoottori toimii mutta on mekaanisesti jumissa niin silloin tyhjäkäynnin pitäisi laskea kokeilun aikana.Kyllä ajotietokoneella vikakoodeja löytyy BK 40 on kehittyneempi,minulla kuitenkin hajosi molemmat mallit joten kolmannen pidin kiltisti hyllyssä ja käytin aina tarvittaessa.Keskuslukituksen toimintahäiriöitä olen saanut korjattua yksinkertaisesti CRC:llä rasvaamalla.Yleismalliset servot eivät kuulema paljon maksa.
Juu paremman näköinen tuo on omaankin silmään kuin 111 tai 112. Karmea vaaleanvihreä väri kyllä tarvitsee silmän sopeutumista :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

[huumorinkukka]
Aijai, menit tekemään ison virheen kun kerran 2110-sarjalaisen ostit.
Onneksi ostit tuon sedanin, niin on sitten vähän komeampi virhe.
[/huumorinkukka]

Ne akkunoitten sähkömoottorit tuntuu jumiutuvan jos ei käytetä riittävän herkeästi.
Omassa oli kuskin puolen taka-akkunassa joku jännä juttu.
Purin ja kun en vikaa löytänyt, niin kasasin takaisin ja kas, sehän toimii.
Lie ollut hiilet jumissa?
Toinen mahdollinen vian syy on ne kytkimet keskikonsolissa. Jaskahan niistä olikin tainnut jo aikaisemmin kirjoitella.

Tuo tulppaaminen on kanssa jännä harrastus, omasta oli tulpattu kumiletku polttoaineen kierron katkaisuun mottorijurnutuksessa.
Eli se murkula joka avaa takaisinkierron oli tulpattu pultilla, näin varmistuu että evästä syötetään motille myös moottorijarruksessa.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Pari uteliaisuuskysymystä:
khj-582 kirjoitti:Tuo tulppaaminen on kanssa jännä harrastus, omasta oli tulpattu kumiletku polttoaineen kierron katkaisuun mottorijurnutuksessa. Eli se murkula joka avaa takaisinkierron oli tulpattu pultilla, näin varmistuu että evästä syötetään motille myös moottorijarruksessa.
Minkähän letkun tulppaamisesta on kyse? Aktiivihiilisäiliön letkujen tulppaus ei vaikuttane moottorijarrutuksen syötönkatkaisuun mitään.
mikko853 kirjoitti: Aktiivihiilipöntön AIR reikä oli tulpattu pultilla..
Kertooko tarina/edellinen omistaja, miksi niin on tehty?

***

Mikko853:n auton oireet viittaisivat vialliseen kaasuläpän asentotunnistimeen. Mutta etädiagnoosit tunnetusti vielä hankalampia ja epävarmempia kuin paikan päällä tehdyt ;)

***

Samaran ja 110-sarjan vaihteiston ovat jokseenkin samat. Suurin ero on vaihdetangon-vaihdelaatikon yhdystangoissa.

Olisiko Samaroissa ollut väärä öljy (moottoriöljy) ja Mikon 110:ssä vaihteistoöljy?

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Pari uteliaisuuskysymystä:
khj-582 kirjoitti:Tuo tulppaaminen on kanssa jännä harrastus, omasta oli tulpattu kumiletku polttoaineen kierron katkaisuun mottorijurnutuksessa. Eli se murkula joka avaa takaisinkierron oli tulpattu pultilla, näin varmistuu että evästä syötetään motille myös moottorijarruksessa.
Minkähän letkun tulppaamisesta on kyse? Aktiivihiilisäiliön letkujen tulppaus ei vaikuttane moottorijarrutuksen syötönkatkaisuun mitään.
mikko853 kirjoitti: Aktiivihiilipöntön AIR reikä oli tulpattu pultilla..
Kertooko tarina/edellinen omistaja, miksi niin on tehty?

***

Mikko853:n auton oireet viittaisivat vialliseen kaasuläpän asentotunnistimeen. Mutta etädiagnoosit tunnetusti vielä hankalampia ja epävarmempia kuin paikan päällä tehdyt ;)

***

Samaran ja 110-sarjan vaihteiston ovat jokseenkin samat. Suurin ero on vaihdetangon-vaihdelaatikon yhdystangoissa.

Olisiko Samaroissa ollut väärä öljy (moottoriöljy) ja Mikon 110:ssä vaihteistoöljy?

menestystä

SvS
Eipä tarina kerro miksi. Samaroihin olen kaikkiin vaihtanut täyssynteettiset 75w-90 GL4 öljyt vaihteistoon. Kiitoksia vinkistä, voipi tuo olla kaasuläppäanturikin, edellinen omistaja veikkaili ilmamassamittaria, tiedä sitten.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
khj-582 kirjoitti:Tuo tulppaaminen on kanssa jännä harrastus, omasta oli tulpattu kumiletku polttoaineen kierron katkaisuun mottorijurnutuksessa. Eli se murkula joka avaa takaisinkierron oli tulpattu pultilla, näin varmistuu että evästä syötetään motille myös moottorijarruksessa.
Minkähän letkun tulppaamisesta on kyse? Aktiivihiilisäiliön letkujen tulppaus ei vaikuttane moottorijarrutuksen syötönkatkaisuun mitään.
Eipä vaikuta ei, omastani oli edelleen tulpattu se letku joka avaa polttoaineen paluukierron "polttoaineenjakokiskosta" riittävän alipaineen saavutettua.
Vai miten se toimii? :D
Otanko kuvan vai onko riittävän epäselvästi selitetty?
Tarkoitin tuossa aiemmassa toteamuksessa tästä tulppauksen mielekkyydestä:
parhallaan tulppaillaan letkuja ja yhteitä ilman tietoa toiminnasta tai tarpeellisuudesta.
Ei ne venakot ole aiemminkaan turhia letkuja monesti väkästelleet sinne pellin alle.
Vai paraneeko tilanne tulppaamalla aktisuotimen huuhteluletku (eli juuri se air-liittymä)?
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

khj-582 kirjoitti: === omastani oli edelleen tulpattu se letku joka avaa polttoaineen paluukierron "polttoaineenjakokiskosta" riittävän alipaineen saavutettua.
Vai miten se toimii? :D ====
Terve!

Tarkoittanet sitä ns. jakotukissa olevaa paineensäädintä ja sille imusarjalta tulevaa letkua.

Paluukierto toimii siten, että kyseinen säädin pitää jakotukin ja imusarjan välisen paine-eron mahdollisimman vakiona (300 kPa). Kun imusarjassa on alhainen paine (ns. alipaine) pienenee bensiinipaine jakotukissa.

Vastaavasti toisin päin: kun kaasu painetaan täysin auki (ja imusarjapaine lähellä ulkoilman painetta) kasvaa bensiinipaine.

Moottorin saama bensiinimäärä on tietysti paineesta riippuvainen.

En ymmärrä, mitä hyötyä ko. letkun tukkimisella on ajateltu saavutettavan.

(Uusimmissa Ladoissahan ei sitten enää olekaan paluukiertoa, vaan yhden putken järjestelmä.)
khj-582 kirjoitti: ====
Vai paraneeko tilanne tulppaamalla aktisuotimen huuhteluletku (eli juuri se air-liittymä)?
Aktiivihiili kerää itseensä tankista tulevat bensiinihöyryt. Moottorinohjausjärjestelmä puhdistaa (regeneroi) aktiivihiilen syöttämällä siihen kertyneen bensiinin moottorille. Syöttäminen tapahtuu imemällä ilmaa aktiivihiilen läpi moottoriin. Ilma puhdistaa hiilen ja kuljettaa hiileen kertyneen bensiinin. Kun hiili puhdistetaan, vähentää ohjausjärjestelmä bensiinin ruiskutusta vastaavasti.

Ko. AIR-yhde on nimenomaan tätä huuhteluilmaa varten.

En ymmärrä tämänkään yhteen tukkimisella saavutettavaa hyötyä.

***

Noin yleensä:

Aina kun minut valtaa ajatus, että ymmärrän moottorin/auton sielunelämän paremmin kuin moottorin/auton suunnittelijat, istun hetken hiljaa odottaen, että moinen hulluus loittonee minusta. Yleensä huomaan sitten myöhemmin, että alkuperäiselle konstruktiolle oli hyvä syy.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Lada 110 Sedan 1.5 16v Festival vm. 2000

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
khj-582 kirjoitti: === omastani oli edelleen tulpattu se letku joka avaa polttoaineen paluukierron "polttoaineenjakokiskosta" riittävän alipaineen saavutettua.
Vai miten se toimii? :D ====
Tarkoittanet sitä ns. jakotukissa olevaa paineensäädintä ja sille imusarjalta tulevaa letkua.

Paluukierto toimii siten, että kyseinen säädin pitää jakotukin ja imusarjan välisen paine-eron mahdollisimman vakiona (300 kPa). Kun imusarjassa on alhainen paine (ns. alipaine) pienenee bensiinipaine jakotukissa.

Vastaavasti toisin päin: kun kaasu painetaan täysin auki (ja imusarjapaine lähellä ulkoilman painetta) kasvaa bensiinipaine.

En ymmärrä, mitä hyötyä ko. letkun tukkimisella on ajateltu saavutettavan.


SvS
Eli olinko jälleen väärässä vai vääräuskoisena?
Väittelyksihän tämä menee taas, eipäs juupas, olen sitä ja näin mutta loppukaneetista kuitenkin samaa mieltä.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Vastaa Viestiin