Paljonko siinä on sitä voimaa?markku kirjoitti:olin ihan unohtanut miten helppoa se on kun on v..maa , ei tarvi kun vaihde kolmoselle (3) ja kaasulla kääntää .... ootan vesikielellä lukkoa joka melkein valmis asennettavaksi , mutta voin sanoa rehellisesti palasi pikkupoika taas esiin ..... on se kiva peli
Punanuoli 1600 Twin cam
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
+100hp/L?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
No ei tod....jos auto painaa kuskin kanssa selvästi yli 1100 kg ja menee 10 s sataan...niin on siellä yli 100 oltava, joku viisas kai siitä näppärästi sen laskee
Jos sanon 120 niin ei kovin paljoa taatusti mene metsään.
Sen verran enemmän on kuitenkin rykiä ettei tuo tallin toinen vakio-TC ihan perässä pysy, että kai viritys lienee ainakin jotenkin onnistunut.
Mutta tehot on vain numeroita eikä ne ainakaan minua saati auton omistajaa kiinnosta, persdyno kertoo parhaiten ja jos se miellyttää niin eipä tarvitse niitä dynohevosia etsiskellä.
Ja tänään lukko asennettu perään ja mulkkailtu kosketuksia tunti jos toinenkin. Poskilaakerit vedetty kunnolla pinkeälle ja 0,10 mm hammasvälys. Aavistuksen jäi syvälle kosketus mutta niin se oli jo ennenkin tässä 120 tkm rullatussa 3,9 välityksessä. Parempaan ei pysty ilman pinionin simmausta. En suosittele kyllä ihan kylmiltään ruveta näitä tekemään, minimivälineet magneettijalallinen heittokello, sopivaa tahnaa hammaskosketuksen tarkistukseen (itsellä Chesterton 785 kiinnileikkautumisenestoaine, harmaa ja sopivan "kuituinen" jotta jää edes siedettävä jälki), itsetehty erikoistyökalu poskilaakerien kiristykseen, ja v*tusti kärsivällisyyttä + hyvät pohjatiedot siihen mitä pitäisi tehdä ja ennenkaikkea missä järjestyksessä. Bolt-on-tyylillä homma menee taatusti reisille...
Lauantaina sitten murikan asennus ja sitten olisikin sisäänajon vuoro, 1500-2000 km ja öljyt vaihtoon. Lukko on kitkalukko suoraan Togliatista, valitsin 6 kg esijännityksellä ja lukitusprosenttia jotain 30% kintailla, ehkä enemmänkin, en tajua tehtaan kaaviota ollenkaan.
Lukon työnjälki sai myös kiitosta paikallisesta ex. rallikuskilta, ja olen samaa mieltä. Todella viimeistelty kappale, ei pienintäkään moitteen sijaa. Mittatarkkuus tuntui myös olevan kohdallaan..
Nimimerkki nacolle iso kiitos hyvistä kaupoista.

Sen verran enemmän on kuitenkin rykiä ettei tuo tallin toinen vakio-TC ihan perässä pysy, että kai viritys lienee ainakin jotenkin onnistunut.
Mutta tehot on vain numeroita eikä ne ainakaan minua saati auton omistajaa kiinnosta, persdyno kertoo parhaiten ja jos se miellyttää niin eipä tarvitse niitä dynohevosia etsiskellä.
Ja tänään lukko asennettu perään ja mulkkailtu kosketuksia tunti jos toinenkin. Poskilaakerit vedetty kunnolla pinkeälle ja 0,10 mm hammasvälys. Aavistuksen jäi syvälle kosketus mutta niin se oli jo ennenkin tässä 120 tkm rullatussa 3,9 välityksessä. Parempaan ei pysty ilman pinionin simmausta. En suosittele kyllä ihan kylmiltään ruveta näitä tekemään, minimivälineet magneettijalallinen heittokello, sopivaa tahnaa hammaskosketuksen tarkistukseen (itsellä Chesterton 785 kiinnileikkautumisenestoaine, harmaa ja sopivan "kuituinen" jotta jää edes siedettävä jälki), itsetehty erikoistyökalu poskilaakerien kiristykseen, ja v*tusti kärsivällisyyttä + hyvät pohjatiedot siihen mitä pitäisi tehdä ja ennenkaikkea missä järjestyksessä. Bolt-on-tyylillä homma menee taatusti reisille...
Lauantaina sitten murikan asennus ja sitten olisikin sisäänajon vuoro, 1500-2000 km ja öljyt vaihtoon. Lukko on kitkalukko suoraan Togliatista, valitsin 6 kg esijännityksellä ja lukitusprosenttia jotain 30% kintailla, ehkä enemmänkin, en tajua tehtaan kaaviota ollenkaan.
Lukon työnjälki sai myös kiitosta paikallisesta ex. rallikuskilta, ja olen samaa mieltä. Todella viimeistelty kappale, ei pienintäkään moitteen sijaa. Mittatarkkuus tuntui myös olevan kohdallaan..
Nimimerkki nacolle iso kiitos hyvistä kaupoista.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
on sielä vähän enemän veikaus 130hv :lol:ps kysytään nyt täältä onko tarvetta kellään niistä harvinaisista pitkäisku 1608 koneista ja nää siis pysty tc koneita, olis pari kappaletta jouten.
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
en mie jokari tarkottanu hitsi
vanha viisaus: toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä pitänee juuri paikkansa. Itse nyt valittin nuo ruiskut, jätkä vetää kaasareilla mikä mahtava homma. Mujt juuri kun sanoit tuohon et huipputehosta tinkimällä saitte käytöksen mukavaksi. Juuri tätä meinasin, että ruiskulla ja läppärungoilla nuista sais valkattua molemmista sen positiivisen puolen, ja ainoana haittana ois säätämisen VAIVA, joka ei mielestäni ole kovin suuri.
Ja kyllä nuo megat pers dynolla ja laajakaistalla saa melko nopeaa säätöihin, osaavalla kaverilla menee nykimättömiin, hienosti pelaaviin säätöihin pari iltaa, mut sitten loputtomat on mahollisuudet hieromisen kanssa.
Tässä käykin monesti se, et aletaan ku autohifistit säätämään ja kokeilemaan kaikkea mahollista säätöä, hierotaan loputtomiin, ja ei olla koskaan tyytyväisiä, koska tuntuu et parempaankin pääsis. Mutta, uskallampa väittää että siinä vaiheessa ollaan jo paljonkin paremmalla mallilla kun yhdelläkään kaasarilla
kaasarissa kuitenkin heittää seos väärään suuntaan jollakin kaasun ja kierrosten suhteella, megalla 16x16 kartoillakin nämä saadaan silitettyä just oikein.
Mutta, toki kaasareissakin on hyviä puollia, mutta ite megaan jonkin verran perehtyneenä n vaan enää näe mitään järkevää syytä miksi kaasarit, eikä ruisku. Ainoastaan yksinkertaisuus, ja megan vierastaminen vois olla syitä hankkia kaasari, muuta siinä ei MINUN mielestä olekaan.
Mut tosiaan, ei ole tarkotus pilata tätä topikkia, mut pitäähän sitä puollustella omia mielipiteitä
niiin ja piti vielä sanoa että tehojen perässä en itsekään juokse asennellessani megaa nuihin romuihin. Sillä vaan kaikki on mielestäni helpompaa, etenkin turbomoottorin rakentaminen. Kaasari turbo vain ei ole kovin hyvä yhistelmä...

Ja kyllä nuo megat pers dynolla ja laajakaistalla saa melko nopeaa säätöihin, osaavalla kaverilla menee nykimättömiin, hienosti pelaaviin säätöihin pari iltaa, mut sitten loputtomat on mahollisuudet hieromisen kanssa.
Tässä käykin monesti se, et aletaan ku autohifistit säätämään ja kokeilemaan kaikkea mahollista säätöä, hierotaan loputtomiin, ja ei olla koskaan tyytyväisiä, koska tuntuu et parempaankin pääsis. Mutta, uskallampa väittää että siinä vaiheessa ollaan jo paljonkin paremmalla mallilla kun yhdelläkään kaasarilla

Mutta, toki kaasareissakin on hyviä puollia, mutta ite megaan jonkin verran perehtyneenä n vaan enää näe mitään järkevää syytä miksi kaasarit, eikä ruisku. Ainoastaan yksinkertaisuus, ja megan vierastaminen vois olla syitä hankkia kaasari, muuta siinä ei MINUN mielestä olekaan.
Mut tosiaan, ei ole tarkotus pilata tätä topikkia, mut pitäähän sitä puollustella omia mielipiteitä

niiin ja piti vielä sanoa että tehojen perässä en itsekään juokse asennellessani megaa nuihin romuihin. Sillä vaan kaikki on mielestäni helpompaa, etenkin turbomoottorin rakentaminen. Kaasari turbo vain ei ole kovin hyvä yhistelmä...
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Siis täähän uhkaa mennä väittelyksi ja yksipuoleiseksi sellaiseksi. Yrität kokoajan perustella miksi pitäisi vaihtaa ruiskuun vaikka täysin tyytyväinen olen tämän hetkiseen setuppiin. En minäkään tule hehkuttamaan kenenkään ruiskutopikkiin kaasareita.
Ilman muuta muutama osa-alue voisi olla hieman paremminkin, mutta kaasari on aina kompromissi.
Täytyy vielä muistaa se että tuplakaasarit on VIRITYSkaasareita, joiden kanssa esim. kaasuvaste pienemmillä jengoilla jää monesti hieman ohueksi. Tosin tämä riippuu myös ihan älyttömästi jo itsensä koneen ominaisuuksista kaasareita vastaan. Kaikki vaikuttaa, nokat, kannen hengittävyys, pakosarjat yms...kaasareissa kurkkujen koko, seosputket yms.
Harvemmissa tuplissa on esim. monia progressioreikiä kurkussa jolloin kaasu on paljon enemmän on/off tyyppinen verrattuna tavalliseen kaksikurkkuiseen.
Mitä tulee siihen että jouduin pienentämään 32 mm sisäkurkut 28 mm niin pakkorako. Ajokelvoton isommilla, pääpiirille siirtyminen kesti sekuntitolkulla jossei kaasua tintannut lattiaan salamannopeasti. Yksinkertaisesti liian isot kurkut ja tulos on juuri edellä mainitun kaltainen. Ylhäällä toimii mutta alhaalla ei mitään.
Toisinpäin tulee tehossa takkiin hieman mutta ajettavuus helvetin hyvä. Tehot alempana ja rutkasti enemmän vääntöä. Mukava rullailla siviilissä, eikä kohta 50-v kuski enää jaksa repiä...muutakuin joskus
Kaasarin runko ja kurkku pitää aina mitoittaa konekohtaisesti. Isompi runko ja kurkku ei todellakaan tarkoita v*tusti enemmän tehoa...se on huomattu jo muutamissa alan dynotuksissa. Ihan liika isolla kurkulla katoaa tehotkin. Kaasareissa kun kyse on kuitenkin siitä ilmavirtauksen nopeudesta...
Se kuinka paljon kompromissi se kaasari on ja missä se tuntuu vai tuntuuko ollenkaan, on sitten sitten eri asia. Täytyy muistaa että vehkeet pelaa tietylle tasolle säädettynä aika helvetin hyvin. Tästä eteenpäin hierominen on mielestäni jo teknistä taitamattomuutta.
Kyllä kaasareidenkin kanssa voi koittaa sitä semitäydellisyyttä hieroa, mutta usein palataan kuitenkin lähtökohtaan koska se toimii parhaiten. Huomattu sekä kahden ja neljän kurkun kanssa.
Siis minun oma kantani on se että aivan sama millä sitä bensaa syötetään, minua ei kiinnosta jos toisella on kaasarit ja toisella ruisku jos molemmat on tyytyväisiä; tai vaikkeivät olisikaan, itsehän ovat tiensä valinneet.
Perustelen vielä kerran miksi tässä vehkeessä on tuplakaasuttimet eikä ruiskua:
- Entiset kaasarit oli 36IDF -> vaihto 40IDF = rahaa ei mennyt yhtään, se on paljon vähemmän kuin hyviin läppärunkoihin
- En halua yhtäkään ylimääräistä sähkörämmälettä näin yksinkertaiseen autoon. Suurin elektroniikka on kärjettömässä sytkässä...
- Nopeat huoltaa ja laittaa perussäätöihin...toimivuus varsin mainio, loput hierottiin sitten viikon aktiivisemman säätörupeaman aikana. Kulutus vajaa kymppi matkassa ja 11-13 välillä muuten pyöriessä, siihen täysin tyytyväinen koska jerkkuakin on nyt enemmän kuin ennen. Jos kulutuksesta nousee itku, niin parempi unohtaa nämä vehkeet..
- Aikataulut kusi rakennusvaiheessa kuukausitolkulla muutamien osapuutteiden takia joten yhtäkään ylimääräistä hetkea ei kiinnostanut viettää esimerkiksi sähkötöiden parissa.
- Maailmansivu kasailtu kaasareilla näitä patoja, jatketaan perinteisellä linjalla, vähemmän näkee näitä niitä OSAAJIA näiden kanssa...vähiin käy. Parempi opiskella sillon kun on intoa, läppäriä kerkeää kyllä näpyttelemään vielä tässä elämässä jos haluaa.
Ruiskua ei siis ole tulossa saati edes harkita tähän autoon ikipäivänä.
Vaihtavathan jotkut hölmöläiset tuota iki-ihanaa 1700i ruiskutekniikkaa vaikka mihin koriin vaikka rehellisesti voin sanoa että DGV Weberillä pääsee A) pienempään kulutukseen B) paljon parempaan kaasuvasteeseen ja sitkeyteen C:) helvetin hyvään seoksenhallintaan D) luotettavuus sata kertaa parempi, korjaukseenkin riittää ruuvimeisseli
En siis voi käsittää tälläistä typeryyttä vain siksi se että saa esson paarissa kehua omaanvansa ruiskuladan. Ymmärrän hyvin megan/muun hyvän säädettävän ruiskun, mutta en tälläisia leikkiruiskukonversioita. Hirveä vaiva ja tulos paskempi kuin sodanaikaisella kaasarilla.
Tosta voi väitellä minun kanssani vaikka kuinka pitkään ja lopputulos on silti se että minä olen oikeassa. Mega-asioista en rupea väittelemään koska minulla ei niistä ole kokemusta.
Ei muutakuin läppärit kuumiksi ja seosruuvien kannat pyöreiksi, siitä se lähtee puolin ja toisin
Ilman muuta muutama osa-alue voisi olla hieman paremminkin, mutta kaasari on aina kompromissi.
Täytyy vielä muistaa se että tuplakaasarit on VIRITYSkaasareita, joiden kanssa esim. kaasuvaste pienemmillä jengoilla jää monesti hieman ohueksi. Tosin tämä riippuu myös ihan älyttömästi jo itsensä koneen ominaisuuksista kaasareita vastaan. Kaikki vaikuttaa, nokat, kannen hengittävyys, pakosarjat yms...kaasareissa kurkkujen koko, seosputket yms.
Harvemmissa tuplissa on esim. monia progressioreikiä kurkussa jolloin kaasu on paljon enemmän on/off tyyppinen verrattuna tavalliseen kaksikurkkuiseen.
Mitä tulee siihen että jouduin pienentämään 32 mm sisäkurkut 28 mm niin pakkorako. Ajokelvoton isommilla, pääpiirille siirtyminen kesti sekuntitolkulla jossei kaasua tintannut lattiaan salamannopeasti. Yksinkertaisesti liian isot kurkut ja tulos on juuri edellä mainitun kaltainen. Ylhäällä toimii mutta alhaalla ei mitään.
Toisinpäin tulee tehossa takkiin hieman mutta ajettavuus helvetin hyvä. Tehot alempana ja rutkasti enemmän vääntöä. Mukava rullailla siviilissä, eikä kohta 50-v kuski enää jaksa repiä...muutakuin joskus

Kaasarin runko ja kurkku pitää aina mitoittaa konekohtaisesti. Isompi runko ja kurkku ei todellakaan tarkoita v*tusti enemmän tehoa...se on huomattu jo muutamissa alan dynotuksissa. Ihan liika isolla kurkulla katoaa tehotkin. Kaasareissa kun kyse on kuitenkin siitä ilmavirtauksen nopeudesta...
Se kuinka paljon kompromissi se kaasari on ja missä se tuntuu vai tuntuuko ollenkaan, on sitten sitten eri asia. Täytyy muistaa että vehkeet pelaa tietylle tasolle säädettynä aika helvetin hyvin. Tästä eteenpäin hierominen on mielestäni jo teknistä taitamattomuutta.
Kyllä kaasareidenkin kanssa voi koittaa sitä semitäydellisyyttä hieroa, mutta usein palataan kuitenkin lähtökohtaan koska se toimii parhaiten. Huomattu sekä kahden ja neljän kurkun kanssa.
Siis minun oma kantani on se että aivan sama millä sitä bensaa syötetään, minua ei kiinnosta jos toisella on kaasarit ja toisella ruisku jos molemmat on tyytyväisiä; tai vaikkeivät olisikaan, itsehän ovat tiensä valinneet.
Perustelen vielä kerran miksi tässä vehkeessä on tuplakaasuttimet eikä ruiskua:
- Entiset kaasarit oli 36IDF -> vaihto 40IDF = rahaa ei mennyt yhtään, se on paljon vähemmän kuin hyviin läppärunkoihin
- En halua yhtäkään ylimääräistä sähkörämmälettä näin yksinkertaiseen autoon. Suurin elektroniikka on kärjettömässä sytkässä...
- Nopeat huoltaa ja laittaa perussäätöihin...toimivuus varsin mainio, loput hierottiin sitten viikon aktiivisemman säätörupeaman aikana. Kulutus vajaa kymppi matkassa ja 11-13 välillä muuten pyöriessä, siihen täysin tyytyväinen koska jerkkuakin on nyt enemmän kuin ennen. Jos kulutuksesta nousee itku, niin parempi unohtaa nämä vehkeet..
- Aikataulut kusi rakennusvaiheessa kuukausitolkulla muutamien osapuutteiden takia joten yhtäkään ylimääräistä hetkea ei kiinnostanut viettää esimerkiksi sähkötöiden parissa.
- Maailmansivu kasailtu kaasareilla näitä patoja, jatketaan perinteisellä linjalla, vähemmän näkee näitä niitä OSAAJIA näiden kanssa...vähiin käy. Parempi opiskella sillon kun on intoa, läppäriä kerkeää kyllä näpyttelemään vielä tässä elämässä jos haluaa.
Ruiskua ei siis ole tulossa saati edes harkita tähän autoon ikipäivänä.
Vaihtavathan jotkut hölmöläiset tuota iki-ihanaa 1700i ruiskutekniikkaa vaikka mihin koriin vaikka rehellisesti voin sanoa että DGV Weberillä pääsee A) pienempään kulutukseen B) paljon parempaan kaasuvasteeseen ja sitkeyteen C:) helvetin hyvään seoksenhallintaan D) luotettavuus sata kertaa parempi, korjaukseenkin riittää ruuvimeisseli
En siis voi käsittää tälläistä typeryyttä vain siksi se että saa esson paarissa kehua omaanvansa ruiskuladan. Ymmärrän hyvin megan/muun hyvän säädettävän ruiskun, mutta en tälläisia leikkiruiskukonversioita. Hirveä vaiva ja tulos paskempi kuin sodanaikaisella kaasarilla.
Tosta voi väitellä minun kanssani vaikka kuinka pitkään ja lopputulos on silti se että minä olen oikeassa. Mega-asioista en rupea väittelemään koska minulla ei niistä ole kokemusta.
Ei muutakuin läppärit kuumiksi ja seosruuvien kannat pyöreiksi, siitä se lähtee puolin ja toisin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
tarkotus ei ole pilata tätä topicia, ja ymmärrän täysin syyt kaasareiden valintaan ja hyviin puoliin, kuten varmaan sinäkin ruiskun hyvät puolet. Eli eiköhän jätetä tämä tähän, tai jatketaan jossain muualla? 2011 kesällä voidaan toivottavasti vertailla kaasari vapari ja ruisku turbo ladaa vierekkäin 

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
minä ainakin tuossa aikasemmin puhuin HP/L tehoista, tarkotat 130hv konetehoa vaiko litratehoa? meillä vaan tuo 100hp/l se maakinen raja, joka joissakin moottoreissa vaatii enemmän joissakin vähemmän rakentelua...pminetti-2 kirjoitti:on sielä vähän enemän veikaus 130hv
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
sitten siihen viereen vielä orkkis vapariruisku Samara, joka hakkaa noi rakennelmat 6-0 niin se olis hauskaaIlkkaHe kirjoitti:2011 kesällä voidaan toivottavasti vertailla kaasari vapari ja ruisku turbo ladaa vierekkäin

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
mitähän unta työ näette... 130heppaa litralta on aika kova, varsinkin vakio nokilla... se 100heppaa litraltakin olis jo ihan hyvä saavutus.pvdriver kirjoitti:minä ainakin tuossa aikasemmin puhuin HP/L tehoista, tarkotat 130hv konetehoa vaiko litratehoa? meillä vaan tuo 100hp/l se maakinen raja, joka joissakin moottoreissa vaatii enemmän joissakin vähemmän rakentelua...pminetti-2 kirjoitti:on sielä vähän enemän veikaus 130hv
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
no eikai +200 tehot tavattomia ole fiatin koneesta? empä nokasta tienny että vakio, no tuo 130 kuulostaa aika kohtalaiselta ladassa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Hauskaa juupas eipäs leikkiä täällä,ihan kuin olisi ammattikoulun tupakki paikalla
Mitäpäs jos olisi ruisku kunnon läppärungoilla,suorasytkällä ja ne kerran jarrutettu kunnolla kohdalleen??ei tarvisi ajella satoja säätö kilometrejä eikä enää sen jarrutuksen jälkeen tuskailla mitään.Aivan varmasti olisi kaasuun vastaavuus ja muutenkin moottorin herkkyys/tarkkuus ihan toista luokkaa kun kaasarit/jakaja yhdistelmällä.mutta toisaalta ymmärrän kotkan poikien/sedän ajatuksen old school katuautosta,olis toi kymmenen vuotta sitten ollut aika kiinnostava rakennelma.Turbo vehkeet onkin sitte vähän enemmän ja vähemmän toimivia vehkeitä....

Loud&Fast
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
¨samoilla linjoilla J-Techin kanssa. en tarkottanutkaan että vaparin pitäis olla kaasareilla varustettu, juuri tuolla kokoonpanolla kun kunnolla tekee katuauton niin enemmän mun mieleen ku kaikki iänikuset turpoviritykset... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
kyllähän siitä 200hepasta saa haaveilla 1600tc:stä, se joka sen tekee niin on kova jätkä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Kyllä täällä nyt saadaan v*ttu tikusta asiaa. Voitte väitellä noista hevosvoimistanne vaikka siellä essonpaarissa, minua ei kiinnosta oikeasti pätkän vertaa.
Siis mielestäni nyt on myös ilmoilla ihmeellistä vihamielisyyttä...siis on VÄÄRIN tehdä tehdä vapariauto kaasarilla/kaasareilla vuonna 2010? Siis VÄÄRIN? Siis OIKEA tapa on tehdä ruiskulla ja kaasareiden käyttäjä on 60-luvulla jämähtänyt idiootti...niinkö?
En missään tosielämän tilanteessa ole törmännyt näin typerään keskusteluun vaan niistä eri moottorinrakennusmahiksista on pysynyt keskustelemaan hyvässä hengessä puolin ja toisin.
Itse olen oman neutraalin kantani eri polttoaineensyttöjärjestelmiin ilmaissut jo aiemmin, mutta ilmeisesti kovinkin lukutaidotonta porukkaa täällä. Sama pätee tuohon hevosvoima-asiaan, j*malauta avatkaa ne silmänne jo...
Jossainhan sen syyn on oltava kun on auto hyvissä säädöissä.
Ymmärrän ajatuksesi mutta rupeamalla heti v*ttuilemaan teet itsestäsi vain pellen.
Siis mielestäni nyt on myös ilmoilla ihmeellistä vihamielisyyttä...siis on VÄÄRIN tehdä tehdä vapariauto kaasarilla/kaasareilla vuonna 2010? Siis VÄÄRIN? Siis OIKEA tapa on tehdä ruiskulla ja kaasareiden käyttäjä on 60-luvulla jämähtänyt idiootti...niinkö?
En missään tosielämän tilanteessa ole törmännyt näin typerään keskusteluun vaan niistä eri moottorinrakennusmahiksista on pysynyt keskustelemaan hyvässä hengessä puolin ja toisin.
Itse olen oman neutraalin kantani eri polttoaineensyttöjärjestelmiin ilmaissut jo aiemmin, mutta ilmeisesti kovinkin lukutaidotonta porukkaa täällä. Sama pätee tuohon hevosvoima-asiaan, j*malauta avatkaa ne silmänne jo...
Kun kerran sinun lyömätön rallipelisi on jarrutettu niin hyvin, niin missä luokkavoitot? Missä kärkisijat? Vai onko kuski sittenkin kädetön? Vai kenties autossa sittenkin syy?J-Tech kirjoitti:Hauskaa juupas eipäs leikkiä täällä,ihan kuin olisi ammattikoulun tupakki paikallaMitäpäs jos olisi ruisku kunnon läppärungoilla,suorasytkällä ja ne kerran jarrutettu kunnolla kohdalleen??ei tarvisi ajella satoja säätö kilometrejä eikä enää sen jarrutuksen jälkeen tuskailla mitään.Aivan varmasti olisi kaasuun vastaavuus ja muutenkin moottorin herkkyys/tarkkuus ihan toista luokkaa kun kaasarit/jakaja yhdistelmällä.mutta toisaalta ymmärrän kotkan poikien/sedän ajatuksen old school katuautosta,olis toi kymmenen vuotta sitten ollut aika kiinnostava rakennelma.Turbo vehkeet onkin sitte vähän enemmän ja vähemmän toimivia vehkeitä....

Ymmärrän ajatuksesi mutta rupeamalla heti v*ttuilemaan teet itsestäsi vain pellen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™