2105 1500s -90 FINE
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tomera ja touhukas VapunPäivä siis takana.
Romu vaihtoi pihalla paikkaa ahkerasti. Dvoika pääsi peiterakennelmansa alta taivasalle. Varsin pienin vaurioin talvi oli vietetty. VeliPojan SL raato piilotettiin Julkisivulautakunnilta ja sehän odottaa Kuusakoskikomennusta. Tuskin tuo moottori kellekään kelpaa.
SÄMIä ei saatu liikkeelle. Sen verran kivasti ovat renkaat uponneet savimaahan, että ei ihan heti liikahda. No, kyllähän tuossa renkaita riisuttaessa tuli revittyä käsijarrua joka saattoi jumittaa.
Mutta FINE. Rauhallisesti sen kimppuun. Valkkasin kaksi G-224 laturia joista pyöräytin siivapyörää ja herkempi sai lähteä mukaan. Jänniteensäädin hiilisiltoineen paikalleen ja rauhassa rakentamaan.
Sulakerasiahan otettiin SL -raadosta ja kiinnitettiin huolella. Vielä lie pitää yhtä mutskua kiristää kun tuntuu hieman heiluvan.
Olihan siinä vähän jännitysmomenttia kun virtoja ensin kokeilin. Ei ritinää eikä kärynhajua. Ensin en uskaltanut kaikkia sähkölaitteita kokeilla vaan päätin kokeilla sen latauksen.
Herätevirraksi oli 2 vaihtoehtoa. Oletettavampi oranssi, joka kulki saman lämpösuojamuovin sisällä kuin 3 mutterin alle tulevaa johdinta, joista 2 on niputettu samaan liittimeen. Nämä 3 kiinni.
Kokeilin oranssia virrat päällä. Siihen tuli tasan 12V. Mutta kokeilinpa toistakin ylipitkää ohutta johdinta ja siihenkin tuli tasan 12V. No, tietenkin se Virallisemman näköinen kiinni. Ja hyvin latasi. Annoin käydä. Kokeilin vähän sähkölaitteita ja toimivat hyvin. En kyllä kaikkia uskaltanut vieläkään koittaa.
Moottori lämpisi ja lehta ei näyttänyt pyörähtävän. En kyllä muista missä asemassa tuossa se lämpömittari on kun lehta pörähtää. Mutta HUPSIS! Jännitemittari on kovasti punaisella. Yleismittari kiinni napoihin ja siellä hujotettiin jo yli 15V reilusti. Konehan pitää sammuttaa äkkiä. Vaan ei sammu!!! Siis virtalukosta ei sammu. Ei sammu herätteen repäisemiselläkään. Kenkä hemmettiin akusta.
Onneksi akku ei kiehunut eikä ollut räjähdyspisteessä. Joku vajaa 13V siellä oli kun kokeilin. Muistelin jonkun sanoneen että; Silloinpa ei sammu. En muistanut miten piti kytkeä väärin että näin käy, mutta tämän olin tehnyt. Onneksi oli se toinen johto.
Silläpä toimi! Ei onkelmaa ollenkaan. Johto vaan on niin ohut rimpula ja roikkuu miten sattuu, että sillehän piti tehdä jotakin. Saatan jopa vaihtaa sen johtimen paksumpaan, koska tämä on helppoa kun se menee niin selkeästi oikealta kolmanteen töpseliin sulakerasian alla.
Ja vai ei FINEssä ole Latauksen varotusvaloa. Ja varmaan on. Siellähän se hehkui kun kytkettiin näin. Joko se on viritelmä tai sitten ei, mutta valo toimii. Lisäksi tiedän nyt, mikä tuon latauksen joskus sotki. Se rimpulajohto oli hankautunut tai palanut jossain kuumassa. Termostaatissa tai pakosarjassa. Siitä sitten maihin ja lataus sekaisin.
Eli nyt sitten kaikki sähköiset apulaitteet toimivat, paitsi tietysti se pissapoika. No, niitähän saa aina romplata näissä.
Josko saisi huomenna FINEn kasaan. Rattiakselin suojat paikalleen, kytkimen säätö loppuun, vähän ikkunan kiilaamista ja ne pissapoikaset. Kuljettajan oveen täytyy asentaa ikkunan alareunan pehmikelista. Onneksi sellaisen sai ehjänä SL -raadosta.
Sitten jos oikein innokkaaksi heittäytyy niin vaihtaa lämppärin hanan uutta omistajaa varten. Sehän vuskaa eli ei vuoda vaan päästää nestettä kennoon kylmäasennossakin. FINEssä tämä on helppo tehdä, koska keskikonsolia ei ole ja hattuhyllykin on sieltä alhaalta ollut pois niin kauan kuin tämä minulla on ollut.
Kytkin on kyllä aika Ralli. Sen työliike on pieni. Palautus on heikko, mutta se palauttaa juuri siella irrotus- ja kiinnitysalueella eli ei luista eikä irrotuskaan ole huono. Lienee vikana pääsylinteri. Itse pidän tuollaisesta kytkimestä, mutta moni varmaan kammoksuu ja luulee vian olevan itse kytkimessä. Voihan tuon pääsylinterinkin vaihdella ihan vaan myyntimielessä.
Mitäpä muuta sitten kuin Myyntikuvia napsimaan ja linkittelemään. Jos nämä hommat onnistuvat niin porhallan FINEllä kunnon koetusajon Joensuuhun eli se 330km ja odottamaan innokkaita ostajia. Nähtäväksi jää meneekö kaupan tai meneehän näin hyvä yksilö kun hinnat sovitellaan mukaviksi. Katsastuksen lykkään siiheksi, kun alkaa olla oikea ostaja kiinnostunut. Tai voihan tuon katsastaakin vaikkei menisi kaupankaan heti.
Niin ja NEITIn pornotakapenkit täytyy muistaa mukaan. FINEn takapenkit ovat Joensuussa. Ei kun annoin FINEstä sille eräälle TurboLadaNuorelle takapenkit ja taisin saada jopa Vitosen vai Kympin niistä. FINEen tulee edesmenneen TIINEen takapenkit, jotka ovat todella hyväkuntoiset. Muutenkin tätä FINE näyttää tuossa kunnolla pyörillä ollessaan omaan silmään todella napakalta ja hyvältä. Ainoat kauneusvirheet on kuljettajan puoleisessa kyljessä. Se hemmetin huono massaus ja minun täppipaikkatöherrys siinä. No, sen voi korjata Joensuussa.
Ettäs tällaista Hyvää kuuluu FINElle ja kerrankin minulle myös. Monta voi olla Mutkua vielä edessä, mutta näitä tehdään ja näiden kanssa taistellaan koska harrasteesta on kyse.
Romu vaihtoi pihalla paikkaa ahkerasti. Dvoika pääsi peiterakennelmansa alta taivasalle. Varsin pienin vaurioin talvi oli vietetty. VeliPojan SL raato piilotettiin Julkisivulautakunnilta ja sehän odottaa Kuusakoskikomennusta. Tuskin tuo moottori kellekään kelpaa.
SÄMIä ei saatu liikkeelle. Sen verran kivasti ovat renkaat uponneet savimaahan, että ei ihan heti liikahda. No, kyllähän tuossa renkaita riisuttaessa tuli revittyä käsijarrua joka saattoi jumittaa.
Mutta FINE. Rauhallisesti sen kimppuun. Valkkasin kaksi G-224 laturia joista pyöräytin siivapyörää ja herkempi sai lähteä mukaan. Jänniteensäädin hiilisiltoineen paikalleen ja rauhassa rakentamaan.
Sulakerasiahan otettiin SL -raadosta ja kiinnitettiin huolella. Vielä lie pitää yhtä mutskua kiristää kun tuntuu hieman heiluvan.
Olihan siinä vähän jännitysmomenttia kun virtoja ensin kokeilin. Ei ritinää eikä kärynhajua. Ensin en uskaltanut kaikkia sähkölaitteita kokeilla vaan päätin kokeilla sen latauksen.
Herätevirraksi oli 2 vaihtoehtoa. Oletettavampi oranssi, joka kulki saman lämpösuojamuovin sisällä kuin 3 mutterin alle tulevaa johdinta, joista 2 on niputettu samaan liittimeen. Nämä 3 kiinni.
Kokeilin oranssia virrat päällä. Siihen tuli tasan 12V. Mutta kokeilinpa toistakin ylipitkää ohutta johdinta ja siihenkin tuli tasan 12V. No, tietenkin se Virallisemman näköinen kiinni. Ja hyvin latasi. Annoin käydä. Kokeilin vähän sähkölaitteita ja toimivat hyvin. En kyllä kaikkia uskaltanut vieläkään koittaa.
Moottori lämpisi ja lehta ei näyttänyt pyörähtävän. En kyllä muista missä asemassa tuossa se lämpömittari on kun lehta pörähtää. Mutta HUPSIS! Jännitemittari on kovasti punaisella. Yleismittari kiinni napoihin ja siellä hujotettiin jo yli 15V reilusti. Konehan pitää sammuttaa äkkiä. Vaan ei sammu!!! Siis virtalukosta ei sammu. Ei sammu herätteen repäisemiselläkään. Kenkä hemmettiin akusta.
Onneksi akku ei kiehunut eikä ollut räjähdyspisteessä. Joku vajaa 13V siellä oli kun kokeilin. Muistelin jonkun sanoneen että; Silloinpa ei sammu. En muistanut miten piti kytkeä väärin että näin käy, mutta tämän olin tehnyt. Onneksi oli se toinen johto.
Silläpä toimi! Ei onkelmaa ollenkaan. Johto vaan on niin ohut rimpula ja roikkuu miten sattuu, että sillehän piti tehdä jotakin. Saatan jopa vaihtaa sen johtimen paksumpaan, koska tämä on helppoa kun se menee niin selkeästi oikealta kolmanteen töpseliin sulakerasian alla.
Ja vai ei FINEssä ole Latauksen varotusvaloa. Ja varmaan on. Siellähän se hehkui kun kytkettiin näin. Joko se on viritelmä tai sitten ei, mutta valo toimii. Lisäksi tiedän nyt, mikä tuon latauksen joskus sotki. Se rimpulajohto oli hankautunut tai palanut jossain kuumassa. Termostaatissa tai pakosarjassa. Siitä sitten maihin ja lataus sekaisin.
Eli nyt sitten kaikki sähköiset apulaitteet toimivat, paitsi tietysti se pissapoika. No, niitähän saa aina romplata näissä.
Josko saisi huomenna FINEn kasaan. Rattiakselin suojat paikalleen, kytkimen säätö loppuun, vähän ikkunan kiilaamista ja ne pissapoikaset. Kuljettajan oveen täytyy asentaa ikkunan alareunan pehmikelista. Onneksi sellaisen sai ehjänä SL -raadosta.
Sitten jos oikein innokkaaksi heittäytyy niin vaihtaa lämppärin hanan uutta omistajaa varten. Sehän vuskaa eli ei vuoda vaan päästää nestettä kennoon kylmäasennossakin. FINEssä tämä on helppo tehdä, koska keskikonsolia ei ole ja hattuhyllykin on sieltä alhaalta ollut pois niin kauan kuin tämä minulla on ollut.
Kytkin on kyllä aika Ralli. Sen työliike on pieni. Palautus on heikko, mutta se palauttaa juuri siella irrotus- ja kiinnitysalueella eli ei luista eikä irrotuskaan ole huono. Lienee vikana pääsylinteri. Itse pidän tuollaisesta kytkimestä, mutta moni varmaan kammoksuu ja luulee vian olevan itse kytkimessä. Voihan tuon pääsylinterinkin vaihdella ihan vaan myyntimielessä.
Mitäpä muuta sitten kuin Myyntikuvia napsimaan ja linkittelemään. Jos nämä hommat onnistuvat niin porhallan FINEllä kunnon koetusajon Joensuuhun eli se 330km ja odottamaan innokkaita ostajia. Nähtäväksi jää meneekö kaupan tai meneehän näin hyvä yksilö kun hinnat sovitellaan mukaviksi. Katsastuksen lykkään siiheksi, kun alkaa olla oikea ostaja kiinnostunut. Tai voihan tuon katsastaakin vaikkei menisi kaupankaan heti.
Niin ja NEITIn pornotakapenkit täytyy muistaa mukaan. FINEn takapenkit ovat Joensuussa. Ei kun annoin FINEstä sille eräälle TurboLadaNuorelle takapenkit ja taisin saada jopa Vitosen vai Kympin niistä. FINEen tulee edesmenneen TIINEen takapenkit, jotka ovat todella hyväkuntoiset. Muutenkin tätä FINE näyttää tuossa kunnolla pyörillä ollessaan omaan silmään todella napakalta ja hyvältä. Ainoat kauneusvirheet on kuljettajan puoleisessa kyljessä. Se hemmetin huono massaus ja minun täppipaikkatöherrys siinä. No, sen voi korjata Joensuussa.
Ettäs tällaista Hyvää kuuluu FINElle ja kerrankin minulle myös. Monta voi olla Mutkua vielä edessä, mutta näitä tehdään ja näiden kanssa taistellaan koska harrasteesta on kyse.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Ei saamari saatu mitään aikaan. En kai uskaltanut nykäistä.
SL -raadossa oli niin kiiltävä startti, että piti se irrottaa. Ja siinähän menee aikaa aina. Helppoahan se ei ole, vaikka laturi oli irtikin. No, ajattelin helpottaa hommaa vielä siinä, että otin putken alkupätkänkin pois. Tulipahan räpellettyä.
Korjausopas väittää startin alapulttia hankalimmaksi irrottaa. Ja Phaaaskhaaat! Keskipultti oli hankalin, vaikka se on niin nätisti näkyvissä. Ei tahtonut kekisiä mitään sopivaa työkaluyhdistelmää, vaikka yleensä pikkuräikkäsarjalla pääsee vaikka mihin.
Mutta FINE siis odottaa ainakin huomiseen. Josko sitten jo.
Tämän Kuusaareissun piti olla pelkää lomaa ja mukavaahan täällä on ollut, mutta ei LorviLomaa. TyöLeiriä tämä on ollut. Mutta kun hallitsee kahta paikka niin hommaa on. Puutarha on onneksi nyt kevätkunnossaan. Eikä tässä muuta enää kun saa vielä tuon SL -raadon täysin valmiiksi odottamaan joko ostajaa tai Kouraa. Niin ja SÄMI pitää tyrkkiä Komandirskyn viereen. Ja siitä pitää irrottaa jarrurummut ja ...
SL -raadossa oli niin kiiltävä startti, että piti se irrottaa. Ja siinähän menee aikaa aina. Helppoahan se ei ole, vaikka laturi oli irtikin. No, ajattelin helpottaa hommaa vielä siinä, että otin putken alkupätkänkin pois. Tulipahan räpellettyä.
Korjausopas väittää startin alapulttia hankalimmaksi irrottaa. Ja Phaaaskhaaat! Keskipultti oli hankalin, vaikka se on niin nätisti näkyvissä. Ei tahtonut kekisiä mitään sopivaa työkaluyhdistelmää, vaikka yleensä pikkuräikkäsarjalla pääsee vaikka mihin.
Mutta FINE siis odottaa ainakin huomiseen. Josko sitten jo.
Tämän Kuusaareissun piti olla pelkää lomaa ja mukavaahan täällä on ollut, mutta ei LorviLomaa. TyöLeiriä tämä on ollut. Mutta kun hallitsee kahta paikka niin hommaa on. Puutarha on onneksi nyt kevätkunnossaan. Eikä tässä muuta enää kun saa vielä tuon SL -raadon täysin valmiiksi odottamaan joko ostajaa tai Kouraa. Niin ja SÄMI pitää tyrkkiä Komandirskyn viereen. Ja siitä pitää irrottaa jarrurummut ja ...

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1500s -90 FINE
Helppo homma. 13 mm lenkkiavain on aina hoitanut homman kotiin, toki kärsivällisyyttä pitää olla niiden pulttien aukipunomisessa. Takaisin laitossa putsaa kierteet hyvin ja pikkutippa öljyä kierteeseen, niin menee sormineen suurimman osan matkastaPöyhöinKuusaalt kirjoitti: Korjausopas väittää startin alapulttia hankalimmaksi irrottaa. Ja Phaaaskhaaat! Keskipultti oli hankalin, vaikka se on niin nätisti näkyvissä. Ei tahtonut kekisiä mitään sopivaa työkaluyhdistelmää, vaikka yleensä pikkuräikkäsarjalla pääsee vaikka mihin.
Kymenlaakson™ Ladoissa ei olekkaan mitään startin lämpöpeltejä tms. muuta roskaa haittaamassa se startin irrotusta
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
13mm lenkkipä hyvinkin, mutta verrattuna noihin kahteen muuhun pulttiin se keksimmäinen oli melkoisen paljon hitaampi ja työläämpi. Avaimen liikerata oli todella pieni ja rintapelti oli todella lähellä tätä pultiia. Vai mikä se nyt on se osa ja pelti moottoritilassa, joka siis erottaa matkustamon konehuoneesta?
Voi kyllä olla, että irrotusjärjestykseni oli väärä, jolloin tämä viimeiseksi jäänyt keskipultti pyöri huonoimmin koska startti alkoi jo irtoilla ja levättiin tämän varassa. Vastaisuudessa siis ala- ja keskipulttia auki vähän. Alapultti irti, sitten keskimmäinen ja viimeiseksi ylin.
Joskos sitä nyt sitten uskaltaisi kytkimen laitella loppuun. Liekö se sitten hieman kuoleentuneen Pääsylinterin vika, että kytkin on vähän veltto eikä se palaa ylös kokonaan. Työsylinteriähän epäilin tämän aiheuttajaksi ja siinä oli osaltaan vika, mutta peli jäi vielä Racing -kytkinmäiseksi työsylkän vaihdosta huolimatta.
Voi kyllä olla, että irrotusjärjestykseni oli väärä, jolloin tämä viimeiseksi jäänyt keskipultti pyöri huonoimmin koska startti alkoi jo irtoilla ja levättiin tämän varassa. Vastaisuudessa siis ala- ja keskipulttia auki vähän. Alapultti irti, sitten keskimmäinen ja viimeiseksi ylin.
Joskos sitä nyt sitten uskaltaisi kytkimen laitella loppuun. Liekö se sitten hieman kuoleentuneen Pääsylinterin vika, että kytkin on vähän veltto eikä se palaa ylös kokonaan. Työsylinteriähän epäilin tämän aiheuttajaksi ja siinä oli osaltaan vika, mutta peli jäi vielä Racing -kytkinmäiseksi työsylkän vaihdosta huolimatta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Se on FINE sitten sitä vailla valmis että...
Niin siis hieman sisustuksen kiinnittelyä vielä. Rattipylvään muovit, kuskin ikkunalista ja mitähän vielä.
Jätän FINEn Kuusaalle odottamaan ostajaa. En viitsi vielä ajella sillä Joensuuhun, kun tarvii siellä heti ravata Venäjälle. Muutenhan tämä FINE on liikkuva peli eli sitä voidaan kuljettaa muuallekin myyntiin.
Ajattelin laittaa niin, että Myyntilinja olisi Kotka - Lahti - Heinola - Mikkeli - Varkaus - Kuopio -Rajan itä- ja kaakkoispuolinen alue. Onhan siinä jo lääniä. Eli näille alueille voitaisiin ihan harrastuksen vuoksi mennä näytille, mutta ei nyt ihan lommoillepotkittavaksi.
Katsastelen FINEn vasta pyynnöstä. Voihan tämän myydä katsastamattomanakin. Mutta harvempi ostelee katsastamatonta tieliikennekelpoisen hinnalla. Tuo hintahan sisältää katsastuksen tietenkin.
"Ans kattoo nyt mitä tää o. Onks tää sitä vaiko tätä vai ei mittää..." Kuka muute vetää ton piisin?
Niin siis hieman sisustuksen kiinnittelyä vielä. Rattipylvään muovit, kuskin ikkunalista ja mitähän vielä.
Jätän FINEn Kuusaalle odottamaan ostajaa. En viitsi vielä ajella sillä Joensuuhun, kun tarvii siellä heti ravata Venäjälle. Muutenhan tämä FINE on liikkuva peli eli sitä voidaan kuljettaa muuallekin myyntiin.
Ajattelin laittaa niin, että Myyntilinja olisi Kotka - Lahti - Heinola - Mikkeli - Varkaus - Kuopio -Rajan itä- ja kaakkoispuolinen alue. Onhan siinä jo lääniä. Eli näille alueille voitaisiin ihan harrastuksen vuoksi mennä näytille, mutta ei nyt ihan lommoillepotkittavaksi.
Katsastelen FINEn vasta pyynnöstä. Voihan tämän myydä katsastamattomanakin. Mutta harvempi ostelee katsastamatonta tieliikennekelpoisen hinnalla. Tuo hintahan sisältää katsastuksen tietenkin.
"Ans kattoo nyt mitä tää o. Onks tää sitä vaiko tätä vai ei mittää..." Kuka muute vetää ton piisin?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 2105 1500s -90 FINE
Harri Piitulaisen entinen muija veti ainakin.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:"Ans kattoo nyt mitä tää o. Onks tää sitä vaiko tätä vai ei mittää..." Kuka muute vetää ton piisin?
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Onks ton laulaja joskus ollu jonku Muija??? Ei voi olla totta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 2105 1500s -90 FINE
Kuuskytluvulla kestopuberteettisia jätkiä olis ollu jonossa tyrkyllä tälle "seksipommille". Em. nyrkkeilijä sen sitten papille talutti...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Onks ton laulaja joskus ollu jonku Muija??? Ei voi olla totta.
Vai muistankohan väärin?

2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: 2105 1500s -90 FINE
On, on.
Saattaa olla, että moni ei edes tiedä Harri Piitulaistakaan.
Ps. Jo Musikka ehtikin väliin kun minä vasta näpyttelin Pöyhöselle vastausta.
Saattaa olla, että moni ei edes tiedä Harri Piitulaistakaan.
Ps. Jo Musikka ehtikin väliin kun minä vasta näpyttelin Pöyhöselle vastausta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
AikaPommihan tuo käkkärätukka mutkakroppa on varmaan ollut. Lienee samaa vieläkin 
Ja varmaan lähtis FINEn kyytii. Minä en kyytejä antelisi vaan FINE.

Ja varmaan lähtis FINEn kyytii. Minä en kyytejä antelisi vaan FINE.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
FINE alkaa olla Pissapoikaa vailla valmis.
Ajeleskelin tuossa reippaan lenkin. Tässä härvelissä täytyy olla se Kuulalaakeroitu. Liian herkkä on jäykäksi tuo ohjaus.
Jarrut on ja pitävät tasaisesti tai sitten eivät pidä, mutta ovat tasaiset. Käsijarru ei heitä perää linkkuun. Kiristelinkin sen tuossa viime alkukesästä.
Kaikki sähköt toimivat paitsi se hemmetin Pissis!!! No, kunhan tuossa talonmies heräilee niin täytynee alkaa mittailla sitä, mihin se sähkö häviää vai eikö sitä ole ollenkaan. Sulakerasiahan on vaihdettu ja liittimet sekä sulakekontaktit on räpelletty jos jonkun kerran. Kaameaa vaan kun ne johdot on niin hyvin niputettu siltä puolelta.
Pitäneekö kokeilla toisella viiksipakalla. Juuri purkasin tuosta SL Raadosta mittariston irti, joten pääsee viiksipakkaankin nyt käsiksi. Tai siis sen saa ujutettua pois, kun saa ne liittimet irti. Muuten mahdoton homma näillä kourilla ainakin se toinen liitin.
Kuljettajan oven sisäikkunalista vaihtui uuteen ja komijaan, repsikan takalasi oli kiilattava perinteisesti, Enää siis puuttuvat mittariston kiinnitys ja rattipylvään muovit. Mutta ei niitä voi laittaa ennen kuin on saatu se pissis kuntoon.
Mutta ne takapenkit!!!
Nehän annoin sille eräälle 2107TurpoPojalle viimekesän KoloraatoPärinöissä. No, taisi hän niistä jotain tilille heittää, muttei muistaakseni kahvirahaa kummempaa. Ei ole Pojasta sen jälkeen kuulunut.
EipHätiä. Joensuussa oli 2mustat takapenkit. Siis piti oleman ja olikin, mutta toiset olivat Combin! Ja mitkäs ne mukaan tulivatkaan. Combipenkit tietenkin. No repäisen tuohon pestyt vaaleat SL -takalavitsat. Saavat kelvata.
Ajeleskelin tuossa reippaan lenkin. Tässä härvelissä täytyy olla se Kuulalaakeroitu. Liian herkkä on jäykäksi tuo ohjaus.
Jarrut on ja pitävät tasaisesti tai sitten eivät pidä, mutta ovat tasaiset. Käsijarru ei heitä perää linkkuun. Kiristelinkin sen tuossa viime alkukesästä.
Kaikki sähköt toimivat paitsi se hemmetin Pissis!!! No, kunhan tuossa talonmies heräilee niin täytynee alkaa mittailla sitä, mihin se sähkö häviää vai eikö sitä ole ollenkaan. Sulakerasiahan on vaihdettu ja liittimet sekä sulakekontaktit on räpelletty jos jonkun kerran. Kaameaa vaan kun ne johdot on niin hyvin niputettu siltä puolelta.
Pitäneekö kokeilla toisella viiksipakalla. Juuri purkasin tuosta SL Raadosta mittariston irti, joten pääsee viiksipakkaankin nyt käsiksi. Tai siis sen saa ujutettua pois, kun saa ne liittimet irti. Muuten mahdoton homma näillä kourilla ainakin se toinen liitin.
Kuljettajan oven sisäikkunalista vaihtui uuteen ja komijaan, repsikan takalasi oli kiilattava perinteisesti, Enää siis puuttuvat mittariston kiinnitys ja rattipylvään muovit. Mutta ei niitä voi laittaa ennen kuin on saatu se pissis kuntoon.
Mutta ne takapenkit!!!

EipHätiä. Joensuussa oli 2mustat takapenkit. Siis piti oleman ja olikin, mutta toiset olivat Combin! Ja mitkäs ne mukaan tulivatkaan. Combipenkit tietenkin. No repäisen tuohon pestyt vaaleat SL -takalavitsat. Saavat kelvata.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Nyt on kaikki sähkölaitteet reilassa. Jo se taas kesti.
Yleismittari oli Joensuussa. Talon yleismittarissa ei ollut virtaa. Lamppusysteemenä virittämään. Kerrankin sitä keksii jotain helppoa ja toimivaa. SL -raadon kattovalo irti. Pesurin piuhat kiinni ja Kas! Valo syttyy.
Pumppuja kokeilemaan. Toinen ei sano mitään. Toinen huutaa hemmetisti, mutta ilman tulosta. Tyypillistä näissä TakaPotkujen pumpuissa, jotka seisovat miten kuten millaisissakin nesteissä kesät talvet. Toimiva pumppu oli ilman akselia ja ropellia ja toinen oli varmaan muuten vaan kunnoton. Näitä ei koskaan muista tarkastaa ja laittaa kunnon kamaa sisään.
No Pihassahan on romua jos jonkinlaista, muttei yhtään TakaPotkun pumppua. Etsimään muita. Axtec -raadossa sitä pumppukamaa olisi ollut, mutta olen sen paketoinut ja maisemoinut niin hyvin, etten sitten viitsinyt niitä peitteitä purkaa.
SÄMIn kimppuun. Samarassa sitä pumppua sitten piisaa. 5 moottorimuttia makaa oikeassa etukulmassa. 3 oli irti. Kokeilemaan. Naks, Naks, Naks! Eihän ne mitään pumppuja olleet vaan magneettiventtiilejä. Samarassa on sitä suihkusuuntausta vähän joka ilmansuuntaan joten näillä jaellaan suihkuja aina vääriin kohteisiin, koska viiksikin on täysi järjetön. 2 pumppua oli kuitenkin ja molemmat toimivia.
Ja virittämään. Korkeiksi jäivät TakaPotkun omat pumput. Siitä vaan toisen korkin kautta sitten imuroimaan. Rintapeltiin pumppu kiinni ja Avot! Yhtä surkea suihmu kuin alkuperäisilläkin pumpuilla eli Orggggissss -meininki kuten kuuluukin.
Iltasella mittaristo paikalleen, rattipylvään muovit, kevyttä koetusajoa vielä. Penkkiä paikalleen, vararengasta etsimään ja ...
Toivottavasti huomenna Syyniin asti ja vielä kohtuullisin paperein. Sitten sitä lähdetäänkin torstainä... Jos LuojaSuo.
Yleismittari oli Joensuussa. Talon yleismittarissa ei ollut virtaa. Lamppusysteemenä virittämään. Kerrankin sitä keksii jotain helppoa ja toimivaa. SL -raadon kattovalo irti. Pesurin piuhat kiinni ja Kas! Valo syttyy.
Pumppuja kokeilemaan. Toinen ei sano mitään. Toinen huutaa hemmetisti, mutta ilman tulosta. Tyypillistä näissä TakaPotkujen pumpuissa, jotka seisovat miten kuten millaisissakin nesteissä kesät talvet. Toimiva pumppu oli ilman akselia ja ropellia ja toinen oli varmaan muuten vaan kunnoton. Näitä ei koskaan muista tarkastaa ja laittaa kunnon kamaa sisään.
No Pihassahan on romua jos jonkinlaista, muttei yhtään TakaPotkun pumppua. Etsimään muita. Axtec -raadossa sitä pumppukamaa olisi ollut, mutta olen sen paketoinut ja maisemoinut niin hyvin, etten sitten viitsinyt niitä peitteitä purkaa.
SÄMIn kimppuun. Samarassa sitä pumppua sitten piisaa. 5 moottorimuttia makaa oikeassa etukulmassa. 3 oli irti. Kokeilemaan. Naks, Naks, Naks! Eihän ne mitään pumppuja olleet vaan magneettiventtiilejä. Samarassa on sitä suihkusuuntausta vähän joka ilmansuuntaan joten näillä jaellaan suihkuja aina vääriin kohteisiin, koska viiksikin on täysi järjetön. 2 pumppua oli kuitenkin ja molemmat toimivia.
Ja virittämään. Korkeiksi jäivät TakaPotkun omat pumput. Siitä vaan toisen korkin kautta sitten imuroimaan. Rintapeltiin pumppu kiinni ja Avot! Yhtä surkea suihmu kuin alkuperäisilläkin pumpuilla eli Orggggissss -meininki kuten kuuluukin.
Iltasella mittaristo paikalleen, rattipylvään muovit, kevyttä koetusajoa vielä. Penkkiä paikalleen, vararengasta etsimään ja ...
Toivottavasti huomenna Syyniin asti ja vielä kohtuullisin paperein. Sitten sitä lähdetäänkin torstainä... Jos LuojaSuo.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Hyvin istuu taakse Beigen 1600SL suomipenkit. Tuninkia nääs ja oikein kunnolla. Mitähän lisävarustelua vielä laittaisi ihan vaan muuten vaan ennen kuin kuskataan... Ei pidä hehkutella vaikka siihen aina syyllistynkin. Otetaanhan se Syyni ensin ja sitten vasta pikku hegumointia.
Mutta olisi se vaan kiva jos FINE vihdoin pääsisi oikeaan käyttöön. Mitä se tuossa minulla makaamassa. Jollekin voi FINEstä olla vielä iloakin kaikkien perusTakaPotku murheiden lisäksi.
Mutta olisi se vaan kiva jos FINE vihdoin pääsisi oikeaan käyttöön. Mitä se tuossa minulla makaamassa. Jollekin voi FINEstä olla vielä iloakin kaikkien perusTakaPotku murheiden lisäksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
"Ei se niin Upeeta oo. Se on paljo Heikompaa, mut kuitenkin jaksan." Dave Lindholm
Eli liikaa häkää. PerusVirhe! Ei ruuvaria mukana ja konttuurin ruuvarit ei meneet kunnolla säätöruuviin. Ja vielä sitten menen ottamaan ne päästöt konttorilla. Tätä se on kun on pakertanut vehkeen kanssa liikaan niin ei muista innossaan perusasioita.
Oikea alapallo vaihtoon. Ripa saa sen tehdä ja minä katson miten se hoituu.
Ja äänimerkki! Eilen muistin illalla etten sitä kokeillut, mutta en enää aamulla. Kaikkea hemmettiä sitä.
Ja vielä nämä tämän alueen järjettömät katsastusmaksut!!!
Eli liikaa häkää. PerusVirhe! Ei ruuvaria mukana ja konttuurin ruuvarit ei meneet kunnolla säätöruuviin. Ja vielä sitten menen ottamaan ne päästöt konttorilla. Tätä se on kun on pakertanut vehkeen kanssa liikaan niin ei muista innossaan perusasioita.
Oikea alapallo vaihtoon. Ripa saa sen tehdä ja minä katson miten se hoituu.
Ja äänimerkki! Eilen muistin illalla etten sitä kokeillut, mutta en enää aamulla. Kaikkea hemmettiä sitä.
Ja vielä nämä tämän alueen järjettömät katsastusmaksut!!!

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1500s -90 FINE
^^ Kannattaa katsastaa siellä Joensuussa kun siellä on kuulemma niin halpaa...ei muutakuin pikku ajelulle vain kohti pohjoista 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™