vauhtipyörä...
vauhtipyörä...
Sopiiko 1.6l tc:n vauhtis bolt on ladan moottoriin ja vaihdelaatikkoon ja vielä ladan kytkinasetelmaankin?
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: vauhtipyörä...
on niistä joskus jotain kirjoteltu, haulla vois siis jotain juttua löytyä.
mitään faktaa en sen kummemmin osaa sanoa, kampuran päähän se pitäs mennä bolt on, asetelmasta en mene vannomaan, voi toki käydäkkin. ja oliko se nyt sitten kuinka lähelle samalla ofsetilla?, että miten osuu hammaskehälle startti... halkasija on ymmärtääkseni kuitenkin sama.
on niitä laitettu, että ei se mikään mahottomuus ole saada käymään, ja joku voi tietää ihan faktaakin. mulla kun ei ole kun 2000vino tc:n pyörästä kokemuksia.
mitään faktaa en sen kummemmin osaa sanoa, kampuran päähän se pitäs mennä bolt on, asetelmasta en mene vannomaan, voi toki käydäkkin. ja oliko se nyt sitten kuinka lähelle samalla ofsetilla?, että miten osuu hammaskehälle startti... halkasija on ymmärtääkseni kuitenkin sama.
on niitä laitettu, että ei se mikään mahottomuus ole saada käymään, ja joku voi tietää ihan faktaakin. mulla kun ei ole kun 2000vino tc:n pyörästä kokemuksia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: vauhtipyörä...
täytys tietää nii ostaisin pyörylän...Tänään soitin kaverille pyöräst nii ostin sitte lukkoperän, kun ei ollu vauhtista 

ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: vauhtipyörä...
Täysin BOLT-ON pystykoneen vauhtis, ihan samanlainen kuin Ladan pyörä pl. se että valu on parempaa noissa ja kestää keventää ilman särkymisvaaraa.
Meillä on kahdessa TC:ssä Ladan vauhtikset, toinen vakio, toinen kevennetty. Molemmissa Ladan vakiokytkimet (Sachs) ja Ladan omat startit Ladan omissa lootissa.
Meillä on kahdessa TC:ssä Ladan vauhtikset, toinen vakio, toinen kevennetty. Molemmissa Ladan vakiokytkimet (Sachs) ja Ladan omat startit Ladan omissa lootissa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: vauhtipyörä...
no miksi niissä sitten ladan pyörät on jos fiatin pyörät on parempia?Jokari kirjoitti:Täysin BOLT-ON pystykoneen vauhtis, ihan samanlainen kuin Ladan pyörä pl. se että valu on parempaa noissa ja kestää keventää ilman särkymisvaaraa.
Meillä on kahdessa TC:ssä Ladan vauhtikset, toinen vakio, toinen kevennetty.

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: vauhtipyörä...
^^ Aina ei ole vaihtoehtoja valita sitä parempaa vaihtoehtoa...täytyy käyttää sitä mitä on saatavilla. En uskonut että joku tuohonkin viitsisi takertua kun kerroin vain malliesimerkin elävästä elämästä että pyörät on täysin vaihtokelpoisia keskenään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: vauhtipyörä...
juujuu, mietin vaan että miksi sitten se heikompi ladan pyörä käytössä, mutta tietenkin jos ei tc:n pyöriä ole niin sitten selvä asia... jokarin ärsytysmittari taas pomppasi selvästi yhdestä pienestä välikysymyksestä... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: vauhtipyörä...
No itsepä heitit välikysymyksen jolle ei ollut mitään tarvetta.
Meitin käytössä nuo kyllä kestää kun kierrokset ei paljoa kuutta tonnia ylitä...
Meitin käytössä nuo kyllä kestää kun kierrokset ei paljoa kuutta tonnia ylitä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: vauhtipyörä...
no eihän sillä sun mielestä ole tarvetta kun siullahan ei ole mitään kiinnostusta kertoa kenellekään mitään omista tekemisistäs... miksi sitten mainostat täällä omia projektejasi jos ei niistä mitään saa kysellä eikä niistä mitään kerrota? mutta eikös se niin ollut jotta jokari-nimimerkki lopetelee viisastelun tämän viikon jälkeen...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: vauhtipyörä...
Kannattaa tarkistaa lääkitys ja ennenkaikkea luetun ymmärtäminen tiettyjen asioiden osalta..ilman jälkimmäistä saattaa mennä herne nokkaan liiankin helposti, kun ei edes tajua mistä puhutaan tai mistä on ylipäätään kyse.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: vauhtipyörä...

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: vauhtipyörä...
onneks ei tarvi yksin impata moisia palkokasveja...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: vauhtipyörä...
Tervehdys
Kannattaa olla kriittinen Fiigelien vauhtipyörien suhteen. Mulla on yksi, joka olisi käynyt Laataan, jos olisi siirtänyt starttia.
Nyt kotona on Pietarista tuotu uusi vauhtipyörä 4,8 kg hammaskehineen.
Jyrki-boy
Kannattaa olla kriittinen Fiigelien vauhtipyörien suhteen. Mulla on yksi, joka olisi käynyt Laataan, jos olisi siirtänyt starttia.
Nyt kotona on Pietarista tuotu uusi vauhtipyörä 4,8 kg hammaskehineen.
Jyrki-boy
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: vauhtipyörä...
niin 1600 ja 2000tc:n pyörät on eri halkasijalla.
ladan laatikon kanssa 1600 ja silee kylkisen kanssa se 2000 pyörä.
ladan laatikon kanssa 1600 ja silee kylkisen kanssa se 2000 pyörä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: vauhtipyörä...
jep, ja 2000tc:n vauhtiksenkin saa sopimaan tuonne, mut vaatii sitten jo enemmän koneistusa ja työtä? Mm:
-kytkinkopan avarrus
-vauhtiksen pulttien reijän holkitus 2mm pienemmiksi
-fiatin 2.0tc:n paineasetelma ja kytkin
-fiatin painelaakeri + muokataan se ladan orggis painelaakerin käyttövipu sopimaan tohon fiatin tekeleeseen.
-startin siirto, n. 5mm kauemmas. Voi passata myös joku fiat mallin X tartti suoraan, ei mitään hajua kuitenkaan...
Hyödyt:
-kytkin on isompi, olikohan 20mm suurempi halkaisia=enemmän pitoa, myös massalevyllä
-löytyy jämäkempää asetelmaa helpommin
-ja jollekin herneitä: kaikki fiat osat tekee ladasta askel askeleelta paremmaksi
haitat:
-vauhtis on ladan vastaavaa painavampi vakiona, mutta saapi sorvattua helposti ladan massaa hieman pienemmäksi.
-järki? Ainakaan ladan moottoria vaparina viritettäessä voi olla turhaa, sintteri ja nivan asetelma varmasti riittää, tosin massalevyn käytös ajoystävällisempää...
Ja itsellä siis käytössä ladan koneen ja fiatin sileäkylkisen kanssa tuo ismpi fiatin vauhtis, ja lootan ansiosta ei kytkinkoppaa tarvi jyrsiä tai startin kanssa tapella kun ladan oma menee heittämällä. Muita kivoja "pikku" muutoksia kylläkin tarttee tehä...
-kytkinkopan avarrus
-vauhtiksen pulttien reijän holkitus 2mm pienemmiksi
-fiatin 2.0tc:n paineasetelma ja kytkin
-fiatin painelaakeri + muokataan se ladan orggis painelaakerin käyttövipu sopimaan tohon fiatin tekeleeseen.
-startin siirto, n. 5mm kauemmas. Voi passata myös joku fiat mallin X tartti suoraan, ei mitään hajua kuitenkaan...
Hyödyt:
-kytkin on isompi, olikohan 20mm suurempi halkaisia=enemmän pitoa, myös massalevyllä
-löytyy jämäkempää asetelmaa helpommin
-ja jollekin herneitä: kaikki fiat osat tekee ladasta askel askeleelta paremmaksi
haitat:
-vauhtis on ladan vastaavaa painavampi vakiona, mutta saapi sorvattua helposti ladan massaa hieman pienemmäksi.
-järki? Ainakaan ladan moottoria vaparina viritettäessä voi olla turhaa, sintteri ja nivan asetelma varmasti riittää, tosin massalevyn käytös ajoystävällisempää...
Ja itsellä siis käytössä ladan koneen ja fiatin sileäkylkisen kanssa tuo ismpi fiatin vauhtis, ja lootan ansiosta ei kytkinkoppaa tarvi jyrsiä tai startin kanssa tapella kun ladan oma menee heittämällä. Muita kivoja "pikku" muutoksia kylläkin tarttee tehä...