samara 2107 gm-ruisku (vm2000) lämpöpuhallin ja lämmön nousu
Re: samara 2107 gm-ruisku (vm2000) lämpöpuhallin ja lämmön n
Terve.
Tohon puhallinongelmaan palatakseni; itse tein näin -98 Samarassa (ohjaus oli hukassa ja sulake kärähti silloin tällöin):
-syylarissa oli termarikytkin valmiina, joten uusin johdotuksen suoraan sitä kautta
-väh. neljä neliöistä johdinta käyttäen vedät kytkimen kautta miinuksen ja akusta suoraan plussa puhaltimen moottorille
-plussaan tietenki sulake väliin, puhallin haukkaa ilman etuvastusta melkoisesti virtoja käynnistyessään, muistaakseni laitoin 25 A
Hyvin on pelittänyt vuoden verran ja 20 tkm. Ja päästötkin olivat kohallaan katsastuksessa.
Tsemiä!
Tohon puhallinongelmaan palatakseni; itse tein näin -98 Samarassa (ohjaus oli hukassa ja sulake kärähti silloin tällöin):
-syylarissa oli termarikytkin valmiina, joten uusin johdotuksen suoraan sitä kautta
-väh. neljä neliöistä johdinta käyttäen vedät kytkimen kautta miinuksen ja akusta suoraan plussa puhaltimen moottorille
-plussaan tietenki sulake väliin, puhallin haukkaa ilman etuvastusta melkoisesti virtoja käynnistyessään, muistaakseni laitoin 25 A
Hyvin on pelittänyt vuoden verran ja 20 tkm. Ja päästötkin olivat kohallaan katsastuksessa.
Tsemiä!
Kyllähän tämä tonekoltti taitaa olla trolli, epämääräinen kysymys eikä sitten enää mitään tietoa...
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Heitältää hemmettiin näin vaikean Yhtälön täältä. Eihän tuo muuta kuin sekoita.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Onkohan Samaraan asennettu Lada 1700i:n moottori, muutoinhan tämä lienee mahdotonta?
Ei oo kumpaakaa.Ei mahotonnta,eikä 1700 moottorii.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Itse tekstissä puhutaan kahdesti samarasta joten tuo 2107 otsikossa lie silkka virhe ja onkohan nyt niin ettei kysyjä erota yksipisteruiskua nelipisteruiskusta...
Ei se nyt ole mitenkään tavatonta jos joku ei tiedä omasta autostaan kaikkia teknisiä yksityiskohtia.
Kuvia siitä autosta ja sen moottoritilasta niin loppuu tuo helevetin pähkiminen.
Ei se nyt ole mitenkään tavatonta jos joku ei tiedä omasta autostaan kaikkia teknisiä yksityiskohtia.
Kuvia siitä autosta ja sen moottoritilasta niin loppuu tuo helevetin pähkiminen.

elikkäs anteeksi minun näppäily virhe oli! malli on lada samara VAZ-2108 gm-ruiskulla ja kone on 1.5 litrainen. Kuten sanoin niin minulla on vain viikonloppuna aikaa katsoa auto. Elikkäs kävin läpi lämmittimen moottoria ja sieltä oli toinen hiili mennyt kokonaan. Onko tietoa mistä voisi saada hiilet hommattua puhaltimaan? Toisesta hiilestä oli mennyt poikki kupariset säikeet, joiden yleensä pitää olla hiilessä kiinni. Muuta en vielä kerennyt läpi käydä, kun vaihdoin öljyt ja suodattimen.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Onkohan tuossa puhallinongelmassa nyt kuitenkin kyse Jäähdyttäjän puhaltimesta eikä lämmityslaitteen puhaltimesta?
Ei kai kukaan suunnittele tekevänsä lämmityslaitepuhaltimelle edellä kuvattuja toimia. Kesäisin toimii jatkuvasti? Talvisin on poissa päältä?
Ei kai kukaan suunnittele tekevänsä lämmityslaitepuhaltimelle edellä kuvattuja toimia. Kesäisin toimii jatkuvasti? Talvisin on poissa päältä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
ollaanpas sitä nyt tarkkoja. Elikkä lämmityslaitteen puhaltimenmoottorin hiilet ovat kuluneet loppuun ja tarvitsisin jostain uudet siihen. Sinulle tiedoksi, että toisena ongelmana on kyllä se flekti jolle ei tule ohjausta ja olen myös miettinyt, että laittaisin flektin toimimaan virtalukon takaa. Flekti pyrisi jatkuvasti ja varmasti jäähdyttäisi riittävästi kesäisin. Anteeksi vain kun kirjoittelen näin öisin ja väsyneenä jää jotain kirjoittamatta. Varmaan on kumminkin kaikki oppinut lukemaan rivien välistä mitä asiaa haetaan takaa.
Yksi hiili mukaan ja varaosaputkaan kyselemään. Täysin sopivaa ei oletettavasti löydy, mutta pienellä hionnalla saa toimimaan. Mulla kyllä sattuisi olemaan uusi puhaltimenmoottori siipineen hyllyssä...
Tuo flektihän saa ohjauksen ruiskulta ja sen pitäisi pyöriä kun vikakoodeja luetaan. Sillä voisit testata, kun samalla tarkistat nyt ainakin ne sulakkeet ja releet hanskalokeron alta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Asiasta kukkaruukkuun, minulla levisi Ladasta, 2105, 1700i vm. -91. (kone vaihdettu) lämpötilamittari. Syylarin flekti kyllä lähtee puhaltamaan, kun kone on kuuma. Motonetissä tarjosivat uutta anturia sinne syylärin alakulmaan, mutta siinä oli vain yksi johdon paikka ja minulla lähtee sieltä 2 johtoa??
Mittaria heiluttelee kannessa oleva yksijontoinen anturi, kun taas syylärissä oleva 2-johtoinen ohjaa flektiä. Yksipiste ruutassa taasen flektiä ohjaa ECU, se taasen saa signaalinsa ylävesiletkun ja termarin välissä olevasta metallimötikässä olevasta anturista. Näin siis alkuperäiskuosissa olevissa takapotkuissa, joissa sähköinen flekti.
Nyt olen taas hiukan viisaampi, kiitos. Mutta missä kohtaa kantta tuo anturi sijaitsee? Saako sellaisen ostettua Motonetistä, vai käännynkö tänne, Lada-Marketin puoleen?
Ja sitten tuo mikä on siinä termarin ja vesiletkun vieressä, mikä on sen nimi? Tarvitsisin myös uuden sellaisen...?