Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Nyppäsin äsken tuosta 1700cc koneesta kannen irti äsken ja pitäs teettää se kansi jossain..
Pitäs muotoilla palotilat ja portata kanavat.. Isompia venttiilejä ei varmaan kannata laittaa kun tehotavoitteet on 170hp konetehoa alle 1bar paineilla..
Kannattako tuollaiseen teettää joku mieto nokka samalla vai pärjääkö ihan vakio nokalla?
Maksimissaan 350€ laittaa tuohon kanteen ja nokkaan...

Näppärästihän tuon kannen vinguttas itse autotallissa, mutta myönnän suoraan, ettei ole tietoa/taitoa tehdä sitä niin, että siitä tulisi hyvä...

Onko oulun seudulla paikkoja / harrastajia jotka viilaa hyvin Ladan kansia?

Kertokaa kokemuksia turbo Ladojen kansista esim. oliko huomattavaa hyötyä vai kannattaako tyytyä vain vakio kanteen :lol:

ps. Onko 1.7 Ladan koneessa vakiona männissä kolot venttiileille, vai onko joku tehnyt ne tuohon, kun näytti olevan mäntien palotilojen vieressä kolot venttiileille?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja START »

Mäntä kirjoitti:Kannattako tuollaiseen teettää joku mieto nokka samalla vai pärjääkö ihan vakio nokalla?.....
.....ps. Onko 1.7 Ladan koneessa vakiona männissä kolot venttiileille, vai onko joku tehnyt ne tuohon, kun näytti olevan mäntien palotilojen vieressä kolot venttiileille?
ei se nokka haittaa varmaan tee, asteet sun muut onkin sitten ihan siitä kiinni mitä haluaa
ja on siellä pienet venttiilin kolot vakiona
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Oulussa on yks kaveri, joka tekee siitä kunnon pelin. Mut jos hinta raja on tuo niin en viiti edes kaverin nimeä mainita ääneen. Kun tiedän et se ottaa välittömästi 400 - 500 euroa siitä hommasta.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja iigorr »

luulen ja että saa tuolla rahalla viedä kylä sepälle viilattavaks :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Ei tuohon paljon jää kannen työlle hintaa jos nokkakin pitää saada samalla rahalla.
Viilaa itse ja säästä rahat vaikka ISOON rundikelloon lopulta huomaat että lähes kaikki alkuperäiset hevosvoimat on tallella sen jälkeen kun olet asentanut turbon.

Hyvä ja halpa ei tahdo kulkea samassa lauseessa pätee myös tässä.
Anteeksi vaan maalaisuuteni mutta jätä kansi vakioksi ja lisää ahtoja 3bar:iin. Kyllä sillä paineella menee kanavasta läpi oli se sitten minkä muotoinen tahansa. :lol:
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Itseasiassa tässä juuri etsittiinkin sellaisia ns.. kyläseppiä jotka on nuita Ladan kansia laittanut..
Tarkoitus ei tosiaankaan ollut viedä tuota mihinkään huippufirmaan kevyen porttauksen takia, koska niiden hintataso on kyllä tiedossa :lol:
Mutta jos ne ei ala 350€ viilaamaan kantta niin pitää sitten itse kötöstää :lol:
Tarkoitus oli pysyä vakio venttiileissä ja mahdollisesti vakio nokassa.. muotoilin kysymyksen hieman väärin..

Vastausta siihen, että kannattaako näin matalaan tehotavoitteeseen laittaa jyrkempi nokka ei kuulunut?

ps.. en laita isoa kierroslukumittaria :wink:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja micco »

Jos tehotavoite on noinkin alhainen niin en kyllä pennosiani sijoittaisi kannen avarrukseen ja/tai nokka-akseliin vaan ennemminkin laadukkaisiin apulaitteisiin. Ei ne takomännätkään varmaan pahaa tekisi.
500whp.net
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja START »

ja minätaas panostaisin benziinin syöttöön ja syttyyn (ja riittävän isoon ahtimeen) ja sitten jos rahaa jää niin kanteen ja sitten kun alakerta leipoo niin uutta ja parempaa palikkaa tilalle.
kukin tyylillään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja micco »

START kirjoitti:ja minätaas panostaisin benziinin syöttöön ja syttyyn (ja riittävän isoon ahtimeen)
Juurikin noita minä apulaitteilla tarkoitin...
500whp.net
jisto

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja jisto »

itsellä on teon päällä turbo 1600 ladan kone omat
-omat ventiilit, uusilla kulmilla
-nokka aksila mallia rintakari 80e
-isommaksi palotilat ,koska ladasa on 8.5 puristukset palotiloista pois vain niin ei tartte mäntiä sorvata ja saa olla oma kannen tiiviste
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Jaahas vanha aihe tongittu esiin :oops:
Kommentoidaan nyt sen verran, että kansi ja nokka on laitettu melkeen vuosi sitten..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja START »

ei siinä mitään pahaa ole että vanhat hyvät jutut kaivetaan esiin (onko tämä sellainen? mene ja tiedä)
mulla on kanssa keväällä asennettu siististi tehty kansi, vakiovenoilla (vakio kulmilla) hyvillä kanavilla, joku vajaa 2mm laskettuna ja vahvistus hitsattuna
toiminut aikanaan "ladacup" rataluokan autossa
puristukset n.10,2 ja 289asteinen nenä. vapari siis.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

nostetaanpa taas vanha aihe pinnalle. onko sulla start minkäänlaisia kuvia tuon kannen kanavista tahi palotiloista? ja kuinka paljon olet lohkosta laskenut?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Viesti Kirjoittaja START »

tossa selasin omia kuvia ja ei siitä nyt mitään sen kummempaa löytynyt. tai siis semmosta mistä näkis mitään oleellista. palotiloissa ei ole mitään radikaalia eroa vakioon, kanavat taas on aika viimeistellyn oloset, ohjureihin ei vissiin ole kajottu mutta siihen pattiin ja sen vierestä on kaiveltu. vesikanavia oli kanssa hitsattu..
millin taisin laskea, eli männät tuli tossa 1700 koneessa lohkon tasalle.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin