vauhtipyörä...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: vauhtipyörä...

Viesti Kirjoittaja START »

ja painelaakeriks passaa suoraan 131 fiatista :wink:
huono puoli siinä isossa vauhtiksessa on että painoa tulee lisää ja isommalle kehälle.
mulla tuntus taas toimivan, kun hitsailin kytkinkoppaan uutta tavaraa että rupes pysyyn kytkin käpälän nasta paikallaan.. samalla muutin työsylinterin asentoa ja hitsasin täytettä että sai ne loputkin väli-suojapellin 6mm pulttia kiinni. jostain syystä samassa rempassa hukkui se startin vinkasu vaikka mitään en asialle tehnyt :)
muutenkin se muuttu ihmeen hiljaseks ja mukavaks kun laitoin lisää äänieristettä kartaani tunneliin :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: vauhtipyörä...

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

minä kun en saanu tuohon suoraan soppelia painelaakeria en niin mistään. Onko sulla siis tuo asetelmaan vastaava osa siis semmonen, ikäänku holokki, vai onko asetelmassa vastinpaikka ja painelaakerissa myös n. 10mm leveä pinta joka vastaa paineasetelmaan kiinne?

Tosijaan, kytkinkäpälän nastalle tarttee tehä kiinnitys, parraiten se tullee hitsaamalla, mutta itellä kun ei ole alumiinille hitsaus mahollisuutta, eikä joutanu teetättään kellään, niin tein ihan perus teräksestä, joka kiinnittyy 3kytkinkopan ja lootan väliseen pulttiin. Toimiva ratkasu sekin.

Työsylinterillekin tein pakon sanelemana kiinnityksen ilman hitsausta, eli rälläköin alkuperäsen vaijerin kiinikkeen veke, siten että sain siitä ihan OK vastinpinnan työsylinterille ja läpi pulteilla vaan siihen sylkkä kiinne. Pultin kantoja nyt sai rälläköidä meleko mataliksi että vauhtis vielä mahtu paikalleen, tuli huomattua kantapään kautta että millikin oli liikaa kun lootan ollessa kiinni koneessa (paketti onneksi irrallaan) ei kone halunnut tartilla pyörähtää kun hammaskehä otti pultin kantaan vain hieman kiinni.

Eikös noita 6mm pultteja ollu vain kaks? Siinä alhaalla, jotka menee kiinni kun peltiä taivuttaa ja avartelee reikiä? Ei voi kyllä muistaa tarkasti kun siitä on kohta liki 2vuotta kun paketin on yhistäny eikä ole sen jälkeen tarttenu (onneksi) avata....
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: vauhtipyörä...

Viesti Kirjoittaja START »

on niitä 6mm pultteja ylempänä toiset. niille täyttelin paikkaa johon sain kierrereiät.
nastalle hitsasin tavaraa niin että siellä on kierrettä joku 20mm luulis kestävän.
mulla on työsylkälle vaan 10mm levystä leikattu pala joka hitsattu sopivasti kiinni ja tehty kierrereiät. nykyään käytössä 10mm pultit ja sylkkään kanssa isonnettu reiät.
painelaakeri on ladan kaltainen mutta se painaa pienemmältä kehältä. piru kun en muistanut ottaa yhtään kuvia, vaikka se kävi mielessäkin jossain kohtaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin