Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Hei taas
Tänään käytin Ladaa Päästömittauksessa ennen tulevaa katsastusta.
Kierroksilla arvot ovat kunnossa, mutta tyhjäkäynnilla Varsinkin HC on reilusti yli.
asentaja epäili katalysaattoria. Autossa GM:n ruisku ja happianturi on vaihdettu 15 000 km sitten. Autolla on ajettu 170 000 km. Muuten toimii erinomaisesti.
Jos vähän jotain vinkkiä joltakin saisi? En nyt ihan tältä istumalta vielä katalysaattoria osta.
Tänään käytin Ladaa Päästömittauksessa ennen tulevaa katsastusta.
Kierroksilla arvot ovat kunnossa, mutta tyhjäkäynnilla Varsinkin HC on reilusti yli.
asentaja epäili katalysaattoria. Autossa GM:n ruisku ja happianturi on vaihdettu 15 000 km sitten. Autolla on ajettu 170 000 km. Muuten toimii erinomaisesti.
Jos vähän jotain vinkkiä joltakin saisi? En nyt ihan tältä istumalta vielä katalysaattoria osta.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Terve!
Vastaamista saattaisi helpottaa, jos ystävällisesti kertoisit mittaustulokset, mielellään kaikki arvot niin hitaalla kuin nopeallakin tyhjäkäynnillä.
SvS
Vastaamista saattaisi helpottaa, jos ystävällisesti kertoisit mittaustulokset, mielellään kaikki arvot niin hitaalla kuin nopeallakin tyhjäkäynnillä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Itse tekisin varmuuden vuoksi puristusmittauksen, ettei venttiili ole vaan palanut. Tuossa omassa Samarassa silloin kuin oli pakoventtiili palanut, niin juuri tyhjäkäynnillä HC-arvo nousi korkealle, mutta kierroksilla oli normaali.
Jos katalysaattori on mennyt niin silloin varmaan myös häkä nousee reilusti. Silloin kun tuota veljen 110:ä käytettiin pakokaasutestissä tyhjällä katalysaattorilla (tietämättä) niin häkä nousi yli 4%. Tässä on euro3 (2lambdaa), joten en tiedä miten se häkä nousee euro2 järjestelmässä katalysaattorivauriossa.
Jos katalysaattori on mennyt niin silloin varmaan myös häkä nousee reilusti. Silloin kun tuota veljen 110:ä käytettiin pakokaasutestissä tyhjällä katalysaattorilla (tietämättä) niin häkä nousi yli 4%. Tässä on euro3 (2lambdaa), joten en tiedä miten se häkä nousee euro2 järjestelmässä katalysaattorivauriossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Hei
Tässä nämä arvot:
%vol CO %vol CO2 ppm vol HC %vol O2 %vol COvrai Lambda
1/min 850 0.650 14.17 255 1.50 0.658 1.037
1/min 3250 0.389 14.97 78 0.51 0.388 1.008
Tässä nämä arvot:
%vol CO %vol CO2 ppm vol HC %vol O2 %vol COvrai Lambda
1/min 850 0.650 14.17 255 1.50 0.658 1.037
1/min 3250 0.389 14.97 78 0.51 0.388 1.008
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Tarkista venttiilivälykset. Saattaa jokin venttiili hieman kantaa ja siksi vuotaa ja nostaa hc:n.
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Kai tuossa happikin on vähän korkealla ja sitä kautta myöskään lambda ei ole kohdallaan. Eikös se just kierroksilla pitänyt sattua siihen 0,97-1,03 väliin.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Terve!
Olen äkikseltä samaa mieltä kuin toverit edellä: vuotava pakoventtiili on ensimmäinen epäilty.
menestystä
SvS
Olen äkikseltä samaa mieltä kuin toverit edellä: vuotava pakoventtiili on ensimmäinen epäilty.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä

jakopäällä ja venttiilien säädöllä on ajettu lähes 60 000 km.
Soitin Delta autoon Lahteen ja sovin, että venttiilit tarkastetaan ja tarvittaessa säädetään,
ja jakopää huolletaan sekä vesipumppu tarkistetaan kokonaishintaan 330 e.
Erityismainintana työtilaukseen tuli: päästöt tyhjäkäynniilä korkeat. Tutkitaan korjataan
eri hintaan,
Hain auton huollosta ja sain päästömittaustuloksen mukaani. Ajoin suoraan katsastusasemalle
jossa katsastusmies totesi, että mitäs se Delta auto tämmöisiä paperoita printtailee??
Päästöt oli korkealla.
Soitin Delta autoon ja tiedustelin, että minkälainen "korjaussopimus" meillä oli??
Totesimme että päästöt oli jääneet huomiota vaille.
Auto uudelleen Deltaan ja testeriin. Mitään vikaa ei löytynyt ja pakokaasutestissä kaikki arvot
olivat kohdallaan?? Laskuakaan tarkistuksesta ei tullut.
Delta autoon pääsyä odotellessa olin kyllä taas irroitellut tulpan johdot ja voidellut CRC:llä.
Liekö se sitten auttanut. Eli heikko kipinä jossakin.
Delta auto Lahti hoiti asian kyllä hienosti ja edullisesti.
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Koska on tulpan johdot vaihdettu?? Ikääntyessä tulpanjohtojen vastus saattaa suurentua sen verran että tyhjäkäynnillä kipinä hieman heikko=> korkea hc.
Oliko venttiilit säädetty? Olivatko olleet pahasti pielessä?
Oliko venttiilit säädetty? Olivatko olleet pahasti pielessä?
Re: Lada 110 1999 päästöt korkealla tyhjäkynnillä
Venttiilit säädettiin. Yhdessä pakoventtiilissä oli ollut asentajan mielestä hieman kantoa.
Venttiilien säätö ei kuitenkaan tilannetta korjannut.
Tulpan johdot menee nyt vaihtoon välittömästi.
Venttiilien säätö ei kuitenkaan tilannetta korjannut.
Tulpan johdot menee nyt vaihtoon välittömästi.