Projekt: Lada 1200L

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Oma takaveto farmari taasen näyttää enemmän takapainoiselta, Taitaa olla jousien uusiminen edessä!
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

Pistetääs pientä tilannepäivitystä. Mitään suurempia en ole tehnyt, mitä nyt puskurit otin pois ja laitoin ratin suoraan, kun se hieman vinoon viime asennuksessa meni. Seuraavana olisikin sitten yleistä ulkoasun parantelua ja vilkunpalauttimen rakennus. Niihin palataan myöhemmin.

Tilanne näyttää tällähetkellä tältä:
Kuva
Klikkaamalla isompi kuva.
Alhaalla tämänhetkinen tilanne ja ylhäällä photoshopattu versio, millaiseksi ajattelin ulkoasun tehdä.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Aika siistikuntoinen Nappis! Pieni laittelu toki sallitaan mutta älä missään nimessä tee mitään kovin valtavia muutoksia!
Luokanvalvojallani on samanvärinen ja samanvuotinen Nappis kuin sinulla ja itsellä myös Nappis vuodelta 1986 mutta se on valkoinen.
Minulta voisi löytyä yksi hieman parempi peili jos olet kiinnostunut. Onko se orkkisratti vielä tallessa? Jos on ja et tarvitse sitä ja se on ehjä
( ei kovin pahasti halki ) voisin ostaa sen!
Ei muuta kuin onnea projektiin!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

Eipä sitä hirveästi tosta enempää ole tarkoitus muuttaa.
Orkkisratti on tallella, mutta todella halkeillut. Ajattelin mahdollisesti kunnostaa sen ja pitää itsellä.
Peilistä olen kiinnostunut kyllä, pistä vaikka yv:tä asiasta.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Mara »

Hyvältä vaikuttaa muuten, mutta itse shoppaisin (livenäkin) myös helmapellistä ton mustan pommirajan pois, kun kerran on aloitettukin. :)
2102 16V ex.
2103 -75
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

Pistetääs taas pieni tilannepäivitys tänne. Jos vaikka pikkuhiljaa saisi hommia taas etenemään. Nyt on revitty takapenkki pois ja aloitettu äänieristeiden irroittelua. Tarkoituksena siis ottaa sisustasta kaikki matot ja äänieristeet pois ja maalata hammeritellä sitten. Etupenkeiksi tulee jossain vaiheessa kevättä FK:n perus kuppipenkit ja niiden kaveriksi 4-pistevyöt. Sitä ennen olisi tarkoitus saada sisusta maalattua ja ulkootakin noi rumat mustat alareunat pois orggis korinväriin. Sitten vielä pieni madallus ja alkaa pikkuhiljaa näyttämään jo paremmalta.

Kesävanteet
Kuva
Maalasin kesävanteet uudestaan ja rengastussilla korostin muutamia tekstejä - Klikkaamalla suurempi kuva

"Takapenkki"
Kuva
Vielä viimeiset putsaamiset ennen maalausta - Klikkaamalla suurempi kuva
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Hakkaatko siis noi bitumi eristeetkin veke ?
Kevenisi ihan hyvin samalla :wink:

Hienot vanteetkin! Äkkiä vaan alaosakin autonväriin.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

En taida sitä hakata pois, ihan liikaa hommaa. Kaikki ne muut mistälie heinästä tehdyt eristeet lähtee.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

saman valitsin itse painonsäästön kustannuksella. no ei ole ainut paikka josta ladaa vois vielä kevennellä... mutta miksi heivaat kaikki matot pois? onko se muka niin upee peltirasiana että pitää sitä kaikua kolinaa ja räminää vapaaehtosesti kuunnella...? :shock:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No eipä ne nappiksen ja 1200ässien hevonperskarvat ja riekaleiset kumimatot juuri mitään vaimenna. Kannattaa kokeilla ja huomata että ero on lähes olematon.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

Ainakin aluksi pelkkä hammerite tulee, mutta jos melu nyt on peltorit vaativaa niin sitten pistän jotkut oikeat äänieristeet kiinni.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no ei pelkästään äänenvaimennuksenkaan takia, muutenkin vähä turhaa trakumeininkiä peltipinnat... no kuka tykkää, ite en ainakaan katuautosta ole verhoiluja ihan ensmäisenä karsimassa... :lol: hammerite ihan hyväksi havaittu, kannattaa varata reilusti... tosin kulutusta ei taho kestää mutta lattialle matot niin ei ongelmaa... kannattaa puhistella huolella, rasvanpoistajaa ja tarvittaessa hiomapaperia... ja laatikkotunnelin päältä kun olet sen paksun eristeen saanu irti niin tarkasti kaikki terva hiiteen siitä, ainaki valakosesta maalista näkyy läpi...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

Noniin, nyt on jokusen viikon ollut lada ilman mattoja, eikä kaupunkinopeuksissa eroa huomaa ollenkaan. Bitumit sai siis jäädä maalin alle. Hirveästi ei mitään erikoista ole tullut tehtyä. Mitä nyt kuppipenkit asentelin, pitää vielä rakennella uudet kiinnityspisteet kun alkuperäisiä hyödyntämällä ei saa penkkejä tarpeaksi alas ja taakse. 4-pistevyöt odottavat vielä kiinnityslenkkejä, jos nyt vain liike josta tilasin saisi ne joskus toimitettua. Jotain pientä kikkailua penkkien lisäksi tullu tehtyä. Vaihdekepinnuppi vaihtunut sateenvarjon kahvaan, maalipintaa myllytetty, kaikkea muuta siistimistä konetilasta ym.

Muutama fiilistelykuva.

Kuva
Klikkaamalla suurempi kuva.

Kuva
Klikkaamalla suurempi kuva.

Kuva
Klikkaamalla suurempi kuva.

Kuva
Klikkaamalla suurempi kuva.

Sellaista tälläkertaa.

Seuraavana olisi tarkoitus madaltaa, maalata ja miettiä turvakaaria. Siinä sivussa jos saisi aikoja sitten ostetut apusimpukan ja takatukivarret vaihdettua.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

hmmm, millä sait paisuntasäiliön noin puhtaaksi?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Epikle

Re: Projekt: Lada 1200L

Viesti Kirjoittaja Epikle »

Kuva saattaa vääristää hieman. Ainut mitä sille olen tehnyt niin simoniz:n kovavahalla puhistanut, niinkuin muutenkin koko konetilan. Sillä tuntuu lähetevän kaikki kotelosuojaaineet sun muut. Millään muulla aineella tai höyrypesurilla en saanut niitä irti.
Vastaa Viestiin