kaiken huippuna tuo... eikä pakoventtiilejä, alkuperäiskaasutinta ja virranjakajaa tuohon malliin muka enää saa mistään?
onnittelu, ensimmäinen kommentointi tästä, pitkään ehti jo nettiautossa ollakin. pieni virhe tuli, kyllä pakoventtiileitä saa, mutta tuo mulle noita jakajia ja kaasareita nippu, otan vastaan ilolla. En mäkään noita 1300 ässiä ymmärrä tai 2103 koppasia yleensä, niitä on jo museorekisterit pullollaan, mutta suomalaisia 2106 korisia ei liikaa pyöri jaloissa. Saa niitäkin mulle ilmaiseksi tuoda tänne, kun ei sellasilla mitään arvoa ole.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samara huudettavana kovin on vaan korkea tuo minimikorotuskin
Toisaalta hinta on jo nyt siinä ja sen kanssa vaikka olisikin viereisellä kylällä myytävänä vielä kun on "sitä" vuosimallia ja vaaleakin vielä... (puistatuksia)
kaiken huippuna tuo... eikä pakoventtiilejä, alkuperäiskaasutinta ja virranjakajaa tuohon malliin muka enää saa mistään?
onnittelu, ensimmäinen kommentointi tästä, pitkään ehti jo nettiautossa ollakin. pieni virhe tuli, kyllä pakoventtiileitä saa, mutta tuo mulle noita jakajia ja kaasareita nippu, otan vastaan ilolla. En mäkään noita 1300 ässiä ymmärrä tai 2103 koppasia yleensä, niitä on jo museorekisterit pullollaan, mutta suomalaisia 2106 korisia ei liikaa pyöri jaloissa. Saa niitäkin mulle ilmaiseksi tuoda tänne, kun ei sellasilla mitään arvoa ole.
Ladan vanhoja virranjakajia on paikallisen purkaamon hyllyssä yli puolenkymmentä, osa niistä on myös isolohkomalleihin.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Saa niitä virranjakajiakin uutena Venäjältä, siis kärjellisiä. Vaan miksi vaihtaa koko jakaja jos kärkipöydänlaakeri on väljä? Niitäkin kun on saatavilla. Sopivaa Daaz-kaasariakin saa, mutta näissä kakkoskurkku aukeaa alipaineella eikä mekaanisesti.
nyt on siis kyse ihan oikeesti vanhoista jakajista, eli niistä joissa ei ole alipainesäädintä, mutta sellainen "oktaaniluvun säädin" millä voi käsin säädellä ennakkoa ja kaasutin tosiaan mallia 2106-1107010... tosin tää auto ei nyt sitten enää ole myytävänä (tai nyt ainakin hinta on pompsahtanut vähän korkeammaksi)
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mikä tuommoisessa Citikassa on niin järkevää? Kaveri hommasi tuommoisen joku vuosi sitten ja nyt kuulemma alkaa auto leviämään. Pakoputkikin jo mätä, vaikka auto on vissiin 2004 mallia. Ranskalaisten ajo-ominaisuuksia ja mukavuutta on joskus kehuttu, mutta halvalle tehdylle pikkuautolle se minusta vaikutti, jonka kyyti ei ihmeemmin eronnut pintakovista ja äänekkäistä japseista. Sillä rahalla, minkä kaveri häviää Citikan kanssa leikkiessä, sillä rahalla voisi ajella vähän hienommallakin autolla.
audiq kirjoitti:Pakoputkikin jo mätä, vaikka auto on vissiin 2004 mallia.
Tuohan on normaali ikä, jopa pitkä sellainen jälkituotantoputkille. Alkuperäisetkään ikuisuuksia kestä. Harvempi autonvalmistaja kun käyttää rosteria putkissa...muutama kylläkin.
Mutta jos autoilu kaatuu mätään pakoputkeen niin siinähän kaatuu, parempi varmaan olla autoilematta silloin kokonaan
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Mikä tuommoisessa Citikassa on niin järkevää? Kaveri hommasi tuommoisen joku vuosi sitten ja nyt kuulemma alkaa auto leviämään. Pakoputkikin jo mätä, vaikka auto on vissiin 2004 mallia. Ranskalaisten ajo-ominaisuuksia ja mukavuutta on joskus kehuttu, mutta halvalle tehdylle pikkuautolle se minusta vaikutti, jonka kyyti ei ihmeemmin eronnut pintakovista ja äänekkäistä japseista. Sillä rahalla, minkä kaveri häviää Citikan kanssa leikkiessä, sillä rahalla voisi ajella vähän hienommallakin autolla.
Vaihdoin minäkin vm. 2002 Samaraan uuden putken 2009 kun vanha oli mätä! Mittarissa tuolloin n. 40tkm...
Jokari kirjoitti:
Mutta jos autoilu kaatuu mätään pakoputkeen niin siinähän kaatuu, parempi varmaan olla autoilematta silloin kokonaan
No en viitsinyt koko vikalistaa laittaa, enkä sitä muistakaan. Olihan siinä keskuslukituskin pimeänä ja jotain lukkopesissäkin, kun ei saa autoa ollenkaan lukkoon. Alustassa on vissin taas koiranluut loppu, vaikka ne on aika äskettäin sinne vaihdettu. Mutta on siinä jotain ehjääkin. Radiosta kuuluu vielä ääni, vaikka valot siinä ei enää palakaan.
Olen minäkin vaihtanut -02 Samaraan pakoputken, mutta -04:n Citikan hinnalla saa aika monta -02:sta Samaraa, joten pitäisihän sen auton olla hieman Samaraa kestävämpi?