Terve!
Noin enemmän arvauksena kuin tietona:
Tankkiin saattaisi saada mahtumaan 10...15 % enemmän nestettä, jos sen etuyläkulmiin tankin ylimpiin osiiin tekisi liitokset ynnä letkutukset, joiden kautta ilma pääsisi pakenemaan tankista takaosan ilmayhteeseen.
Tankissahan on säädösten mukaan oltava paisumisvara, joka normaalikonstruktiolla jää tankatessa tyhjäksi.
Ko. muutos on luonnollisesti tieliikenteeseen kelpaamaton - huolimatta siitä, ettei se näy mihinkään - mutta ns. off-road -ajoon soveltuva. Jos näin saatu tilavuuslisä käytetään hyväksi, on tietysti syytä ajaa autolla heti tankkauksen jälkeen, jottei mahdollisesti laajeneva bensiini pursua sopimattomiin paikkoihin.
***
Jos tankkia suurentaa ja suurennuksen muutoskatsastaa, tulee asiasta merkintä rekisteröintitodistukseen, mikä saattaa aiheuttaa kiusallista huomiota "aikatarkastusasemilla".
***
Kuten Jaakkima jo tiesikin, tulli hyväksyy täyden tankillisen maahantuomisen "tavanomaisessa" säiliössä. Suurennettu säiliö ei ole "tavanomainen", olipa se muutoskatsastettu tai ei.
Sen sijaan autonvalmistajan ko. automalliin tarkoittama isompi tai lisäsäiliö katsotaan "tavanomaiseksi", vaikkei autossa ko. säiliötä olisi ollutkaan ensirekisteröinti- tai käyttöönottohetkellä. Näin ainakin väittää oma tulkintani tullin ohjeesta.
Топливный бак -terveisin
SvS
Ks. tankin kuva
http://autoexpert.biz.ua/uploads/posts/ ... el_457.jpg
Uudet ilmayhteet valkoisten nuolien kärkien viereen tai vastaavaan kohtaan pumppuyksikön syvennyksen reunoihin, yhteistä letkutus tankin takaosan ilmaputkeen.