Huvikseni tongin nettiä Sdelanon postaamilla varaosanumeroilla, ja useammastakin lähteestä selviää että ko. anturi löytyy mm. vuosituhannen vaihteen Opelin 1.7D moottorista.
Eli kyseessä saattaisi olla tämä anturi:
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/373334/1
(Opel Astra G Di-1,7 moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) [1998 - 2004])
Ainakin Motonetissä voi vaihtaa sopimattoman osan toiseen, eli jos ko. putiikki löytyy läheltä, niin hakee vaikka yksi kerrallaan kaikki Opelin anturit mittailee ja vertailee, ja jos ei sovi niin vie takaisin. Ei niitä niin montaa ole, varsinkaan tuolla 3/8" kierteellä.
Ohikulkija neuvoi....
Re: Ohikulkija neuvoi....
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Ohikulkija neuvoi....
Noniin. Korjattu temperatuurisensori. Kuva:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6312860.jpg
Tökkäsin siihen uuden 2,7k NTC-vastuksen. Lämmönjohtavuudeksi pari tippaa öljyä. Tulpaksi silikonia.
Huom. Kun sensorin irrottaa valuu nestettä pihalle litran verran.
Hyvin toimii. Tiedä sitten miten flekti käynnistyy. Jos tulee hellepäivä niin kokeilen.
Ei muuta kuin menestystä kaikille temperatuurisensorin ostajille.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6312860.jpg
Tökkäsin siihen uuden 2,7k NTC-vastuksen. Lämmönjohtavuudeksi pari tippaa öljyä. Tulpaksi silikonia.
Huom. Kun sensorin irrottaa valuu nestettä pihalle litran verran.
Hyvin toimii. Tiedä sitten miten flekti käynnistyy. Jos tulee hellepäivä niin kokeilen.
Ei muuta kuin menestystä kaikille temperatuurisensorin ostajille.
Re: Ohikulkija neuvoi....
Korjataanpa tämä ettei jää väärää tietoa jälkipolville. Samaran anturi EI ole 3/8" NPT kierteellä, M12x1,5 osuu lähemmäksi. Kierrakampaa ei ollut käsillä, mutta kierteen ulohalkaisija on noin 12mm (eikä n. 17mm, mitä 3/8 NPT olisi).mush kirjoitti:Huvikseni tongin nettiä Sdelanon postaamilla varaosanumeroilla, ja useammastakin lähteestä selviää että ko. anturi löytyy mm. vuosituhannen vaihteen Opelin 1.7D moottorista.
Eli kyseessä saattaisi olla tämä anturi:
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/373334/1
(Opel Astra G Di-1,7 moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) [1998 - 2004])
Ainakin Motonetissä voi vaihtaa sopimattoman osan toiseen, eli jos ko. putiikki löytyy läheltä, niin hakee vaikka yksi kerrallaan kaikki Opelin anturit mittailee ja vertailee, ja jos ei sovi niin vie takaisin. Ei niitä niin montaa ole, varsinkaan tuolla 3/8" kierteellä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Ohikulkija neuvoi....
Terve!
Pengoin asiaa lisää; venäläisten lähteiden mukaan kierre on M3/8, joka on minulla ainakin noin muistista ottaen tuntematon.
Tietoja asiasta saa hakukoneilla käyttämällä hakuehtoina М3/8 2112-3851010, siis kierteen tunnusta ja osan numeroa.
Jos joku tuntee asiaa, olisi mukava tietää lisää.
parhain terveisin
SvS
Pengoin asiaa lisää; venäläisten lähteiden mukaan kierre on M3/8, joka on minulla ainakin noin muistista ottaen tuntematon.
Tietoja asiasta saa hakukoneilla käyttämällä hakuehtoina М3/8 2112-3851010, siis kierteen tunnusta ja osan numeroa.
Jos joku tuntee asiaa, olisi mukava tietää lisää.
parhain terveisin
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Ohikulkija neuvoi....
Voisin pistää kyllä kohta päätä pantiksi, että se on M12x15.
Kierteen nousu ja profiili sama kuin M10-pultissa (vieläkään ei ole löytynyt sitä kierrekampaa) ja halkaisija sellaiset 11,8mm, mikä sopii vähän hutiloiden tehdyksi 12mm kierteeksi aika hyvin.
Näitä antureita näyttää olevan juurikin kahdenlaisella koteloinnilla - M12x1,5 ja 3/8 NPT kierteellä.
3/8" NPT

M12x1,5

Minulla on tässä käsillä yksi anturi ja näiden kuvien mittasuhteista on jo melko helppo vertailla, että M12 on se on.
Kierteen nousu ja profiili sama kuin M10-pultissa (vieläkään ei ole löytynyt sitä kierrekampaa) ja halkaisija sellaiset 11,8mm, mikä sopii vähän hutiloiden tehdyksi 12mm kierteeksi aika hyvin.
Näitä antureita näyttää olevan juurikin kahdenlaisella koteloinnilla - M12x1,5 ja 3/8 NPT kierteellä.
3/8" NPT

M12x1,5

Minulla on tässä käsillä yksi anturi ja näiden kuvien mittasuhteista on jo melko helppo vertailla, että M12 on se on.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Ohikulkija neuvoi....
Terve!
Kiitokset, tov. mush!
M12*1,5-kierteinen anturi olisi esimerkiksi Delphi 12146897 , jonka tuotetiedote on
http://connectors2.delphi.com/dcsgdmcs/ ... 6897ds.pdf
LISÄYS 18.8.2010:
Mittasin Ladan anturin. On vastaava kuin ym. Delphi 12146897
***
Lisäsin aiempiin viesteihini huomautuksen, että ko. viesteissä mainitut anturit eivät ole Ladaan sopivia.
Pitäisiköhän viimeinkin opetella tuumakierteet, jotta heti ymmärtäisi, että 3/8 in -merkinnällä oleva kierre onkin halkaisijaltaan lähes 20 mm, vaikka 3/8 in noin muuten on hieman alle 10 mm.
SvS
anturi, jäähdytin, 2112-3851010
Kiitokset, tov. mush!
M12*1,5-kierteinen anturi olisi esimerkiksi Delphi 12146897 , jonka tuotetiedote on
http://connectors2.delphi.com/dcsgdmcs/ ... 6897ds.pdf
LISÄYS 18.8.2010:
Mittasin Ladan anturin. On vastaava kuin ym. Delphi 12146897
***
Lisäsin aiempiin viesteihini huomautuksen, että ko. viesteissä mainitut anturit eivät ole Ladaan sopivia.
Pitäisiköhän viimeinkin opetella tuumakierteet, jotta heti ymmärtäisi, että 3/8 in -merkinnällä oleva kierre onkin halkaisijaltaan lähes 20 mm, vaikka 3/8 in noin muuten on hieman alle 10 mm.

SvS
anturi, jäähdytin, 2112-3851010
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 18.8.2010 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Ohikulkija neuvoi....
Toimii se. Reissun päätteeksi jätin moottorin käyntiin. Flekti lähti pyörimään eikä lämpömittarin viisari mennyt punaiselle.