Voisi noissa puomeissa olla joku systeemi valvomassa, että auto ehtii mennä siitä ennenkuin puomi laskeutuu takaisin alas. Voisihan tuollaisella systeemillä puomi tulla vaikka auton päälle.
Parkkihalli
-
Riffa
Parkkihalli
On se hyvä, ettei kovin usein tarvitse pysäköidä puomien takana. Tänään olin Tampereella ja käytössäni ollut virka-auto oli kokouksen ajan parkkeerattuna Tullintorin parkkihallissa. Pois lähtiessä kävin maksamassa parkkimaksun automaattiin, ajoin auton puomin luo ja parkkilappu piti laittaa sellaiseen laatikkoon, että puomi aukeaa. No enhän minä pieni nainen ylettänyt siihen laatikkoon auton ikkunasta, joten avasin auton oven ja nousin sen verran ylös, että sain lapun laitettua sinne mihin piti. Puomi nousi ylös ja laskeutui melkein saman tien alas, en ehtinyt edes kunnolla penkille istuutumaan saatikka lähtemään liikkeelle. Tuli ihmetys mitä nyt tehdään, kun lappua ei enää ole. Onneksi siinä masiinassa on puhelin, jolla sitten piti soittaa ja kertoa ongelma. Sen jälkeen puomi avattiin ja päästiin lähtemään.
Voisi noissa puomeissa olla joku systeemi valvomassa, että auto ehtii mennä siitä ennenkuin puomi laskeutuu takaisin alas. Voisihan tuollaisella systeemillä puomi tulla vaikka auton päälle.
Voisi noissa puomeissa olla joku systeemi valvomassa, että auto ehtii mennä siitä ennenkuin puomi laskeutuu takaisin alas. Voisihan tuollaisella systeemillä puomi tulla vaikka auton päälle.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllähän niitä on autoihin osunutkin. Tuosta Tullintorin puomista tuli mieleen kun se joskus talvella hajos. Sojotti pystyssä vaan. En tiä jäätyks se tai jotain. Ei tarvinnut sit sillä kerralla maksaa. 
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Missäs semmosia on?Boris kirjoitti:Jos käyttäisin parkkihalleja, joissa puomit toimisivat, olisi minulla sama ongelma. Ladani sivuikkuna ei nimittäin aukea kunnolla.
Käytänkin vain parkkihalleja, joissa puomit ovat aina auki.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Perinteinen: pituus menetti merkityksensä kun tikapuut keksittiin. Toisaalta vaikka itse tällaiset vähän reilu 180 mittaa niin välillä liian lyhyt ja välillä liian pitkä. Joskus tullut pohdittua että täydellinen yhdistelmä voisi olla metrin pitkä ihminen kahden metrin käsillä joissa pari kolme joka suuntaan taipuvaa niveltäMisha kirjoitti:Maailmaa ei ole pienille tehty, sitä tuo tyttöystäväkin jatkuvasti kiroaa.
No, onneksi nykyään on alumiinisia tikasjakkaroita nakertamassa meidän miesten valta-asemaa.
Niistä tosin ei taida parkkihallissa olla hyötyä.
Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo
toi maksullinen parkki on yleensäkin ihan tyhmä idea, ei se ainakaan vähennä autolla ajelua jos asioi jossain keskustoissa täytyy jättää kaveri heittää hurua ympäri kaupunkia kun itse pistäytyy asioille
no menee siinä tietty bensaan sama raha ja enemmänkin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: joo
Suomessa on ainakin yksi kaupunki, jossa ei ole maksullista pysäköintiä. Ladakerholaiset ovat kokoontuneetkin siellä tänä kesänäLada-Jussi kirjoitti:toi maksullinen parkki on yleensäkin ihan tyhmä idea, ei se ainakaan vähennä autolla ajelua jos asioi jossain keskustoissa täytyy jättää kaveri heittää hurua ympäri kaupunkia kun itse pistäytyy asioilleno menee siinä tietty bensaan sama raha ja enemmänkin.
Autoton on huoleton
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: joo
Kaupungissa on Fûhrer mutta ei maksullista pysäköintiä.,_,/ukka kirjoitti:Suomessa on ainakin yksi kaupunki, jossa ei ole maksullista pysäköintiä. Ladakerholaiset ovat kokoontuneetkin siellä tänä kesänäLada-Jussi kirjoitti:toi maksullinen parkki on yleensäkin ihan tyhmä idea, ei se ainakaan vähennä autolla ajelua jos asioi jossain keskustoissa täytyy jättää kaveri heittää hurua ympäri kaupunkia kun itse pistäytyy asioilleno menee siinä tietty bensaan sama raha ja enemmänkin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No on kyllä sit kaikki valmiina.Boris kirjoitti:Hervannassa, yhessä koulutuslaitoksessa.veli alexei kirjoitti:Missäs semmosia on?Boris kirjoitti:Jos käyttäisin parkkihalleja, joissa puomit toimisivat, olisi minulla sama ongelma. Ladani sivuikkuna ei nimittäin aukea kunnolla.
Käytänkin vain parkkihalleja, joissa puomit ovat aina auki.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: joo
Kun suuri osa kaupunkien keskustoista on rakennettu aikana, jolloin autoja oli paljon vähemmän kuin ihmisiä, on riittävän pysäköintitilan järjestäminen hankalaa tai ainakin kallista. Jos riittämättömien paikkojen parkkiaikaa ei rajoiteta, tuppaavat ne ruudut täyttymään autoista, jotka seisovat siellä aamusta iltaan tai jopa päivätolkulla. Ja sitten taas ajellaan korttelia ympäri, kun ei löydy tilaa.Lada-Jussi kirjoitti:toi maksullinen parkki on yleensäkin ihan tyhmä idea, ei se ainakaan vähennä autolla ajelua jos asioi jossain keskustoissa täytyy jättää kaveri heittää hurua ympäri kaupunkia kun itse pistäytyy asioilleno menee siinä tietty bensaan sama raha ja enemmänkin.
Useampikerroksinen parkkihalli, tai liikkeen yhteyteen kellariin tai katolle rakennettu parkki on tilan käytön kannalta kätevä ratkaisu. Niitten kalliimmat perustamiskustannukset halutaan rahoittaa periaatteella käyttäjät maksavat, joka on taas oikeudenmukaista heitä kohtaan, jotka eivät niitä tarvitse. Usein ne ovat vielä yksityisessä omistuksessa, eli liiketoimintaa.
Kouvolassa näyttää olevan käytäntö, että kunnan vilkkaimmilla parkkipaikoilla voi ostaa lippuautomaatista haluamansa ajan. Tämän systeemin tilalle on aika paljon tullut kiekolla puolesta tunnista tuntiin oikeuttava pysäköinti. Vähän isommilla tai sivummassa olevilla parkkipaikoilla saa kiekolla kaksi tuntia pysäköintiaikaa. Tämä käytäntö on yleistynyt muissakin pienehköissä kaupungeissa. Keskustan laidalta voi löytyä täysin ilmaista parkkitilaa ilman aikarajaa niille, jotka viitsivät kävellä jonkun verran. Sitten on vielä liikkerakennuksissa asiakkaille varattua joko ilmaista aikarajallista tai maksullista tilaa.
Isoissa kaupungeissa on paljon liikennettä ja katujen kunnossapito tulee kalliimmaksi suuremman kulutuksen takia. Kaupungit varmaankin haluavat rahoittaa osan kunnossapidosta parkkimaksuilla. Kun pysäköintiajat rajoitetaan vielä lyhyiksi, niin sillä halutaan varmistaa, että lyhyillä asioilla ehtii käymään useampi ja kassaan kilahtaa enempi rahaa.
Ja sitten varsinaiseen aloitusaiheeseen. Pysäköintihallin käyttäjähän on asiakas. On huonoa suunnittelua ja asiakaspalvelua, että laitteitten käyttöä rajoittaa ihmisen tai auton koko. Saati, että puomi tulee niskaan. Lisäksi autojen leveys on viimeaikoina kasvanut niin, että ruudut ovat käyneet ahtaiksi ja kolhuja tulee helposti.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: joo
Heti tulee toinenkin mieleen ja sielläkin on Ladakerho kokoontunut tänä kesänä, eli Jämsänkoski.,_,/ukka kirjoitti:Suomessa on ainakin yksi kaupunki, jossa ei ole maksullista pysäköintiä. Ladakerholaiset ovat kokoontuneetkin siellä tänä kesänäLada-Jussi kirjoitti:toi maksullinen parkki on yleensäkin ihan tyhmä idea, ei se ainakaan vähennä autolla ajelua jos asioi jossain keskustoissa täytyy jättää kaveri heittää hurua ympäri kaupunkia kun itse pistäytyy asioilleno menee siinä tietty bensaan sama raha ja enemmänkin.
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: joo
Nonnis kirjoitti:Heti tulee toinenkin mieleen ja sielläkin on Ladakerho kokoontunut tänä kesänä, eli Jämsänkoski.,_,/ukka kirjoitti:Suomessa on ainakin yksi kaupunki, jossa ei ole maksullista pysäköintiä. Ladakerholaiset ovat kokoontuneetkin siellä tänä kesänäLada-Jussi kirjoitti:toi maksullinen parkki on yleensäkin ihan tyhmä idea, ei se ainakaan vähennä autolla ajelua jos asioi jossain keskustoissa täytyy jättää kaveri heittää hurua ympäri kaupunkia kun itse pistäytyy asioilleno menee siinä tietty bensaan sama raha ja enemmänkin.
No jos noin pienetkin lasketaan, niin sitte niitä on suomessa kymmeniä
,_,/ukka
Autoton on huoleton