Jeps, elikkä morjens kaikille koskapa ensimmäinen postaus minulta.
Uusvanha auto tuli ostettua ja heti päätä raapimaan, auto on Lada 110HB 8vent ruisku vuosimallia 2002 ja 64tuhatta mittarissa ostettaessa.
Konehuonetta tutkittaessa huomasin irrallisen ompelulankakokoa olevan johdon, johto on valkoinen mustalla raidalla ja sijaitsee kampiakselin remmipyörän lähettyvillä, siellä näyttäis olevan joku tunnistin joka ottaa lukua remmipyörästä, siihen näytti jo tulevan johto jonka seurasin ylös imusarjaan, irrallinen johto näyttäisi menevän samaan suuntaan mutta mihkäs se kuuluu olla kytkettynä remmipyörän kohdalta, johdossa ei ole liitintä, pelkkä paljas johto, oisko johto samasta tunnistimesta eli menee varaosien ostoksi ?
Toinen pulma oli eilen tankatessa tankki täyteen niin rupes haisemaan pensalle hetken aikaa ja rengasliikkeessä huomautti asentaja että tuli muutama tippa pensaa kuskinpuoleisen takarenkaan yläpuolelta, vuoto näytti loppuvan siihen pariin tippaan mutta kuuma päivä kuin eilen niin pensankatku oli havaittavissa pitkin päivää, vuotoa en silti huomannut enää eli tuliko vain tehty ylitäyttö kun tankkasin, pistin kyllä korkkia myöten täyteen mutta koska tiputti pensaa vastapuolelta niin rupesi ihmetyttämään.
Auto käy muuten hyvin ja mitään varoitusvaloja ei jää palamaan kun auto käy.
Autolla nyt tehty 250km koeajot ja eipä muita vikoja ole tullut huomattua, noi yllämainitut kun saisin fiksattua niin kaipa se siitä.
terveisin Wildy.
Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
Re: Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
eli autosi on etuvetoinen (siirsin siis kysymyksen etuveto osiolle)
Johdosta en osaa sanoa mihin kuuluu, mutta jos ilman liitintä niin katsele siltä alueelta mihin ulottuu onko tyhjiä liittimiä ilman johtoa. Mikäli se olisi kampiakselin asentotunnistimen johto ei auto kävisi.
Bensan haju tulee polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän höyrystys kammiosta, joka on ilmeisesti ruostunut puhki. Ota vasen takapyörä irti ja tarkista sieltä pyöränaukon ylä osasta.
Johdosta en osaa sanoa mihin kuuluu, mutta jos ilman liitintä niin katsele siltä alueelta mihin ulottuu onko tyhjiä liittimiä ilman johtoa. Mikäli se olisi kampiakselin asentotunnistimen johto ei auto kävisi.
Bensan haju tulee polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän höyrystys kammiosta, joka on ilmeisesti ruostunut puhki. Ota vasen takapyörä irti ja tarkista sieltä pyöränaukon ylä osasta.
Re: Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
Kiitokset tiedosta tosta polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän höyrystys kammiosta. Näinhän se oli että ruoste oli syönyt, soitto paikalliseen Delta autoon antoi hinnaksi 85euroa tosta purkista, eipä auta kun ei huvita pensahöyryjäkään haistella, kuukausi annettin tilausajaksi kun ei kuulemma suomesta moista osaa löydy.
Ja lisää rikkinäistä tietysti löytyi, paisuntasäiliössä muutama hiushalkeama joka tihkuu nestettä pihalle hitaasti, niinkin pientä etten edes huomannut kun auton ostin, eli vaihdettavaksi kai sekin, kuulemma tavallinen vika näis malleis ja 75e olis uuden hinta, tuskinpa mistään tarvikkeena löytyy ?
Irtonaiselle piuhalle ei vaan löydy paikkaa vaikka kuinka etsii, täytyy kysyä paikalliselta verstaalta josko siellä tietäis kunhan palaa porukka lomilta.
Wildy
Ja lisää rikkinäistä tietysti löytyi, paisuntasäiliössä muutama hiushalkeama joka tihkuu nestettä pihalle hitaasti, niinkin pientä etten edes huomannut kun auton ostin, eli vaihdettavaksi kai sekin, kuulemma tavallinen vika näis malleis ja 75e olis uuden hinta, tuskinpa mistään tarvikkeena löytyy ?
Irtonaiselle piuhalle ei vaan löydy paikkaa vaikka kuinka etsii, täytyy kysyä paikalliselta verstaalta josko siellä tietäis kunhan palaa porukka lomilta.
Wildy
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
olisko öljypinnan anturin johto, se anturi sijaitsee siellä jossain lähellä kampiakselin asentotunnistinta lohkon takana alareunassa, anturi saattaa poltella valoa aiheettakin ja jotkut tykkää irrotella noi nestepinta-anturien johdot niin ei valo syty, eikä kuulu sitä ärsyttävää merkkiääntä. Merkkivalot on siinä kellon vieressä.

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
Kannattanee kysellä noita osia meiltä VenäjänKävijöiltä. Muovipöntön saa helposti sen peltisen tilalle. Muukin pikkuelektroniikkaosa kulkee helposti Suomeen reissusta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
Viime kerhoilehdessähän juuri korjattiin kyseinen asia kolmella eurolla...Wildthorne kirjoitti: eipä auta kun ei huvita pensahöyryjäkään haistella, kuukausi annettin tilausajaksi kun ei kuulemma suomesta moista osaa löydy.
Monesta autosta löytyy muovinen paisuntasäiliö jossa kaksi letkuliitosta, purkaamolta noin 10e.Wildthorne kirjoitti: paisuntasäiliössä muutama hiushalkeama joka tihkuu nestettä pihalle hitaasti, ja 75e olis uuden hinta, tuskinpa mistään tarvikkeena löytyy ?
Yksi mahdollisuus jarrupalojen tunnistimen johto, palat vaihdettu eikä ole ollut tunnistimen paikaa niin nypätty irti liittimineen.Wildthorne kirjoitti:Irtonaiselle piuhalle ei vaan löydy paikkaa vaikka kuinka etsii, täytyy kysyä paikalliselta verstaalta josko siellä tietäis kunhan palaa porukka lomilta.
Tuleeko johtoon sähköä kun virrat päällä?? Mitä tapahtuu jos virtakynän läpi maadoittaa??
Kovin paljon ei johtoa kannata pähkäillä koska ei liity auton varsinaiseen toimimiseen mitenkään...
Re: Tunnistinongelma / irtopiuha konehuooneessa
Kiitokset kaikista vihjeistä, täytyy tutkia tarkemmin kunhan kerkeää.
Tänään oli kaikki ovipahvit irti ja lukkojen perusteellinen rasvaus kun oli vähän jäykän oloiset, siinä sitten huomasin että autossahan on keskuslukot, töpseli vaan oli revitty irti kuskin ovesta, no ei ku kiinni takaisin ja hienosti toimii, yhdestä takaovesta tosin oli joku ilmeisesti tarvinnu varaosan itsellensä koska moottori oli napattu sieltä veks, eli lisää hankittavaa kunhan kerkeää.
Terv: Wildy
Tänään oli kaikki ovipahvit irti ja lukkojen perusteellinen rasvaus kun oli vähän jäykän oloiset, siinä sitten huomasin että autossahan on keskuslukot, töpseli vaan oli revitty irti kuskin ovesta, no ei ku kiinni takaisin ja hienosti toimii, yhdestä takaovesta tosin oli joku ilmeisesti tarvinnu varaosan itsellensä koska moottori oli napattu sieltä veks, eli lisää hankittavaa kunhan kerkeää.
Terv: Wildy