On Samara 1500 vuodelta -95, siis Euro-Samaroita.
Tahtoo yskähdellä käydessään, kun painetaan kaasua kevyesti, kun painetaan enemmän, moottori käy normaalisti. Puola on uusittu viime vuonna.
On ollut myös työläs käynnistää. Akku pyörittää, mutta ei sytytä moottorissa. Voiko syytä olla helteissä?
Kuinkahan paljon noilla Samaroilla on yleensä ajettu? Onko moni päässyt 300 tuhanteen kilometriin? Tällä autolla siitä ollaan 60 tkm:n päässä.
Samaran käynti
Samaran käynti
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Re: Samaran käynti
Tervehdys!
Samantapaista oireilua mulla aiheutti viallinen kaasuläpän asennontunnistin.
Kävi kyllä aikansa tyhjäkäyntiä, mutta kevyesti kaasua painettaessa lähes aina kone sammahti. Reilummin kaasuttaessa kone kävi ihan hyvin. Siis varsin tylsä ajettava kaupungissa.
Tuon anturin voi mitatakin yleismittarilla. Ohjeet löytyvät näiltä sivustoilta.. olikohan se nyt Usein kysyttyjä teknisiä asioita.
Samantapaista oireilua mulla aiheutti viallinen kaasuläpän asennontunnistin.
Kävi kyllä aikansa tyhjäkäyntiä, mutta kevyesti kaasua painettaessa lähes aina kone sammahti. Reilummin kaasuttaessa kone kävi ihan hyvin. Siis varsin tylsä ajettava kaupungissa.
Tuon anturin voi mitatakin yleismittarilla. Ohjeet löytyvät näiltä sivustoilta.. olikohan se nyt Usein kysyttyjä teknisiä asioita.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samaran käynti
ei taida eurosamara olla jos vuoden 1995 mallia, mutta tekniikan suhteen ihan sama asia.
mun Sedanilla on ajettu ainakin 240 tkm, jos ei peräti 340 tkm, kone tosin hajosi tossa vaiheessa, mutta kyllä sama runkonumero vielä jatkaa taivalta. Konekaan ei olisi hajonnut jos olisin suoraa jättänyt auton tien varteen kun öljynpaineet häipyi (pumppurikki), mutta lykkäsin sit samaan vauhtiin kotiin saakka ja siitä ei kone tykännyt hyvää. Moottoria oli myös muuten käpälöity joten se aiheutti pieniä ongelmia siihen. yleensä nää samarat on jo peltoautomyynnissä siinä 150 tkm:n paikkeilla, vaikka resursseja olis pidempäänkin, mutta uudempia saa niin halvalla, ettei moni jaksa pitää autoa montaa vuotta.
mun Sedanilla on ajettu ainakin 240 tkm, jos ei peräti 340 tkm, kone tosin hajosi tossa vaiheessa, mutta kyllä sama runkonumero vielä jatkaa taivalta. Konekaan ei olisi hajonnut jos olisin suoraa jättänyt auton tien varteen kun öljynpaineet häipyi (pumppurikki), mutta lykkäsin sit samaan vauhtiin kotiin saakka ja siitä ei kone tykännyt hyvää. Moottoria oli myös muuten käpälöity joten se aiheutti pieniä ongelmia siihen. yleensä nää samarat on jo peltoautomyynnissä siinä 150 tkm:n paikkeilla, vaikka resursseja olis pidempäänkin, mutta uudempia saa niin halvalla, ettei moni jaksa pitää autoa montaa vuotta.

Re: Samaran käynti
joo. Mulla pihassa -98 samara jonka mittariin tuli just karvan yli 300 000 kun kampiakseli alko heilua edestakas. Mut kyllä saattaa sen 3 sataa päästä,laakerit oli selvät sen jälkeen ainakin mun autossa.