110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Noniin.
Auto käynnistyy AINA aamulla lähdettäessä, eli kun on saanut levätä rauhassa. Silloin tällöin auto myös käynnistyy normaalisti, ihan kuin oikeatkin autot. Mustalla nappulalla valot sammuvat, eli käynnistyksen esto kuittautuu. Mutta: usein auto ei sammutuksen jälkeen lähde käyntiin. Kuitenkin lähes 100 % auto lähtee kymmenen minuutin odotuksen jälkeen, ja tuo kymmenen minuuttia on tarkka aika! Olemme jo varautuneet tähän, eli otamme aikaa ja käynnistämme auton kymmenen minuutin odottelun jälkeen ja kyllä toimii. Tämä on tietenkin ongelmallista esim. silloin jos auto sattuu sammumaan väärään paikkaan, kuten kerran kehäkolmoselle ruuhka-aikaan.
Autoa on käytetty Deltassa, mutteivät osaa korjata/edes arvata missä vika. Ekalla kerralla tarkistivat käynnistykseneston, koodasivat ja tarkistivat että ovikoodi toimii jne (silloin käynnistyksen esto ei edes kuittautunut pois päältä).
Nyt alkaa hermo mennä, kun muutakin vikaa (sähkö, pakoputki) on alkanut ilmetä, eli tuli eteen se raja milloin autoa vielä korjataan ja milloin se täytetään mullalla ja istutetaan täyteen nokkosia.
Hirveän harmillista, koska auto kulkee mainiosti ja tasaisesti!
Eli vinkkejä korjaukseen...onko sähköillä mitään tekemistä asian kanssa? Silloin kun kaikki sähköt toimivat, niin kone herjasi koko ajan että takaovi (kuskin puoleinen) oli auki, vaikkei ollut...tää on ihan hakuammuntaa nyt...auttakaa :/
(ja juu, olen kyllä nähnyt samaista topiccia aikaisemminkin...)
Auto käynnistyy AINA aamulla lähdettäessä, eli kun on saanut levätä rauhassa. Silloin tällöin auto myös käynnistyy normaalisti, ihan kuin oikeatkin autot. Mustalla nappulalla valot sammuvat, eli käynnistyksen esto kuittautuu. Mutta: usein auto ei sammutuksen jälkeen lähde käyntiin. Kuitenkin lähes 100 % auto lähtee kymmenen minuutin odotuksen jälkeen, ja tuo kymmenen minuuttia on tarkka aika! Olemme jo varautuneet tähän, eli otamme aikaa ja käynnistämme auton kymmenen minuutin odottelun jälkeen ja kyllä toimii. Tämä on tietenkin ongelmallista esim. silloin jos auto sattuu sammumaan väärään paikkaan, kuten kerran kehäkolmoselle ruuhka-aikaan.
Autoa on käytetty Deltassa, mutteivät osaa korjata/edes arvata missä vika. Ekalla kerralla tarkistivat käynnistykseneston, koodasivat ja tarkistivat että ovikoodi toimii jne (silloin käynnistyksen esto ei edes kuittautunut pois päältä).
Nyt alkaa hermo mennä, kun muutakin vikaa (sähkö, pakoputki) on alkanut ilmetä, eli tuli eteen se raja milloin autoa vielä korjataan ja milloin se täytetään mullalla ja istutetaan täyteen nokkosia.
Hirveän harmillista, koska auto kulkee mainiosti ja tasaisesti!
Eli vinkkejä korjaukseen...onko sähköillä mitään tekemistä asian kanssa? Silloin kun kaikki sähköt toimivat, niin kone herjasi koko ajan että takaovi (kuskin puoleinen) oli auki, vaikkei ollut...tää on ihan hakuammuntaa nyt...auttakaa :/
(ja juu, olen kyllä nähnyt samaista topiccia aikaisemminkin...)
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Minkähän vuosimallisesta keksinnöstä on kysymys?? Onko gm vai bosch ruisku?? Onko vikakoodeja luettu? Palaako moottorin vikavalo koskaan? Yrittääkökään yhtään kun starttaa? Vaikuttaako mitään jos on kaasu pohjassa starttauksen aikana? Paljon avoimia kysymyksiä jotka helpottaisivat ongelman ratkaisemista.
Puolayksikköhän voi olla yksi joka lämpenee ja kadottaa kipinän...
Puolayksikköhän voi olla yksi joka lämpenee ja kadottaa kipinän...
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
Vastauksia pressan kysymyksiin antaa myös varustelutietojen ilmoittaminen. Varustelutietokoodit löytyvät valmistajan kilvestä, katso
http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=4&t=23715.
Näin mekin pääsisimme Deltan asentajien kanssa lähes samalle viivalle, Deltassa sentään näkevät mikä auto on kyseessä, matkamittarin lukemakin voidaan siellä katsoa.
Hakuammunta vähäksi ja vaikutusammunta käyntiin -terveisin
SvS
Valmistajan kilpi:

Varustelutiedot alhaalla oikealla, viitenumero 8, tässä tapauksessa "01 010"
Vastauksia pressan kysymyksiin antaa myös varustelutietojen ilmoittaminen. Varustelutietokoodit löytyvät valmistajan kilvestä, katso
http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=4&t=23715.
Näin mekin pääsisimme Deltan asentajien kanssa lähes samalle viivalle, Deltassa sentään näkevät mikä auto on kyseessä, matkamittarin lukemakin voidaan siellä katsoa.
Hakuammunta vähäksi ja vaikutusammunta käyntiin -terveisin
SvS
Valmistajan kilpi:

Varustelutiedot alhaalla oikealla, viitenumero 8, tässä tapauksessa "01 010"
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Heti ensiksi täytyy kyllä sanoa, että on mahtava foorumi tämä, apua tuntuu heti löytyvän.
Mutta tunteilut sikseen ja asiaan:
Lada on siis 110, vuosimallia 2000 ja tuo varustelunumero näyttäisi olevan 00 110
(käyttöönottopäivä on sitten 2000 tammikuu jos sillä on jotain merkitystä...viikonpäivää en ehtinyt tsekata)
Silloin kun auto ei lähde, niin se kyllä yrittää ihan normaalisti, kuulostaa siltä kuin olisi ihan justiinsa lähtemässä, tämän vuoksi tyhjensin kerran akunkin, ennenkuin ymmärsin odottaa.
Mutta tunteilut sikseen ja asiaan:
Lada on siis 110, vuosimallia 2000 ja tuo varustelunumero näyttäisi olevan 00 110
(käyttöönottopäivä on sitten 2000 tammikuu jos sillä on jotain merkitystä...viikonpäivää en ehtinyt tsekata)

Silloin kun auto ei lähde, niin se kyllä yrittää ihan normaalisti, kuulostaa siltä kuin olisi ihan justiinsa lähtemässä, tämän vuoksi tyhjensin kerran akunkin, ennenkuin ymmärsin odottaa.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
Autossa on siis 2111-moottori (8-venttiilinen, 1,5-litrainen), Boschin järjestelmä, Euro2-pakokaasunormi.
Ensimmäinen villi arvaus on, kuten pressa jo esittikin, että sytytysyksikkö (ns. puola, se josta sytytysjohtimet lähtevät kohti sytytystulppia) olisi matkansa päässä.
Ko. valmistusajankohdan venäläiset puolat eivät olleet maailman parhaita, eivätkä saavuttaneet edes kakkostilaa.
Etädiagnoosit ovat aina hankalia, joten...
menestystä
SvS
Tässä vielä sytytysyksiköiden rankinglista http://www.chiptuner.ru/content/sensor/:
1. GM (forever!)
2. Москва (выпуск после сентября 2003)
3. СОАТЭ
4. Москва (выпуск до сентября 2003)
5. РД - Йошкар-Ола
6. Новосибирск
Autossasi lienee ensiasennuksena 4. sijan puola (moskovalainen ATE, valmistettu ennen 9/2003).
Autossa on siis 2111-moottori (8-venttiilinen, 1,5-litrainen), Boschin järjestelmä, Euro2-pakokaasunormi.
Ensimmäinen villi arvaus on, kuten pressa jo esittikin, että sytytysyksikkö (ns. puola, se josta sytytysjohtimet lähtevät kohti sytytystulppia) olisi matkansa päässä.
Ko. valmistusajankohdan venäläiset puolat eivät olleet maailman parhaita, eivätkä saavuttaneet edes kakkostilaa.
Etädiagnoosit ovat aina hankalia, joten...
menestystä
SvS
Tässä vielä sytytysyksiköiden rankinglista http://www.chiptuner.ru/content/sensor/:
1. GM (forever!)
2. Москва (выпуск после сентября 2003)
3. СОАТЭ
4. Москва (выпуск до сентября 2003)
5. РД - Йошкар-Ола
6. Новосибирск
Autossasi lienee ensiasennuksena 4. sijan puola (moskovalainen ATE, valmistettu ennen 9/2003).
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Taikuutta!
Kaikkea sitä pienestä numerosarjasta pystyykin päättelemään. Tosin naisystäväni pystyy päättelemään planeettojen asennoistakin yhtä ja toista, mutta se ei kuulu tälle foorumille :p (eikä oikeastaan yhtään millekään foorumille jos minulta kysytään, mutta hän ei kysy).
Kiitos edes villistä arvailusta, sekin on tässä vaiheessa parempi kuin ei mitään. Kunhan saan rahaa niin käyn kysymässä mitä korjaamolla sanovat sellaisesta arviosta. Jos menee oikein niin laitan ladapipon heti tilaukseen!
Kaikkea sitä pienestä numerosarjasta pystyykin päättelemään. Tosin naisystäväni pystyy päättelemään planeettojen asennoistakin yhtä ja toista, mutta se ei kuulu tälle foorumille :p (eikä oikeastaan yhtään millekään foorumille jos minulta kysytään, mutta hän ei kysy).
Kiitos edes villistä arvailusta, sekin on tässä vaiheessa parempi kuin ei mitään. Kunhan saan rahaa niin käyn kysymässä mitä korjaamolla sanovat sellaisesta arviosta. Jos menee oikein niin laitan ladapipon heti tilaukseen!

- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
Ei siinä tarvittu taikuutta, eikä edes päättelyä. Asia lukee varaosakirjassa
Teoksen voi ladata vaikkapa täältä:
http://www.cp-cars-und-parts-gmbh.onlin ... expag.html
Klikkaa vasemmalta "Kataloge"-otsikon alta "VAZ 2110 - 2112".
menestystä
SvS
Ei siinä tarvittu taikuutta, eikä edes päättelyä. Asia lukee varaosakirjassa

Teoksen voi ladata vaikkapa täältä:
http://www.cp-cars-und-parts-gmbh.onlin ... expag.html
Klikkaa vasemmalta "Kataloge"-otsikon alta "VAZ 2110 - 2112".
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
Täydennyksenä vielä, että puola on hyvin helppo ja nopea vaihtaa itsekin.
Foorumin ostetaan-palstalle voisi laittaa ostoilmoituksen, jospa joku Wenäjän hallitsemilla alueillä kävijä toisi osan.
Osan numero on 2112-3705010-xx, missä xx on alihankkijan koodi.
Myös esim. Motonet myy ko. osia, ovat ehkä kiinalaisia, joista ainakaan minulla ei ole kokemusta.
Kun autollasi on jo tuonkin verran ikää, uusisin myös sytytysjohtimet enempiä ihmettelemättä, jos ovat alkuperäiset.
SvS
Täydennyksenä vielä, että puola on hyvin helppo ja nopea vaihtaa itsekin.
Foorumin ostetaan-palstalle voisi laittaa ostoilmoituksen, jospa joku Wenäjän hallitsemilla alueillä kävijä toisi osan.
Osan numero on 2112-3705010-xx, missä xx on alihankkijan koodi.
Myös esim. Motonet myy ko. osia, ovat ehkä kiinalaisia, joista ainakaan minulla ei ole kokemusta.
Kun autollasi on jo tuonkin verran ikää, uusisin myös sytytysjohtimet enempiä ihmettelemättä, jos ovat alkuperäiset.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
käviskö tämä puoladiagnoosi kaikkiin autoihin, sillä tossa yhden toverin -89 farmari-Lada, joka tosin niin tuunattu että vaikee edes yksilöidä mikä auto on kyseeessä
2104, mutta koneena 2103, kaasutin 2101 ja jakajaakin kähmitty.... mut siis nyt kuumien päivien tultua on auto välillä ryytynyt ja 10 minuutin levon jälkeen on taas käynnistynyt normaalisti. Käykö puola liian kuumana näillä helteillä?


- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
Lada-Jussille:
Sytytyspuolien "tyyppivika" on että kuumettuaan eivät toimi ja jäähdyttyään taas toimivat. Kunnossa oleva puola tietysti sietää kuumemmatkin helteet kuin nämä viime aikojen Suomen lämmöt.
Eri puolijohdekomponenteilla yms. on myös tapana ilmoittaa vioistaan vain kuumana. Jos kysymässäsi autossa on kärjetön järjestelmä, voi vika löytyä myös ohjausyksiköstä tai hall-anturista.
Toki muukin kuin sytytysvika on mahdollinen.
Höyrylukko bensiinijärjestelmässä - erityisesti jos tankissa on talvilaatuinen bensiini?
menestystä
SvS
Lada-Jussille:
Sytytyspuolien "tyyppivika" on että kuumettuaan eivät toimi ja jäähdyttyään taas toimivat. Kunnossa oleva puola tietysti sietää kuumemmatkin helteet kuin nämä viime aikojen Suomen lämmöt.
Eri puolijohdekomponenteilla yms. on myös tapana ilmoittaa vioistaan vain kuumana. Jos kysymässäsi autossa on kärjetön järjestelmä, voi vika löytyä myös ohjausyksiköstä tai hall-anturista.
Toki muukin kuin sytytysvika on mahdollinen.
Höyrylukko bensiinijärjestelmässä - erityisesti jos tankissa on talvilaatuinen bensiini?
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
tossa on ihan kärjellinen, puolan kuumenemista epäiltiin ja toisaalta tuota höyrylukkoa joka on kai aika tyypillinen kuuman moottorin käynnistyksessä, mutta tässä oli myös ongelma että auto sammui kesken käynnin. bensiini on kai aika tuoretta, kun siitä on keväällä tyhjätty tankki kertaalleen (bensat varastettu)

Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
En muista mutta jollain sivustolla oli ohjeet kuinka puolayksikkö (pidemmät pultit ja holkit alle) siirrettiin kauemman lohkosta. Siirrolla saadaan lohkosta heijastuva lämpö pienemmäksi ja ilmavirtakin vähän viilentää.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
Pressan mainitsema ohje koskee lähinnä 16-venttiilisiä 2112-moottoreita, joissa puolayksikkö on vakiona kiinni sylinterinkannen vesitilan päällä.
Kahdeksanventtiilisessä 2111-moottorissa puolayksikkö on luonnostaan moottorista "irti".
Pressan mainitsema viesti on tässä: http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 23&t=23222
SvS
Pressan mainitsema ohje koskee lähinnä 16-venttiilisiä 2112-moottoreita, joissa puolayksikkö on vakiona kiinni sylinterinkannen vesitilan päällä.
Kahdeksanventtiilisessä 2111-moottorissa puolayksikkö on luonnostaan moottorista "irti".
Pressan mainitsema viesti on tässä: http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 23&t=23222
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Samaran 8-venttiilisessä koneessa (-95) oli puola kauempana lohkosta kuin 110 8-venttiiliseessä (-00) kiinnityspisteissä oli erillaisia holkkeja, joilla tämä ero oli saatu aikaan. kummatkin on kuitenkin irti lohkosta

- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Onko kukaan kokeillut jotain toisen auton puolaa.? Erikoista tuo Ladan puolan lämpeneminen, kun Renussani on 2 puolaa ja ovat kiinni suoraan moottorin päällä, eivätkä aiheuta ongelmia.
Varmaan tämä lämpeneminen on ollut myös mun yhden Lada 111 ongelma.
Varmaan tämä lämpeneminen on ollut myös mun yhden Lada 111 ongelma.