110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia )

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
RATIKKAKUSKI

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

kahvitauko

Nyt lähti käymään! Ei kuitenkaan normaalisti, tyhjäkäynti puuttuu ja matalilla kierroksilla käy vaivalloisesti. Korkeammilla, yli 2500 kierrosta käynti tasoittuu. Käytin paikallaan ollessa normaalilämpöiseksi. Mitään ulkonaista vikaa en löydä. BK ajotietokone ei herjaa muita vikoja kuin 1602 ( siis akku käytetty irti ), moottori lämpenee normaalisti ja käy kaikilla sylintereillä.

Vika-arvioita ? jako 1 hampaan pielessä ?! säädin jakoa jo monta kertaa, tähän mennessä tuloksetta.

Hyviä ideoita otetaan vastaan.... :?:
RATIKKAKUSKI

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Pääsin liikkeelle.

Otin 1 sylinterin tulpan pois ja katsoin yläkuolokohdan, jako pari hammasta pielessä. Säädin. Tulos; vähän edellistä parempi käynti. EI kuitenkaan jaksa käydä kunnolla tyhjäkäyntiä, eikä ole voimaa kierroksilla. Vieläkin jako pielessä (?)
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja mush »

Katsos vielä löytyykö vauhtipyötältä ykk-merkkiä, siis siitä kytkinkopan päällä olevan kumitulpan alta - voi olla helpompi kohdistaa. Meillä Samarassa ei ollut, mutta 110:ssä oli.

GM:n sytytysyksikössä oli muuten tulpanjohtojen lähdöt peilikuvassa SvS:n antamiin verrattuna. Katsoin sitä juuri eilen kun nakkasin auton konttiin. Sillä ei kuitenkaan taida olla merkitystä, kun yksikkö lyö kerralla kumpaankin tulppaan jotka ovat samalla puolalla kipinän samaan aikaan. GM:n järjestyksen mukaan saa vain johdot järkevämmin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
RATIKKAKUSKI

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Kiitos tietosta, kokeilen aamulla. Avasin kyseisen kumitulpan kun säädin jakoa ensimmäisen kerran. Hyvä kun muistutit sen olemassaolosta.

Nyt tämä korjaus alkaa tuntua oikein työltä ( 5 pv menossa.. :cry: ) eikä enää mukavalta kesäharrastukselta :-x

Katsotaan pitääkö turvautua korjaamoon, vai riittääkö LADA kolleegoiden tuki :D Toivon että riittää.

Tämä keskustelusäije on muuttumassa melkeinpä pieneksi korjausplogiksi, johon kirjaan tapahtumia tauoilla. Toivottavasti tästä on iloa seuraaville korjausta tekeville.

Hyviä ideoita otetaan edelleen vastaan. Oikein hyvistä lupaan korvausta! (hyväksi ideaksi ei käy; myy se S¤"##¤ romu pois ja osta X tai Y merkkinen auto )
RATIKKAKUSKI

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Murheita :(

Auto käynnistyy mutta ei käy kunnolla. Toimii 2000- 3000 kierroksella ( en uskaltanut käyttää korkeampia kierroksia ) voimaa puuttuu. Tyhjäkäynnillä sammuu. Huolestuttavasti BK ajotietokone alkoi herjata vikoja 130 Lamda-anturi ja ? (mikähän se nyt olikaan) Ilmamassa-anturi. Nämä toimivat vielä kun aloitin remontin..


NYT MENEE YLI YMMÄRRYKSEN !!



EDIT: Huomenna korjaamoon ja konttorille vai veisinkö ensin (katsastus)konttorille ja sitten korjaamoon. Olen kerran kuullut katsastusmiehen huutavan pahaenteisesti: katsastus keskeytetty.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ihan arvauksena, mutta onko mahdollista, että moottorille tulevat bensiiniputket olisivat vaihtaneet paikkaa remontin aikana?

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja audiq »

Mitenkäs se kansi on oikein kunnostettu? Perinteiseen Ladistin tyyliin, eli vähän läpätty ja plaanaamatta kasaan, vai onko seetit käyty Miralla läpi ja homma tehty muutenkin niin kuin ne kuuluisi tehdä?

Oletkos aivan varma, että siellä ei tällä hetkellä kanna ventiilit?

Periaatteessa ei pitäisi ongelmia ilmetä, kun kone kasataan päinvastaisessa järjestyksessä kuin se on purettu. Tuossa kohtaa on kenties sitten jokin kämmi käynyt.
Venttilivälykset ja alipainevuodot tarkistaisin ensimmäisenä.
Ja sen, että ei ole mitään johtoja tai muita jääyt imusarjan tai muun tason väliin.
Samoin tarkistaisin useampaan kertaan, että kaikki on varmasti oikeilla paikoillaan. Itse merkkaan jokaisen mutterin ja prikankin, että kaikki tulevat taatusti samoille paikoilleen, missä ne ovat aina olleetkin.
RATIKKAKUSKI

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Ihan arvauksena, mutta onko mahdollista, että moottorille tulevat bensiiniputket olisivat vaihtaneet paikkaa remontin aikana?

SvS
Bensiiniputkia ei ole irroitettu remonti aikana.

Audig:ille Joo, kone on kasattu Ladistin tyyliin eli mahtavalla taidolla ja vielä mahtavammalla itseluottamuksella ;) Kaikki osat menivät paikalleen eikä ns ylimääräisiä osai jäänyt. Kansi oli suora.

Tarkistin venttiilien välykset päivällä, +- mitoissaan. Mikään ei kantanut. Epäilin itsekkin että joku venttiili mystisesti kantaisi tai ( velä pahempaa ) olisi jostain syystä vääntynyt tms mut mitään senkaltaista en havainnut. Imusarjan/pakosarjan tiiviste piti tehdä tiivistepaperista kun sellaista ei tiiivstesarjan mukana tullut. Mukana 16v tiivisteet, jotka eivät sopineet alkuunkaan. Nykyisen tiivisteen pitäisi pitää imu sisällään ja pakokaasu putkessa.

Kiitos kuitenkin hyvistä huomioista
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Oireet voisivat hyvin viitata audiqn arvelemaan alipainevuotovikaan.

Epäilyksenalaisia olisivat silloin jarrutehostin letkuineen (helppo tarkastaa irrottamalla tehostimen letku imusarjasta ja tukkimalla yhde), kampikammiosta venttiilikoteloon tuleva letku, bensiinipainesäätimen letku sekä kaasuläppärunkoon ja imuilmaputkeen kampikammion tuuletusjärjestelmästä tulevat letkut. Eli jokseenkin kaikki mikä, on sylinterinkannen ja ilmamassa-anturin välillä.

Oireet sopisivat kyllä myös nokka-akselin ajoitusvikaan, mutta se lienee jo moneen otteeseen tarkastettu.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
RATIKKAKUSKI

Re: 110 pomppasi pakokaasutestissä, vian korjaus ( sis kuvia

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

ONNISTUI!! TOIMII!

Vika oli pieni, 3 ja 4 sylinterin tulpanjohdot ristissä..

Pienestä se on näköjän kiinni tämä Ladan korjaus. Kävin muutaman kilometrin koeajon ja kaikki toimii niin kuin pitääkin.

Kiitos kaikille korjaukseni kanssa myötäeläneille.

Case closed
Jussi
Vastaa Viestiin