Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kyllä, on niin iso ruokainen avto tämä Lada että vaihtoon pitää laittaa ja ostaa diesel poltin. Huimat 5,6 litraa viime tankkauksessa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tulpa käytyä katsastuttamassa Lada. Eipä ollut moitteen sijaa
Ainoa mitä katsastusmies hämmästeli oli flektin äänekäs hurina, kun luuli ettei auto sammu lainkaan.
Tuon tuulettajan toimintaa aloin vaan tässä pähkäilemään. Nyt jos auton sammuttaa flektin käydessä siten, että virrat jää päälle, niin tuohan hurisee piiiitkään. Jos taas virrat katkaisee avaimesta tykkänään, niin flekti ei pyöri kuin hetkisen. Pitäiskös tuon toiminnan olla nuin riippuvainen virta-avaimesta vai onko anturissa tai jossain muussa jotain häikkää?

Tuon tuulettajan toimintaa aloin vaan tässä pähkäilemään. Nyt jos auton sammuttaa flektin käydessä siten, että virrat jää päälle, niin tuohan hurisee piiiitkään. Jos taas virrat katkaisee avaimesta tykkänään, niin flekti ei pyöri kuin hetkisen. Pitäiskös tuon toiminnan olla nuin riippuvainen virta-avaimesta vai onko anturissa tai jossain muussa jotain häikkää?
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Jäähdytyspuhaltimen käynti on sytytysvirrasta riippuvainen, joten virran katkaisu sammuttaa myös puhaltimen.
Se, että puhallin käy pitkään, jos virta on päällä ja moottori sammuksissa, johtunee yksinkertaisesti siitä, että myös vesipumppu on silloin pysähdyksissä.
Puhallin jäähdyttää jäädytintä, ja lämpötila-anturi haistelee moottorin lämpöä. Kun vesi ei kierrä, ei moottorin jäähdytysneste jäähdy kovinkaan nopeasti, varsinkin kun moottorin jäännöslämpö vielä lämmittää nestettä oman aikansa.
Autossasi ei liene mitään häikkää.
SvS
Jäähdytyspuhaltimen käynti on sytytysvirrasta riippuvainen, joten virran katkaisu sammuttaa myös puhaltimen.
Se, että puhallin käy pitkään, jos virta on päällä ja moottori sammuksissa, johtunee yksinkertaisesti siitä, että myös vesipumppu on silloin pysähdyksissä.
Puhallin jäähdyttää jäädytintä, ja lämpötila-anturi haistelee moottorin lämpöä. Kun vesi ei kierrä, ei moottorin jäähdytysneste jäähdy kovinkaan nopeasti, varsinkin kun moottorin jäännöslämpö vielä lämmittää nestettä oman aikansa.
Autossasi ei liene mitään häikkää.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mulle on nyt kertynyt Lada satakymppi stw:stä vm.2006 neljä ja puolivuotta ja 75000km ja nyt mielipiteeni kyseisestä ajokista on muodostunut valmiiksi. Eli hyvät ja huonot puolet:
Hyvät puolet:
- auto on edelleen tyäysin ruosteeton
- alusta toimii edelleen aivan kuin uutena
- moottori ohjausjärjestelmineen toimii edelleen kuin uutena
- auto on edelleen yleisesti ottaen uutta vastaava
- persoonallinen muotoilu hivelee silmää
- täydellisen luotettava
Huonot puolet:
-hm.... hetki.... ei nyt vain tule mitään negatiivista mieleen, eli huonoja puolia ei ole.Sori, valitan.
Hyvään toimivuuteen vaikuttaa ehkä se, että autoa ei koskaan ole ajettu kaasupohjassa ensimmäisestä mutkasta nokan kautta ympäri rallikuskityyliin, vaan autoa on käytetty autokoulusta opitulla ajotyylillä liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia kunnioittaen.
Omiin kokemuksiin nojautuen voin todeta, että Lada 110 on maailman paras auto.
Hyvät puolet:
- auto on edelleen tyäysin ruosteeton
- alusta toimii edelleen aivan kuin uutena
- moottori ohjausjärjestelmineen toimii edelleen kuin uutena
- auto on edelleen yleisesti ottaen uutta vastaava
- persoonallinen muotoilu hivelee silmää
- täydellisen luotettava
Huonot puolet:
-hm.... hetki.... ei nyt vain tule mitään negatiivista mieleen, eli huonoja puolia ei ole.Sori, valitan.
Hyvään toimivuuteen vaikuttaa ehkä se, että autoa ei koskaan ole ajettu kaasupohjassa ensimmäisestä mutkasta nokan kautta ympäri rallikuskityyliin, vaan autoa on käytetty autokoulusta opitulla ajotyylillä liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia kunnioittaen.
Omiin kokemuksiin nojautuen voin todeta, että Lada 110 on maailman paras auto.

tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minkälaisia kokemuksia on 110:n ovien alareunojen kumilistoista? Onko niistä oikeasti jotain hyötyä, vai enemmän haittaa? Näyttävät keräävän kosteutta ja roskaa oviin ja kuluttavan maalia helmakotelosta. Harkitsin vähän niiden repimistä pois.
Mitään muuta ei oikeastaan ole sanottavaa tuosta meidän yksilöstä, yli 5000km tuli kesällä ja pelaa edelleen niin kuin pitää. Ainut ongelma näyttää olevan pakoputken takakumin kiinnipysyvyys korissa. Olen sen muutamaan otteeseen laittanut takaisin, mutta näyttää irtoavan aina joskus. Tein jo alussa siihen rautalankalenkin, jonka varaan putki tippuu jos kumi irtoaa.
Mitään muuta ei oikeastaan ole sanottavaa tuosta meidän yksilöstä, yli 5000km tuli kesällä ja pelaa edelleen niin kuin pitää. Ainut ongelma näyttää olevan pakoputken takakumin kiinnipysyvyys korissa. Olen sen muutamaan otteeseen laittanut takaisin, mutta näyttää irtoavan aina joskus. Tein jo alussa siihen rautalankalenkin, jonka varaan putki tippuu jos kumi irtoaa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!mush kirjoitti:Ainut ongelma näyttää olevan pakoputken takakumin kiinnipysyvyys korissa. Olen sen muutamaan otteeseen laittanut takaisin, mutta näyttää irtoavan aina joskus. Tein jo alussa siihen rautalankalenkin, jonka varaan putki tippuu jos kumi irtoaa.
Yhdessä Samaroistani oli samaa vikaa. Tokeni pysyvästi, kun kumiripustimen kiristi korin koukkuun nippusiteellä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tukikumi korjattu Sdelanon vihjeen mukaan nippusiteellä, tuntuisi pitävän. Ongelma taitaa olla siinä että putki on hieman liian takana ja takapöntön kannake on taempana kuin korin yläroikutin. Katin takana oli alunperin jonkinlainen viritys, siinä oli kolme liitosta 30cm matkalla. Ne hitsailin jo kesällä ennen katsastusta kasaan niin että jäi vain yksi liitos jäljelle, mutta kaipa siellä on sentti pari liikaa putkea sitten.
Revin myös kumilistat ovien alta pois talvea vasten, ennen kuin suolaliemi alkaa varastoitua sinne. Varsinkin kuskin oven kumikourussa oli hiekkaa ja muuta töhnää aika reilusti.
Lisäksi vaihdoin kaasuläpän asentoanturin, tuntui pätkivän liitoksestaan.
Revin myös kumilistat ovien alta pois talvea vasten, ennen kuin suolaliemi alkaa varastoitua sinne. Varsinkin kuskin oven kumikourussa oli hiekkaa ja muuta töhnää aika reilusti.
Lisäksi vaihdoin kaasuläpän asentoanturin, tuntui pätkivän liitoksestaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Eipä paljoa kommentoitavaa meidän autosta. Ainut mitä on pitänyt tehdä on takaovien keskuslukolle. Toista piti hieman säätää ja rasvata, toiseen piti vaihtaa moottorin suojakumi. Kumi oli riekaleina ja moottori jumissa. Moottori lähti toimimaan kun sai painettua varren sisään ja uusi kumi uudesta moottorista. Muuten olisi vaihtunut koko moottori, mutta yleismalliin olisi pitänyt porata uudet asennusreiät jotta olisi saanut alemmaksi ja lukon toimimaan.
Nyt sitten näkee pimeässäkin. Lähivalothan tuossa ovatkin hyvät, mutta kaukovalot aivan surkeat. No keulalle eksyi Bosch Compass 3000:set ja nyt näkee kaukovaloillakin.
Nyt sitten näkee pimeässäkin. Lähivalothan tuossa ovatkin hyvät, mutta kaukovalot aivan surkeat. No keulalle eksyi Bosch Compass 3000:set ja nyt näkee kaukovaloillakin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Todella reipas maantieajo pensaa paloi 5.80ltr/100km ja nurkissa 7.85ltr/100km ei paha mutta kun pakkaset tulee niin ainakin nurkka-ajon kulutus kasvaa.
Viimeksi muokannut 99, 11.10.2010 6:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
112 HB:n pissapojan pumppu (osanumero 21100-5208009-10) alkoi hiljattain
vuotamaan. Pumppu kesti neljä vuotta/40000 km.Epäily pumpun ja säiliön välisen tiivisteen (2110-5208458) vuodosta osottautui vääräksi, vuoto olikin itse pumpussa.
Jaska HKI:n antama vinkki pelasti: Takalasin pesimen pumppu on vaihtokelpoinen
etupesimeen.
HB:n spoileri estää takaikkunaa pahemmin likaantumasta, joten vaihtopumppu on
uudenveroinen.
vuotamaan. Pumppu kesti neljä vuotta/40000 km.Epäily pumpun ja säiliön välisen tiivisteen (2110-5208458) vuodosta osottautui vääräksi, vuoto olikin itse pumpussa.
Jaska HKI:n antama vinkki pelasti: Takalasin pesimen pumppu on vaihtokelpoinen
etupesimeen.
HB:n spoileri estää takaikkunaa pahemmin likaantumasta, joten vaihtopumppu on
uudenveroinen.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Vastaavan mallinen tarvikepumppu (lähes jokaisessa autotarvikeliikkeessä muunnissä) maksaa 7 euroa, säiliöön tuleva putki saattaa olla jonkun millin kymmenyksen ohuempi minkä korjaa kerroksella sähköteippiä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Possun valot tulivat oikeasti hyviksi kun polttimot vaihdettiin Philipsin X-treme Powereihin. Myös ne herjaamani omat pitkät. No lisävalot kuitenkin jo asennettu ja sinne ne saakin jäädä, tuo kuitenkin lisävaloa leveämmälle ja näyttää kauemmas.
Kyseiset polttimot, tosin H4:na todettu vuoden kestotestissä hyviksi omassa Volvossa. Ei ole kumpikaan palanut vuoden aikana. Tämä riittää mulle, koska polttimot vaihtuvat joka syksy uusiin.
Kyseiset polttimot, tosin H4:na todettu vuoden kestotestissä hyviksi omassa Volvossa. Ei ole kumpikaan palanut vuoden aikana. Tämä riittää mulle, koska polttimot vaihtuvat joka syksy uusiin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mulla pimahti juuri tuollainen Philipsin H4 Polossa 6kk käytön jälkeen, toinen jatkoi kyllä vielä palamista. Kesti kuitenkin tuolloinkin 4x pidempään kuin keskiverto Osram NightbreakerJaakkima kirjoitti:Possun valot tulivat oikeasti hyviksi kun polttimot vaihdettiin Philipsin X-treme Powereihin. Myös ne herjaamani omat pitkät. No lisävalot kuitenkin jo asennettu ja sinne ne saakin jäädä, tuo kuitenkin lisävaloa leveämmälle ja näyttää kauemmas.
Kyseiset polttimot, tosin H4:na todettu vuoden kestotestissä hyviksi omassa Volvossa. Ei ole kumpikaan palanut vuoden aikana. Tämä riittää mulle, koska polttimot vaihtuvat joka syksy uusiin.

Voisi omaankin hommata moisia lamppuja kaikki 4kpl.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kyllä minulla on Osramin YönSärkijät kestäneet jo vuoden ihan kevyesti. Tai sitten ajelen ilman valoja varmaankin
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Riippuu tietysti ihan siitäkin paljonko on ajoa vuodessa, itellä tulee sellainen 50tkm vuoteen. Nythän night breakereista on tullut uusi plus versio jossa luvataan pidempää elinikää.tinuri kirjoitti:Kyllä minulla on Osramin YönSärkijät kestäneet jo vuoden ihan kevyesti. Tai sitten ajelen ilman valoja varmaankin
Njet problem, normal katastroof 
