Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Hyvät Lada-asiantuntijat, vieläkin ongelmia ja kysymyksiä riittää. Ihan aikojen alussa kysyin relettä, jonka tarkoitusta en tiennyt, löysin releen netistä ja tarkoituskin selvisi jokseen osapuilleen. Nyt tiedän varmuudella, että oppaissa ko. rele on nimetty käynnistyksen apureleeksi. Autossani alkuaan rele oli Hella made in Germany ja sulakkeellinen 15A rele 4R003510-36, mutta korjaamolla se vaihdettiin sulakkeettomaan 30A releeseen 4R 003510-06 made in Spain. Haluaisin tietää minkälainen rele ja releen amppeerimäärä yleensä ko. Samarassa pitäisi olla ihan alkuperäisessä?
Auto saatiin vieläkin korjaamolle ja todettiin: uusi starttikin oli ylikuumentunut, startti korjattiin ja auto kesti pari lähtöä ja pysähtyi jälleen. Tuntuu jo korjaajien taitamattomuudelta. Onneksi en lähtenyt kauaksi.
Auto saatiin vieläkin korjaamolle ja todettiin: uusi starttikin oli ylikuumentunut, startti korjattiin ja auto kesti pari lähtöä ja pysähtyi jälleen. Tuntuu jo korjaajien taitamattomuudelta. Onneksi en lähtenyt kauaksi.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Virtalukonpohja on edelleen "kaukoparantajan" diaknoosi. Uusi pohja maksaa jotain parikymppiä.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Hyvä "pressa" minä en kysynyt sitä millä nyt samara parannettaisiin, vaan mikä olisi ollut ihan oikea ko. releen arvo ja tyyppi. On eroa käytetäänkö 15A, 20A tai peräti 70A relettä sulakkeineen ja vaikka en ko. releitä tunne, tiedän, että muutenkin tyypeillä on eroja. Virtalukon vika olisi kyllä korjaajien pitänyt huomata, tilaisuuksia kyllä on ollut riittämiin. Tosin Samara tuntuu olevan vaikea kaikille ammattilaisille jo yksin ajonestolaitteeseen on kompastunut lähes joka ammattilainen, renkaiden vaihtajat, katsastusmiehet ja korjaajat. Heidän toimestaan jo stratti voisi rääkkääjien käsissä kärähtää ellei itse olisi vieressä neuvomassa. Ei ihme että uskoni ammattilaisiin horjuu.Tuntuu, että ladoilla ei voi suomessa enää ajella ellei itse osaa korjata kaikki mahdolliset viat tai pihatuttu.
Kuinka monta kertaa mielestäsi auto pitäsi hinata eri korjaamoille, kun se ei sittenkään ollut se akku eikä sittenkään ollut se startti ja sitten ei sittenkään ollut se virtalukko. JOS SE SITTENKIN OLI OIKOSULKU JOSSAKIN JA JOKU JOHTO NÄRHEENTYNYT POIKKI. nehän ei kaiketi sitten poikki mene. Toisaalta laturinkin ongelmat todella voivat aiheuttaa ko. ongelmia eli vikavirtaa, olen löytänyt paljon lisätietoa asiasta. Muualla asinatuntijat eipäilevät oikosulkua startin herätejohdossa ja myös laturin vikavirtaa. Virtalukko on myös yksi vaihtoehto, mutta se pesä ei korjaannu kotipihassani. Ja minun pitäisi tehdä jo väitöstäni ym. Eikä yksikään ajuto ole vienyt näin paljoa. Koko kesän mökkioikeuden , marjanpiminnan jne. Lisäksi auton arvo käymättömänä laskee minimiin.
VANHA TARINA ENSIMMÄISESTÄ AUTOSTANI VANHASTA LADASTANI 1986. Autoni jarruvalojen sulake paloi aina mökillä ollessani, totesin sen joka kerta lähtiessäni, mutta sulake ei palanut kaupungissa eikä missään muualla. Oletin jo jonkun tekevän ilkivaltaa, kunnes kerran sulake ei ollut palanutkaan lähtiessäni, poikkesin paluumatkalla asioilla ja parkkeerasin auton siten että se oli koko ajan näkyvissäni, eli kukaan ei päässyt siihen vaikuttamaan, palatessani ja peruuttaessani kuoppaisesta parkkipaikasta pois, jarruvalojen sulake paloi. Siis kukaan ulkopuolinen ei voinut olla syyllinen sulakkeen palamiseen. Vein auton sähkökorjaamolle ja vika löytyi, pari irrallaan olevaa sähköpiuhaa tavaratilassa, jotka ottivat toisiinsa kiinni auton tärähtäessä. Harmitti vähän sillä lasku ei silti ollut pieni ja itse olin vahvavirtasähköalan suunnittelupuolen ammattilainen.
Kuinka monta kertaa mielestäsi auto pitäsi hinata eri korjaamoille, kun se ei sittenkään ollut se akku eikä sittenkään ollut se startti ja sitten ei sittenkään ollut se virtalukko. JOS SE SITTENKIN OLI OIKOSULKU JOSSAKIN JA JOKU JOHTO NÄRHEENTYNYT POIKKI. nehän ei kaiketi sitten poikki mene. Toisaalta laturinkin ongelmat todella voivat aiheuttaa ko. ongelmia eli vikavirtaa, olen löytänyt paljon lisätietoa asiasta. Muualla asinatuntijat eipäilevät oikosulkua startin herätejohdossa ja myös laturin vikavirtaa. Virtalukko on myös yksi vaihtoehto, mutta se pesä ei korjaannu kotipihassani. Ja minun pitäisi tehdä jo väitöstäni ym. Eikä yksikään ajuto ole vienyt näin paljoa. Koko kesän mökkioikeuden , marjanpiminnan jne. Lisäksi auton arvo käymättömänä laskee minimiin.
VANHA TARINA ENSIMMÄISESTÄ AUTOSTANI VANHASTA LADASTANI 1986. Autoni jarruvalojen sulake paloi aina mökillä ollessani, totesin sen joka kerta lähtiessäni, mutta sulake ei palanut kaupungissa eikä missään muualla. Oletin jo jonkun tekevän ilkivaltaa, kunnes kerran sulake ei ollut palanutkaan lähtiessäni, poikkesin paluumatkalla asioilla ja parkkeerasin auton siten että se oli koko ajan näkyvissäni, eli kukaan ei päässyt siihen vaikuttamaan, palatessani ja peruuttaessani kuoppaisesta parkkipaikasta pois, jarruvalojen sulake paloi. Siis kukaan ulkopuolinen ei voinut olla syyllinen sulakkeen palamiseen. Vein auton sähkökorjaamolle ja vika löytyi, pari irrallaan olevaa sähköpiuhaa tavaratilassa, jotka ottivat toisiinsa kiinni auton tärähtäessä. Harmitti vähän sillä lasku ei silti ollut pieni ja itse olin vahvavirtasähköalan suunnittelupuolen ammattilainen.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
piiirakka kirjoitti:Oletko itse miettinyt omaa asennettasi?
piiirakka kirjoitti:minä en kysynyt sitä millä nyt samara parannettaisiin
Releen pitää kestää se virtamäärä minkä solenoidi ottaa. Tuo 30A rele on varmasti hyvä. Virtalukon vikaa ei välttämättä heti huomaa, mutta mielestäni parinkympin pohjan vaihto on pienempi paha kuin odotta palaako taas satasen startti...piiirakka kirjoitti:itse olin vahvavirtasähköalan suunnittelupuolen ammattilainen.
Onko johdot tarkistettu? Vaikea enää löytää viestiketjusta asiaa kun kirjoitukset on täynnä turhaa liirumlaarumia.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
30A:nen venäläinen näkyi tehtaan jäljiltä olevan jos sillä nyt on merkitystä.
Syksy se tulee näköjään eikä se varmaan johdu autosta vaikkei sitä olekkaan tarvinnut isommin/myötään rassata. "Nyt kun kesä mennyt on syksy saapuu..."piiirakka kirjoitti:Eikä yksikään ajuto ole vienyt näin paljoa. Koko kesän mökkioikeuden , marjanpiminnan jne.
Onko näillä sitten jotain muuta arvoa kun käyttöarvo? muutaman satasen auto josta ei saa vaihossa kun nimellisen korvauksen...piiirakka kirjoitti:Lisäksi auton arvo käymättömänä laskee minimiin.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Autossa saattaa olla muu vika kuin virtalukon pohja, pelkkä piuhan oikosulku tai närheämä , kysyin toisen kysymyksen myös johon ei ole vastattu lisää virhekorjauksia ei kenenkään pussi kestä , kun korjaustenkaan jälkeen auto ei kulje kuin parin starttauksen verran.
Vaihdetaanko startin vaihdon yhteydessä myös solenoidi? Lada Samaran korjausoppaassa lukee, Käynnistysmoottori on normaalisti hyvin luotettava laite, jos käynnistimeen tulee vika, se on yleensä niin kulunut, ettei kunnostus ole itse tehtynä mielekästä, startin vaihdon yhteydessä tulisi kuitenkin tarkistaa ettei vika ole muualla käynnistysvirtapiirissä (akku, virtalukko, käynnistimen solenoidi jne. tai näiden väliset johtimet
Minun Ladani kohdalla ovat nyt ammattikorjaajat yhdessä tuumin väittäneet että vika on aina vaan stratissa, jota korjataan ja vaihdetaan. Autoni ei ole sylimikro , jonka vien sitten uudelleen ja uudelleen käymättömänä paremmalle asiantuntijalle,joka ehkä löytää vian kertakäynti 150-300 euroa + hinaus. Taitaa olla jo lada kerhon jäsenten saamattomuutta että näin Ladan omistajia kohdellan.
Kun Ladasta tarjotaan 200€-300€ ja korjaukset per kerta maksavat 150-300 euroa, missä arvon herrojen laskupää on, taasko väärä asenne minulla. Hinauksien hinta siis vielä päälle. Hinaukset maksaa joko vakuutus tai omistaja itse. Ja mahdollisesti yhden ohuen sähköjohdon nirhaantumisen takia, jota nykypäivän ammattikorjaajat eivät edes viitsi hakea tai löydä. Miettikää omaa kantaanne myös, minä laskin, että 95000 km ajetulla 2000 vuoden Samaralla ajelee vielä hyvin pidettynä ja minun 2000- 35000 km vuodessa ajoillani vielä 5-10 vuotta, mitä nyt jarrupaloja ja muita kuluvia osia vaihdatutan ja maalia ja vahaa välillä pintaan lykkään.
Se on se kustannusarvo joka syntyy kuluista ja korjauksista.
Vaihdetaanko startin vaihdon yhteydessä myös solenoidi? Lada Samaran korjausoppaassa lukee, Käynnistysmoottori on normaalisti hyvin luotettava laite, jos käynnistimeen tulee vika, se on yleensä niin kulunut, ettei kunnostus ole itse tehtynä mielekästä, startin vaihdon yhteydessä tulisi kuitenkin tarkistaa ettei vika ole muualla käynnistysvirtapiirissä (akku, virtalukko, käynnistimen solenoidi jne. tai näiden väliset johtimet
Minun Ladani kohdalla ovat nyt ammattikorjaajat yhdessä tuumin väittäneet että vika on aina vaan stratissa, jota korjataan ja vaihdetaan. Autoni ei ole sylimikro , jonka vien sitten uudelleen ja uudelleen käymättömänä paremmalle asiantuntijalle,joka ehkä löytää vian kertakäynti 150-300 euroa + hinaus. Taitaa olla jo lada kerhon jäsenten saamattomuutta että näin Ladan omistajia kohdellan.
Kun Ladasta tarjotaan 200€-300€ ja korjaukset per kerta maksavat 150-300 euroa, missä arvon herrojen laskupää on, taasko väärä asenne minulla. Hinauksien hinta siis vielä päälle. Hinaukset maksaa joko vakuutus tai omistaja itse. Ja mahdollisesti yhden ohuen sähköjohdon nirhaantumisen takia, jota nykypäivän ammattikorjaajat eivät edes viitsi hakea tai löydä. Miettikää omaa kantaanne myös, minä laskin, että 95000 km ajetulla 2000 vuoden Samaralla ajelee vielä hyvin pidettynä ja minun 2000- 35000 km vuodessa ajoillani vielä 5-10 vuotta, mitä nyt jarrupaloja ja muita kuluvia osia vaihdatutan ja maalia ja vahaa välillä pintaan lykkään.
Se on se kustannusarvo joka syntyy kuluista ja korjauksista.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Lisäys vielä, olen siksi hyvin aikoinani sähköalan opintoni suorittanut, että miesten kerätessä todistukseensa 5-7 numeroita itse suoritin turtkintoni 9-10 arvosanoilla, joten uskallan vuosien tai vuosikymmenien jälkeen väittää, että ymmärrän sähkö-opillisesti minkälaisista vioista on kyse ja mitä testaus vaatii suorittajaltaan. . Ainakin pienen kertauksen ja tarkistuksen jälkeen. Olin alalla ensimmäisiä naisia Suomessa ja siis uranuurtaja.
En ole autoekspertti, minulta puuttuu asentajien työhuone, työkalut ja mittarit, muuten korjaisin jo lähellä senjori- ikää ja naisena autoni itse. Olen kuitenkin myöhemmin alaa vaihtanut ja nykyisin teen terveys- turvallisuusalaan liittyvää kasvatusalan väitöstä loppuvaiheessa , joten aikani on (olisi) rajattua ja palkkaahan ei väitöstyöstä makseta, eli köyhä kyllä olen.
Koska kirjoitan paljon en jaksa aina näitä vapaa-ajan kirjoituksia tarkistella ja näköni rasittuu liikaa jatkuvasti tietokonetta tuijottaessa, joten anteeksi kirjoitusvirheet. Kiitos kaikille vilpittömille auttajille, mutta tulee jo mieleeni, että tavoitteena onkin uudistaa minun rahapussistani koko omistamani Lada Samara ja viedä sitten "armosta" edelleenkin toimimattomana halvalla 200€:lla Venäjälle kaksin hyvin renkain ja vielä ehkä kiristää kitkatikin kaupan päälle.
Viimeksi mainittuun viittaa jo sekin että väen väkisin vaadittiin paikkakuntatietoja ja kun myin Samaraani tämän palstan käyttäjä kirjoitteli minulle julkisia viestejä myynti-ilmoitukseen kaikkien luettavaksi ja negatiivisia , tietoja tältä palstalta ja viittauksia tälle palstalle. Siksi vaihdoin nimimerkkiä josta sain moitteet.
Nykyinen sähköposti-osoitteeni käyttö loppuu pian, enkä löytänyt ohjeita sen vaihtamiseksi ja nimimerkkini Piiirakka tuli vahingossa tänne Lada-kerhoon, luulin että se jää piiloon salasanan kanssa . Ko. nimimerkki on minulla jo kauan ollut käytössä muualla, mutta salaisena, joten olisin halunnut päästä siitä eroon julkisesti näkyvänä, mutta sitä taas ei kerhosäännöt salli kuulemma. Kiristyksen kyllä asuinpaikasta , nimestä ym. Hienon kerhon jäsennyydessä on ikävä sivumaku.
En ole autoekspertti, minulta puuttuu asentajien työhuone, työkalut ja mittarit, muuten korjaisin jo lähellä senjori- ikää ja naisena autoni itse. Olen kuitenkin myöhemmin alaa vaihtanut ja nykyisin teen terveys- turvallisuusalaan liittyvää kasvatusalan väitöstä loppuvaiheessa , joten aikani on (olisi) rajattua ja palkkaahan ei väitöstyöstä makseta, eli köyhä kyllä olen.
Koska kirjoitan paljon en jaksa aina näitä vapaa-ajan kirjoituksia tarkistella ja näköni rasittuu liikaa jatkuvasti tietokonetta tuijottaessa, joten anteeksi kirjoitusvirheet. Kiitos kaikille vilpittömille auttajille, mutta tulee jo mieleeni, että tavoitteena onkin uudistaa minun rahapussistani koko omistamani Lada Samara ja viedä sitten "armosta" edelleenkin toimimattomana halvalla 200€:lla Venäjälle kaksin hyvin renkain ja vielä ehkä kiristää kitkatikin kaupan päälle.
Viimeksi mainittuun viittaa jo sekin että väen väkisin vaadittiin paikkakuntatietoja ja kun myin Samaraani tämän palstan käyttäjä kirjoitteli minulle julkisia viestejä myynti-ilmoitukseen kaikkien luettavaksi ja negatiivisia , tietoja tältä palstalta ja viittauksia tälle palstalle. Siksi vaihdoin nimimerkkiä josta sain moitteet.
Nykyinen sähköposti-osoitteeni käyttö loppuu pian, enkä löytänyt ohjeita sen vaihtamiseksi ja nimimerkkini Piiirakka tuli vahingossa tänne Lada-kerhoon, luulin että se jää piiloon salasanan kanssa . Ko. nimimerkki on minulla jo kauan ollut käytössä muualla, mutta salaisena, joten olisin halunnut päästä siitä eroon julkisesti näkyvänä, mutta sitä taas ei kerhosäännöt salli kuulemma. Kiristyksen kyllä asuinpaikasta , nimestä ym. Hienon kerhon jäsennyydessä on ikävä sivumaku.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Tervehdys!
Kun starttimoottori vaihdetaan, niin samalla vaihtuu yleensä solenoidikin ja toivottavasti on vaihdettu myös starttimoottorin etupään pusla (laakeri). Pusla saattaa olla niin kulunut, siis väljä, ettei uusikaan starttimoottori voi toimia kuin ehkä satunnaisesti. Sähköihmisenä tiedät miksi.
Jollei startti pelaa, niin onhan tarvikkeella ja työllä takuu. Täytyyhän rahalle saada vastine.
Kun starttimoottori vaihdetaan, niin samalla vaihtuu yleensä solenoidikin ja toivottavasti on vaihdettu myös starttimoottorin etupään pusla (laakeri). Pusla saattaa olla niin kulunut, siis väljä, ettei uusikaan starttimoottori voi toimia kuin ehkä satunnaisesti. Sähköihmisenä tiedät miksi.
Jollei startti pelaa, niin onhan tarvikkeella ja työllä takuu. Täytyyhän rahalle saada vastine.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
niin noh vilkasitko siihen peiliin ja on siulla osittainen asenne vamma mitä olen lukenut kirjoituksista, oletko harkinnut testerin hankintaa jotta voisit mitata virrat ja selvittää sen avulla mistä se menee maihin ja mitä tiedän samaran sähkö vioista niin minulle ainakin tulee heti mieleen tarkistaa virtalukon pohja ja siitä lähtevä johdotus on se mukavaa jaaritella että olen sitä ja tätä opiskellut mutta jos ei pysty käyttämään hankittua tietoa niin jossakin muualla on se vika kuin näillä sivuilla tuo viittaus siihen peiliin,itselläni ei ole autoalan koulutusta mutta täältä saatujen neuvojen avulla olen saanut kotteroni kuntoon ja yrityksen ja erehdyksen avulla.Yleensä tällä sivustolla olevat ihmiset toimivat pyytettömästi jos joku kerholainen esim:tulee katsomaan autoasi niin luulisin sinunkin olevan kiitollinen kun joku vielä viitsii auttaa nimellistä korvausta vastaan joka on nykyään harvinaista ja saa autosi kuntoon
mutta mitä olen seurannut vuodatustasi niin vaikuttaisi ettet edes halua että autosi tulee kuntoon vaan jatkat marmatusta.Noh tuleehan tämä halvemmaksi kuin psykiatrilla käynti
mutta mitä olen seurannut vuodatustasi niin vaikuttaisi ettet edes halua että autosi tulee kuntoon vaan jatkat marmatusta.Noh tuleehan tämä halvemmaksi kuin psykiatrilla käynti

Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
piiirakka kirjoitti:Taitaa olla jo lada kerhon jäsenten saamattomuutta että näin Ladan omistajia kohdellan.
Nyt jo voisit yrittää ymmärtää lukemaasi. Tänne keskustelupalstalle voi kukatahansa rekisteröityä ja kirjoittaa (kuten sinäkin). Täällä kirjoittamisella ja Lada Kerho ry:n jäsenyydeellä ei ole mitään tekemistä keskenään.piiirakka kirjoitti: kerhon jäsennyydessä on ikävä sivumaku.
Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Niin onkos rouva itte kerhon jäsen vai miksi se kerholta odottaa että auto korjaantuu? Eihän kerholla tai sen jäsenillä ole mitään velvollisuutta korjata kenenkään autoja. Ihmiset täällä neuvovat ja koettavat auttaa ihan yksityishenkilöinä mutta mikään ei näytä kelpaavan. Joten on ihan turhaa mokoman romun kanssa telekkuamisen katkeruutta yrittää kaataa muiden, varsinkaan kerhon niskaan.
On hyvä ja käyttää vaan niitä autoja työkseen korjaavien tahojen palveluita ja jos palvelu ei pelaa niin valittaa sitten vaikka kuluttajasuoja-asiamiehelle vai mikä se viranomainen on.
Jos nämä keskustelut tällä voorumilla on tuottaneet rouvalle haittaa niin suosittelen ylläpitoa poistamaan nämä ketjut kokonaan kaikkine tietoineen ettei ne ole julkisesti luettavissa ja yhdistettävissä arvon rouvan mahdollisiin myynti-ilmotuksiin missään.
On hyvä ja käyttää vaan niitä autoja työkseen korjaavien tahojen palveluita ja jos palvelu ei pelaa niin valittaa sitten vaikka kuluttajasuoja-asiamiehelle vai mikä se viranomainen on.
Jos nämä keskustelut tällä voorumilla on tuottaneet rouvalle haittaa niin suosittelen ylläpitoa poistamaan nämä ketjut kokonaan kaikkine tietoineen ettei ne ole julkisesti luettavissa ja yhdistettävissä arvon rouvan mahdollisiin myynti-ilmotuksiin missään.

Re: Samara ei starttaa polttaa sulakkeet
Olen saanut kyllä paljon hyviä neuvoja, tuskin minkään muun automerkin käyttäjät avustavat auliisti ja antavat oman teknisen ymmärryksensä muiden käytettäväksi.
Kuitenkin joukossa on väkeä, jotka käyttävät täältä saatuja tietoja törkeästi väärin. Toisaalta se että kysellään ja joudutaan tekemään työ itse kielii siitä, että korjaamot ja korjaajat eivät Ladoista välitä, asenne on se että "autoshan ei oo minkään arvoinen",muissa automerkeissä saa olla vikalista kaksinkertainen ja pohja läpi ruostunut ja ne ovat korjaajien ja ympäristön silmissä silti hienoja ja arvokkaita.
Tarkoitan sitä että minäkin saan ohjeita viedä nöyrästi Ladaani korjaamolta toiselle, ladaa,joka joudutaan hinaamaan, koska ei käynnisty. On eri asia korjauttaa autoa, joka tulee korjausten jälkeen kuntoon ja aina paremmaksi kuin saada se aina samanlaisena takaisin, se on elämän relialiteettia, toivon vielä ja rukoilen, että itse löytäisin jonkun muun syyn kuin virtalukon pesän, sillä senkin korjaus vaatii taas hinauksen korjaamolle,joka kohdallani vaatii vilkasliikenteisen kaupungin läpi hinausta yli 10 km ja pois hakua, auto saattaa taas tehdä saman. Tätä rulianssiahan on jatkunut jo koko kesän.
Toivottavasti auto löytää omistajan joka osaa toimia paremmin kuin minä.Lisänä, että edellisestä renustani minun ei tarvinnut tietää yhtään mitään sen jälkeen kun löysin piilossa olevan akun ja latasin sitä pakkasilla ja ajoin autoa 6 vuotta ja auto oli paljon vanhempi kuin samarani.
Kuitenkin joukossa on väkeä, jotka käyttävät täältä saatuja tietoja törkeästi väärin. Toisaalta se että kysellään ja joudutaan tekemään työ itse kielii siitä, että korjaamot ja korjaajat eivät Ladoista välitä, asenne on se että "autoshan ei oo minkään arvoinen",muissa automerkeissä saa olla vikalista kaksinkertainen ja pohja läpi ruostunut ja ne ovat korjaajien ja ympäristön silmissä silti hienoja ja arvokkaita.
Tarkoitan sitä että minäkin saan ohjeita viedä nöyrästi Ladaani korjaamolta toiselle, ladaa,joka joudutaan hinaamaan, koska ei käynnisty. On eri asia korjauttaa autoa, joka tulee korjausten jälkeen kuntoon ja aina paremmaksi kuin saada se aina samanlaisena takaisin, se on elämän relialiteettia, toivon vielä ja rukoilen, että itse löytäisin jonkun muun syyn kuin virtalukon pesän, sillä senkin korjaus vaatii taas hinauksen korjaamolle,joka kohdallani vaatii vilkasliikenteisen kaupungin läpi hinausta yli 10 km ja pois hakua, auto saattaa taas tehdä saman. Tätä rulianssiahan on jatkunut jo koko kesän.
Toivottavasti auto löytää omistajan joka osaa toimia paremmin kuin minä.Lisänä, että edellisestä renustani minun ei tarvinnut tietää yhtään mitään sen jälkeen kun löysin piilossa olevan akun ja latasin sitä pakkasilla ja ajoin autoa 6 vuotta ja auto oli paljon vanhempi kuin samarani.