Terve!
Vastaava GM-sytytysyksikkö käy suoraan, minulla sellainen kesti yli 320 Mm. Sitten heitti sekin henkensä. Mahdollisesti romutettavien GM-Samaroiden yksiköt kannattaa ottaa talteen.
Syyskuun 2003 jälkeen tehdyt moskovalaiset АТЭ-2 -yksiköt ovat myös hyvin pitkäikäisiä, joten ei ole erityistä tarvetta etsiä korvausosaa. Samoin Ladojen nykyiset sylinterikohtaiset Bosch-sytytyspuolat toimivat hyvin (paitsi osa Venäjällä kaupan olevista tuoteväärennöksistä).
Puolan lämpenemisessä ei minusta ole mitään erikoista, kun moottoritilan lämpötila voi helpostikin nousta sataan asteeseen. Kaikki moottoritilassa oleva lämpiää. Ongelmana Ladassa ei ole ollutkaan itse puola, vaan siihen liittyvät puolijohdekomponentit. Vanha nyrkkisääntö sanoo, että puolijohteiden elinikä puolittuu, kun lämpötila nousee 20 astetta.
Sytytysyksiköstä saa tietoja hakukonein hakusanoilla Модуль зажигания АТЭ-2 42.3705
***
Imuilman lämpötila-anturilla varustetuissa nykytekniikka-Ladoissa voi - jos on sopivat laitteet - tarkkailla imuilman lämpötilaa. Vaikka ilma pyritään ottamaan viileästä paikasta, on yli 80 astetta aivan normaalia. Varsinkin tämän kesän helteillä.
SvS
110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Moi! Sinähän olet päässyt vähillä minuuteilla, mulla on enkka tommoset 250 minuuttia. Nykyään mukana on vaihtokappale - ja tietysti kymppmillinen hylsy. Jakajayksikön vaihtaminen kestää jonkun minuutin - jopa minulta keskikämmenpeukaloineni. Varsin varmasti kyse on jakajayksikön lämpenemisestä, koska odottelu (=jäähtyminen, sekä ukon että laitteen) tai penkin alla vuoroaan odottaneen jo pari kertaa pimentyneen j-yksikön vaitaminen työvuoroon jatkaa matkaa oitis.
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Edelleen ystäväni puolesta kyselen, onko kenelläkään kokemusta motonetin puolasta? Nyt yritetään selvitä halvalla (tiedetään, väärä merkki jos halvoilla käyttökustannuksilla yrittää selvitä), ja ilmeisesti Deltan varaosa maksaa kuukiviä.
Motonet myy tällaista: Jakajapuola Samara 10-1151 110-srj "puolajakaja" jos 2112-3705010-02 [1999 - 2007] 64.90 € (edit: prkl, taitaa olla väärään koneeseen. Tässä taitaa olla 2111 ja tuo on 2112, vai käynevätkö ristiin?)
Hinta on siis ihan kohtuullinen.
Ilmeisesti siis se sama koneen etupuolella oleva mokkula on sekä puola että jakaja? Mielenkiintoista... Tunnen 80-luvun autojen ja muutaman vuoden ikäisten erään merkin autojen tekniikan kohtalaisesti, mutta tällaista en vielä ole kohdannut
Wanhoissa koslissa kun on puola ja jakaja ihan erikseen ja tuntemissani uudemmissa on puola joka tulpalla ja näitä kontrolloi ecu.
Mutta siis, onko Motonetin puolasta kokemusta? Ei se varmaan ainakaan huonompi ole kuin nykyinen rikkinäinen...
Tänään oltiin aamuruuhkassa Kehä I:lla jäähdyttelemässä puolaa puolisen tuntia
Motonet myy tällaista: Jakajapuola Samara 10-1151 110-srj "puolajakaja" jos 2112-3705010-02 [1999 - 2007] 64.90 € (edit: prkl, taitaa olla väärään koneeseen. Tässä taitaa olla 2111 ja tuo on 2112, vai käynevätkö ristiin?)
Hinta on siis ihan kohtuullinen.
Ilmeisesti siis se sama koneen etupuolella oleva mokkula on sekä puola että jakaja? Mielenkiintoista... Tunnen 80-luvun autojen ja muutaman vuoden ikäisten erään merkin autojen tekniikan kohtalaisesti, mutta tällaista en vielä ole kohdannut

Mutta siis, onko Motonetin puolasta kokemusta? Ei se varmaan ainakaan huonompi ole kuin nykyinen rikkinäinen...
Tänään oltiin aamuruuhkassa Kehä I:lla jäähdyttelemässä puolaa puolisen tuntia

Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Terve!
2111- ja 2112-moottoreissa (siis 1,5-litraiset 8- ja 16-venttiiliset) on sama sytytysyksikkö, käyvät siis ristiin.
Motonetin sytytysyksiköistä minulla ei ole kokemusta.
"Jakajapuola"-nimitys perustunee enemmänkin ulkonäköön ja siihen, että tulpanjohdot lähtevät suoraan puolilta, ei siis - kuten aikanaan -puolalta yksi johdin jakajaan, jakajasta neljä johdinta tulpille.
Moottorinohjausyksikkö hoitaa kyllä sen - vähäisen - jaottelun sekä tietysti ajoituksen ja ensiövirran.
***
Ko. yksikkö toimii kaksoispuolan tapaan. Ykkös- ja nelossylinteri ja toisaalta kakkonen ja kolmonen on kytketty yhden puolan toisiokäämin eri päihin. Ykkönen ja nelonen saavat siis kipinän samanaikaisesti, toinen puristus- ja toinen kaasunvaihtoyläkuolokohdassa. Tämä toistuu joka kierroksella.
Kakkonen ja kolmonen toimivat vastaavasti samalla tavoin parina.
***
Tällainen järjestely oli nelisylinterisissä moottoreissa hyvin yleinen, kunnes nokka-akselin asentotunnistimet yleistyivät ja voitiin toteuttaa sylinterikohtainen sytytys (ja ruiskutus)
Ehkä joku Venäjän hallitsemilla alueilla kävijä voisi tuoda uuden ATE-2-yksikön?
menestystä
SvS
2111- ja 2112-moottoreissa (siis 1,5-litraiset 8- ja 16-venttiiliset) on sama sytytysyksikkö, käyvät siis ristiin.
Motonetin sytytysyksiköistä minulla ei ole kokemusta.
"Jakajapuola"-nimitys perustunee enemmänkin ulkonäköön ja siihen, että tulpanjohdot lähtevät suoraan puolilta, ei siis - kuten aikanaan -puolalta yksi johdin jakajaan, jakajasta neljä johdinta tulpille.
Moottorinohjausyksikkö hoitaa kyllä sen - vähäisen - jaottelun sekä tietysti ajoituksen ja ensiövirran.
***
Ko. yksikkö toimii kaksoispuolan tapaan. Ykkös- ja nelossylinteri ja toisaalta kakkonen ja kolmonen on kytketty yhden puolan toisiokäämin eri päihin. Ykkönen ja nelonen saavat siis kipinän samanaikaisesti, toinen puristus- ja toinen kaasunvaihtoyläkuolokohdassa. Tämä toistuu joka kierroksella.
Kakkonen ja kolmonen toimivat vastaavasti samalla tavoin parina.
***
Tällainen järjestely oli nelisylinterisissä moottoreissa hyvin yleinen, kunnes nokka-akselin asentotunnistimet yleistyivät ja voitiin toteuttaa sylinterikohtainen sytytys (ja ruiskutus)
Ehkä joku Venäjän hallitsemilla alueilla kävijä voisi tuoda uuden ATE-2-yksikön?
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 käynnistyy kymmenen minuutin odottelun jälkeen
Nuo Motonetin myymät ovat GM:n tekemiä. Tai ainakin kesällä oli eräälle tutulle myyty Kouvolan Motonetissä.