Lada 1300 Projekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ehottomasti ralliruoria kehiin!!

Hommaa/tee tähän valkoiset käännetyt peltivanteet :)

Ja viittahan noi liekit siihenkin että menee pakillakin saathanallista haipakkaa :wink: :twisted: 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
BFS

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja BFS »

'aatee' kirjoitti:Ehottomasti ralliruoria kehiin!!
Kuva

Jotain tuon tyylistä rattia mietin. Sopis ladaan täydellisesti; yksinkertanen ja ei liian pieni(kevyempi veivata)! Venäjänmaalta voisi löytyä jotain tuon tyylistä, kellään tietoa että mistä? Tai jos jollain on ylimääräsenä jotain tuon tyylistä niin saa tarjota :)
'aatee' kirjoitti:Hommaa/tee tähän valkoiset käännetyt peltivanteet :)
Käännettyjä peltivanteita oon kesäksi ajatellut, talvella taidan mennä ihan normi vanteilla, toki rallivalkoisiksi maalattuina :lol:
'aatee' kirjoitti:Ja viittahan noi liekit siihenkin että menee pakillakin saathanallista haipakkaa :wink: :twisted: 8)
:lol: :lol: :lol:
BFS

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja BFS »

Tänään tuli käytyä jo jotain uutta osaa motonetistä. Mukaan tarttui: remmi, jarrupalat (saa nähä tekeekö mitään), öljysuodatin sekä bensasuodatin ja pako-/ja imusarjan tiivisteet. Ei siis tullut kalliiksi! Ensviikolla jos muistaisi käydä teetättämässä ne laipat metallipuolella :lol:

Onko muuten samaran 1.1-1.5 koneissa imusarjan jako miten eri kuin takapotku ladojen koneiden? Uteliaisuuttani kiinnostaisi tietää, ei ole koskaan tullut kädessä pyöriteltyä samaran imusarjoja...

Motonetissä tuli pyöriteltyä 2" putken osia käsissä ja tutkittua vähän niiden laatuja. Ei ne nyt mitään priima taivutuksia ollut, joissakin kyllä parempia, mutta jotku osat voi suosiolla jättää hyllyyn! Viikonloppuna pitää piirrustella miten paljon mitäkin käyriä pitäisi hankkia pakoputkistoa varten. Kellään ehdotuksia mitkä olisi hyvät ja edulliset äänenvaimentimet? Simonsit on yleisesti ollut aika heikkoja, motonetissä näytti vielä olevan just niitä kaikkein halvimpia romuja.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

miksei tekisi paloilla mittään?

oisit kysyny näytille motonetistä samaran imusarjantiivistettä, ois ollu helppo verrata... ;)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
BFS

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja BFS »

pvdriver kirjoitti:miksei tekisi paloilla mittään?
Aika paljon ovat puhuneet motonetin jarrupalojen huonosta laadusta. Onhan siellä tiesi varmasti montaa merkkiä ja laatua eri automerkkien välillä. Jos en väärin muista niin taisi nuo ihan italialaiset olla.
pvdriver kirjoitti:oisit kysyny näytille motonetistä samaran imusarjantiivistettä, ois ollu helppo verrata... ;)
Olis ollut joo, mutta eipä tullut aamulla mieleen tuo... :)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

BFS kirjoitti:Aika paljon ovat puhuneet motonetin jarrupalojen huonosta laadusta.
Mie en ole vielä törmännyt Motonet-merkkisiin jarrupaloihin. Varmaan siksi kun Motonet ei niitä valmista.

Ei noilla takavedon ajo-ominaisuuksilla paljoa ulosmitata peruspalojen eroja. Mulla on kahden euron venäläiset jarrupalat ja niillä on Ahvenistoakin kierretty. Ei jäänyt jarruista kiinni.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

vaan ajatteles jos ne ratkasevat sataset ois kierrosajasta lähteny 10 euron tarvikepaloilla... :lol: eli paskanko väliä noilla...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
BFS

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja BFS »

No, voin ottaa kuvan joskus noista vanhoista tarvike jarrupaloista. Ei paljoa ajetut ole (alle vuoden) ja kerrassaan huippu laatua.

Anyway, taas tosi asaillinen keskustelun aihe. Saa nähä jääkö mun viimisiks kommenteiks täällä, sen verran asiallisia ollut keskustelut ja kun ei ketään tunnu oikeesti kiinnostavan. Viisastelu, päteminen ja muu turhanpäivänen paskanjauhaminen kun ei kiinnosta. Joten Terve!
Avatar
pressa
Viestit: 10423
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 1300 Projekti | Moottorin ehostusta

Viesti Kirjoittaja pressa »

BFS kirjoitti:täällä kun on niin laidasta laitaan näitä "osaan kaiken" kavereita.
BFS kirjoitti:taas tosi asaillinen keskustelun aihe. Saa nähä jääkö mun...paskanjauhaminen
Näkemiin kiitos...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Oletko muka oikeesti tavannut jollain muulla Foorumilla vai ja ainoastaan asiallista ja asiantuntevaa kommentointia!?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Motonetista ostetut jarrulevyt voivat olla kieroja jo uutena. Motonet ostaa kaikkein halvinta, koska monet motonetin asiakkaista haluavat halvinta mahdollista. Samoin kaikista halvimmat jarrupalat voivat olla vaikkapa vääränlaisia mitoituksiltaan. Tai mitta voi olla oikea, mutta sitten metalliosan päälle on laitettu paksu maali. No jotta pala toimii oikein, pitää raaputtaa maali pois, tai muuten pala jumittaa satulaan. Halvalla harvoin saa hyvää, tai edes valmista. Nykypäivänä on vaan se ongelma, että maksamalla enemmän, ei voi silti olla varma siitä, että saako parempaa. Hinta kun ei enää kulje käsi kädessä laadun kanssa.

Kyllä jarrupaloissakin on eroja. Eri asia sitten onko sillä merkitystä Ladassa, tai meidän Suomen nopeusrajoituksilla. Mutta kyllä sekin tympii, jos se halpa jarrupala sitten vaikka kirkuu jokaisella jarrutuksella. Hiukan kalliimmassa palassa olisi saattanut olla esim. kitinänvaimennuslevyt jo valmiina.
mahotonpena

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja mahotonpena »

ensinnäkin maalia voipi olla niissä kalliimmissakin paloissa hyvin hyvin paljon!!!! motonetin jarrulevyistä sen vertaa että suurin osa niistä ja muistakin tavaroista on aivan samoja mitä voi mennä ostaa muistakin liikeistä. motonetillahan ne on jo sen takia halvempia koska ovat itse maahantuojia jotan turhat välikädet ja siitä johtuvat hinnankorotukset jäävät pois.tosin onhan halvoissa tavaroissa tosi paljon paskaakin.esim lasinpyyhkiöissä sen huomaa erittäin hyvin
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

vai että motonettikö maahantuoja... :lol: taitaa olla tosi harvat romppeet mitä oikeesti motonet tuo maahan, korkeentaan ne teleskooppimakkaratikut siinä tiskinpielessä, ja ne kaikista halvimmat ladan jarrupalat... :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

motonetillä samat maahantuojat on ku muilakin liikeillä. taitavat ostaa enemän tavaraa kerralla ni saavat halvemmalla.
isäntä osti mitsuu taka iskarit. kotia ajelessa mietti että mikkähän paskat sieltä tuli ostettua. kotona aukastessa laatikkoa paljastu kyp iskarit eli samat mitä meijän kylän tarvike myy kalliimpaa hintaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
BFS

Re: Lada 1300 Projekti

Viesti Kirjoittaja BFS »

Kirjotellaas jotain tännekkin. Eipä "käyttislada" vieläkään ole katastettu, ilmenee näitä ladan ominaisuuksia aina vaan lisää :lol: Pyyhkijöiden moottori on nyt simahtanut, täytyy katsoa mikä siinä on ja vaihtaa toisesta ladasta ehyt tilalle. Muuten tuo on ollut valmiina jo jonni aikaa, siis vain vikalistaa vailla :D

Kaks (valmiiksi varalle toinen) pako-/imusarjan laippaa sekä tupla weberien laipat on plasmalla leikattuna, kunhan pakkaset hellittää niin joku viikonloppu voisi niitä hahmotella. Täytyy vielä käydä kokeilemassa millasta mutkaa ammattikoulun taivuttimet suoltaa, jos siellä taivuttelisi kasan mutkia pakosarjaa varten. Pakoputkistoa varten on hommattuna volvon 2" mutkaputkia sekä äänenvaimentimia varten reikäputkea ja vaimenninvillaa. Päädyin tekemään vaimentimet itse, kun ei täysin mieleisiä(koko, halkaisijat ja se hinta) löytynyt järkihintaan, eli Lada budjetti hintaan :lol:

Kärjetön sytytys ja kuulalaakeroitu apusimpukkakin odottaa asennustaa, ne sitten kun on katsastettu ja ajeltu jonku aikaa noin. Fiatin miellyttävämpi rattikin heti katsastuksen jälkeen vaihtoon ja pitää rakentaa tukevammaks tuota ohjauksen ripustusta.

Innostuinpa ulkonäköönkin puuttumaan sen verran, että puskurit vaihdan suoriin :lol:
Vastaa Viestiin