Ajattelin itekki aloittaa tämmösen projekti topicin kun ainakin omasta mielestä näitähän on iha kiva lukia . Elikkä kyseessä on kanttilamppunen lada tonnikuussatasella koneella josta ois tarkoitus rakennella tulevaisuudessa kilpuria. Ostaessa kävi kolmella mutta se on korjattu. Tähän mennessä olen hankkinut piikit http://kuvablogi.com/nayta/2847966/ jotka on saabin vanteilla joihin on hitsattu ladan keskiöt.Putki oli katkaistu ja putki oli ajettu johonkin kantoon ja oli ennen ekaa vaimentajaa aivan lytyssä siis tulitikkuaskin kokoinen reikä josta kaasu virtasi. Syyslomalla tekasin puikolla nopeahkosti putken loppuun ja samalla laitoin ruttunaiseen kohtaa suoraa putkea http://kuvablogi.com/nayta/2847968/. Tällä hetkellä kampe näyttää tältä http://kuvablogi.com/nayta/2847964/ ja sisusta http://kuvablogi.com/nayta/2847963/. Talven aikana näillänäkymin hankin lasikuitu konepeltin ja koko sportputkiston.Nyt kun on vielä ajokunnossa niin odotetaan vielä ne jäät ja keväällä jatkuu enemmin elikkä suunnitelmissa olisi tuplat ja kevennetty vauhtipyörä ja luuppalan kaaripaketti ja kevennys eli sisustat pois ja karbonaatti tuulilasi ja pleksit. Kommenttia ja vinkkejä otetaan vastaan esim. uudet sähköt?
Sisusta pois, bitumi eristeet hakkaa pois, polykarbonaatti lasit, jäykisteet luukuista pois rälläkällä, hitsilukkoperä, Alustaa pieniä muutoksia, kansi auki, kohdista kanavat imu ja pakosarjaan, ja korjaa valuvirheet, jyrkkä nokka-akseli, kannen lasku ja joku fiksu pensansyöttö...
Nonii pitkästä aikaa pikku päivitystä.. Nyt on leimaton reenikuppi hankittu ja siinä se sitten oliki.. .. Ja kyllä linkkien pitäisi toimia ( http://kuvablogi.com/blog/30774/1/ )
Ja keskiön siirrosta en voi antaa kovin täsmällistä vastausta kun naapurin asentaja onne tehny, ei siinä ollut ku rälläkkä ja kemppi ja toivotaan että ei puolla. Etu ja takapäähän pitää tehdä itse lisää tilaa. Saa muuten noi piikit halavalla, pienemmät hakusessa.
Jamo kirjoitti:Kerrotko miten vanteiden keskiön siirto tapahtui?
eihän noita oo minnekkään muualle siirretty kun ladan vanteesta saapin vanteeseen. kuvistaki näkee miten ladan vanteesta leikelty keskiosa hitsattu saapin vanteen takapuolelle. saapin vanteissa niin iso reikä että pultit sopii laittaa siitä... eikai ne minnekkään puolla jos ei sulla pyöränkulmat oo muuten perseellään vaan saattaa vähän vipottaa jos ei suoraan oo sattunu...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Mihin sää sitä lasikuitukonepeltiä tarttet? Sivu, sekä takaikkunat kannattaa tehdä polykarbonaatista. Plexiä ei kannata laittaa, ajaa saman asian kuin lasit, vaikka vähän kevyempi. Tuulilasia ei kannata tehdä karbonaatista, naarmuuntuu herkästi.
Eikö tuuli lasi tehdä juuri polykarbonaatista koska se ei juuri naarmuunnu? Tuttavan kilpuri lataan tehtiin konepelti ja takaluukku ja siinä samassa vauhdissa itsellekkin kun oli muotit ja vehkeet onko se niin vakavaa?
Vepsä kirjoitti:Eikö tuuli lasi tehdä juuri polykarbonaatista koska se ei juuri naarmuunnu?
jos normaali polycarbonaatia ni naarmuuntuu heti ku eka kerran pyyhkäset. sitte jos laitat karkastua polycarbonaatia ni kestää mutta on kallista. 160e neliö.
T:jokkiskuski joka on testanut polycarbonaatin
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
joo, paskapuhetta ettei naarmuuntusi. kyllä noita krossiautoihiinkin vaihellaan joka kisan jäläkeen, (paitsi jos hyvin viivalta lähtevä auto kyseessä...). karkastu taas sen verran kalliimpaa ettei kannata laittaa, sekään kun ei kestä kiveniskuja (sorasuihkua) sen kummemmin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.