Terveppä terve!
Eli mulla on -98 1.5i samara ja jännittemittarin mukaan lataa liikaa! Aluksi poltti stop-, öljyn- ja latauksen merkkivaloja vaikka virrat oli kytketty pois, myöhemmin ne heitti palamasta ja alkoi polttamaan vain latauksen merkkivaloa ajaessa (kirkkaus kierrosten mukaan). Jännitteeksi näytti 11,5 V joten vaihdoin jännitteen säätimen minkä jälkeen vähän aikaa poltti latauksen merkki valoa, mutta myöhemmin lopetti. Tässä vaiheessa jännitteeksi näytti ~13,5 V lähivalot kytkettynä päälle. Ajelin sitten n. 100km ja näytti lataavan. Seuraavana päivänä eellä mainitut valot jäivät taas palamaan paitsi latauksen merkkivalo. Seuraavana päivänä jännitemittari nousi reilusti yli punaisen alueen ja sisällä haisi vieno käry hetken aikaa. Sen jälkeen ei ole muuten oirehtinut kuin lataa liikaa ja mittari nousee kierrosten mukaan, eli voisiko kyseessä olla esim. väärä jännitteen säädin? Kyseessähän on tämä (puheiden mukaan huonompi) boschin sähköjärjestelmällä oleva samara.
Latausongelmia
Re: Latausongelmia
98 ei ole Bosch vaan GM. Jos ilmamassamittari on kanttinen (heti siinä ilmafiletterin jälkeen) niin on GM, Bochissa on pyöreä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne