Samaran ajovalojen korkeus säädöstä...
Samaran ajovalojen korkeus säädöstä...
Onkos kuinka hankala homma vaihtaa -98 Samaraan se ajovalojen korkeus säätö laitteisto?...Eli joutuuko vaihtamaan koko höskän kojelaudassa olevaa pyöritettävää säädintä myöten,ja ajovaloihin tulevia säätömötiköitä myöten?...Lueskelin vaan noista Samaran katsastus papereista,että oli viime katsastuksessa tullut korjauskehotus ajovalon korkeus säädöstä....Ja tuo on menossa sen jälkeen,kun saan sen kasaan,niin rekisteröinti katsastukseen,ja siinä niiden kyl tarvis toimia 

Re: Samaran ajovalojen korkeus säädöstä...
Ei ole vaikea vaihtaa eikä kallis, siis koko systeemi.
Jotkut ovat täytelleetkin niitä vaihtelevalla menestyksellä.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... B6#p235992
Jotkut ovat täytelleetkin niitä vaihtelevalla menestyksellä.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... B6#p235992
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Kokeile ensin niin, että säädät ajovalot prikulleen oikein. Sitten katsastukseen. Ai niin! Ne Kymelaakson jälkitarkastusHINNAT! Täällä Joensuussa kannattaa tehdä kuten ehdotin. Ehkei muualla Suomessa. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Tervehdys!
Mulla oli vuosia toisen puolen säädin rikki (letku poikki). Vuosia kelpasi sellaisenaan, mutta viimekerralla katsastuksessa tuli korjauskehoitus.
Jos säädin on ehjä ja vain neste vähissä, niin jotkut ovat onnistuneet lisäämään säätimeen injektioruiskulla(kohan se oli) nestettä ja saaneet sen taas toimimaan.
Mun tapauksessa piti vaihtaa koko säädin (kojelaudalta umpioihin). Mielestäni vaihto on varsin helppo. Tosin laiton konehuoneessa vain nippusiteellä kiinni sieltä täältä turhat mutkat oikoen.
Mulla oli vuosia toisen puolen säädin rikki (letku poikki). Vuosia kelpasi sellaisenaan, mutta viimekerralla katsastuksessa tuli korjauskehoitus.
Jos säädin on ehjä ja vain neste vähissä, niin jotkut ovat onnistuneet lisäämään säätimeen injektioruiskulla(kohan se oli) nestettä ja saaneet sen taas toimimaan.
Mun tapauksessa piti vaihtaa koko säädin (kojelaudalta umpioihin). Mielestäni vaihto on varsin helppo. Tosin laiton konehuoneessa vain nippusiteellä kiinni sieltä täältä turhat mutkat oikoen.
Juu voivathan ne kelvata normikatsastuksessa,jos toimivat edes jotenkuten/tai eivät toimi välttämättä ollenkaan
,mutta minun Samara on menossa REKISTERÖINTI KATSASTUKSEEN...Ja silloin pitäis auton kaikki laitteet toimia
...Eli EN ALA täyttelemään/tekemään mitään hetipiti-jospiti korjauksia
...Vaan alunperin muistaakseni kysyin,että "ONKO KUINKA HANKALA HOMMA VAIHTAA"...

Vastaus virtainin kysymykseen.. EI OLE HANKALA VAIHTAA!
Tämä selvä!
Eikös näitä nykyään löydy myös sähköllä toimivia ? 112:aseen pian sama vaihtohomma ja ajattelin pistää sähkölla toimivat säädöt jos löytyy, josko olis kestävämpää tavaraa kuin nuo nesteellä toimivat joka saa joka vuosi vaihtaa huonolla tuurilla.
Terv: Wildy
Terv: Wildy
Minulla oli kai hyvä tuuri kun ekassa Samarassa kesti yhdeksän vuotta ja tässä toisessa toistaiseksi myös yhdeksän.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.