Korkea tyhjäkäynti...Vikakoodi 35
Korkea tyhjäkäynti...Vikakoodi 35
No niin sain Samaran käyntiin,mutta tyhjäkäynti on koko ajan 2500rpm...Ja Chek engine valo syttyi....Katsoin vikakoodit ja näyttäs antavan koodin 35 (tyhjäkäynti virheellinen) Kone kävi niin kauan että flekti lähti päälle,mutta lämpömittari ei noussut yhtään...Neuvokaas taas minuu Ja tämä mun Samara on -98 1500i ja GM:n ruiskulla oleva. Voisiko toi korkea tyhjäkäynti johtua esim viallisesta mittarin anturista,vai onko näissä kylmäkäyntikierrokset näin korkealla muutenkaan?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Korkea tyhjäkäynti...Vikakoodi 35
Entäpä ihan klassisesti se tyhjäkäyntimoottorivika tai moottorinlämpötilatunnistin? Miten se näissä oli, että ottaako lämpömittari aivan oman tunnistusarvonsa vai vaikuttaako sama tunnistin myös moottorinohjausjärjestelmään?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Korkea tyhjäkäynti...Vikakoodi 35
Eri anturi ruiskulle ja mittarille. Yksijohtoinen heiluttaa lämpömittaria ja kaksijohtoinen on ruiskun anturi.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Korkea tyhjäkäynti...Vikakoodi 35
Noin sen muistelin olevan kuten Jaakkima laittoi. En vaan viitsinyt tuolta hangesta mennä asiaa tarkastamaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Korkea tyhjäkäynti...Vikakoodi 35
Tuo koodihan on tarkemmin:
35 Idle Air Control (IAC) or idle speed error
Eli olisiko tk-moottori jumissa? Onko se siitä samasta seisoneesta koneesta?
35 Idle Air Control (IAC) or idle speed error
Eli olisiko tk-moottori jumissa? Onko se siitä samasta seisoneesta koneesta?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Korkea tyhjäkäynti...Nyt pelaa!!!
No niin viat korjattu.....Eli TK-moottorin otin irti (täysin hapettunut/ruosteessa/jumissa)...Otin siitä vanhasta koneesta TK-moottorin ja se olikin puhdas,verrattuna tähän romuttamolta ostetun moottorin TK-moottoriin,ja oli vieläpä samanlainen...No putsasin siltikin rasvanpoisto aineella+myös sen imusarjassa olevan reiän johon tämä osa tulee...Suihkautin vielä kasatessa CRC:tä näihin...Vaihdoin samalla sen mittarin anturin,sekin myös vanhasta koneesta,nyt pelaa lämpömittarikin
...Tyhjäkäynti heitteli hetken,kun ekan kerran käynnistin näiden em.toimenpiteiden jälkeen,mutta tasaantui...Ja nyt on lämpöisenä tyhjäkäynti vähän alle 1000rpm. Akkukenkä oli irti,ja katsoin mahdolliset vikakoodit vielä lopuksi....3-Kertaa tuli 12koodi...Eikä muuta...Eli homma ok! Kiitoksia taasen kaikille,jotka myötäelitte tässä tämänkertaisessa draamassa 

