Yhdessä Samarassa on ollut sellainen vika että startti lyö ajossa päälle satunnaisesti, jopa 10tkm ilman ongelmia ja sitten startti päreiksi.
Ongelma liittyi virtalukkoon jota ei vaihdettu laiskuuden vuoksi. Vedettiin vain startin herätevirtajohto kulkemaan kabiinin kautta, ja virtalukon viereen katkaisin josta herätejohdon saa varmasti kytkettyä irti. Sen jälkeen ei ole startteja hajonnut tuossa autossa.
KÄYNNISTYSMOOTTORI
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: KÄYNNISTYSMOOTTORI
Terve!
Tov. rotsi4:n mainitseman ilmiön voi ehkäistä kytkemällä käynnistyksen ohjausvirran releen siten, että releen ohjausvirta maadoittuu generaattorin D-liittimen (ja siten roottorin) kautta.
Kun moottori käy, on D-liittimellä jännite, eikä rele voi sulkeutua, vaikka virtalukolta tulisikin releelle jännite.
Tämä ohje pätee tietysti vain niihin autoihin, joissa on tämä ohjausvirran rele.
menestystä
SvS
Tov. rotsi4:n mainitseman ilmiön voi ehkäistä kytkemällä käynnistyksen ohjausvirran releen siten, että releen ohjausvirta maadoittuu generaattorin D-liittimen (ja siten roottorin) kautta.
Kun moottori käy, on D-liittimellä jännite, eikä rele voi sulkeutua, vaikka virtalukolta tulisikin releelle jännite.
Tämä ohje pätee tietysti vain niihin autoihin, joissa on tämä ohjausvirran rele.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: KÄYNNISTYSMOOTTORI
Onko se se rele mikä on tulipellissä? Ainakin liittimen irroitus siitä releestä mykistää startin kokonaan.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00