Joo-o. Täytyy mennä hakeen jotain pillereitä. Kyl tähän joku lääke täytyy olla.Vanja-eno kirjoitti:Tää alkaa oleen hualestuttavaa, ollaan taas samaa mieltä asioista
AZLK tehtaalta
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ihanaa, taas pääsee kinaamaan ja off topic.
Silloin, kun minä olin nuori, niin jäälle aurattuja ratoja oli monessa paikassa ja niille pääsi vapaasti ajamaan. Paitsi, jos ne oli varattu esim. jääratakisoihin. Yleensä jäällä ajoa sanottiin liukkaan kelin harjoitteluksi, mutta kyllä siinä oli mukana aimo annos vauhdikkaan ajon hakua ja kisailua itseään ja muita vastaan. Sen ajan normaalit perheautot eivät vain olleet mitään vauhtihirmuja. Huippunopeudet olivat siinä 115 molemmin puolin ja kiihtyvyys nollasta sataan reilusti päälle 20 sek.
Kerran oli radio-ohjelmassa tai lehdessä juttua tuosta jäällä ajamisen vaikutuksesta liikenneturvallisuuteen. Yhden tai useamman kunnan alueella kokeiltiin joskus 80-luvun lopulla pellolle tehtyä jäädytettyä rataa. Se oli suunnattu etupäässä nuorille ajokortin haltijoille. Näin maalaisjärjellä ajatellen tulosten olisi pitänyt olla kannustavia, kun nuoret pääsevät turvallisessa ympäristössä kokeilemaan auton hallintaa liukkaalla. Vaan mikä oli tulos. Ne nuoret miehet, joilla oli tarvetta näyttämiseen muutenkin, tulivat entistä rohkeammiksi, ja ajoivat liikenteenkin seassa aina vaan kovempaa ja agressiivisemmin, entistä enemmän sladissa ja kässäreitä alettiin käyttämään entistä huelettomammin. Rauhallisemmin ajavia nuoria miehiä ei jäällä käynti kiinnostanut juuri lainkaan, vapaaehtoista kun oli. Ainoat, joiden ajotapaan oli positiivista vaikutusta tuolla radalla, olivat nuoret naiset. Heitäkin vain kävi harvakseltaan radalla ajelemassa.
Kokeilu lopetettiin siitä saatujen huonojen tulosten takia. Nyttemminhän on tullut tuo pakollin liukkaan kelin harjoitus autokoulun puitteissa, mutta minulla on sellainen mielikuva, että se on lähinnä rahastusta. Kyllä minusta silti nimenomaan ohjattu harjoitus liukkaalla olisi ihan hyvä, kunhan vaan asenne on oikea. Siellä kokeiluradaoilla ajeltiin omaan tahtiin samalla tavoin, kuin ennen järvenjäällä.
Silloin, kun minä olin nuori, niin jäälle aurattuja ratoja oli monessa paikassa ja niille pääsi vapaasti ajamaan. Paitsi, jos ne oli varattu esim. jääratakisoihin. Yleensä jäällä ajoa sanottiin liukkaan kelin harjoitteluksi, mutta kyllä siinä oli mukana aimo annos vauhdikkaan ajon hakua ja kisailua itseään ja muita vastaan. Sen ajan normaalit perheautot eivät vain olleet mitään vauhtihirmuja. Huippunopeudet olivat siinä 115 molemmin puolin ja kiihtyvyys nollasta sataan reilusti päälle 20 sek.
Kerran oli radio-ohjelmassa tai lehdessä juttua tuosta jäällä ajamisen vaikutuksesta liikenneturvallisuuteen. Yhden tai useamman kunnan alueella kokeiltiin joskus 80-luvun lopulla pellolle tehtyä jäädytettyä rataa. Se oli suunnattu etupäässä nuorille ajokortin haltijoille. Näin maalaisjärjellä ajatellen tulosten olisi pitänyt olla kannustavia, kun nuoret pääsevät turvallisessa ympäristössä kokeilemaan auton hallintaa liukkaalla. Vaan mikä oli tulos. Ne nuoret miehet, joilla oli tarvetta näyttämiseen muutenkin, tulivat entistä rohkeammiksi, ja ajoivat liikenteenkin seassa aina vaan kovempaa ja agressiivisemmin, entistä enemmän sladissa ja kässäreitä alettiin käyttämään entistä huelettomammin. Rauhallisemmin ajavia nuoria miehiä ei jäällä käynti kiinnostanut juuri lainkaan, vapaaehtoista kun oli. Ainoat, joiden ajotapaan oli positiivista vaikutusta tuolla radalla, olivat nuoret naiset. Heitäkin vain kävi harvakseltaan radalla ajelemassa.
Kokeilu lopetettiin siitä saatujen huonojen tulosten takia. Nyttemminhän on tullut tuo pakollin liukkaan kelin harjoitus autokoulun puitteissa, mutta minulla on sellainen mielikuva, että se on lähinnä rahastusta. Kyllä minusta silti nimenomaan ohjattu harjoitus liukkaalla olisi ihan hyvä, kunhan vaan asenne on oikea. Siellä kokeiluradaoilla ajeltiin omaan tahtiin samalla tavoin, kuin ennen järvenjäällä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Miksi autolla ei saa ajaa jäällä, vaikka moottoriveneellä saa ajaa järvellä?En ymmärrä!Pakokaasuthan haihtuu talvella taivaalle, mutta venemiehet työntävät pakokaasunsa pinnan alle, ettei käry tule nenään.Ja ne öljypäästöt lienee veneissä suuremmat.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Missäs jäällä ajo on oikein kielletty? 
Tuolla Korpilahdella alaikäiset rälläsi viime talvena kirkonkylän edustalla Päijänteen jäällä eikä siellä mitään piiperretty. Siellä oli munkin entinen nappis rikottavana...
Toisella järvellä taas kiellettiin moottoripyörillä ajo, mutta se johtui muistaakseni melusaasteesta, ite ajettiin toissatalvena siä eikä kukaan mitään sanonu. Tuli vaan paskakeli ja yks kinneri jääty vanteita myöten sinne kun nousi hieman vettä jäälle.
Toinen porukka taas upotti aurauskalustonsa samaan järveen kun ajoivat väärää rantaa pitkin ja löpö sattu loppumaan virtapaikkaan. Mahtoi olla pitkät naamat kun tulivat löpöpänisterin kanssa jatkamaan aurausta...
Tuolla Korpilahdella alaikäiset rälläsi viime talvena kirkonkylän edustalla Päijänteen jäällä eikä siellä mitään piiperretty. Siellä oli munkin entinen nappis rikottavana...
Toisella järvellä taas kiellettiin moottoripyörillä ajo, mutta se johtui muistaakseni melusaasteesta, ite ajettiin toissatalvena siä eikä kukaan mitään sanonu. Tuli vaan paskakeli ja yks kinneri jääty vanteita myöten sinne kun nousi hieman vettä jäälle.
Toinen porukka taas upotti aurauskalustonsa samaan järveen kun ajoivat väärää rantaa pitkin ja löpö sattu loppumaan virtapaikkaan. Mahtoi olla pitkät naamat kun tulivat löpöpänisterin kanssa jatkamaan aurausta...
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä aika monella järvellä ajo on kielletty. Kai sitä pelätään että autoista tulee öljyt sinne jäälle. Vaikka tosiaan kesällä vetää 500 2-t moottorivenettä järvee ees taas. Ja viä sekompaa on tuo että melua tulee. Kun varmaan valtaosa Suomen järvistä on ranta täys kesämökkiä. Että ei kai siä kesämökillä kukaan istu talvella. Paitti Gösta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
En muista, oliko tää jo jossain, mutta Mossen museo:
http://photofile.ru/default/do?sp=26206 ... &id=388977
+ kuvagalleria ja historia:
http://www.azlk.ru/
http://www.autogallery.org.ru/moskvich.htm
http://photofile.ru/default/do?sp=26206 ... &id=388977
+ kuvagalleria ja historia:
http://www.azlk.ru/
http://www.autogallery.org.ru/moskvich.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
Jammu
Jääharjoittelu kiellettiin sillä perusteella että bensan seassa oleva lyijy on hirrrrrveetä myrkkyä. Silloin kun se kielto tapahtui niin Suomi oli köyhä maa jossa ei moottoriveneitä pahemmin ollut vaan vedettiin pitkiä vetoja soutupaatilla ja samalla tuli ruista ranteeseen.
Kuitenkin samaan aikaan talvella kaduilta kerätyt monta tonnia lunta ja saasteita kipattiin usein järveen ja mereen... Tämä on loistava esimerkki miten typerät päättäjät tekevät puutteellisten tietojen perusteella typeriä asetuksia. Jos perusteena oli vain ja ainoastaan lyijy, niin ajoharjoittelua olisi voitu jatkaa mikäli harjoittelijat sitoutuisivat käyttämään lyijytöntä joka tuli markkinoille niinkin aikaisin kuin 1985.
Vaikuttaa siltä että Vihreät eivät uskosi vaikka joku puolueeton tekisi tutkimuksen jäärata-ajon saastuttamisesta.
Tämä menee offtopic mutta olen sitä mieltä että Suomen tulisi irtisanoutua kioton sopimuksesta heti. Sähkö maksaa kohta Euron/Kwh.
Kesällä sähkön hinta nousi koska ruotsissa ja norjassa ei ollut satanut vettä ja vesivarannot olivat pienet. Sitten tuli syksy ja vettä tuli niin paljon että patoja piti juoksuttaa. Ja mitä ahneet k***pääkapitalistit tekivät. Nostivat lisää hintoja.
Mitä autoteollisuuteen tulee, niin 2101 valmistus pitää uudestaan aloittaa heti ja mielellään 2 litraiseksi poratulla koneella
Kuitenkin samaan aikaan talvella kaduilta kerätyt monta tonnia lunta ja saasteita kipattiin usein järveen ja mereen... Tämä on loistava esimerkki miten typerät päättäjät tekevät puutteellisten tietojen perusteella typeriä asetuksia. Jos perusteena oli vain ja ainoastaan lyijy, niin ajoharjoittelua olisi voitu jatkaa mikäli harjoittelijat sitoutuisivat käyttämään lyijytöntä joka tuli markkinoille niinkin aikaisin kuin 1985.
Vaikuttaa siltä että Vihreät eivät uskosi vaikka joku puolueeton tekisi tutkimuksen jäärata-ajon saastuttamisesta.
Tämä menee offtopic mutta olen sitä mieltä että Suomen tulisi irtisanoutua kioton sopimuksesta heti. Sähkö maksaa kohta Euron/Kwh.
Kesällä sähkön hinta nousi koska ruotsissa ja norjassa ei ollut satanut vettä ja vesivarannot olivat pienet. Sitten tuli syksy ja vettä tuli niin paljon että patoja piti juoksuttaa. Ja mitä ahneet k***pääkapitalistit tekivät. Nostivat lisää hintoja.
Mitä autoteollisuuteen tulee, niin 2101 valmistus pitää uudestaan aloittaa heti ja mielellään 2 litraiseksi poratulla koneella
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
voittoatavoittelevien yhtiöiden saasteet laitetaan tavallisen tallaajan maksettavaksi riippumatta siitä oliko edes kyseisen yhtiön tavaroiden orja
viherpiipertäjät (kuten varmaan monet muutkin ääriliikkeet) eivät näe asioissa kokonaisuutta vaan kiinnittävät huomion johonkin pisteeseen mikä on tuhottava oli sen vaikutukset sitten mitä tahansa.
onhan venäläisillä vielä sentään 2106, viimeisiä jäänteitä 70-luvulta joka taistelee markkinahenkisiä uusia malleja vastaan, vaikka täytyy noi kalinat ja muutkin ymmärtää ilman niitä ei Lada tehdas pysyisi ollenkaan pystyssä, onneksi sentään on jäänyt joku kansanmallikin tuotantoon.
viherpiipertäjät (kuten varmaan monet muutkin ääriliikkeet) eivät näe asioissa kokonaisuutta vaan kiinnittävät huomion johonkin pisteeseen mikä on tuhottava oli sen vaikutukset sitten mitä tahansa.
onhan venäläisillä vielä sentään 2106, viimeisiä jäänteitä 70-luvulta joka taistelee markkinahenkisiä uusia malleja vastaan, vaikka täytyy noi kalinat ja muutkin ymmärtää ilman niitä ei Lada tehdas pysyisi ollenkaan pystyssä, onneksi sentään on jäänyt joku kansanmallikin tuotantoon.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: jes
Jussi puhuu asiaa. Tunteet pois ja järki peliin.Lada-Jussi kirjoitti:voittoatavoittelevien yhtiöiden saasteet laitetaan tavallisen tallaajan maksettavaksi riippumatta siitä oliko edes kyseisen yhtiön tavaroiden orja![]()
viherpiipertäjät (kuten varmaan monet muutkin ääriliikkeet) eivät näe asioissa kokonaisuutta vaan kiinnittävät huomion johonkin pisteeseen mikä on tuhottava oli sen vaikutukset sitten mitä tahansa.![]()
onhan venäläisillä vielä sentään 2106, viimeisiä jäänteitä 70-luvulta joka taistelee markkinahenkisiä uusia malleja vastaan, vaikka täytyy noi kalinat ja muutkin ymmärtää ilman niitä ei Lada tehdas pysyisi ollenkaan pystyssä, onneksi sentään on jäänyt joku kansanmallikin tuotantoon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hieno löytö.samarai kirjoitti:En muista, oliko tää jo jossain, mutta Mossen museo:
http://photofile.ru/default/do?sp=26206 ... &id=388977
+ kuvagalleria ja historia:
http://www.azlk.ru/
http://www.autogallery.org.ru/moskvich.htm
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone