Polttoainepumpun ääni 110?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
dj_jonttu

Polttoainepumpun ääni 110?

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Minkälainen ääni pitäis kuulua polttoainepumpusta, kun kääntää virrat päälle?
Ennen muistaakseni kuului sellainen hurina parina sekunttia, ja loppu kuin seinään.
Nykyään kuuluu vain sellainen lyhyt vaimea pieru, ainakin lämpimänä.. :lol:

Välillä lähtee tosi hankalasti käyntiin kuumana....kylmänä ei ongelmia... :?
Polttoainepumppu uusiks?

Auto on siis 110 8V -00.. 8)
toivomatias

Re: Polttoainepumpun ääni 110?

Viesti Kirjoittaja toivomatias »

Itse kuittaan ensin käynnistyksen eston ja käännän virta-avaimesta ja ennen starttia kuuntelen hurinan loppuun.
Mitä tarkoittaa EI KÄYNNISTY KUNNOLLA,mutta käynnistyy kuitenkin?
dj_jonttu

toivomatias kirjoitti:Itse kuittaan ensin käynnistyksen eston ja käännän virta-avaimesta ja ennen starttia kuuntelen hurinan loppuun.
Mitä tarkoittaa EI KÄYNNISTY KUNNOLLA,mutta käynnistyy kuitenkin?

Yleensä lähtee lämpimänä laakista käyntiin, joskus tokalla startilla vasta, ja huonona päivänä pienen odottelun jälkeen.

Laturi, sytkäboksi, tulpat vaihdettu jo.. :lol:
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Onko painetta suutintukissa? Mittaamalla selviää onko käynnistymisen vika pa-paineissa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sdelanohan neuvoi ainakin minua suhauttamaan sitä polttoainetukin testiventtiiliä ihan vaan mekaanisesti ja mittaamatta varoen tietysti ruiskimasta polttoainetta vaaraksi asti. Testasin sen Samarassa ja ohjeen mukainen terävä suihkaus sieltä tuli ja painetta siis oli.

Tukin päästä venttiilin (musta?) hattu pois, virrat päälle, virrat pois? ja painetaan venttiilin neulaa. Pitäisi suhahtaa pieni polttoainesuihku.

Voi kai tuon tehdä hienommillakin välineillä, mutta jotenkin noin Sdelano minua neuvoi tekemään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

dj_jonttu kirjoitti:Laturi, sytkäboksi, tulpat vaihdettu jo..
Onko polttoainesuodatinta vaihdettu koskaan??
dj_jonttu

pressa kirjoitti:
dj_jonttu kirjoitti:Laturi, sytkäboksi, tulpat vaihdettu jo..
Onko polttoainesuodatinta vaihdettu koskaan??

Korjaamolla yritettiin vaihtaa, mut oli ruostunu tosi lujasti kiinni. Oiskohan pitäny kaasuvehkeillä lämmittää? :lol:

Äsken kokeilin taas kylmänä käyntiin, ja lähti käyntiin laakista, mut pumppu pysyy hiljaisena
Viimeksi muokannut dj_jonttu, 23.3.2011 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tinuri

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Odota joka kerta se karkean kuuloinen ääni pois ja starttaa vasta sitten. Kaikissa meidän talouden 110 sarjalaisissa kuuluu sama murina kun virrat kääntää päälle.
dj_jonttu

Otin äsken korvat käteen ja huomasin että se rutinahan kuuluu tuosta katossa olevasta termostaatista, eli itse pumpusta ei välillä kuulu yhtään mitään....

Muutaman kerran käynnistelin, ja sammuttelin, kerran taisin saada bensapumpun hurahtamaan kun käänsin virrat päälle, ja sit kojelaudan alla naksahtaa (polttoainepumpun?) rele, ja pumppu sammuu. Lähti siis ihan normaalisti käyntiin kun kone oli kylmä..

Pitäiskö pumpun hurahtaa aina, kun virrat käännetään päälle vai vasta silloin kun paine on laskenut polttoaineputkissa pienen seisomisen jälkeen?

Yksi vikakoodi löyty, en tiiä kuinka pitkään jo sit ollut: jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin, signaali alhainen
pressa

Ei kannata polttoainesuodatinta vaihtaa, pistää vaikka auton sitten paaliin kun ei enää saa bensaa. Toki aika uusihan suodatin on jos vasta ruostunut jumiin, vanhahan on ruostunut puhki. Siihenkin auttaa tiivistemassa ja kaljatölkki. Leikkaa kaljatolkistä sopiva "hylsy" ja tiivistemassalla liimaat suodattimen päälle.

Toki ironia on vaikea laji, mutta ajattelin silti kokeilla.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

pressa kirjoitti:Ei kannata polttoainesuodatinta vaihtaa, pistää vaikka auton sitten paaliin kun ei enää saa bensaa. Toki aika uusihan suodatin on jos vasta ruostunut jumiin, vanhahan on ruostunut puhki. Siihenkin auttaa tiivistemassa ja kaljatölkki. Leikkaa kaljatolkistä sopiva "hylsy" ja tiivistemassalla liimaat suodattimen päälle.

Toki ironia on vaikea laji, mutta ajattelin silti kokeilla.
Eikös nämä korin ulkopuoliset pa-suodattimet ole alumiinikuorisia?
pressa

En muista kuorien raaka-ainetta vaikka omaankin olen pari kertaa vaihtanut. Kovasti olen kyllä sitä mieltä etei se suodatin normaalin huoltovälin puitteissa sinne kiinni ruostu.
dj_jonttu

Jotain alumiiniseostahan se on. Pitää itse tutkia sitä suodattimen vaihtoa...
Autolla ajettu 119tkm. Ei lähde edelläänkään kuumana aina laakista....aika korjaamolle jo tilattu... :lol:
Vastaa Viestiin