110 ohjaustehostimen sähköt
110 ohjaustehostimen sähköt
osaisko joku auttaa hieman että mihinkä kyseisen ohjaustehostimen hitu piuhat kuuluis laittaa kun kytkentä kaavio on hieman epäselvä
elikkäs sieltä lähtee erilliset 2 johtoa oranssi ja keltavihree nämä omat omassa nipussa ja toisessa nipussa on oranssi keltavirhee nämä kuitenkin haarautuvat muusta nipusta loppu nippuun jää sininen musta ja 2x oranssi jotka on kuitenkin laitettu yhteen toisestapäästä
joku näistä menee laatikolta tulevaan anturiin josta saadaan nopeustieto tehostimelle
tämä tehostin on takavetoisessa kilpa ladassa joten tarviiko noita kaikkia hitu johtaja edes käyttää ?
onko kellään tietoa viekö tuollainen kapistus paljon virtaa että riittääkö ihan tavallinen 50-60ah akku ?
elikkäs sieltä lähtee erilliset 2 johtoa oranssi ja keltavihree nämä omat omassa nipussa ja toisessa nipussa on oranssi keltavirhee nämä kuitenkin haarautuvat muusta nipusta loppu nippuun jää sininen musta ja 2x oranssi jotka on kuitenkin laitettu yhteen toisestapäästä
joku näistä menee laatikolta tulevaan anturiin josta saadaan nopeustieto tehostimelle
tämä tehostin on takavetoisessa kilpa ladassa joten tarviiko noita kaikkia hitu johtaja edes käyttää ?
onko kellään tietoa viekö tuollainen kapistus paljon virtaa että riittääkö ihan tavallinen 50-60ah akku ?
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
Tarvii nopeustiedon koska EPS on nopeuden mukaan muuttuvalla tehostuksella. Jos mitään nopeustietoa ei ole, tehostin menee vikatilaan ja kytkeytyy pois päältä eli menee helvetin raskaaksi. Yksi noista hitujohdoista menee tehostimen merkkivalolle, en muista onko se maadoittava vai tuleeko siihen plus.
Kytkistä en valitettavasti löytänyt tähän hätään mutta googlella vois kokeilla prioran kytkentäkaaviota ettiä joissa on eps. Myös kalinan kaaviosta vois olla apua.
Uskon että akku riittää hyvin, ei se ampeerimäärä kerro kaikkea kunhan antaa virtaa tarpeeksi ja ehjä akku kyllä antaa. Laturin teho pitäisi ralliautossa olla enemmän kuin vakio.
Kytkistä en valitettavasti löytänyt tähän hätään mutta googlella vois kokeilla prioran kytkentäkaaviota ettiä joissa on eps. Myös kalinan kaaviosta vois olla apua.
Uskon että akku riittää hyvin, ei se ampeerimäärä kerro kaikkea kunhan antaa virtaa tarpeeksi ja ehjä akku kyllä antaa. Laturin teho pitäisi ralliautossa olla enemmän kuin vakio.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
eli periaatteessa riittää tuo nopeus tieto tuolta laatikolta tehostimelle ?
eikä tarvi muita kytkeä ?
eikä tarvi muita kytkeä ?
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
Palataampas nyt maanpinnalle! Eli ei sillä akun koolla ole mitään tekemistä sen virran kulutuksen kanssa kun se tehostin toimii vain ja ainoastaan auton käydessä! Eli ajonopeustiedon lisäksi se vaatii tiedon myös moottorin käynnistä (haaroitus vaikka kierroslukumittarilta) ja ei se tehostin jäykistä pois päältä ollessaan yhtään enempää sitä nappiksen ohjausta siitä vakiosta! Kun saan ne loput osat tossa pääsiäisen jälkeen niin voin tulla selvittään ihan paikan päälle uudestaan sitä kytkentäkaaviota!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
eiks oo kiva selittää tämmöselle mottipäälle noikin vaikeeta asiaa 
kyllä mää viä jonain päivänä tajuan ehkä jotain jos vaan löytyy tarpeeks vahvaa rautalankaa....
ja oishan se hyvä jos pääsisit käymään niin sais noi kerralla kuntoon
kiitos ja anteeks......

kyllä mää viä jonain päivänä tajuan ehkä jotain jos vaan löytyy tarpeeks vahvaa rautalankaa....
ja oishan se hyvä jos pääsisit käymään niin sais noi kerralla kuntoon

kiitos ja anteeks......
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
Kyllä muuten jäykistää ohjausta päältä ollessaan aivan helevetisti vakiosta. Siellä on ruuvi sähkömoottorissa joka pyörittää hammaspyörää ja kun sähkömoottori ei toimi niin ohjausakselilla olevalla hammaspyörällä pitää pyörittää sitä ruuvia ja sähkömoottoria. Kokeileppa vaikka joskus pyörittää sitä tehostimen akselia kun se ei ole autossa kiinni..toktornivako kirjoitti:Palataampas nyt maanpinnalle! Eli ei sillä akun koolla ole mitään tekemistä sen virran kulutuksen kanssa kun se tehostin toimii vain ja ainoastaan auton käydessä! Eli ajonopeustiedon lisäksi se vaatii tiedon myös moottorin käynnistä (haaroitus vaikka kierroslukumittarilta) ja ei se tehostin jäykistä pois päältä ollessaan yhtään enempää sitä nappiksen ohjausta siitä vakiosta! Kun saan ne loput osat tossa pääsiäisen jälkeen niin voin tulla selvittään ihan paikan päälle uudestaan sitä kytkentäkaaviota!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
Juu olen monta kertaa pyöritellyt kyseistä osaa käsissäni ja ei se sähkömoottori sen ohjausakselin ympärillä kyllä jäykistä mitään!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
No sitten ei varmaan puhuta samanlaisesta tehostimestakaan? Eli tehtaan käyttämästä alkuperäisestä tehostimesta? Valmistajaa en nyt tähän hätään muista. Mutta mulla on samanlainen sähkötehostin kuin (priorassakin?) ja kalinassa, siinä toimimattomuus kyllä jäykistää ohjausta aivan perkeleesti. 

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 110 ohjaustehostimen sähköt
Kyseessä on Prioran uudempi (parempi?) kehittyneempi versio!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.