110 ohjaustehostimen sähköt

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
lada2105

110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja lada2105 »

osaisko joku auttaa hieman että mihinkä kyseisen ohjaustehostimen hitu piuhat kuuluis laittaa kun kytkentä kaavio on hieman epäselvä
elikkäs sieltä lähtee erilliset 2 johtoa oranssi ja keltavihree nämä omat omassa nipussa ja toisessa nipussa on oranssi keltavirhee nämä kuitenkin haarautuvat muusta nipusta loppu nippuun jää sininen musta ja 2x oranssi jotka on kuitenkin laitettu yhteen toisestapäästä

joku näistä menee laatikolta tulevaan anturiin josta saadaan nopeustieto tehostimelle

tämä tehostin on takavetoisessa kilpa ladassa joten tarviiko noita kaikkia hitu johtaja edes käyttää ?

onko kellään tietoa viekö tuollainen kapistus paljon virtaa että riittääkö ihan tavallinen 50-60ah akku ?
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tarvii nopeustiedon koska EPS on nopeuden mukaan muuttuvalla tehostuksella. Jos mitään nopeustietoa ei ole, tehostin menee vikatilaan ja kytkeytyy pois päältä eli menee helvetin raskaaksi. Yksi noista hitujohdoista menee tehostimen merkkivalolle, en muista onko se maadoittava vai tuleeko siihen plus.

Kytkistä en valitettavasti löytänyt tähän hätään mutta googlella vois kokeilla prioran kytkentäkaaviota ettiä joissa on eps. Myös kalinan kaaviosta vois olla apua.

Uskon että akku riittää hyvin, ei se ampeerimäärä kerro kaikkea kunhan antaa virtaa tarpeeksi ja ehjä akku kyllä antaa. Laturin teho pitäisi ralliautossa olla enemmän kuin vakio.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
lada2105

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja lada2105 »

eli periaatteessa riittää tuo nopeus tieto tuolta laatikolta tehostimelle ?
eikä tarvi muita kytkeä ?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Palataampas nyt maanpinnalle! Eli ei sillä akun koolla ole mitään tekemistä sen virran kulutuksen kanssa kun se tehostin toimii vain ja ainoastaan auton käydessä! Eli ajonopeustiedon lisäksi se vaatii tiedon myös moottorin käynnistä (haaroitus vaikka kierroslukumittarilta) ja ei se tehostin jäykistä pois päältä ollessaan yhtään enempää sitä nappiksen ohjausta siitä vakiosta! Kun saan ne loput osat tossa pääsiäisen jälkeen niin voin tulla selvittään ihan paikan päälle uudestaan sitä kytkentäkaaviota!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

lada2105

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja lada2105 »

eiks oo kiva selittää tämmöselle mottipäälle noikin vaikeeta asiaa :-D
kyllä mää viä jonain päivänä tajuan ehkä jotain jos vaan löytyy tarpeeks vahvaa rautalankaa....
ja oishan se hyvä jos pääsisit käymään niin sais noi kerralla kuntoon :-D

kiitos ja anteeks......
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

toktornivako kirjoitti:Palataampas nyt maanpinnalle! Eli ei sillä akun koolla ole mitään tekemistä sen virran kulutuksen kanssa kun se tehostin toimii vain ja ainoastaan auton käydessä! Eli ajonopeustiedon lisäksi se vaatii tiedon myös moottorin käynnistä (haaroitus vaikka kierroslukumittarilta) ja ei se tehostin jäykistä pois päältä ollessaan yhtään enempää sitä nappiksen ohjausta siitä vakiosta! Kun saan ne loput osat tossa pääsiäisen jälkeen niin voin tulla selvittään ihan paikan päälle uudestaan sitä kytkentäkaaviota!
Kyllä muuten jäykistää ohjausta päältä ollessaan aivan helevetisti vakiosta. Siellä on ruuvi sähkömoottorissa joka pyörittää hammaspyörää ja kun sähkömoottori ei toimi niin ohjausakselilla olevalla hammaspyörällä pitää pyörittää sitä ruuvia ja sähkömoottoria. Kokeileppa vaikka joskus pyörittää sitä tehostimen akselia kun se ei ole autossa kiinni..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu olen monta kertaa pyöritellyt kyseistä osaa käsissäni ja ei se sähkömoottori sen ohjausakselin ympärillä kyllä jäykistä mitään!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

No sitten ei varmaan puhuta samanlaisesta tehostimestakaan? Eli tehtaan käyttämästä alkuperäisestä tehostimesta? Valmistajaa en nyt tähän hätään muista. Mutta mulla on samanlainen sähkötehostin kuin (priorassakin?) ja kalinassa, siinä toimimattomuus kyllä jäykistää ohjausta aivan perkeleesti. :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 110 ohjaustehostimen sähköt

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kyseessä on Prioran uudempi (parempi?) kehittyneempi versio!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin