Akettajan "Woodie"

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Kuivien asfalttien näkyessä laikkari tuupattu tallin syövereihin ensi talvea odottamaan... Kesän aikana tarkoitus täppäillä kaikki ylimääräiset kopan reijät umpeen, kuten listojen reijät ja hivenen repsottavat helmapeltien liitokset, maalata koko kosla kaikki sivulasit tummentaa savukalvolla yms pikkukivaa. Tällä hetkellä koppa makaa pukkien päällä puukyljettömänä... Nyt on hyvä aika yrittää vaikuttaa jos ulkokuoreen liittyviä parannusehdotuksia jollain on mielessä, mutta mitään ylituning kotteroa tästä ei kuitenkaan olla tekemässä eli retrohengessä pysytään alkuperäistä kunnioittaen...
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Pikku päivitystä tännekkin... Eli kopan ylimääräiset reijät ja ratkeamat hitsattu umpeen.. Konepellin etureunassa ja helmojen takanurkista löytyi ainoat ruosteen aiheuttamat reijät. Apparin takanurkankin joutui hitsaamaan takavalon reunasta, sillä oli ratkennut koko keskipaneelin matkalta.. :shock: Tällä hetkellä kiveniskut ja pienet "parkkipaikka lommot" alkaa olla siloteltu kyljistä, hiekkapellistä ja konepellistä... Kuulalaakeroitu apusimpukkakin pultattu paikalleen entistä ei saanut kuin ruuvipenkissä pyöriteltyä... (kiitos nacolle osista..) Uretaanipuslat ja lattasulakerasia odottaa vielä asennusta niinkuin myös kardaanin ristinivelet.
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Pikku teaser kuvakin löytyy tuolta.. 8) ->
http://www.facebook.com/photo.php?pid=6 ... 0742898182
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Kesän alkaessa jo painaa päälle alkaa koppa olla maalauskunnossa vielä peräosan läpihionta niin maalarille ja uutta valkoista pintaan.. 8) Tulevia talvivanteitakin tullut näprättyä eli 13" pellit eteen 7" ja taakse 8" levyisinä, ja päälle hivenen venyvät 165 ja taakse 185 nastat... Ja tiedetään sivuttaispito voi olla sanoinkuvaten jopa mielenkiintoinen... Kardaanin ristinivelet sain vaihdettua ja lattasulakerasiaakin kokeiltua mutta uudella rasialla lataus häviää :shock: sulakkeet ja releet on ehjät mutta auto ei vain lataa.. Onko kellään ollut samanlaista oiretta? vanha rasia paikalleen ja lataa taas normaalisti... onko uudessa rasiassa vikaa vai kenties jotain eroa vanhaan? Tuulilasinkin joutuu vaihtamaan halkeaman takia niin saakohan mistään sävytettyä (tummaa) tuulilasia tai vastaavaa kenties rajan takaa vai onko tyytyminen uusien tiivisteiden ostoon sillä varaosa latukasta saan ehjän ja kirkkaan lasin.
apastori

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja apastori »

Akettaja kirjoitti:mutta uudella rasialla lataus häviää :shock: sulakkeet ja releet on ehjät mutta auto ei vain lataa.. Onko kellään ollut samanlaista oiretta? vanha rasia paikalleen ja lataa taas normaalisti... onko uudessa rasiassa vikaa vai kenties jotain eroa vanhaan?
Mulla oli tuo sama vika.

itse huomasin että siinä rasiassa ei ole magnetoinnin piuhalle nastaa ollenkaan... itse ratkaisin tämän ongelman liittämällä magnetoinnin piuhan sytytysvirran piuhaan sulakerasiassa... (En muista mikä nasta mutta värit kyllä kertoo kun ihmettelee)

Latauksen merkkivalo ei tällöin toimi mutta lataa....
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Joo niin itekkin rasiaa tutkiessa huomasin et nastura uupuu siitä.... Pitää tutkia tarkemmin mitkä piuhat yhteen kunhan koppa on saanut uuden värin pintaan... 8) Tänään tuli haettua uus leima papereihin ainoastaan pissapojasta tuli korjauskehotus vaikka lähtiessä se vielä toimikin.. bad contack vaan ellen sanoisi :lol: Olikin inssillä ihmettelemistä kun pohjissa käytin konttorilla, kilven repsottaessa maskissa nippusiteillä ja sisällä vain penkit ja tarvittavat tilpetöörit... Katastuksen jälkeen pääsikin sitten heti purkamaan ulkoa kahvat, vilkut ja valot poikkeen.. Toivottavasti kesäkuun aikana se saa uuden lipakan pinnan omakseen.
Avatar
speedy
Viestit: 178
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja speedy »

Joko tähän oli väri päätetty vai pysyykö samana?
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

speedy kirjoitti:Joko tähän oli väri päätetty vai pysyykö samana?
Väri säilyy valkoisena tosin vakiota hivenen puhtaampi ja kirkkaampi valkoinen...
apastori

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja apastori »

Akettaja kirjoitti:
speedy kirjoitti:Joko tähän oli väri päätetty vai pysyykö samana?
Väri säilyy valkoisena tosin vakiota hivenen puhtaampi ja kirkkaampi valkoinen...
Onko kyseessä joku RAL-sävy?

Valkoinen on aina ollut sellainen "ajattoman tyylikäs" :)
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Sävyä en tiiä.. On niin sanotusti fliittiväri (fleat vai mikä se nyt olikaan :D ) Tutulle maalarille vaan sanoin et halpa peruskirkas valkoinen et ei ollu sävyen kanssa kikkailua, kohan vaan on valkoinen... Halennut tuulilasi napattiin pois keulilta.. eipähän jää tiivisteen alle maalirajaa... takalasi saa kuitenkin jäädä maalauksen ajaksi kiinni... Uuden tuulilasin tiivisteen laitoin tilaukseen eipähän suhise niin pahasti kuin entinen... Tuulilasin takaisin laittoon jos joillain on jotain hyväksi havaittua kikka kolmosta niin vinkkejä otetaan vastaan.... ei huvita uutta lasia investoida, kun varaosa laitteesta onnistuin irroittamaan lasin yhtenä palana...
apastori

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja apastori »

itse olen asentanu narulla perinteisesti niinkuin muutkin tiivistelasit.....jos vaan vänkäri löytyy niin ei oo kovinkaan ihmeellinen roojekti...
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Joo narullahan se siihen saatiin ehjänä näprättyä vaikka olikin ihan eka kerta kun lasia takaisin asentaa.. 8) Eli toisin sanoen se on taas kiiltävän valkoinen ja takaisin omassa tallissa... Lopputulokseen on pakko olla tyytyväinen kun itse ähelsinkin pohjatyöt vaikka pieniä peilausvirheitä löytyykin muttei mitään maata kaatavaa.. Konepeltiin ja kattoon maalatessa oli pientä roskaa pintaan leijaillut mutta myllyttämällähän ne siitä lähtee jos innostus riittää ja jos ne enemmän alkaa omaa silmää häiritä siis kohan maalipinta on ensin saanut rauhassa kuivaa. Enää jäljellä niputusta ja muuta mukavaa mm. takavaloille ja laseille.. Ja syy miksi pissapoika ei katastuksessa toiminut löytyi sulakerasiasta irronneesta piuhasta.. Kuvia tulee kohan koppa on taas läjässä..
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Koppa pikkuhiljaa läjässä... minunautossa pari huonoa kuvaa nykytilanteesta... -> http://www.minunauto.com/auto/15153
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Vedä vielä takavalot kokopunasiks ni on jämpti.

Mistä muuten hankit tota lamin-X:ää?
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Hannnu kirjoitti:Vedä vielä takavalot kokopunasiks ni on jämpti.

Mistä muuten hankit tota lamin-X:ää?
Joo takavalot on tulossa koko punasiks... kohan saan joskus hommattua apparin puolelle uuden takavalon kuoren kuskin puolelle on jo hyllyssä... Nyt kiinni olevat bränikät takavalot saavat pysyä vakioina niitä en rupea töhräämään :) Laminin taisin racingmedian kautta hommata mut lamin-x:än suomen kielisiltä sivuilta näkee kaikki jälleenmyyjät... Juhannuksena tai siis sen jälkeen tarkoituksena perehtyä tarkemmin etujousitukseen... Eli mersun jousta polyuretaani puslaa, ja pari senttii keulaa kohti maata, ja kevyesti lisää cambeeria... Kellään sanoa suuntaa antavia vinkkejä monta kierrosta noista 123 jousista pois että ois abaut -50 tiputus... nyt edessä puol toista kiekkaa laikattu ja noin -25 siis vennoilla vakiojousilla..
Vastaa Viestiin