Madaltaminen & vanteet
Madaltaminen & vanteet
Mites toi Lada 2107 -91 madaltaminen onnistuisi helpoiten ja halviten ? onko helppoa ?
Ja olisiko jollakin hajua mistä ''käännettyjä''/''levitettyjä'' peltivanteita saisi? Olisiko jollakin kenties myydä?
Ja olisiko jollakin hajua mistä ''käännettyjä''/''levitettyjä'' peltivanteita saisi? Olisiko jollakin kenties myydä?
Re: Madaltaminen & vanteet
no mulla oli budjettimadalluksena casinossa 123 mesen etujouset ja capricen iskarit, takana oli v8 caminon etujouset ja 240 volvon takaiskarit....
mulla olis yks kierros 15" käännettyjä peltivanteita, ota yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa...
mulla olis yks kierros 15" käännettyjä peltivanteita, ota yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa...
Re: Madaltaminen & vanteet
Kannattaa myös miettiä haluatko matalan ja perkeleen kovan ja huonopitoisen, vai matalan mutta vielä riittävän pehmeän jossa loistopito ja jolla esim. Ahvenistolla taittuu loistavasti.
Reseptit on täysin erilaiset.
Reseptit on täysin erilaiset.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Madaltaminen & vanteet
Kyseleppä vannepajalta vanteista jos jotain peltivanteita haet käännettynä ja levitettynä. Jos haluu ite tehdä ni vanne sorviin, keskiö irti, käännetään ja hitsataan. Katottava et on suora. Jos leveempää haluaa ni peltisoiroa väliin. Tosin laillisuuden kanssa on vähän niin ja näin? Ajettavuus tosiaan kanssa muuttuu..
Re: Madaltaminen & vanteet
kun näissä on käytetty noita mersun jousia ja myös vakiojousia lyhennettynä,niin onko jompikumpi parempi?kumpi on jäykempi,jos keula on samalla korkeudella?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Re: Madaltaminen & vanteet
Sitä kannattaakin miettiä, esim. kumpi on raskaampi auto ja tehdä yhteenlasku siitä... 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Madaltaminen & vanteet
no ei kai se nyt ihan niin yksiselitteistä ole.kun minulla ei ole mitään tietoa että kuin pitkät esim mersun jouset on.ja oma jousikin jäykistyy kun sitä lyhentää.eli jos mersun jousi olis vakiona saman mittanen kun ladan lyhennetty jousi,niin voisihan ne periaatteessa olla lähellä samaa jäykkyyttä.no näin ei ilmeisesti ole.mutta ei mulla ole mitään hajua tuon mersun jousen pituudesta.no ilmeisesti ne on sitten jäykemmät,mutta paljonko?meneekö jo liian jäykäksi tai jääkö lyhennetty vakiojousi vielä liian löysäksi?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Re: Madaltaminen & vanteet
se mesen jousen lankavahvuus on jotakuinkin 2mm isompi, paljon jäykempi siis... mersussa alunperin se jousi on ihan siellä alatukivarren sisäpuolen päässä kun ladassa se on suunnilleen siinä puolessavälissä...
Re: Madaltaminen & vanteet
Itellä projekti ladassa just menos vannesovittelua ja madaltelua
tässä pari kuvaa viimesiimmästä sovituksesta...
http://aijaa.com/v.php?i=003008394784.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=000278394787.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=003008394784.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=000278394787.jpg