Juhannus tuli ja meni ja siitä selvitty.. Aikaa tullut vietettyä ladan kimpussa. Eteen vaihdettu polyurepuslat ja mersun jouset vähän pätkästyinä eli häijy etukeno tuli Eikä jousetkaan vielä jää heilumaan.. Kuskin alatukivarsi olikin oikeesti jumissa kun irtosi vasta kun varta vasten sen tehdyllä ulosvetimellä.. Samalla tuli 4mm lattaraudat tökättyä alatukivarren ja kopan väliin negatiivisen cambeerin lisäämiksek.. Kaikki pallonivelet täytyi uusia voi vaan ihmetellä et olipahan sokea inssi kun ei älynnyt et jokaisesta nivelestä oli kumi revennyt... Ja sainpahan jo 3 tulevista talvivanteista valmiiks asti, taakse tuli siis ladan pelleistä levitetyt 8" joille päälle pingotettiin 165/80 nastat ja eteen vajaalle 7½" vanteelle 155/80 nastat... Tulevaisuudessa renkaita hommatessa matalempaa profiilia tulossa alle, sillä ei se vauhti vaan tyyli Toinen etuvanne vaatii vielä kuitenkin hitsausta et saa ilmat kestämään sisällä pitempään kuin pari päivää.. Kuvia nykytilanteesta minunautos...
noniin nyt toivon mukaan viimeinenkin vanne pitää ilmat sisällään mut sen näkee parin päivän päästä kellään tietoa äkkiseltään sanoa miten matalia nastarenkaita 13" koossa ees myydään 155/70 vai saako pienempääkin profiilia.. Taakse rakenteilla puskurin alle "pakkivalo" tosin pienestä lisäpitkän umpiosta ja siihen tarkoitus xenoni tyrkätä niin näkee mihin peruuttelee... Lisäpitkiin pitäs kusixenonit hommata kun nuo nykyiset 5000k keinonit on turhan sinertävät näin vanhaan autoon ainakin omasta mielestä...
Nyt o pakkivalo releen kautta tottakai.. xenoni jäi haaveks kun ei mahtunu umpion sisään.. mut jos se halogeenikin häikäsis muita riittävästi Kaikki sivulasit tummui savukalvolla ei tullu mafia lada luukkia tai no sit pimeellä vähän semmosta efektiä, pientä vastoinkäymistäkin oli eturengas karkas vauhista alta, onneks kävely vauhti ja mökkitie eli ei isoja vahinkoja, pyörän napa meni vaihtoon kun korkkas kerralla kaikista kierteet ja pultit olikin sit pudonnu metriä ennen rengasta.... noo varaosalaitteen napa ja piiiiiitkät pultit (60mm kierrettä) alle nii toivotaan et kestää tulevaisuudessa... Syynä kierteitten korkkaukseen helvetisti harittavat pyöränkulmat, ei 6cm madallus ja camberin lisäys tehny hyvää niillle kun ei viel oo innostunu säätää kun autohan on seisonnassa... Mut tulipahan syytä säätää jos ei muuta, ja takakaarien sisäpokkaukset sai kyytiä kun ei mahtunukkaan pellit pyörimään ilman kevyttä naputtelua.. Kuvia tulee kunhan kerkeän ottaa... Kattokourun tai mikä lieneekään siis ovien yläreunassa kulkevan listan kun löytäs jostain uuden niin hyvä. Kellään havaintoo mistä kysellä tai kuka tois semmosen rajan takaa?
Vanteet sopii kyllä mahtavasti, Orkkis keskiökupit kyllä kruunaa koko komeuden! Itellä olis yks sarja orkkis pellejä, Pitäsköhän lähetellä turkuun niitä ;D
No niin herättihän se kanttikoppakin keskustelua Joo siis Jokarille vanteet on mallia "itse tehdyt" eli sorvarilla halki metallipajalla kehä ja sit täppäillä kehä kiinni 3/4 onnistu täydellisesti ei heitä mitenkään ja painojakin meni pahimpaan vanteeseen 55.. toisessa etusessa kuitenki pieni heitto näkee kun ulkokehä pikkusen vipottaa kun esim tasapainotus koneessa pyörittää... Ja senkin tarvittaessa saanee naputeltua suoraks jos alkaa häiritä, mutta ei huomaa ajaessa sitäkään heittoa ainakaan alle 100 vauhissa.. siis sen kovempaa en oo kerinny lennättää vielä kun on poistettu liikenteestä niin ei saa kovinkaa kovaa vauhtia tuossa suljetulla alueella.. Nyt alkanu himottaa kesäpeltien teko 8" eteen ja 9" taakse mut jos sitä ensin sopivaa tekniikkaa alkaisi ettiä että kone vastaisi ulkokuorta vähän paremmin.. Ja sisustaa pitäs sipistellä listoja kiillottaa jne jne, mut päivittelen sitä mukaa kun jotain tapahtuu..
Aikani latukan häijyä etukenoa katellessa totesin et ei näin.. Eli perästä jousista kiekka pois niin alkaa olla jo sivistynyt etukeno,tosin samalla tarkemmin tutkiessa huomasin sen perinteisen et taakse yli 100kg painoo niin renkaan sivut hankaa kaariin niin pahasti että ajaminen mahdotonta.. Tilanne kuitenkin korjaantui naputtelemalla sisäloksujen pellit uuteen uskoon ja loppu viimeisteltiin kaarimankelilla... Tulihan niistä kaarista mankeloidun näköiset eli pientä peilausvirhettä löytyy mut pääasia että nyt mahtuu pallukat pyörimään ilman vakavia kiinniottoja Ja ne kauan odotetut 3000k kusixenonitkin saapui viimeisellä ja ne ruuvattiinkin hellan vesimelonin puolikkaisiin ja maisema on ainakin keltainen jos ei muuta Talvea jännityksellä ootellen miten vanteet kestää ja alusta toimii vai toimiiko mitenkään
Kai ne vanteet nyt kestää, kuitenkaan millään hirveillä saumoilla orkkiksetkaan oo kasassa. Itsekin oottelen lumia että näkee miten toi plaza sportti toimii talvella.
Noniin pitkän hiljaiselon jälkeen latukka viimeisellä otettu liikenteeseen. Sisusta sai täydellisen pesun kaverilta lainatulla sisustapesurilla ja penkit hohtaa nyt yhtä puhtaina kun tehtaalta tullessaan. Lattasulakerasia napattu paikallee ja piuha et lataakin sillä rasialla Kilsoja nyt takana vajaat 200 km ja ainakin vielä vanteet toimineet loistavasti ei vuoda tai vipota/täristä mitenkään vanhoihin orggispelteihin verrattuna.. Toivotaan vaa parasta et kestäs jatkossakin.. Alustakin yllättävän hyvä ajaa ehdottomasti parempi kuin vakio laikattu. Ja mikä parasta on nähdä muitten tielläliikkujien ilmeitä on ollu papat ja mummotkin huuli pyöreenä.. Nyt ootellaan vaan mikä on virkavallan mielipide kyseisestä kulkineesta, et mistä kaikista tulee sanomista: veikkauksia otetaan vastaan: onko syynä tummennukset, vanteet/rengastus, alusta, huomiovalot,lisävalot jne vai kaikki mut vklp jälkeen se varmaan on selvinnyt
Mitenkäs noi puskurit suapi noin kiiltäviksi? Eiks nuo oo normi 2105:n puskurit, jotka on normisti paskasen valkoset ja ei puhistu millään. Onko jotkut kromi jutut laitettu päälle?
Joo aivan vakiopuskurit ei mitään kromipäällisiä tai vast ovat siis mallia kiillotetut. Hiottu tasaiseks ensin epäkeskolla 60 paperista alkaen aina vesihionta 1200 asti jonka jälkeen lumppulaikkaa ja kiillotustahnaa.. Eli vähän kirosanoja ja hikeä niin vakiopuskureista saa mallia shine! Vaatiivat vaan talvikäytössä aina silloin tällöin hoitoa etenkin takapuskuri et pysyy peilipintaisena.. Suolamössä tahtoo muuten hapettaa takas harmaan valkoisiks..