110:n suuttimien testaus

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Larsoni

110:n suuttimien testaus

Viesti Kirjoittaja Larsoni »

Tervehdys.

Jos oletetaan, että 110:n kone ei käy kaikilla pytyillä, ja halutaan poissulkea viallisen ruiskun suuttimen mahdollisuus joka sen aiheuttaisi, niin käykö suuttimien kunnon testaaminen kotioloissa millään tavalla?
Voinhan toki vaihtaa kokeilun vuoksi kaikki suuttimet tuosta farkun koneesta sedaniin, mutta noin periaatteessa asiaa mietiskelen.

"nimim. Yrittää kaikin keinon saada auton käymään ihmisiksi sitä pajalle viemättä"

parhain terveisin,

I.A.
Avatar
pressa
Viestit: 10431
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110:n suuttimien testaus

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva
eli mittaat ensin suuttimen käämin vastuksen, tulisi olla 11-15 ohmia. Mikäli on niin sitten ohjaat käämiä 12 voltin jännitteellä ja katsot että tulee siisti sumu...
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110:n suuttimien testaus

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Pikatestaus, jolla jo voi selvitä jotakin.

Moottori tyhjäkäynnille. Stetoskoopin kaltaisella vehkeellä, pitkällä ruuvimeisselillä, sopivasti taivutetulla metallitangolla tms. kuunnellaan jokaista suutinta. Pitäisi tulla jokseenkin samanlainen napse joka suuttimesta, kun suutin aukeaa ja sulkeutuu.

Varoen voi myös "kostutettu sormenpää" -menetelmällä mitata kunkin sylinterin kohdalta pakosarjan lämpötilan melko pian kylmän moottorin käynnistyksen jälkeen. Pitäisi tietysti olla samaa tasoa. Mutta lämpötilaeroihin voi tietysti olla jokin muukin käyntiin vaikuttava syy.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin