Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Auton tyyppikilvestä kuva (tästä pitäisi löytyä ne kaikki kaivatut tiedot...):
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/Tyyppikilpi.JPG
Autossa on myös ohjaustehostin, joka on Suomessa Deltan asentama. Tulkintani mukaan tuossa alimmalla rivillä lukee T01 136 varustelutietoina.
Oireet:
Nykii selvästi kylmänä (moottorin lämpö) lievissä kiihdytyksissä ja puolikaasulla, tekee tätä lähes aina ulkolämpötilasta riippumatta. Vaikuttaisi siltä viimeisimpien parin vähän viileämmän päivän perusteella, että ulkolämpötilan ollessa noin 20 asteen paikkeilla tai alle, niin auto ei nyi lämpöisenä. Jos ulkolämpötila on +25C tai yli, niin puolikaasulla auto nykii lievästi, ei mitään rykimistä, mutta kuitenkin havaittavaa oiretta. Tyhjäkäyntikierrokset ja kuormittamattomana tai kuormitettuna kierrättäminen - ei havaittavissa katkoksia kylmänä tai lämpöisenä, oire havaittavissa vain puolikaasulla, kevyessä kiihdytyksessä tai muuten kevyellä kuormituksella. Moottorin lämpötilat ovat olleet normaalit mitä nyt kojetaulun mittarista seuraa. Lisäksi sähköinen puhallin lähtee päälle koneen lämpöjen noustessa hellekelillä liikennevaloajossa.
Ajomäärä: ~127700km, vikaa ollut enemmälti nyt noin 2000tkm aikana hellekeleillä.
Katsastuksen yhteydessä otettuja tietoja (2011 oire oli päällä katsastukseen ajettaessa, ulkolämpöä oli noin +30C):
Pakokaasupäästöt 26.07.2011 (huom. ruiskutuslaitteiston putsausnestettä saattoi olla vielä tässä vaiheessa tankissa jäljellä vähän, voi vaikuttaa tuloksiin, tai sitten ei):
CO 0.02% vol
CO COR 0.02% vol
HC 6 ppm vol
CO2 14.9% vol
O2 0.09% vol
LAMBDA 1.003
OBD: ei vikakoodeja
Verrokiksi pakokaasupäästöt 23.07.2010:
CO 0.05% vol
CO COR 0.05% vol
HC 0 ppm vol
CO2 14.9% vol
O2 0.05% vol
LAMBDA 1.000
OBD: ei vikakoodeja
Tulpat on vastikään vaihdettu (toimi hyvin tulppien vaihdon jälkeen, oire tuli vasta vähän myöhemmin), tulpanjohtoja ei, niitä on 12kpl ja näyttävät olevan jotenkin moottorin johtosarjan yhteydessä. Puolayksikköäkään en ole tästä autosta vielä löytänyt (enkä ole parin viime päivän aikana kerinnyt etsimään kun on ollut muita yllättäviä vastoinkäymisiä). Sen verran konetilaan kurkin, että näyttäisi vähän siltä, että tuo johtosarja yhdistyy isompaan settiin ja menee tulipellistä läpi kabiinin puolelle. Olisivatko puolat jossain keskikonsolin etuosassa?
Tässä kuvia noista sytytyksen piuhoista ja piuhasarjassa olevasta tarralapusta eri puolilta (piuhat kiinni liittimillä noissa tulpille menevissä varsissa):
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000824.JPG
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000825.JPG
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000826.JPG
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000827.JPG
Ei tuommoisia piuhoja ainakaan edellisessä 110:ssä ollut (2002), siinä oli ihan perinteiset "yksi piuha per tulppa"-johdot.
Testerissä autoa ei ole käytetty ja vikakoodeja ei tosiaan ole muistissa eikä CE-valo ole syttynyt. Autossa käytetty 98E5:sta ajoaineena. Ruiskutuslaitteiston putsausnestettä ajettu yhden tankillisen kanssa, ehkä lievä parannus sen aikana, mutta toiveikas persdyno voi hyvinkin valehdella sen verran.
Kaasuläpän asentoanturi on vaihdettu noin 500km sitten, ei mitään muutosta sen osalta asiaan.
Onko tämän perusteella annettavissa jotain arviota mistä vikaa etsisi? Puolayksikkö kenties? Jos, niin mistä se löytyy? Ja jos tulppien johdot pitäisi vaihtaa, niin pitääkö tosiaan purkaa koko se konetilan johtokimppu?
Vai onko auto kenties allerginen vain koville lämpötiloille... Ei mikään ihme kyllä sinänsä, hellekelit on persiistä.
- Saku
PS. Ainiin, 120tkm kohdalla tehty ns. iso remppa, eli vaihdettu tulppien lisäksi myös nokkahihna, kiristinrulla, vesipumppu, öljyt, jäähdytysnesteet. Auto on lähtenyt aina hyvin käyntiin sekä kylmänä, että lämpöisenä muutamaa satunnaista kertaa lukuunottamatta noin 90000km aikana.
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/Tyyppikilpi.JPG
Autossa on myös ohjaustehostin, joka on Suomessa Deltan asentama. Tulkintani mukaan tuossa alimmalla rivillä lukee T01 136 varustelutietoina.
Oireet:
Nykii selvästi kylmänä (moottorin lämpö) lievissä kiihdytyksissä ja puolikaasulla, tekee tätä lähes aina ulkolämpötilasta riippumatta. Vaikuttaisi siltä viimeisimpien parin vähän viileämmän päivän perusteella, että ulkolämpötilan ollessa noin 20 asteen paikkeilla tai alle, niin auto ei nyi lämpöisenä. Jos ulkolämpötila on +25C tai yli, niin puolikaasulla auto nykii lievästi, ei mitään rykimistä, mutta kuitenkin havaittavaa oiretta. Tyhjäkäyntikierrokset ja kuormittamattomana tai kuormitettuna kierrättäminen - ei havaittavissa katkoksia kylmänä tai lämpöisenä, oire havaittavissa vain puolikaasulla, kevyessä kiihdytyksessä tai muuten kevyellä kuormituksella. Moottorin lämpötilat ovat olleet normaalit mitä nyt kojetaulun mittarista seuraa. Lisäksi sähköinen puhallin lähtee päälle koneen lämpöjen noustessa hellekelillä liikennevaloajossa.
Ajomäärä: ~127700km, vikaa ollut enemmälti nyt noin 2000tkm aikana hellekeleillä.
Katsastuksen yhteydessä otettuja tietoja (2011 oire oli päällä katsastukseen ajettaessa, ulkolämpöä oli noin +30C):
Pakokaasupäästöt 26.07.2011 (huom. ruiskutuslaitteiston putsausnestettä saattoi olla vielä tässä vaiheessa tankissa jäljellä vähän, voi vaikuttaa tuloksiin, tai sitten ei):
CO 0.02% vol
CO COR 0.02% vol
HC 6 ppm vol
CO2 14.9% vol
O2 0.09% vol
LAMBDA 1.003
OBD: ei vikakoodeja
Verrokiksi pakokaasupäästöt 23.07.2010:
CO 0.05% vol
CO COR 0.05% vol
HC 0 ppm vol
CO2 14.9% vol
O2 0.05% vol
LAMBDA 1.000
OBD: ei vikakoodeja
Tulpat on vastikään vaihdettu (toimi hyvin tulppien vaihdon jälkeen, oire tuli vasta vähän myöhemmin), tulpanjohtoja ei, niitä on 12kpl ja näyttävät olevan jotenkin moottorin johtosarjan yhteydessä. Puolayksikköäkään en ole tästä autosta vielä löytänyt (enkä ole parin viime päivän aikana kerinnyt etsimään kun on ollut muita yllättäviä vastoinkäymisiä). Sen verran konetilaan kurkin, että näyttäisi vähän siltä, että tuo johtosarja yhdistyy isompaan settiin ja menee tulipellistä läpi kabiinin puolelle. Olisivatko puolat jossain keskikonsolin etuosassa?
Tässä kuvia noista sytytyksen piuhoista ja piuhasarjassa olevasta tarralapusta eri puolilta (piuhat kiinni liittimillä noissa tulpille menevissä varsissa):
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000824.JPG
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000825.JPG
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000826.JPG
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000827.JPG
Ei tuommoisia piuhoja ainakaan edellisessä 110:ssä ollut (2002), siinä oli ihan perinteiset "yksi piuha per tulppa"-johdot.
Testerissä autoa ei ole käytetty ja vikakoodeja ei tosiaan ole muistissa eikä CE-valo ole syttynyt. Autossa käytetty 98E5:sta ajoaineena. Ruiskutuslaitteiston putsausnestettä ajettu yhden tankillisen kanssa, ehkä lievä parannus sen aikana, mutta toiveikas persdyno voi hyvinkin valehdella sen verran.
Kaasuläpän asentoanturi on vaihdettu noin 500km sitten, ei mitään muutosta sen osalta asiaan.
Onko tämän perusteella annettavissa jotain arviota mistä vikaa etsisi? Puolayksikkö kenties? Jos, niin mistä se löytyy? Ja jos tulppien johdot pitäisi vaihtaa, niin pitääkö tosiaan purkaa koko se konetilan johtokimppu?
Vai onko auto kenties allerginen vain koville lämpötiloille... Ei mikään ihme kyllä sinänsä, hellekelit on persiistä.
- Saku
PS. Ainiin, 120tkm kohdalla tehty ns. iso remppa, eli vaihdettu tulppien lisäksi myös nokkahihna, kiristinrulla, vesipumppu, öljyt, jäähdytysnesteet. Auto on lähtenyt aina hyvin käyntiin sekä kylmänä, että lämpöisenä muutamaa satunnaista kertaa lukuunottamatta noin 90000km aikana.
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Vieras tekniikka, mutta näyttäisi olevan joka sylinterillä oma puola ja sytytystulpan yhteydessä. Tulpanjohtojahan ei silloin tarvita. Nuo kuvassa olevat johdot ovat auton johtosarjaa, eli ihan normaalia sähköjohtoa alhaisella jännitteellä, joten läpilyöntiä ei pääse syntymään.stt1 kirjoitti: Tulpat on vastikään vaihdettu (toimi hyvin tulppien vaihdon jälkeen, oire tuli vasta vähän myöhemmin), tulpanjohtoja ei, niitä on 12kpl ja näyttävät olevan jotenkin moottorin johtosarjan yhteydessä. Puolayksikköäkään en ole tästä autosta vielä löytänyt
Palamiskatkoistahan tuon pitäisi herkästi alkaa herjaamaan, jos siellä puolavikaa olisi. En tiedä, kuinka paljon saa katkoja olla, ennen kuin vikavalo syttyy tai vikakoodia tulee.
Tuo tietysti kiinnittää huomiota, kun on ollut puolat irti ja jokin aika sen jälkeen on auto alkanut nykimään.
Tietysti joku tulppakin voi olla viallinen. Mutta jos autoon vaihdetaan vesipumppu ajallaan hihnan kanssa, niin tuskin koneeseen on mitään kiinalaisia tarjoustulppia vaihdettu.
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Hae pullo crc:n airsensorcleaneria ja puhdista sillä pullossaolevan ohjeen mukaan ilmamassa anturi. Tuo puhdistusainepullo maksaa noin kympin ja riittää moneen kertaan... Saattaa olla että ilmamassa anturi ei tunnista kaikkea läpi menevää ilmaa ja siksi seos hivenen laihalla, tuntuu nykimisenä kiihdytettäessä ja pienssä vedossa.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Terve!
Kiitos hyvästä kysymyksestä, joka poikkeaa edukseen "se nykii, mikä siinä on?" -tyylistä.
Etädiagnoosit aina hankalia, mutta jokin kommentti:
Autossasi ei ole sytytysyksikköä, vaan sylinterikohtaiset sytytyspuolat. Kyseiset puolat ovat ainakin venäläisten keskustelupalstojen (yleensä hyvin asiantuntevia) mukaan erittäin luotettavia.
Vehje ei ole allerginen ainakaan Suomen muka-helteille.
Mieleen tulisi seuraavaa, satunnaisessa järjestyksessä:
Generaattorin hiilet lopussa (ajomäärää kun jo on), jännite vaihtelee äkillisesti.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi antaa signaalin todellista suuremmasta lämpötilasta. Jos mahdollista, lue täysin kylmän moottorin lämpötla testerillä tai ajotietokoneella ja vertaa ulkolämpötilaan.
Ilmamassa-anturiin liittyvät viat.
Kaasuläpän asentotunnistimeen liittyvät viat.
Ensimmäiseen happitunnistimeen liittyvät viat.
Polttoainepaineeseen liittyvät viat (melko harvinaisia).
Autosi moottorinohjausjärjestelmän kytkentä on täällä: http://chipdiagnost.narod.ru/info-sxm.html#loc12
(en tarkistanut, että on juuri tämä, mutta erittäin todennäköisesti)
menestystä
SvS
Kiitos hyvästä kysymyksestä, joka poikkeaa edukseen "se nykii, mikä siinä on?" -tyylistä.
Etädiagnoosit aina hankalia, mutta jokin kommentti:
Autossasi ei ole sytytysyksikköä, vaan sylinterikohtaiset sytytyspuolat. Kyseiset puolat ovat ainakin venäläisten keskustelupalstojen (yleensä hyvin asiantuntevia) mukaan erittäin luotettavia.
Vehje ei ole allerginen ainakaan Suomen muka-helteille.
Mieleen tulisi seuraavaa, satunnaisessa järjestyksessä:
Generaattorin hiilet lopussa (ajomäärää kun jo on), jännite vaihtelee äkillisesti.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi antaa signaalin todellista suuremmasta lämpötilasta. Jos mahdollista, lue täysin kylmän moottorin lämpötla testerillä tai ajotietokoneella ja vertaa ulkolämpötilaan.
Ilmamassa-anturiin liittyvät viat.
Kaasuläpän asentotunnistimeen liittyvät viat.
Ensimmäiseen happitunnistimeen liittyvät viat.
Polttoainepaineeseen liittyvät viat (melko harvinaisia).
Autosi moottorinohjausjärjestelmän kytkentä on täällä: http://chipdiagnost.narod.ru/info-sxm.html#loc12
(en tarkistanut, että on juuri tämä, mutta erittäin todennäköisesti)
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Ok, kiitoksia. Pitää yrittää tutkia noita ehdotettuja asioita. Kommentoin lisäksi mikäli oireisiin tulee muutosta. Valitettavasti ulkona alkoi satamaan ja en saa edes harrasteautoon nyt kunnostettuja osia paikoilleen, joten pitää ajaa sukulaislenkki (noin 800km) tuolla Ladalla. Tuleepahan testattua lisää...
Olisiko jollakulla muuten rakennekuvaa, mistä saisi selville noiden puolien sijainnin autossa, jos tutkisi ne nyt kuitenkin.
Olisiko pääkaupunkiseudulla tai vaikkapa Järvenpäässä jotain harrastajaystävällisesti hinnoiteltua paikkaa jossa voisi käyttää testerissä kiinni (ja missä osataan tulkata niitä testerin antamia arvoja)? Tai jos tuolla tulee lähdettyä nyt reissuun, niin keski-suomikin kävisi matkan varrelta.
- Saku
Olisiko jollakulla muuten rakennekuvaa, mistä saisi selville noiden puolien sijainnin autossa, jos tutkisi ne nyt kuitenkin.
Olisiko pääkaupunkiseudulla tai vaikkapa Järvenpäässä jotain harrastajaystävällisesti hinnoiteltua paikkaa jossa voisi käyttää testerissä kiinni (ja missä osataan tulkata niitä testerin antamia arvoja)? Tai jos tuolla tulee lähdettyä nyt reissuun, niin keski-suomikin kävisi matkan varrelta.
- Saku
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Puolat näkyvät esim. tässä:stt1 kirjoitti: Olisiko jollakulla muuten rakennekuvaa, mistä saisi selville noiden puolien sijainnin autossa, jos tutkisi ne nyt kuitenkin.
http://damage.fi/stt/Lada_sytytys/P1000824.JPG
Ovat siis ne osat, joissa salaman kuva varoittamassa suurjännitteestä.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Jaha, yllättävän pieniä komponentteja ja liiankin lähellä...
Onkos noita laturin hiiliä saatavissa ollenkaan irrallaan näihin, vai pitääkö vaihtaa vain koko laturi kerralla uuteen? Ainakaan motonetin listoilla ei ollut tarjolla erillisiä laturin osia, vain koko komponenttia. Jos on saatavilla, niin onko paha rasti vaihtaa itse?
- Saku
Onkos noita laturin hiiliä saatavissa ollenkaan irrallaan näihin, vai pitääkö vaihtaa vain koko laturi kerralla uuteen? Ainakaan motonetin listoilla ei ollut tarjolla erillisiä laturin osia, vain koko komponenttia. Jos on saatavilla, niin onko paha rasti vaihtaa itse?
- Saku
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Yleisesti ottaen laturiin kun laturiin saa vaihdettua itse hiilet. Kolvin tarvii yleensä pysyä kädessä. Ota laturi handuun ja katso säätimestä mimmoiset hiilet siellä on ja sitten hommaat liki saman moiset. Viilalla ja santapaperilla sitten vain muotoilu, jos uudet ovat kovinkin erilaiset.
Uusi säädinkään harvoin on kallis.
EDIT: Jos hakemasi puolapaketti oli tähän autoon, ei olis ollu mun omasta mitään apua.
Uusi säädinkään harvoin on kallis.
EDIT: Jos hakemasi puolapaketti oli tähän autoon, ei olis ollu mun omasta mitään apua.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Minulla on yleismallin OBD2-koodilukija, joka näyttää muutamia koneen anturiarvoja, mutta ei ole rutiinia kehittynyt niitä arvoja tulkitsemaan, kun niin harvoin käyttöä on laitteelle ollut. Saahan ne arvot tietysti ylös otettua, jos täällä joku niistä sitten osaisi jotain sanoa.stt1 kirjoitti: Olisiko pääkaupunkiseudulla tai vaikkapa Järvenpäässä jotain harrastajaystävällisesti hinnoiteltua paikkaa jossa voisi käyttää testerissä kiinni (ja missä osataan tulkata niitä testerin antamia arvoja)?
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Mitenkään se on tuon mallin hiilien vaihto jotka on säätimessä itsessään pitääkö vaihtaa koko paketti
Ei ole tullut perehdyttyä sen tarkemmin vaikka ko. osaa olen pyöritellyt käsissäni useampaan kertaan 


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Säädin-hiilisilta paketti on niin edullinen että ellei itsellä ole sopivia/sovitettavia hiiliä niin kannataa uusia koko paketti.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Terve!
Saku, autossasi on kaiken järjen mukaan uusi, kenttävirtadioditon generaattori. Ks. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=23523.
Motonetin generaattori ei ole "sähköisesti" sopiva, asennusmitat ovat kylläkin samat.
Varminta on
1) tarkastaa itse laitteesta, kumpi generaattori on kyseessä 9402.3701 vaiko 9402.3701-03 (tieto lukee generaattorissa)
2) pyytää jotakuta Venäjän hallitsemilla alueilla vierailijaa toimittamaan sopiva säädin-hiiliyhdistelmä.
Kyseinen hankinta kannattaa tehdä, olivatpa hiilet nyt kunnossa tai ei.
***
Kotikonstein voi asiaa kokeilla kytkemällä osoittimellinen jännitemittari tupakansytyttimeen tms. sopivaan paikkaan.
Kun hiilet lopuillaan käyttäytyy jännite usein seuraaavasti:
Järjestelmäjännite nousee akkujännitteestä (n. 12,5 V) generaattorijännitteeksi (n. 14,x V) vasta, kun moottorin nopeus n. 1500...2000 r/min. Jännite saattaa käynnin aikana vaihdella äkillisesti akkujännitteen ja generaattorijännitteen välillä (tästä seuraa hetkeksi väärän mittainen ruiskutusaika > nykimistä).
Digitaalinäyttöiset jännitemittarit eivät ehdi "mukaan". Tarkkasilmäinen voi korvata jännitemittarin esim 12 V 15 W polttimolla, jonka kirkkaus vaihtelee jännitteen mukana.
LISÄYS n.klo 16.20: autosi varaosakirja http://dnepr-auto.dp.ua/pdf/catalog_2110_2111_2112.pdf, noin 14 MB. Generaattori on erittäin todenäköisesti juuri se uudempi malli, Lada-nro 21120-3701010 (huom! vanhan mallin Lada-nro on lähes sama 2112-3701010)
menestystä
SvS
Saku, autossasi on kaiken järjen mukaan uusi, kenttävirtadioditon generaattori. Ks. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=23523.
Motonetin generaattori ei ole "sähköisesti" sopiva, asennusmitat ovat kylläkin samat.
Varminta on
1) tarkastaa itse laitteesta, kumpi generaattori on kyseessä 9402.3701 vaiko 9402.3701-03 (tieto lukee generaattorissa)
2) pyytää jotakuta Venäjän hallitsemilla alueilla vierailijaa toimittamaan sopiva säädin-hiiliyhdistelmä.
Kyseinen hankinta kannattaa tehdä, olivatpa hiilet nyt kunnossa tai ei.
***
Kotikonstein voi asiaa kokeilla kytkemällä osoittimellinen jännitemittari tupakansytyttimeen tms. sopivaan paikkaan.
Kun hiilet lopuillaan käyttäytyy jännite usein seuraaavasti:
Järjestelmäjännite nousee akkujännitteestä (n. 12,5 V) generaattorijännitteeksi (n. 14,x V) vasta, kun moottorin nopeus n. 1500...2000 r/min. Jännite saattaa käynnin aikana vaihdella äkillisesti akkujännitteen ja generaattorijännitteen välillä (tästä seuraa hetkeksi väärän mittainen ruiskutusaika > nykimistä).
Digitaalinäyttöiset jännitemittarit eivät ehdi "mukaan". Tarkkasilmäinen voi korvata jännitemittarin esim 12 V 15 W polttimolla, jonka kirkkaus vaihtelee jännitteen mukana.
LISÄYS n.klo 16.20: autosi varaosakirja http://dnepr-auto.dp.ua/pdf/catalog_2110_2111_2112.pdf, noin 14 MB. Generaattori on erittäin todenäköisesti juuri se uudempi malli, Lada-nro 21120-3701010 (huom! vanhan mallin Lada-nro on lähes sama 2112-3701010)
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Ok, kiitoksia taas. Pitää tutkia tuon laturin tietoja tarkemmin, muistelisin, että sen kyljessä on joku valkoinen tarra melko hankalasti luettavissa.
Viisarimittari saattaa löytyä kotoa, tosin valitettavasti melko laaja-asteikkoinen sellainen. Mennee ehkä siis lampun tuijotteluksi.
Sitten vielä kahden ajoetapin välikuulumiset. Kelit ovat olleet viileämpiä, niin nyt oireet ovat olleet lähestulkoon poissa. Kerran esiintyi nypyttelyä lievästi kun noin puolen tunnin seisonnan jälkeen lähdettiin jatkamaan matkaa Orivedeltä. Sekin nypyttely hävisi alta 5 min kun päästiin hetken matkaa eteenpäin ja ajoviima viilensi konetilaa/moottori lämpesi hivenen lisää.
Hiukan asian viereen menee nyt, mutta koska samasta autosta on kyse, niin kysytään tässä. Onko jollakulla rakennekuvaa/räjäytyskuvaa (vai löytyykö se tuosta ladattavasta kirjasta? En pysty nyt reissun päällä itse lataamaan ja tsekkaamaan) tämän kyseisen auton pakoputkistosta? Kuvaa tarvitsisin Venäjän osatuojan avuksi, että osaisi tuoda oikeanlaisia komponentteja.
Ongelmana pakoputkiston kanssa on se, että motonetista ja muistakaan paikoista ei tunnu saavan kuin vanhemmassa ja/tai 1.5i 16v mallissa esiintynyttä pakoputkistoa ja sen osia. Tässä omassani on sekä lievä ero halkaisijassa, että myöskin komponenteissa ja niiden sijoituksissa jo katista lähtien. Esim. viimeinen pätkä taka-akselin luona pönttöineen oli hiukan pisempi kuin noissa aiemmissa malleissa ja jouduin tekemään viimeksi vaihtaessa noin 50mm jatkopalan. Nyt olisi kuitenkin tarvetta vähitellen koko rööristölle (kiitos hyvin suolattujen teiden!) ja vaihtoehtoina on joko tuottaa sellainen Venäjältä tai käydä teettämässä rosterista Tiittasella koko roska... Paniikkia ei onneksi vielä ole, ei se alta tipu, mutta kevääseen mennessä voi olla jo puhki.
- Saku
Viisarimittari saattaa löytyä kotoa, tosin valitettavasti melko laaja-asteikkoinen sellainen. Mennee ehkä siis lampun tuijotteluksi.
Sitten vielä kahden ajoetapin välikuulumiset. Kelit ovat olleet viileämpiä, niin nyt oireet ovat olleet lähestulkoon poissa. Kerran esiintyi nypyttelyä lievästi kun noin puolen tunnin seisonnan jälkeen lähdettiin jatkamaan matkaa Orivedeltä. Sekin nypyttely hävisi alta 5 min kun päästiin hetken matkaa eteenpäin ja ajoviima viilensi konetilaa/moottori lämpesi hivenen lisää.
Hiukan asian viereen menee nyt, mutta koska samasta autosta on kyse, niin kysytään tässä. Onko jollakulla rakennekuvaa/räjäytyskuvaa (vai löytyykö se tuosta ladattavasta kirjasta? En pysty nyt reissun päällä itse lataamaan ja tsekkaamaan) tämän kyseisen auton pakoputkistosta? Kuvaa tarvitsisin Venäjän osatuojan avuksi, että osaisi tuoda oikeanlaisia komponentteja.
Ongelmana pakoputkiston kanssa on se, että motonetista ja muistakaan paikoista ei tunnu saavan kuin vanhemmassa ja/tai 1.5i 16v mallissa esiintynyttä pakoputkistoa ja sen osia. Tässä omassani on sekä lievä ero halkaisijassa, että myöskin komponenteissa ja niiden sijoituksissa jo katista lähtien. Esim. viimeinen pätkä taka-akselin luona pönttöineen oli hiukan pisempi kuin noissa aiemmissa malleissa ja jouduin tekemään viimeksi vaihtaessa noin 50mm jatkopalan. Nyt olisi kuitenkin tarvetta vähitellen koko rööristölle (kiitos hyvin suolattujen teiden!) ja vaihtoehtoina on joko tuottaa sellainen Venäjältä tai käydä teettämässä rosterista Tiittasella koko roska... Paniikkia ei onneksi vielä ole, ei se alta tipu, mutta kevääseen mennessä voi olla jo puhki.
- Saku
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Eiköhän tuosta varaosakirjatiedostosta löydy kaikki tarvittava. Siihen vain tutustumaan niin tulee paljon muutakin tutuksi oman ajoneuvon suhteen.
Näissä 211x -sarjalaisissa alkaa olla jo variaatioita nykymallin mukaan. Tosista se on meillä TakaPotkuihin ja Saranoihin tottuneilla.
Näissä 211x -sarjalaisissa alkaa olla jo variaatioita nykymallin mukaan. Tosista se on meillä TakaPotkuihin ja Saranoihin tottuneilla.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lievä nyintä, 110 farmari, vm. 2005 16v 1.6i
Katselin tuosta tiedostosta noita kysyttyjä pakoputkijuttuja. On jos jonkinmoista häkkyrää ja käyrää eikä näin sisälukutaidoton ihminen kyllä selvää saa siitä, mitkä kaikki putket tuohon kuuluvat tai ovat kuulumatta. Melkoinen soppa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?