E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
En tiedä olenko sisäistänyt mitään Ilmastotalkoita vaan olen Ulkoistanut moiset hommat kuten nykyään muodinmukaista on. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- toktornivako
Kaikilla suuremmilla asemilla(Neste,Shell,Lukoil) On ainakin ollut 98 myynnissa missa itse olen asioinut! Vaalimaalta-Pietariin ja edelleen Syvarille.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eipä muuten ole näkynyt ainakaan ItäRajalla (en ota jälleenkään kantaa KaakkoisRajan läheisyydessä olevaan tilanteeseen) 98pumppuja. Varmaan niitä jossain on, mutta en ole huomannut. Pitänee ottaa tuokin syyniin.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- PöyhöinKuusaalt
Niin täytyy korostaa, että kokemukseni koskevat tätä Suomen Perssiin seutua eli Värtsilä - Sortavala -suuntaa. Siellä on Lukoilia ja joitain muita suurempia venäläisiä ketjuja. Täytyy seuraavaksi oikein tarkastaa se 98 -tilanne. Ei ole saatunut silmään yhtään moista pumppua. Neste ja Shell -asemia en ole nähnyt yhtään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Biodiisseli tuhoaa sademetsät, energiansäästölampuista kasautuu valtavat ongelmajätekasat, tuulimyllyt seisovat suurimman osan vuodesta.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:En tiedä olenko sisäistänyt mitään Ilmastotalkoita vaan olen Ulkoistanut moiset hommat kuten nykyään muodinmukaista on.
Maapallon kaasukehän hiilidioksidista noin kolme prosenttia on ihmisen aikaansaannosta (lue: vaikutuksen piiriin kuuluva asia).
"Elintaso" kasvaa, kulutus kiihtyy, ja päästöt kasvavat tällä hetkellä eniten maissa, joiden väkiluku on moninkertainen suomeen verrattuna. Muutama satatuhatta intialaista ja kiinalaista on pääsemässä jääkaappiin kiinni, minä lopetan puulla lämmittämisen pienhiukkasten takia.
Tahtoo sanoa (valitettavan kärkevästi koska en tähän hätään muuten osaa asiaa ilmaista) että vaikka tehtäisiin EU:ssa temppu tai toinenkin ei sillä suurta merkitystä asian tilaan välttämättä ole.
Ehdoin tahdoin tapahtuvaa nurkkien paskomista en kuitenkaan missään nimessä allekirjoita.
- toktornivako
Pieni on tosiaan pisara meressa meidan vaikutus kun 20Miljoonaa kiinalaista ja siihen melkein saman verran intialaisia ostaa auton vuodessa! Eli toimin naissa talkoissa kuin ennenkin eli taa sukupolvi ei saastele!
(ja niille jotka ei via hoksannut niin tasta koneesta uupuu A ja O pisteet)

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Viimeviikolla soittivat minulle tuolta ST1 pääkonttorilta ja kertoivat että loppuvuodesta pitäisi E85 tulla myyntiin myös Seinäjoelle. Tällä viikolla juttelin st1 automaattien hoitajan kanssa ja hän kertoi että st1päivölänkatu mittarien uusinta piti tulla jo tänä kesänä. Nyt on ilmeisesti niin että mittari remontti tehdään syksyllä ja samalla tulisi e85 myyntiin. Onhan tätä jo nyt odotettukin...
Itse tuohon uutiseen niin onko todistettu se että tuo bensapumpun laukeaminen johtui polttoaineesta eikä esim. valmistusviasta. En väitä etteikö se polttoaineestakin voisi johtua mutta yksi kerta voi olla sattumaakin. Uutta pumppua paikoilleen ja jatkaa samaa testiä ja jos laukeaa pumppu uudelleen ennen aikojaan niin se alkaa jo kertoa jotain.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
^ auton...en ainakaan kuvassa tai tekstistä mitään autoa huomannut

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
^
Vanhassa vitsisissä juhta ja kulkuneuvo kohtasivat tiellä.
Kulkuneuvo kaiketi puhutteli juhtaa hieman alentuvasti.
Juhta pahoitti mielensä, panoi päänsä alas, ja sanoi.. kutsuinhan minä sinua sentään autoksi.
Vanhassa vitsisissä juhta ja kulkuneuvo kohtasivat tiellä.
Kulkuneuvo kaiketi puhutteli juhtaa hieman alentuvasti.
Juhta pahoitti mielensä, panoi päänsä alas, ja sanoi.. kutsuinhan minä sinua sentään autoksi.
Tämmönenkin versio tuosta vitsistä on:
Lada on ohittamassa aasia.
"Hei auto", huudahti aasi.
"Hei aasi", vastasi Lada.
Silloin aasi purskahti itkemään. Lada pysähtyi ja kysyi: "Mikäs on hätänä?"
Aasi vastasi: " Kun kerran minä kutsuin sinua autoksi, voisit sinäkin kutsua minua hevoseksi".
Lada on ohittamassa aasia.
"Hei auto", huudahti aasi.
"Hei aasi", vastasi Lada.
Silloin aasi purskahti itkemään. Lada pysähtyi ja kysyi: "Mikäs on hätänä?"
Aasi vastasi: " Kun kerran minä kutsuin sinua autoksi, voisit sinäkin kutsua minua hevoseksi".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
En ole näistä näkökulmista viitsinyt aiemmin hirveästi huudella ja näitä kenties on täällä käsitelytkin MUTTA:
Hyvät Etanolipolttoaineta rakastavat Toverit. Katsokaa esimerkisi Dokumenttielokuva: Kelle Riittää Ruokaa? Dokumentti esitettiin Ke 21.9.2011 TV1 klo. 23.40. Ja se on varmasti katsottavissa uusintana samalla kanavalla myöhemmin sekä YLE Areenassa. Valitettavasti en löytänyt uusinta-aikaa ja päivämäärään näin äkkiseltään, mutta kiinnostunut sen varmaan löytää helposti.
Kyseessä onkin Toive Uusinta (esitetty 28.1.2009). Tässä linkki ohjelmaan:
http://ohjelmat.yle.fi/ulkolinja/kelle_riittaa
Hyvät Etanolipolttoaineta rakastavat Toverit. Katsokaa esimerkisi Dokumenttielokuva: Kelle Riittää Ruokaa? Dokumentti esitettiin Ke 21.9.2011 TV1 klo. 23.40. Ja se on varmasti katsottavissa uusintana samalla kanavalla myöhemmin sekä YLE Areenassa. Valitettavasti en löytänyt uusinta-aikaa ja päivämäärään näin äkkiseltään, mutta kiinnostunut sen varmaan löytää helposti.
Kyseessä onkin Toive Uusinta (esitetty 28.1.2009). Tässä linkki ohjelmaan:
http://ohjelmat.yle.fi/ulkolinja/kelle_riittaa
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Käytännön syistä etanolipitoisuus vaihtelee, koska aivan naapurissa ei ole RE85:ttä myyvää asemaa ja joskus tulee tankattua E10-bensaa, jos asiaa kauemmas ei ole.Lattarauta kirjoitti: Mielenkiinnosta, paljonko kuluu sataselle ja missä kulkineessa?
Em. syystä mitään mittauksia en ole aikoihin tehnyt, mutta BK-10:n kalibroimaton näkemys keskikulutuksesta on 7,2, joka kokemuksen mukaan on hieman yläkanttiin. Paljon tulee kaupinkiajoon verrattavaa ajoa, hyvin vähän pitempää pätkää maantietä.
Auto 2001 111(Euro2)
Sometimes is never quite enough
En sitten tankannut etelän reissulla E85:sta. Porista olisi pitänyt Vanhasahankadulta sitä hakea, navigaattoriin aloin kirjoittaa ja hyväksyin vaihtoehdon vanhaNsahantie ja sinne löysinkin perille. No ajetaan taas ihan normaalisti E10 polttoaineella.
Öljyt on vaihdettu n. 5 000 - 10 000 km välein, joka toinen vuosi. Öljynä käytetty lähinnä kylläkin raskaisiin dieseleihin tarkoitettua BP 7 Vanellusta. Öljy katoaa mystisesti oli vaihto tapahtunut äskettäin tai vuosi takaperin. Jälleen heinäkuun alusta asti parkkipaikalla seisseen auton tikku oli kuiva kuin beduiinin sandaali, vaikka alla ei ollut havaittavaa lätäkköä.E.P. kirjoitti:Ilmeisen yleinen, ilmeisesti vitsistä liikkeelle lähtenyt väärä käsitys. Uudeksi se öljy ei muutu öljyä silloin tällöin moottoriin lisäämällä. On hyvä vaihtaa kunnon öljyt kuluneeseenkin moottoriin säännöllisesti. Siten se öljykulutus saattaa jopa vähentyä.Bregade kirjoitti:Itselläni kuivahtaa tikku kyllä ihan parin tuhannen välein itsestään, joten ei ole huolta, etteikö olisi jatkuvasti puhtaat öljyt koneessa kun hiljalleen vaihtuu itsestään.
Vuoden alun jälkeen olen tankannut kerran 98-bensaa, muuten on 1700i kulkenut E10:llä moitteetta. Tehohäviötä tai muutosta kulutuksessa ei Etelän lämpöön -reissullakaan ollut havaittavissa kun menomatka mentiin 98:lla ja takaisin E10:llä. Auton seisonta-aikoina tankissa on ollut E10:ä eikä vieläkään tiputa mistään letkusta ainetta maahan.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00