jarrujen säätäminen
jarrujen säätäminen
voisko joku kerrata miten suoritetaan jarrujen säätö ja ilmaaminen. tuntuu että homma ei onnistu oikein. jarrupoljin tuntuu kun ilmapalloa polkis. vaihdoin meinaan just jarrupalat. kiitti etukäteen
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
vedä ilmausruuvin päästä letku lasipurkkiin jossa on jarrunestettä, avaa ruuvi ja käske jonkun polkee jarrua niin monta kertaa eestaas kunnes letkusta ei tule enää ilmakuplia, kiristä ruuvi. muista pitää jarrunestesäiliö täynä tämän ajan.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Jos oot vaihtanut pelkät jarrupalat (eteen?) niin ei pitäis joutuu ilmaamaan,jos kaikki on kunnossa.Oletko tarkastanut että uus pala istuu kunnolla jarrulevyä vasten eikä kanita mistään kulmasta ja jää ikään kuin joustavaksi mikä tuntuu polkimessa "kumipallona"Jos kuitenkin joudut ilmaamaan jarruja,niin kato että säiliössä on nestettä,kaveri polkee jarrupoljinta muutaman kerran ja sitten pitää painetta,eli painaa poljinta kokoajan ja avaat sen ilmausruuvin kunnes kaveri ilmoittaa että poljin on pohjassa,ruuvi kiinni ja sitten vasta voi vapauttaa polkimen.Tätä jatketaan kunnes ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä,eikä räi ilmaa mukana.Ko.toimenpide tulee suorittaa kummaltakin puolelta autoa siltä akselilta mille remppaa on tehty.
Se ei skulaa joka skagaa
Kannattaa samalla ilmata/vaihtaa jarrunesteet koko järjestelmään.tsenobiili kirjoitti:Jos oot vaihtanut pelkät jarrupalat (eteen?) niin ei pitäis joutuu ilmaamaan,jos kaikki on kunnossa.Oletko tarkastanut että uus pala istuu kunnolla jarrulevyä vasten eikä kanita mistään kulmasta ja jää ikään kuin joustavaksi mikä tuntuu polkimessa "kumipallona"Jos kuitenkin joudut ilmaamaan jarruja,niin kato että säiliössä on nestettä,kaveri polkee jarrupoljinta muutaman kerran ja sitten pitää painetta,eli painaa poljinta kokoajan ja avaat sen ilmausruuvin kunnes kaveri ilmoittaa että poljin on pohjassa,ruuvi kiinni ja sitten vasta voi vapauttaa polkimen.Tätä jatketaan kunnes ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä,eikä räi ilmaa mukana.Ko.toimenpide tulee suorittaa kummaltakin puolelta autoa siltä akselilta mille remppaa on tehty.
ja ilmaaminen aloitetaan aina siitä jarrusylinteristä mikä on kauimpana pääjarrusylinteriä
Tyylillä ei taidolla!
Suosittelen nesteiden vaihtoa. Tein meinaa omalle autolle ja poljinvaste muuttui ihan totaalisesti. Plus säästät ison kasan vaivaa myöhemmäks kun ei jarruletkut ruostu sisältäpäin.
Jarruneste meinaa kerää vettä joukkoonsa.
Pikailmauksen yksin pystyy tekeen kans niin että ottaa helvetin pitkän letkun pätkän ja pistää toisen pään nippaan ja toisen nestesäiliöön ja pumppaa kunnes kuplat katoaa letkusta.
Jarruneste meinaa kerää vettä joukkoonsa.
Pikailmauksen yksin pystyy tekeen kans niin että ottaa helvetin pitkän letkun pätkän ja pistää toisen pään nippaan ja toisen nestesäiliöön ja pumppaa kunnes kuplat katoaa letkusta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Elikkäs sulla on ollu ilmaa siellä järjestelmässä,ei se poljinvaste voi muuttua pelkän nesteen vaihdon takia.Eikä ne letkut mihkään ruostu,mutta putket onkin sitten toinen juttu.Misha kirjoitti:Suosittelen nesteiden vaihtoa. Tein meinaa omalle autolle ja poljinvaste muuttui ihan totaalisesti. Plus säästät ison kasan vaivaa myöhemmäks kun ei jarruletkut ruostu sisältäpäin.

Se ei skulaa joka skagaa